توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به کانادا | شرایط، هزینه و بهترین روش اقامت کانادا 2023

مهاجرت به کانادا | شرایط، هزینه و بهترین روش اقامت کانادا 2023

مهاجرت به کانادا در سال 2023 از طریق تحصیل، کار و بیزنس، سرمایه گذاری و بهترین شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت با کمترین هزینه

فهرست عناوین

مهاجرت به کانادا از جمله کلماتی است که این روز ها در کشورمان زیاد به گوش می خورد. یکی از مقاصد مهم مهاجرت کشور کانادا است. همانند هر کار دیگری قطعا اینجا هم موارد مهمی هست که باید در نظر داشته باشید.

ما در مجموعه ویزاگردی سعی می کنیم همواره اطلاعات مفید و لازم در مورد مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر برای این مورد اقدام نمایید.

مهاجرت و اقامت کانادا

چرا مهاجرت به کانادا؟

خوب احتمالا این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا مهاجرت به کانادا این روزها به این مقدار پر طرفدار شده است. یکی از مهم ترین علت های آن پذیرش راحت تر این کشور می باشد. چون کشور کنادا از نظر وسعت و میزان جمعیت تناسب ندارد، از همین رو این کشور تصمیم به گرفتن مهاجر به شرایط خوب در راستای پیشرفت این کشور گرفته شده است.

کانادا کشوری توسعه یافته است که افراد زیادی از سراسر دنیا مایل به مهاجرت به این کشور هستند. در مورد این کشور همین بس که حدود 22 درصد جمعیت آن، مهاجران هستند.

اقامت کانادا

اقامت کانادا

باید از لحاظ مالی بتوانید یک سال اقامت خود را در کانادا ارائه کنید که این مبلغ حدود 13000 دلار به پول کانادا می باشد. غیر از این ها هزینه های ویزا و اقامت نیز باید در نظر گرفته شده باشد.

برای اقامت کانادا برنامه های خاص نیز وجود دارد که امکان مهاجرت خانواده را نیز فراهم می کند.خانواده می تواند از هر روشی که برایش میسر است برای اقامت کانادا استفاده کنند.مثلا افرادی که از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت می کنند و از آن در برنامه ی اقامتی خود استفاده می کنند تنها می توانند همسر و فرزندان وابسته به خود را در این سیستم نام نویسی کنند و این امکان برای والدینشان وجود ندارد.

همچنین سیستم اکسپرس اینتری و برنامه هایی که این سیستم در اختیار شما قرار می دهد می توانید سریع ترین راه را برای اقامت در کشورکانادا داشته باشید.این برنامه به نحوی است که از طریق سن- تحصیلات مدرک وسلیقه ی کاری به متقاضیان جهت اقامت در کشور کانادا امتیاز می دهد.

که پس از تکمیل شدن شرایط در مدت 15 دقیقه باسایر متقاضیان به رقابت پرداخته شده ودر صورت به دست آوردن امتیاز بالا به متقاضیان دعوت نامه جهت اقامت درکانادا ارسال می شود.

شرایط اقامت کانادا

شرایط اقامت کانادا

کشور کانادا دارای شرایط بسیار مناسب از نظر آموزشی در کل دنیا می باشد طوری که دارای 5 دانشگاه معتبر جهانی می باشد برای همین جوانان زیادی مشتاق تحصیل در این کشور می باشند.

3 اگر بخواهید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید باید از دوره های آموزشی که بیشتراز 6ماه طول می کشد شرکت کنید و ویزای تحصیلی کانادا را به دست بیاورید با گرفتن شرایط لازم برای به دست آوردن ویزای تحصیلی کانادا شما تابعیت کانادایی را نیز به دست می آورید.

البته لازم به ذکر است که فرد می تواند با ارائه ی سند ملکی و یا تاهل می تواند کشور کانادا را متقاعد کند که بعد از اتمام تحصیلاتش به کشور خود باز می گردد.

راه های مهاجرت به کانادا

مطمئنا یکی از مهم ترین مواردی که هنگام مهاجرت باید بدانید این است که راه های مهاجرت به کانادا کدام است؟ برای مهاجرت به این کشور می توانید از راه های مختلفی اقدام نمایید. بررسی کامل همه این راه ها در این مطلب میسر نخواهد بود اما سعی می کنیم به صورت خلاصه آنچه باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

این که کدام روش برای شما می تواند موثر باشد بستگی به شرایط و ویژگی هایتان دارد.

مهاجرت شغلی به کانادا

کانادا کشوری است که همیشه نیروی کار آن کم است. در این گونه موارد کشورها چه می کنند؟ جذب نیروی کار از خارج.

اگر از طریق کار بتوانید به کانادا مهاجرت کنید، می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. برای مهاجرت کاری به این کشور برنامه های گوناگونی مانند جاب آفر، اسکیل ورکر و ... وجود دارد. بسته به شرایط تان می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز این کشور و نیز طبقه بندی ملی مشاغل آن به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

با تحصیل در کانادا نه تنها در بهترین دانشگاه ها درس می خوانید بلکه می توانید اقامت دائم هم بگیرید. ویزاهای تحصیلی که برای این کشور صادر می شود، انواع گوناگونی است.

دانشجویان کانادا می توانند بورسیه تحصیلی بگیرند و همچنین به هر دو زبان فرانسه و انگلیسی تحصیل نمایند.

برای تحصیل در این کشور بهتر است سن شما زیر 45 سال باشد و از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید. میزان قابل پذیرش برای گپ تحصیلی زیر 5 سال و با دلیل موجه خواهد بود. می بایست از طرف دانشگاه یا کالج نامه پذیرش داشته باشید. در مورد مدرک زبان هم خود دانشگاه شرایط را تعیین می کند.

منظور از گپ تحصیلی فاصله زمانی ای است که می تواند بین دو دوره تحصیل یا فاصله دریافت آخرین مدرک تحصیلی تا هنگام اقدام برای اقامت وجود داشته باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا روشی مفید برای جذب مهاجر در همه کشورها است. استارتاپ، بیزینس، سرمایه گذاری های استانی و روش های مختلف کارآفرینی از جمله این موارد هستند. برای فعالیت در هر کدام از این روش ها باید شرایط و مقررات آن را بدانید. سرمایه گذاری استانی مربوط به آن دسته از ایالت هایی است که شرایط خاصی برای سرمایه گذاری دارند.

مهاجرت از طریق استارتاپ

برای این که بتوایند ویزای استارتاپ بگیرید باید سه شرط اصلی زیر را داشته باشید:

  • بیزینس پلن و درآمد حرفه ای ثابت می کند کسب و کارتان منظم و موفق است.
  • باید بتوانید برای شهروندان خود کانادا هم شغل ایجاد کنید.
  • می بایست توانایی رقابت در سطح جهانی را داشته باشید.

علاوه بر این سه شرط اصلی لازم است مدرک یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه را داشته باشید که در این مورد CLB 5  برای همه مهارت ها لازم است.می بایست نامه حمایتی طرح تجاری و کسب و کار را دریافت نمایید که این سرمایه گذاران باید مورد تایید کانادا باشند. تمکن مالی کافی هم از جمله موارد مهم است. این میزان حدود 13 هزار تا 35 هزار دلار بوده و به تعداد افراد خانواده هم بستگی دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

شرکت هایی که می توانید برای این منظور ثبت کنید شامل انواع تعاونی، خصوصی، مشارکتی و سهامی است. شما می توانید از یکی از روش های ثبت شرکت استانی یا ثبت شرکت فدرال امور را پیش ببرید.

در مورد استان های این کشور باید بدانید که هر کدام از آنها می تواند شرایط متفاوتی از دیگری داشته باشد.

مهم ترین شرایطی که برای دریافت ویزا از طریق ثبت شرکت باید داشته باشید، عبارت است از:

داشتن بیزینس پلن قوی و طرح تجاری حرفه ای که در این مورد باید نوع مالکیت مشخص باشد و نامی قوی نیز انتخاب نمایید. مورد بعدی داشتن سرمایه گذار است که باید یک آدرس در کانادا جهت ثبت شرکت مشخص کنید.

مهاجرت از طریق بیزینس

خرید بیزینس از جمله راه های دریافت اقامت کانادا است. کاری که می کنید این است که یک کسب و کار را در کانادا خریداری کرده و همزمان درخواست اقامت دائم می دهید.

مهاجرت از طریق خود اشتغالی

آیا از طریق خود اشتغالی می توان مهاجرت کرد؟

بله. در صورتی که در حوزه های مختلف ورزشی، هنری و فرهنگی فعالیت می کنید، می توانید از برنامه خود اشتغالی کانادا استفاده نمایید. این ویزا در ایران با نام های ویزای هنرمندان و ویزای ورزشکاران شناخته می شود.

شرایط لازم برای استفاده از این روش موارد زیر است:

  • در 5 سال گذشته باید حداقل حدود 2 سال سابقه فعالیت در زمینه مد نظر داشته باشید.
  • لازم است که توانایی و علاقه لازم را برای شرکت در برنامه های فرهنگی و ورزشی این کشور داشته باشید.
  • باید حداقل 35 نمره از 100 نمره امتیازبندی را کسب کنید.
  • داشتن تمکن مالی به قدر حداقل 6 ماه زندگی در کانادا ضروری است.

دیگر روش های مهاجرت به کانادا شامل اکسپرس اینتری، پناهندگی، ازدواج، تولد فرزند، روش های خانوادگی، مهاجرت استانی، مهاجرت روستایی و... است.

داشتن مدرک زبان چقدر مهم است؟

قطعا داشتن مدرک زبان معتبر یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت می باشد. پس قبل از هر تصمیمی دقت داشته باشید که باید برای بالا بردن دانش زبان خود اقدام کنید. برای این که بتوانید به این کشور مهاجرت کنید باید دانش کافی در زمینه زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید. البته روش های معدودی مانند ict کانادا هستند که می توانید بدون نیاز به مدرک زبان از طریق آنها اقدام نمایید.

چه مدرک زبانی نیاز دارم؟

افراد زیادی هنگام مهاجرت، مدرک زبان دغدغه شان است. کانادا کشوری دو زبانه است و مدارک فرانسوی و انگلیسی زبان های رسمی آن هستند. 3 آزمون مهمی که برای مهارت با آن سر و کار دارید عبارتند از: TEF، CELPIP و IELTS.

تا چه سنی می توان مهاجرت کرد؟

اکثر روش هایی که از طریق آنها می توانید به کانادا مهاجرت کنید محدودیت سنی ندارد. البته این که سن تان در محدوده مناسبی قرار بگیرد شانس موافقت با درخواست تان را بالا می برد. در نظر داشته باشید در صورتی که در سنین نوجوانی باشید به دلیل اینکه نیروی با ارزش برای این کشور خواهید شد، استقبال بیشتری از شما می شود.

مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد؟

هزینه هایی که می پردازید بسته به روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنید متفاوت است. برخی از هزینه هایی که باید پرداخت شود شامل: هزینه پذیرش کاری یا تحصیلی ،انگشت نگاری، آزمایش ها، بررسی پرونده، ویزا و.. است. دیگر هزینه ها شامل پیگیری پرونده، ترجمه مدارک لازم، هزینه های وکیل و ... است. دقت داشته باشید که هر نوع مهاجرت و شرایط شما در میزان هزینه ای که باید برای مهاجرت پرداخت کنید تاثیر گذار است.

البته باید بدانید که هزینه های زندگی در کانادا هم بالا است.

منظور از امتیاز مهاجرت به کانادا چیست؟

سیستم امتیازبندی برای برخی از راه های مهاجرت به کانادا وجود دارد. اکسپس انتری و خود اشتغالی از این جمله هستند. دقت کنید معمولا وقتی از امتیازبندی مهاجرت به کانادا صحبت می شود، منظور امتیازبندی اکسپرس انتری است.

در مرحله دوم این کار انجام می شود. ابتدا باید از 100 امتیاز حداقل عدد 67 را کسب کنید. امتیازبندی کلی شما از 1200 محاسبه می گردد. برای هر دوره قرعه کشی حداقل عدد قبولی متفاوت خواهد بود. در آخر وقتی در اکسپرس انتری قبول شوید ویزای کانادا را دریافت خواهید کرد.

اعتبار پاسپورت کانادا

پاسپورت این کشور از مهم ترین پاسپورت های دنیا است و اعتبار بالایی دارد. در رتبه بندی پاسپورت های دنیا از نظر قدرت، پاسپورت کانادا در رتبه های بالا قرار می گیرد. پس از این که 3 سال در کانادا اقامت داشته باشید، می توانید اقدام به درخواست شهروندی کنید. دقت کنید که 3 سال اقامت گفته شده باید در 5 سال اخیر نسبت به زمان درخواست شهروندی شما باشد.

وقتی شهروندی را دریافت کنید می توانید پاسپورت کانادا را هم بگیرید.

چه مدارکی برای مهاجرت کانادا لازم است؟

بسته به این که با چه روشی می خواهید مهاجرت کنید این مدارک می تواند متفاوت باشد.

مدارک عمومی برای مهاجرت به این کشور عبارت است از:

  • پاسپورت را باید ارائه دهید و مسلم است که باید اعتبار کافی داشته باشد.
  • نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه دارید.
  • مدارک شخصی مانند شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت (آقایان: بسته به نوع مهاجرت) لازم است.
  • سوابق بیمه و فعالیت های شغلی تان را باید ارائه دهید.
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی تان از جمله نامه تایید بانک، نیاز است.
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی را باید ارائه دهید.
  • مدارک مربوط به سابقه سفر های قبلی شما به کشور های مختلف
  • عکس دیجیتال مورد نیاز است.

دیگر مدارک لازم برای برخی روش ها:

  • مدارک تحصیلی باید ارائه گردد
  • نامه پذیرش از سمت دانشگاه نیاز است.
  • دعوت نامه استانی را باید دریافت کرده و تحویل دهید.
  • نیاز به داشتن تاییدیه جاب آفر دارید.
  • در صورت لزوم مدارک ازدواج یا طلاق باید ارائه گردد.
  • برای برخی روش ها هم نیاز به ارائه مدارکی است که نشان دهد خانواده یا فردی حامی در کانادا همراه شماست.

اقتصاد و اقامت کانادا

درکل باید درنظر داشته باشیم که کشور کانادا از نظر شرایط اقتصادی و تحصیلی آمریکای دوم می باشد زیرا کانادا برای اقامت، سطح رفاه بسیار بالایی دارد که همه ی آن ها را به شما ارائه می دهد.

هزینه هایی که بعد اقامت کانادا به دست افراد می رسد متناسب با همان شهری است که آن را قبل از اقامت انتخاب می کنید. نکته ای که حتما باید ذکر شود این است که اکثر مسلمانانی که قصد مهاجرت پیدا می کنند به اقامت کانادا روی می آورند زیرا کمتر از 10% بی دین در این کشور وجود دارد و از نظر وجود مساجد نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشترین آمار را دارد.

در کشور کانادا هیچ قانونی به اسم منع حجاب وجود ندارد و یا این که افرادی با حجاب هستند نمی توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند و یا ادامه تحصیل دهند برای همین کشور کانادا تنها کشوری است که بیشتر مسلمانان برای پیشرفت از هر لحاظ انتخاب می کنند .

تاکید می کنیم که بسته به روشی که در نظر دارید ممکن است مدارک متفاوتی از شما درخواست شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مهاجرتی ویزاگردی تماس بگیرید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 26 فوریه 2022

سلام برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، اگر ویزای توریستی داشته باشیم می تونیم در کانادا تبدیل کنیم و از طریق تحصیل اقامت کانادا رو بگیریم؟

date 01 مارس 2022

سلام بله خوشبختانه این امکان وجود داره که شما تبدیل ویزا انجام بدین و در ادامه بتونید برای اقامت کانادا اقدام کنید.