توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow ویزا blog ویزای کاری هلند

ویزای کاری هلند

فهرست عناوین

امروزه ویزای کاری هلند به دلیل این که می تواند منجر به اخذ اقامت در کشور هلند شود  بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گرفتن اقامت به دلیل این که کشور هلند از نرخ بیکاری پایین و شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی برخوردار است و همچنین به دلیل شرایط رفاهی مناسب، پایین بودن هزینه ها، آزادی بیان، فراهم کردن بستر کار مناسب و ... برای بسیاری از مهاجران به این کشور مهم است.

ویزای کاری هلند

شرایط اخذ ویزای کاری هلند

از آنجایی که کشور هلند هر ساله تعداد زیادی متقاضی کار از سراسر جهان دارد، بنابراین شرایط اخذ ویزای کار هلند و اقامت در این کشور کار آسانی نیست و شرایط خاص خود را دارد. به مواردی از این شرایط خاص در زیر اشاره شده است:

  1. افراد متقاضی ویزای کاری هلند باید برای مدت زمان اقامت خود در این کشور گواهی مبنی بر تامین هزینه های زندگی خود را ارائه دهند.
  2. متقاضی باید دعوت نامه ای که از طرف کارفرمایی ساکن کشور هلند برای او فرستاده شده را ارائه دهد.
  3. متقاضی ویزای کاری هلند باید روزمه ی تحصیلی خود را ارائه دهد.
  4. فرد متقاضی باید آدرس محل زندگی و اقامت خود در کشور هلند را نیز ارائه دهد.
  5. متقاضی هم چنین باید مدارک بیمه مسافرت و هم چنین فرم های مربوط به ویزا را نیز ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری هلند

ویزای کاری هلند می تواند برای گرفتن اقامت بسیار مفید باشد البته اگر از مدت زمان کار کردن و زندگی شما در این کشور 5 سال گذشته باشد و هم چنین در این مدت مالیات به دولت بدهید، می توانید اقامت دائم خود را بگیرید. اما برای گرفتن ویزای کار هلند نیازمند مدارک زیر هستید:

  • ارائه مدرک تحصیلی که از کارشناسی شروع می شود و هرچه درجه علمی شما بالاتر باشد امکان اینکه شما بتوانید ویزا بگیرید بیشتر است.
  • مسلط بودن به زبان انگلیسی چرا که زبان بیش از 90 درصد مردم هلند، انگلیسی است.
  • داشتن پاسپورت که اعتبار آن بیشتر از شش ماه باشد.
  • در دست داشتن فرم قرار داد کاری خود
  • فرم های مربوط به ویزای کاری هلند
  • نداشتن سوء سابقه فردی که متقاضی ویزا است.
  • داشتن کپی از بلیط رزرو شده ی خود و کپی صفحات اول تا پنجم ویزای گرفته شده
  • داشتن گردش مالی مناسب در شش ماه گذشته که مورد تایید سفارت باشد.
  • مدارک مربوط به بیمه ی شخص متقاضی
  • دو صفحه ی اول شناسنامه فرد که ترجمه شده باشد.
  • دو قطعه عکس شخص متقاضی

انواع ویزای هلند

 اولین شرط ورود به کشور هلند برای متقاضیان خارجی، داشتن ویزای هلند است.  ویزاهای هلند انواع مختلفی دارند که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. ویزای کوتاه مدت هلند : این ویزای کاری هلند  مدت زمان اعتبار آن 90 روز است که دو نوع دارد:
  2. ویزای ترانزیت یا نوع A : برای این که در این کشور فعالیتی انجام دهید ابتدا باید مجوز ورود به آنجا را داشته باشید که این به آن معناست شما باید ویزای ترانزیت داشته باشید.این ویزا تا رسیدن به فرودگاه های هلند اعتبار دارد و به شما اجازه خروج از فرودگاه، حتی به مدت یک دقیقه را نمی دهد.
  3. ویزای نوع C: برای خروج از بخش بین المللی فرودگاه و ورود به داخل کشور باید نوع دیگری از ویزا را داشته باشیم که به آن نوع C  می گویند و این امکان را برای شما فراهم می کند که به مدت 3 ماه یا 6 ماه در شنگن اقامت داشته باشید البته به این نکته نیز باید توجه داشت که این ویزا برای شهروندان ایرانی صادر نمی شود.

در قسمت های قبلی مقاله نیز گفته شد که مردم کشورهای به غیر از اتحادیه اروپا و یا افرادی که در کشور سوییس زندگی می کنند و اقامت آن را دارند، می توانند به این کشور رفته و دنبال کار مورد نظر خود بگردند و نیازی به ویزای کاری ندارند.

انواع ویزای کاری هلند

در این قسمت به معرفی انواع ویزای کاری کشور هلند می پردازیم، این نوع ویزاها عباتند از:

1) ویزای کار هلند MVV

این ویزا بلند مدت است و برای کسانی قابل استفاده است که خانواده آن ها در کشور هلند باشد و بخواهند نزد آن ها بروند و بتوانند در کشور هلند به دنبال شغل مورد نظرشان بگردند و مجوز کار دریافت کنند. افراد کشور های جزء اتحادیه اروپا ، حوزه ی شنگن و شهروندان استرالیا نیازی به گرفتن این ویزا ندارند.

2) ویزای کار هلند بازگشت پذیر

این نوع از ویزا زمانی به کار می آیدکه شما اجازه دارید مدت زمان زیادی را درکشور هلند بمانید اما بخواهید که در این مدت امکان رفت و آمد و خروج از کشور را داشته باشید و بازگردید ولی  مشکلی برای اقامتتان پیش نیاید،  باید این نوع ویزا را داشته  باشید و اعتبار آن می تواند سه ماه یا یک سال باشد.

3) ویزای کار از نوع GVVA

داشتن این نوع ویزا زمانی امکان پذیر است که شما در کشور هلند کار فرمایی داشته باشید که برای شما مجوز کار صادر کرده باشد و شما به واسطه ی آن بتوانید این ویزا را اخذ کنید.

مدت اعتبار این ویزا معمولا 36 ماه است و تقریبا سه ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار آن، اگر قصد ماندن در هلند را دارید برای تمدید آن باید به سازمان امور مهاجرین هلند بروید.

راه های پیدا کردن شغل در هلند

با توجه به مطالبی که در بالا بیان شده است اخذ ویزای کار هلند بسیار مشکل است و اصلا راحت نیست همین دشواری اخذ ویزای کاری هلند باعث شده است که کار فرماهای هلندی تمایل چندانی برای انجام این نحوه ی جذب نیرو نشان ندهند به ویژه این شرایط برای شهروندان ایرانی که امروزه بنابر تحریم های صورت گرفته علیه ایران اخذ ویزا را دشوارتر کرده است.

اما یکی از راه هایی که می توان خیلی آسان تر و راحت تر در کشور هلند مشغول به کار شد، تحصیل در دانشگاه های این کشور است که موجب آشنا شدن بیشتر شما با فرصت های شغلی و باعث کسب تجربه بیشتر در زمینه تحصیلیتان می شود.

با وجود همه ی این بحث ها اما باز هم موسساتی وجود دارند که می توانند فرد متقاضی را در پیدا کردن شغل مورد نظرش یاری دهند مثل موسسات کاریابی، روزنامه ها، وب سایت ها و ... ، این موسسات نیز در کشور هلند وجود دارند و افراد متقاضی می توانند با ارائه رزومه های کاری خود، کار مورد نظر خود را پیدا کنند. در زیر به دو مورد از این شرکت ها اشاره شده است:

1 . آژانس های استخدام کاری در کشور هلند: زمینه ی اطلاع داشتن از شغل ها و مدارک تحصیلی مورد نیاز کار در کشور هلند فراهم شده است. یکی از آن ها آژانس های استخدامی است که  با سایر شرکت ها و اداره های موجود در کشور هلند در ارتباط هستند و برای افراد ی که ویزای کاری هلند را دارند این فرصت را ایجاد می کنند که به صورت آنلاین کار های موجود در کشور هلند را مطالعه کنند و یکی را از میان آن ها انتخاب کنند.

 زمینه های کاری در هلند وسیع است و شخصی که به دنبال کار است معمولا به راحتی می تواند به کمک این آژانس های استخدامی، متناسب با مدرک و سابقه اش کارش را پیدا کند. نام تعدادی از این آژانس های استخدامی عبارتند از: BLUE LYNX، Hays، Page Personnel و...

2 . سازمان مهاجرت هلند یا IND: این سازمان فهرستی را انتشار می دهد که  در آن  نام کار فرمایان هلندی ، موسسات و اداره هایی که می توانند نیرو جذب کنند آورده شده است بر اساس این لیست افراد متقاضی دارای ویزا کاری هلند می توانند به جست و جوی کار مورد نظر خود بپردازند.

نحوه محاسبه دستمزد در هلند

در کشور هلند حقوق و دستمزد افراد وابسته به مواردی از جمله ساعت کاری، سابقه کاری، سن فرد شاغل و ... است. ساعت کاری در این کشور حدود هفت ساعت است و معمولا اضافه کاری فقط برای پست های مدیریتی محاسبه می شود. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند خیلی راحت تر مشغول کار می شوند.

داشتن ویزای کاری هلند و اخذ ویزای همراه

اشخاصی که موفق شده اند ویزای کار هلند را دریافت کنند و البته این که کارت اقامت هلند را داشته باشند با داشتن شرایطی اعم از یک درآمد ماهیانه ی ثابت که هر سال طبق قوانین اعلام می شود، داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه های خود و خانواده و هم چنین داشتن یک خانه می تواند همسر و فرزند خود را به خود الحاق دهد.

البته همسر باید دارای حداقل 21 سال و فرزند دارای حداکثر 18 سال باشد و این که باید اسناد و مدارک رسمی و معتبر ازدواج  را به IND تحویل دهد.

چگونگی اخذ اقامت با استفاده از ویزای کاری هلند

از آن جا که کشور هلند از لحاظ اقتصادی و رفاهی وضعیت مطلوب و دلخواهی را دارد و این که این کشور دو تابعینی را قبول دارد، معمولا اشخاصی که برای کار مهاجرت می کنند، درصدد گرفتن اقامت این کشور نیز هستند.

به این صورت افرادی که ویزای کار هلند را دارند و به مدت 60 ماه در این کشور فعالیت و اقامت دارند و مالیات و بیمه پرداخت کرده اند.

 در صورتی که در این مدت هیچ گونه سابقه کیفری و سوء پیشینه نداشته باشند، می توانند با مراجعه به سازمان مهاجرت هلند اقامت دائم را خواستار شوند. حتی می توان با داشتن کارت اقامت دائم، با یادگیری زبان رسمی هلند (DUTCH) و فرهنگ آن ها در خواست گرفتن تابعیت این کشور را به سازمان مهاجرت داد.

در نهایت با توجه به همه مباحثی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت کشور هلند با توجه به موقعیت اقتصادی مناسب و آمار بیکاری بسیار کم می تواند، برای مهاجرت به هلند کار شما مقصد مناسبی باشد.

اما قبل از آن باید از تمام شرایط از جمله اخذ ویزای کار هلند، فرهنگ و... این کشور آگاهی داشته باشید که در این راه خواندن مقاله ها و مراجعه کردن به مشاوران مرتبط با این موضوع، می توانند شما را یاری دهد.

در صورتی که در رابطع با موضوع ویزای کاری هلند هنوز هم سوال و ابهامی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.  حال در ادامه درباره خصوصیات کشور هلند توضیحاتی را ارائه می کنیم.

آشنایی مختصر با کشور هلند

کشور هلند یکی از کشور های پر درآمد اروپاست که به سرزمین آسیاب های بادی شهرت دارد. پایتخت هلند، آمستردام است و زبان رسمی این کشور نیز DUTCH است اما بیش از 90 درصد مردم در هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

این کشور هم دارای مرز دریایی و هم دارای مرز  زمینی است که از طریق مرز دریایی با انگلستان و از طریق مرز زمینی با بلژیک و آلمان  ارتباط دارد.

یکی از دلایل مهاجرت افراد زیادی به این کشور وضعیت اقتصادی  مطلوب آن  است. این اقتصاد قوی بیشتر بر اساس دام داری، کشاورزی ، تولید و صادرات گل و تکنولوژی است. کشور هلند همواره از نیروهای متخصص و کاردان در امور اداری خود استفاده می کند و زمینه را برای ارتقای شغلی سایر افراد فراهم می کند.

به این موضوع توجه داشته باشید که همین موضوع باعث شده است که هر ساله از سراسر جهان متقاضیان کار درخواست مهاجرت به این کشور را داشته باشند.

آشنایی با ویزای کار

مجوز کار یکی از روش هایی است که می توان به کمک آن مهاجرت کرد که البته این ویزا چند راه دارد. ویزای جستو جوی کار به این معنی است که شما تحت شرایطی ویزای کشور مورد نظر خود را گرفته اید و به آن کشور مهاجرت کرده اید پس به شما 6 ماه فرصت داده می شود که کار مورد نظرتان را پیدا کنید.

یکی دیگر از این روش ها این است که کار فرمای مورد نظر شما در کشور دیگری قرار دارد و شما مایلید که به آن کشور مهاجرت کرده و نزد او کار کنید که این امر نیز شرایط خاص خود را دارد به این صورت که کار فرما باید در کشور خود به مدت سه ماه در روزنامه آگهی کند که نیاز به نیروی کار دارد و در صورتی که نیرو جذب نشد باید در تمام کشورهای عضو شنگن نیز آگهی خود را به اشتراک بگذارد اگر باز هم نیرو جذب نشد شما می توانید از این طریق اقدام نمایید.

البته لازم به یاد آوری است که کشورهای جزء اتحادیه اروپا، ژاپن، کرواسی، ایسلند، نروژ نیاز به مجوزکار در هلند ندارند ولی ایرانیان برای کار در هلند  نیاز به ویزای کاری هلند دارند.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 02 مارس 2021

سلام
ممنون از توضیحاتتون من منتظرم بعد از این بیماری برای ویزای کاری هلند اقدام کنم امیدوارم اون روز زودتر برسه

date 05 آوریل 2021

برای کادر درمان
کمک پرستاری گویا اروپا اطلاعیه جذب نیرو داده
باسابقه سه سالبا مدرک کمک پرستاری و یا ۱۷ سال بدون مدرک اما بیمه نامه درج کرده ۱۷سال سابقه کادر درمان
برای دانمترک میشه اقدام کرد؟

date 06 آوریل 2021

سلام و درود
بله در برخی از موارد این امکان وجود داره اما باید به صورت موردی شرایط شما بررسی بشه و پاسخ قطعی داده بشه

date 11 آوریل 2021

سلام روزتون بخیر
اگر فوق دیپلم کامپیوتر داشته باشیم
از نظر سابقه کاری در شرکتی نبودم ولی ۵ سال هست که مغازه اپل دارم، و تمام تعمیرات و الکترونیک رو بلدم، شانش کسب ویزای کاری برای هلند دارم؟

date 12 آوریل 2021

سلام و درود
ببینید در هر صورت شما برای تشکیل پرونده کاریتون باید مستنداتی رو در خصوص رزرومه کاری و سابقه به همراه مدارکی که تخصص شما رو اثبات کنه باید ارائه کنید

date 10 ژوئن 2021

سلام وقت بخیر.من عمم هلند زندگی میکنه و صاحب کارش گفته که من داخل ایران مدرک بین المللی کامپیوتر بگیرم تا بتونه درخواست کار به من بده و از ویزای کاری استفاده کنم.
خواستم ببینم شرایط گرفتن این نوع ویزا از طریق کارفرما چیه و چه مدارکی لازم داره و معمولا چه مدتی طول میکشه تا بتونم این ویزارو بگیرمو مهاحرت کنم.ممنون میشم جواب بدید.

date 12 ژوئن 2021

سلام و درود
کارفرما باید به اداره مهاجرت یا شهرداری شهرشون اعلام کنه که بابت کارش نیاز به نیرویی داره که در اون شهر نیست و نیاز هست از ایران این نیرو رو بگیره. بعد از اینکه این کار رو کرد شما باید مدارک شغلی و سوابق شغلی و تخصصی که مرتبط با این تخصص هست رو آماده و ترجمه کنید به همراه مدارک شناسایی و مدارک مالی در روزی که به سفارت برای انگشتنگاری مراجعه می کنید تحویل بدین و منتظر جواب سفارت بمونید.

date 25 سپتامبر 2021

چطور میتوانم برای ویزای کاری در هلند اقدام کنم