توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وبلاگ blog راهنمای سفر به ایتالیا

راهنمای سفر به ایتالیا

فهرست عناوین

سفر به ایتالیا کلی طرفدار داره: ایتالیا یکی از کشورهای گردشگری و بسیار پر جاذبه در اروپا است که در بخش جنوبی این قاره واقع شده است. یکی از دلایلی که جاذبه های تاریخی و گردشگری در ایتالیا به وفور دیده می شود، قدمت چند هزار ساله این کشور می باشد. افرادی که قصد دارند، برای اولین بار یک سفر خارجی را تجربه کنند، معمولا یکی از مهمترین گزینه های سفرشان، کشور ایتالیا می باشد.

این کشور کاملا شناخته شده است و اکثر شهرهای آن گردشگری و تاریخی می باشند. رم به عنوان پایتخت ایتالیا، خود جاذبه های گردشگری بی نظیری را در خود جای داده است. علاوه بر این ها شما حتما با شهر رویایی ونیز آشنایی دارید. همه این نقاط دیدنی و تاریخی در این کشور زیبای اروپایی قرار گرفته اند.

البته پیش از سفر به ایتالیا، توصیه می کنیم، حتما با جاذبه های گردشگری، شرایط سفر، هزینه های سفر و موارد دیگر آشنا شوید تا یک سفر جذاب، خاطره انگیز و دلنشین را تجربه کنید. داشتن اطلاعات کافی پیش از سفر به هر نقطه از جهان می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. مهمترین مزیت این کار، استفاده مفید از وقت تان در سفر می باشد. برای اطلاع از این موارد تا انتها با ویزاگردی همراه باشید.

راهنمای سفر به ایتالیا

ویزای ایتالیا برای سفر به ایتالیا

سفر به کشور ایتالیا برای شهروندان ایرانی نیاز به اخذ ویزای ایتالیا دارد. کشور ایتالیا به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و معاهده شنگن ، نوع ویزای این کشور ویزای شینگن بوده که با اخذ ویزای شینگن ایتالیا میتوانید به دیگر کشورهای عضو اتحادیه شینگن نیز سفر کنید. قبل از سفر حتما باید برای دریافت ویزای خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

فراموش نکنید که به دلیل حجم بالای درخواست و محدودیت خدمات سفارت ها باید در مرحله اول وقت سفارت لازم را از سفارت مورد نظر برای انجام پروسه انگشتنگاری دریافت کنید.سفارت ایتالیا نیز به این صورت بوده و باید در ابتدا درخواست وقت سفارت ایتالیا را برای انجام مصاحبه و انگشتنگاری انجام دهید.برای درخواست ویزای حتما با مشاوران متخصص مشورت کنید و با تحقیق کامل اقدام به این کار نمایید.برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای شینگن این مقاله را مطالعه کنید.

اخذ ویزای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا

یکی از موضوعاتی که پیش از سفر به ایتالیا باید به آن توجه داشته باشید، آب و هوای این کشور می باشد. اگر بخواهیم به طور کلی درباره شرایط آب و هوایی ایتالیا صحبت کنیم، باید عرض کنیم که این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. مخصوصا بخش های ساحلی ایتالیا، کاملا تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای قرار دارند.

اما این شرایط آب و هوایی در بخش های مختلف این کشور ممکن است، متفاوت باشد. برای مثال بخش های شمالی ایتالیا دارای آب و هوای نیمه استوایی مرطوب بوده و دمای هوا در این نواحی پایین تر و در نتیجه هوا خنک تر است. اما آب و هوای غالب ایتالیا که مدیترانه ای است، باعث شده است که تابستان ها در این کشور، هوا گرم و خشک باشد و برعکس ایتالیا در زمستان ها آب و هوای خنک و مرطوبی را تجربه کند.

البته زمستان ها در برخی مناطق مرتفع و به خصوص در بخش شمالی این کشور، کمی سرد تر بوده و همچنان رطوبت خود را حفظ می کند. میانگین دمای هوای ایتالیا در تابستان ها بین 28 تا 33 درجه سانتی گراد می باشد. البته در برخی مناطق این دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید که معمولا این دمای هوا مربوط به بخش های ساحلی می شود.

آب و هوای ایتالیا

هزینه های سفر به ایتالیا

هزینه های سفر به ایتالیا شامل چندین بخش می شود. اگر از طریق تور ایتالیا برای سفر به این کشور اقدام می کنید، خیال تان از بخش عمده ای از این هزینه ها راحت است. اما اگر می خواهید شخصا به ایتالیا سفر کنید، باید برای هزینه تمام بخش ها برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

از جمله هزینه های ثابت سفر به ایتالیا می توان به هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما، هزینه ویزا، رزرو هتل، خوراک و ... اشاره کرد. همچنین برخی از هزینه ها، جانبی بوده و می توان در آن ها صرفه جویی کرد. برای مثال هزینه خرید سوغاتی، هزینه حمل و نقل و جا به جایی در شهر، هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری و ... از جمله هزینه های جانبی می باشند.

اگر پیش از سفر برای تمام این هزینه ها یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید، در سفر با مشکل خاصی رو به رو نخواهید شد و به راحتی می توانید یک سفر دلنشین و بدون دغدغه را تجربه کنید.

هزینه های سفر به ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

همان طور که در ابتدای این مقاله نیز عرض کردیم، ایتالیا کشور پر جاذبه است و در اغلب شهرهای آن جاذبه های گردشگری بی نظیری یافت می شود. از جمله شهرهای گردشگری ایتالیا می توان به شهرهایی همچون رم، ونیز، منطقه واتیکان، فلورانس، میلان، ورونا، ناپل، تورین، بولونیا، پروجا، جنوا و بسیاری شهرهای زیبای دیگر اشاره کرد.

هر یک از این شهرها مراکز دیدنی متعددی را در خود جای داده است. حتما یکی از اهداف اصلی شما از سفر به ایتالیا، بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور می باشد. پس بد نیست، تعدادی از مهمترین جاذبه های گردشگری و تاریخی این کشور را معرفی نماییم. از جمله مهمترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری ایتالیا می توان به جاذبه هایی همچون:

پانتئون، کلیسا جامع سنت جان لاتران، فواره تروی، آمفی تئاتر کلسئوم، کلسئوم، رومن فروم، گالری بورگز، موزه های کاپیتولین، کانال های ونیز، کلیسا واتیکان، پمپئی، برج کج پیزا، دریاچه کومو، ساحل آمالفی، جزیره البا، کلیسا جامع سانتا ماریا دل فیوره، ساحل سنک تر، گالری اوفیتزی، پارک ملی گرن پارادیزو، قصر دوک، کلیسا جامع میلان و .... اشاره کرد.

این ها تنها چند مورد از بی شمار جاذبه های دیدنی ایتالیا هستند که بازدید از همه آن ها را به شما توصیه می کنیم.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

این که واقعا چه زمانی برای سفر به ایتالیا مناسب است، تا حد زیادی به شخص شما بستگی دارد. برای مثال اگر فردی هستید که شرایط آب و هوایی برای تان بسیار مهم است و باید در بهترین شرایط آب و هوایی به ایتالیا سفر کنید، پیشنهاد می کنیم، از اواسط فروردین تا اواسط تیر ماه به این کشور سفر کنید.

همچنین آب و هوای ایتالیا از اواخر شهریور تا اواسط آبان بسیار مطبوع بوده و اکثر گردشگران در این موقع از سال، مقصد ایتالیا را انتخاب می کنند. اما به طور کلی فصل بهار و تابستان و به خصوص تابستان، شلوغ ترین فصول سال برای ایتالیا می باشد. از این رو توجه به شلوغی و افزایش قیمت ها بسیار مهم است؛ چرا که بسیاری از افراد با شلوغی رابطه خوبی ندارند و برای این افراد سفر در اوایل پاییز یا در بهار توصیه می شود.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که در مواقعی که تعداد گردشگران افزایش پیدا می کند، هزینه خدمات، هتل ها و ... نیز زیاد می شود و اگر به دنبال یک سفر ارزان به ایتالیا هستید، توصیه می کنیم در تابستان به این کشور سفر نکنید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X