توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وبلاگ blog ثبت شرکت در گرجستان | مراحل و مزایای اقامت گرجستان از طریق شرکت

ثبت شرکت در گرجستان | مراحل و مزایای اقامت گرجستان از طریق شرکت

ثبت شرکت در گرجستان و مراحل مختلف انواع ثبت شرکت در گرجستان، شرایط و مزایای تاسیس شرکت + اقامت گرجستان با ثبت شرکت + هزینه های 2021

فهرست عناوین

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان

بهترین روش برای سرمایه گذاری در کشور گرجستان، ثبت شرکت در گرجستان است. ما قصد داریم مزایای ثبت شرکت در گرجستان و در ادامه حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت در گرجستان و کلیه مراحل ثبت شرکت در گرجستان 2022 را ریز به ریز در اختیار شما قرار بدهیم.

ثبت شرکت در گرجستان

مزایای ثبت شرکت در گرجستان 2022

از مزایای ✔️ ثبت شرکت در گرجستان می توان این نکته را یادآور شد که ثبت شرکت در این کشور، با مالکیت صد در صد و بدون احتیاج به افراد گرجی ( بومی ) است. خدماتی که در کشور گرجستان ارائه می شود سریع و ارزان اند و این شرایط را به وجود می آورند که شرکت های خارجی بتوانند در این کشور، حساب های دارای سود دهی افتتاح کنند. هم چنین لازم به ذکر است که سرمایه گذاران در این کشور از مالیات های مربوط به گمرک و عوارض واردات، معاف هستند.

کشور گرجستان در تقاطع شرق اروپا و آسیای غربی واقع شده است. پایتخت کشور گرجستان شهر تفلیس می باشد و واحد پول این کشور لاری است. کشور گرجستان دارای موقعیت خاص جغرافیایی است به همین علت یک پل برای صادرات و واردات، سرمایه گذاری های خارجی و تجارت های بین المللی میان اروپا و آسیا شناخته می شود.

کشور گرجستان با کاهش هر ساله ی میزان مالیات، تجار و سرمایه گذاران خارجی را برای تجارت و سرمایه گذاری در این کشور تشویق می کند. همچنین کشور گرجستان توافقنامه ی تجارت آزاد را با کشور های مشترک المنافع، ترکیه، کانادا، سوئیس و ژاپن، ایالات متحده ی آمریکا را امضا کرده است.

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

انواع ثبت شرکت در گرجستان

اگر تصمیم به ثبت شرکت در کشور گرجستان دارید باید شناخت کافی روی انواع شرکت ها در این کشور داشته باشید. برای هر منظوری شما نوع خاصی از شرکت ها را نیاز دارید. پس قبل از اقدام به ثبت حتما مطالعه کنید و از مشاوران ویزاگردی در مورد نیاز خود سوال بپرسید که در این مورد اشتباه نکنید:

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص، در واقع نوعی شرکت بازرگانی است، که در آن سرمایه به سهام مساوی تقسیم شده باشد. در این نوع شرکت، مسئولیت هر کدام از شرکا، مربوط به مبلغ سهام است، و در همین جهت، قروض شرکت به شرکای شرکت ارتباطی ندارد.

شرکت تعاونی

شرکت های تعاونی به جهت انجام فعالیت های واحد و کسب سود بوجود می آیند. که در این نوع شرکت، قروض شرکت محدود به کل سرمایه ی شرکت می باشد.

شرکت هلدینگ بین المللی

شرکت هلدینگ بین المللی، به عنوان یک نوع شرکت سرمایه گذاری شناخته می شود که در آن سرمایه ی شرکا به سهام تقسیم شده است و به همین دلیل مسئولیت هر کدام از اعضا به میزان سهام وابسته است.

شرکت کار آفرینی فردی

شرکت کارآفرینی فردی، شرکتی است که در آن یک فرد به تنهایی و با سرمایه ی خود، تمامی کار های مربوط به کارآفرینی را انجام می دهد، و به همین دلیل، تمامی قرض های مربوط به شرکت، مرتبط به خود فرد می شود.

شرکت مشارکتی کسب و کار

شرکت مشارکتی کسب و کار نوعی شرکت تجاری است که میان دو یا چند نفر تشکیل می گردد. در این شرکت، هر یک از شرکا سرمایه ای را به شرکت واگذار می کنند، بنابراین سور و ضرر بین همه ی آن ها تقسیم می شود.

شرکت با مشارکت محدود

در شرکت های با مشارکت محدود، چند نفر فعالیت های کارآفرینی مربوط به شرکت را انجام می دهند، بنابراین در مقابل قرض های شرکت، فاقد مسئولیت هستند.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت های بازرگانی قانونی هستند، که این نوع شرکت در کشور گرجستان، از عمومیت بالاتری برخوردار است. تعهداتی که این شرکت به بستانکارانش دارد، به دارایی هایش محدود می گردد. این نوع شرکت هم می تواند توسط یک فرد، و هم می تواند توسط چندین نفر تاسیس شود و در واقع دارای چند شریک باشد.

در صورت تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت در کشور گرجستان، مدرک ثبتی با عنوان General Tranding دریافت می کنید که این مدرک به این معنی است که فرد موسس با داشتن این مدرک توانایی راه اندازی و تاسیس کلیه ی مشاغل و تجارت های دیگر، به جز تجارت های مرتبط با دارو که دارای مجوز های جداگانه هستند، در کشور گرجستان خواهد بود.

چگونه در گرجستان شرکت ثبت کنیم؟ 🤔

بهترین نوع شرکت برای ثبت در گرجستان، شرکت هایی با مسئولیت محدود اند چرا که با این نوع شرکت، می توانند مشاغل و تجارت های بسیاری را تحت پوشش قرار دهند. برای اطلاع از نحوه تاسیس شرکت در این کشور بهتر است با مشاوران ما در تماس باشید.

مراحل ثبت شرکت گرجستان

مراحل ثبت شرکت گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان بدون دشواری و پیچیدگی و به سادگی صورت می گیرد، که فرد موسس با آشنایی با زبان انگلیسی به راحتی می تواند به تنهایی فرایند ثبت شرکت خود را طی کند، که البته برای سهولت و تسریع بیشتر، می توانید با پرداخت هزینه هایی، این پروسه را به وکیل های مربوطه واگذار کنید. برای این که بتوانید مراحل ثبت شرکت در گرجستان را طی کنید، باید مدارکی را تهیه کنید.

این مدارک عبارت اند از:

👈 تاییدیه ی مدارک در دفترخانه و سفارت به همراه ترجمه

👈 تهیه ی طرح توجیهی و بیزینس مربوط به شرکت

👈 تاییدیه ی گذر نامه همراه با ترجمه

👈 تنظیم اساسنامه به همراه ترجمه

👈 ارائه ی آدرس پستی مربوط به ملک شخصی یا اجاره ای

👈 تعیین موضوع فعالیت شرکت

👈 تعیین نام شرکت

👈 بازگشایی حساب بانکی بین المللی برای شرکت

👈 افتتاح حساب بانکی شخصی

👈 اخذ کد اقتصادی از اداره ی مالیات

👈 دریافت اقامت کشور گرجستان از طریق اقدامات مربوط به ثبت شرکت

👈 استخدام پرسنل

👈 پرداخت بیمه پرسنل

👈 پرداخت مالیات پرسنل

👈 پرداخت مالیات های مربوط به فعالیت های شرکت

👈 پرداخت بیمه های مربوط به شرکت

👈 تهیه ی مهر و لگوی مربوط به شرکت

مراحل ثبت شرکت در گرجستان از طریق وکیل

مراحل ثبت شرکت در گرجستان از طریق وکیل

  • انتخاب وکیل برای تهیه ی مدارک مورد نظر به زبان بومی ( گرجی )
  • بررسی و امضای اسناد
  • دریافت شماره ی ثبت شرکت
  • مراجعه به محضرخانه و ثبت مدارک
  • صدور معرفی نامه توسط محضر به شهرداری
  • مراجعه به بانک های معتبر گرجستان و بازگشایی حساب

وظایف وکیل مورد نظر:

  • طراحی اساسنامه به زبان های گرجی و فارسی یا گرجی و انگلیسی
  • ارائه ی سند مالکیت
  • ارائه ی پروانه ی کسب و ادرس دائمی
  • تنظیم قرارداد معتبر برای ثبت شرکت در گرجستان

 برای ثبت شرکت در گرجستان باید به این نکته توجه داشته باید که در صورتی که برای ثبت شرکت خود، دارای شریک و یا شرکایی هستید، سهم هرکدام از آن ها نباید کمتر از 25 درصد باشد.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هزینه های مربوط به ثبت شرکت در گرجستان با توجه به نوع شرکت‌متفاوت است اما هزینه های ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود در گرجستان، از این قرار است:

💰 هزینه های دولتی مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود: ۱۱۱ لاری، برای هزینه ی ترجمه به زبان انگلیسی، ۲۰ لاری به مبلغ آن اضافه می شود.

💰 خرید آدرس قانونی برای ثبت شرکت در گرجستان: حدود ۲۰ الی ۱۰۰ لاری که این میزان به صاحب ملک بستگی دارد.

شرایط ثبت شرکت در گرجستان

  • شرکت باید از حداقل دو عضو که دارای سن قانونی ۱۸ سال هستند تشکیل گردد.
  • سرمایه ی مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان حداقل ۱۰۰ هزار تومان است.
  • برای ثبت شرکت در گرجستان، می بایست تمامی سرمایه را به صورت یکجا به حساب بانکی واریز کنید.

رتبه گرجستان در رده بندی بانک جهانی

بانک جهانی کشور گرجستان را یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه ی اصلاحات اقتصادی معرفی کرده است، که برخی رتبه های آن به شرح زیر است:

🏆 سهولت در شروع کسب و کار: رتبه ی ۷ در جهان

🏆 سهولت در دریافت مجوز های لازم برای شروع به کار: رتبه ی ۳ در جهان

🏆 خرید مستغلات و ملک: رتبه ی ۱ در جهان

🏆 اخذ اعتبار بانکی: رتبه ی ۴ در جهان

🏆 حفاظت از سرمایه های خارجی و سرمایه گذاران: رتبه ی ۱۹ در جهان

بانک های معتبر گرجستان

در این قسمت به 3 تا از معتبرترین بانک های گرجستان اشاره می کنیم که می توانید برای اخذ خدمات مالی از این بانک ها استفاده کنید.

TBC Bank

Procredit Bank

Bank of Georgia

People's Bank of Georgia

ثبت شرکت در مناطق آزاد گرجستان

احتمالا از مزایای بی نظیری که تجارت در مناطق آزاد هر کشور در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد اطلاع دارید. کشور گرجستان نیز دارای ۳ منطقه ی آزاد با ویژگی های تجاری فوق العاده است:

✔️ منطقه ی آزاد پوتی

✔️ منطقه ی آزاد تفلیس

✔️ منطقه ی آزاد کوتایسی

هزینه ی نگهداری شرکت در این مناطق آزاد،سالانه افزایش می باید ولی در عین حال، در مناطق آزاد گرجستان، مالیات بر اجناس وارد شده و مالیات بر ارزش افزوده صفر است.

برای ثبت شرکت در این مناطق به لایسنس احتیاج است، به همین دلیل هزینه های مربوط به ثبت در این مناطق،بالا تر از دیگر مناطق گرجستان است.

دریافت اقامت گرجستان با ثبت شرکت

دریافت اقامت گرجستان با ثبت شرکت

برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در گرجستان به زمان حداقلی حدود ۲ الی ۳ ماه نیاز است. دریافت اقامت گرجستان با ثبت شرکت موقت است و برای تبدیل آن به اقامت دائمی، می بایست کارت اقامت خود را به مدت شش سال متوالی تمدید کنید، پس از شش سال، می توانید اقامت دائم را دریافت کنید.

در ابتدای زمان تاسیس شرکت در گرجستان، کارت اقامت ۶ ماهه تا ۱ ساله دریافت می کنید. که این زمان در صورتی که فعالیت های شرکت دارای تداوم باشد به صورت سه ساله و ۵ ساله صادر می‌گردد.

یکی دیگر از روش های دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در گرجستان، تمکن مالی است. در این روش اگر شما ۳۸۰۰ لاری را در حساب شخصی بانکتان در گرجستان قرار دهید، از طریق دریافت معرفی نامه از جانب بانک، می توانید اقامت اخذ کنید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 15 جولای 2020

سلام خسته نباشید
میخواستم ببینم من برای ثبت شرکت در گرجستان اگر بخوام به گرجستان سفر کنم نیاز ویزا دارم؟ و اینکه با ثبت شرکت اقامت گرجستان رومی تونم بگیرم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

date 15 جولای 2020

سلام و درود
لبه قربان برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا دارید. اما در نظر داشته باشید که فعلا کشور گرجستان به دلیل شیوه ویروس کرونا اجازه سفر به این کشور رو نمیده و باید تا رفع این محدودیت ها صبر کنید. درخصوص سوال دوم هم باید خدمتتون عرض کنیم که بله، شما با ثبت شرکت در گرجستان و سرمایه گذاری در این کشور می تونید اقامت کشور گرجستان رو اخد کنید.

date 16 نوامبر 2020

بنده دو سال پیش در تفلیس شرکت ثبت کردم مدارکشم دارم ولی برگشتم و نتونستم اقامت بگیرم اخه به ایرانیا دیگه گفتن اقامت نمیدن
الان شرایط به چه گونه هست میشه اقامت گرفت/؟ کلا پرواز هم قطع شده

date 24 مارس 2021

سلام تاریخ باز گشایی سفارت ایران در هرات کی هست

date 24 مارس 2021

سلام و درود
متاسفانه فعلا مشخص نیست