توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow ویزا blog سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا

فهرست عناوین

سوپر ویزای کانادا چیست؟ آیا درباره شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا اطلاع دارید؟ آیا می دانید چه کسانی مجاز به استفاده از آن هستند؟ به طور کلی سوپر ویزای کانادا که به ویزای والدین نیز شهرت دارد به ویزایی گفته می شود که از سوی دولت فدرال یا اداره مهاجرتی کانادا به والدین یا بزرگ ترهایی اعطا می شود که فرزندان یا نوه های آن ها مقیم یکی از شهرهای این کشور باشند.

یکی از ویژگی های منحصر به فردی که از گذشته های دور تاکنون کشور کانادا را از سار ممالت ایالات متحده متمایز ساخته است حفظ ارزش های خانوادگی و احترام گذاشتن به کانون گرم خانواده به ویژه بزرگ تر ها است. بدون شک کسانی که به این کشور پیشرفته جهانی سفر کرده باشند به وضوح چنین ارزش هایی را لمس کرده اند.

شاید به همین دلیل است که یکی از اولویت های مهم و اصلی دولت فدرال کانادا صدور ویزایی تحت عنوان سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین است.

به واقع صدور ویزایی همچون ویزای کانادا از جمله موارد قابل توجهی است که به عنوان یک مزیت منحصر به فرد و ایده آل برای کانادا در نظر گرفته شده که کمتر کشوری از آن بهره مند است.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بنا به شرایط مذکور مستلزم کسب اطلاعاتی در رابطه با سوپر ویزای کانادا هستید با ما همراه باشید تا مطالب سودمند و مفیدی را دراین‌باره در اختیارتان قرار دهیم.

سوپر ویزای کانادا

همه چیز درباره سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا یا همان ویزای والدین کانادا برای آن دسته از افرادی صادر می شود که فرزندان آن ها مقیم یکی از شهرهای کانادا هستند اما آن ها در جایی خارج از این کشور زندگی می کنند.

به عبارتی ساده تر ویزای والدین کانادا مختص به آن دسته از والدینی است که فرزندانشان به عنوان یکی از شهروندان کانادا به حساب می آیند. در حقیقت این نوع ویزا به عنوان ویزای موقت کانادا در نظر گرفته شده است که به تمامی والدین، پدر بزرگ و مادربزرگ ها این امکان داده می شود تا به سبب وابستگی عاطفی که میان خود و فرزندانشان وجود دارد دورانی را در کنار آن ها بوده و از کنار هم بودنشان لذت برند.

در شرایط عادی اگر کسی بخواهد به عنوان یک توریست یا گردشگر با داشتن ویزای موقت وارد خاک کشور کانادا شود هنگام ورود از سوی دولت فدرال تمامی مدارک مربوطه وی را بررسی خواهند کرده و حداکثر زمانی را که می توانند در این کشور حضور داشته باشند را تعیین می کنند.

در هر شرایطی فرد مذکور قادر نیست با داشتن ویزای موقت بیش از 6 ماه در کانادا بماند. یکی از راه حل های مناسب برای حل چنین مشکلی سوپر ویزای کانادا می باشد. چنانچه که با درخواست چنین ویزایی موافقت شود فرد مذکور می تواند حداکثر دو سال تمام را در خاک کشور کانادا زندگی کند.

شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا

همان طور که در مطالب فوق هم به آن اشاره شد صدور سوپر ویزای کانادا فرصتی است که تنها برای افرادی نظیر پدران، مادران، پدربزرگ و مادربزرگ ها مهیا می شود. در واقع قانون این نوع از ویزای کانادا برای بزرگ ترهای شهروندان این کشور تدوین شده است. مسلماً یکی از مشکلات عمده مهاجران به ویژه ایرانیان دوری از والدینشان است.

در بسیاری از کشورهای دنیا پدر و مادرها برای اینکه بخواهد به دیدار فرزندانشان در کشوری دیگر بروند با مشکلات و پیچیدگی های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. یکی از رایج ترین معضلات آن ها اعتبار کوتاه مدت ویزایشان است.

اما کانادا با تمامی امکانات و شرایط ایده آل منحصر به فرد خود، جزء آن دسته از کشورهایی است که با صدور ویزای والدین، شیوه های ورود هر یک از بزرگ ترهای شهروندان مقیم خود را به بهترین نحو ممکن آسان کرده است.

منظور از شهروندان مقیم کانادا آن دسته از مهاجرانی هستند که با داشتن اقامت دائم کانادا و کارت PR جزء شهروندان این کشور به حساب می آید. در چنین شرایطی والدین آن ها می توانند از مزیت های سوپر ویزای کانادا بهره مند شوند. حال با شرایط دریافت این نوع ویزا آشنا خواهیم شد:

  • هریک از متقاضیان این نوع ویزا بایستی دارای گواهینامه معتبر بین المللی باشند
  • متقاضیان ویزای والدین بایستی به سفارت کانادا ثابت کنند که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند و می توانند از عهده مایحتاج خود در این کشور برآیند.
  • فرد دعوت کننده باید از امکانات مالی مناسبی که بر اساس جدول حداقل درآمد تعیین شده برخوردار باشد
  • متقاضیان بایستی از سوی یک شرکت معتبر کانادایی به مدت 6 ماه بیمه شده و این بیمه چیزی حدود 100 هزار دلار را پوشش دهد
  • والدین منعی برای خروج از کشور خود و ورود به خاک کشور کانادا نداشته باشند.

لازم به ذکر است که ویزای والدین کانادا نیز همچون ویزای موقت، خود دارای دو نوع ویزای سینگل و ویزای چندبار ورود کانادا می باشد. بنابراین ویزای سینگل سوپر ویزای والدین به دارندگان خود تنها یک بار اجازه ورود به خاک کشور کانادا را می دهد.

اما ویزای مالتیپل سوپر ویزای کانادا برای تمامی دارندگان خود این امکان را می دهد تا به صورت چندین بار پشت سر هم و متوالی وارد این کشور شده بدون آنکه مشکلی برایشان ایجاد شود. اعتبار و مدت زمان استفاده از این نوع ویزا به مدت زمان و اعتبار پاسپورت استفاده کنندگان خود بستگی دارد.

در حالت کلی اداره امور مهاجرتی کشور کانادا برای تمامی کسانی که شایستگی لازم برای دریافت سوپر ویزای کانادا برای هریک از بزرگ ترهای خود را دارند و به عبارتی از تمامی شرایط دریافت این نوع ویزا بهره مند هستند مدت زمان و اعتبار 10 ساله اعطا می کند.

شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزا

قبل از هر چیزی نکته قابل مهم در رابطه با اخذ سوپر ویزای کانادا این است که به غیر از افرادی که در مطالب فوق به آن ها اشاره شد هیچ یک از افراد دیگر حتی فامیل و اقوام درجه یک همانند خواهر، برادر، عمه، خاله، دایی، عمو و... نمی توانند از مزایای استفاده از آن بهره مند شوند.

بد نیست بدانید که این نوع ویزا یا همان ویزای والدین از آن جهت در میان متقاضیان محبوبیت پیدا کرده که می توان آن را در طول سال دریافت کرد. از طرفی هم درآمد و هزینه مورد نیاز آن در مقایسه با سایر انواع ویزای کانادا و همچنین برنامه اسپانسرشیپ والدین بسیار کمتر است.

مهم تر از همه آنکه هریک از ویزاهای اعلامی از سوی اداره مهاجرتی کانادا مدت زمان بسیاری برای رسیدگی را می طلبند. در حالی که درخواست برای اخذ سوپر ویزای کانادا تنها ظرف چند هفته مورد بررسی واقع گردیده و نتیجه به فرد متقاضی اعلام می شود.

بدون شک اخذ این نوع ویزا جدای از شرایط مختص به آن مستلزم مدارک و اسنادی است که به شرح زیر است:

  • ارائه فرم تکمیل شده به اداره امور مهاجرتی مبنی بر تقاضای مهاجرت والدین به کانادا
  • ارائه تمامی مدارک شخصی به همراه فتوکپی آن ها
  • ارائه تمامی مدارک مربوطه شخص مذکور به همراه ترجمه آن ها به یکی از زبان های رسمی انگلیسی یا فرانسه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی که باید توسط یکی از پزشکان رسمی کشور کانادا صادر گردد
  • ارائه گواهی مبنی بر اینکه شخص مذکور که درخواست اخذ ویزای والدین کانادا کرده خود یکی از شهروندان این کشور محسوب می شود
  • بهره مندی شخص مذکور از یکی از بیمه های پزشکی که حداقل از یک سال اعتبار بهره مند باشد
  • ارائه فهرستی از تعداد افرادی که قرار است در محل اقامت فرد مذکور سکونت داشته باشند

چگونه تقاضای سوپر ویزای کانادا دهیم؟

همان طور که گفته شد سوپر ویزای کانادا اعتبار 10 ساله دارد. اما از آنجایی که مدت زمان اعتبار این نوع ویزا از سوی اداره مهاجرتی کانادا و با هماهنگی با اعتبار پاسپورت صادر می شود و مدت زمان پاسپورت ایرانی تنها 5 سال است.

پس می توان گفت که اعتبار سوپر ویزای کانادا برای ایرانیان تنها 5 سال است. این که چگونه تقاضای سوپر ویزا یا ویزای والدین دهیم یکی از سؤالات رایجی است که ممکن است ذهن یک از ما را به خود مشغول کرده باشد. بایستی پاسخ چنین سؤالی را این‌گونه داد که اگر فرد متقاضی شرایط لازم برای اخذ سوپر ویزای کانادا را داشته باشد قبل از هر چیزی نیاز است تا مدارک مربوطه را به اداره امور مهاجرتی این کشور تحویل دهد.

شاید بتوان گفت مدارک مربوط به این نوع ویزا با سایر ویزاهای صادر شده کانادا یکی باشد. متنها در اینجا بحث مربوط به بیمه متقاضیان مطرح می گردد.

بد نیست بدانید که تمامی مدارک خواسته شده برای اخذ سوپر ویزای والدین به سفارتی که مدارک را به آن تحویل می دهیم بستگی دارد. بنابراین در رابطه با اینکه چگونه و چه مدارکی را جهت اخذ این ویزا ارائه دهیم بایستی ابتدا به وب سایت سفارتخانه مربوطه مراجعه کنید و یا از یکی از مشاوران حقوقی کمک بگیرید.

دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

ریجکت شدن یا رد شدن سوپر ویزای کانادا به این معنی است که مدارک شما به اندازه کافی مورد قبول اداره سفارت کانادا نبوده است.

پس از رد شدن چنین درخواستی مأمور سفارت این کشور موظف است که دلایل رد شدن چنین درخواستی را به شما توضیح دهد. از جمله دلایل اصلی ریجکت شدن سوپر ویزای کانادا به شرح زیر است:

  • نداشتن توان مالی متقاضیان برای تأمین هزینه های خود در کانادا
  • ضعیف بودن شرایط مالی فرد دعوت کننده
  • تکمیل نبودن مدارک لازم و فرم ها
  • و...
ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 22 ژانویه 2020

سلام
من دخترم الان کارت پی آر گرفتن آیا من میتونم برای سوپر ویزای کانادا اقدام کنم?

date 23 ژانویه 2020

سلام وقت شما بخیر
بله در حال حاضر شرایط اولیه اخذ سوپر ویزای کانادا رو دارین ولی باید بقیه شرایطتتون هم بررسی بشه ، همکاران ما درخدمت شما هستن