توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow ویزا blog ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

فهرست عناوین

با ما باشید تا درباره ویزای توریستی کانادا و هزینه ویز تضمینی و راهنمای جامع مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا را به شما توضیح بدهیم. آموزش اخذ ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه و بدون دعوتنامه و مدت زمان ویزای توریستی کانادا ازجمله موارد مهمی می باشد که حتما باید درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

پایتخت کشور کانادا شهر دیدنی اتاوا است. تورنتو هم یکی از شهرهای مشهور کانادا است که شاید برخی فکر کنند این شهر پایتخت کانادا است. بیشتری اخبار گردشگری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کانادا متعلق به این شهر است. برای این که سفر خود را به کشور کانادا آغاز کنید بهتر است با جاذبه های آن آَشنا شوید.

اگر می خواهید درباره ویزای توریستی کانادا و چگونگی سفر به این کشور دیدنی اطلاعاتی کسب کنید؛ بهتر است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این صورت می توانید به تمام سؤالاتی که در ذهن شما است پاسخ دهید. در نظر بگیرید که برای اخذ این ویزا می توانید از مشاورین ویزاگردی به راحتی یاری بگیرید.

ویزای توریستی کانادا به شما این امکان را می دهد تا وارد خاک کشور کانادا شوید. کانادا پهناورترین کشور جهان است که در شمالی ترین نقطه قاره آمریکا واقع شده است. این کشور آب و هوایی سرد دارد که همین موضوع سبب شده تا جمعیت کمی در کانادا ساکن باشند.

خب این جمعیت کم سبب شده اند تا طبیعت کانادا بکر و دست نخورده باقی بماند. به همین دلیل هنگامی که وارد کانادا شوید، با جاذبه های بی نظیر و بکری رو به رو خواهید شد. همان طور که اشاره کردیم کانادا کشوری سردسیر است پس در سفر به آن حتماً لباس های گرم همراه داشته باشید.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یکی از انواع ویزای کانادا است که می توان برای سفر به کانادا اخذ کرد. اگر هر یک از اهداف زیر را دارید بهتر است که برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.

  1. اگر می خواهید برای دیدار اقوام، دوستان و یا فرزندان خود به این کشور سفر کنید.
  2. اگر می خواهید با این کشور آشنا شوید تا برای مهاجرت به آن اقدام کنید.
  3. اگر دوست دارید با جاذبه های بی نظیر کانادا به خصوص آبشارهای با شکوه نیاگارا آشنا شوید.
  4. اگر می خواهید این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.
  5. اگر تنها هدف توریستی دارید و می خواهید به قصد آشنایی با کانادا و طبیعت بی نظیرش سفر کنید.

اگر هدف شما از این سفر شامل موارد بالا می شود، بهترین کار این است که برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید. مشاورین مجرب ویزاگردی در پشتیبانی این سایت در خدمت شما هستند تا بهترین راه را پیش روی شما قرار دهند. به این ترتیب شما می توانید در کمترین زمان ممکن سفر خود را به کشور کانادا آغاز کنید.

یکی از نکات مهم برای اخذ ویزای کشورهایی مانند کانادا، که کشورهایی سخت گیر هستند؛ داشتن یک مشاور خبره و با تخصص در کنار شما است. مشاوری که بتواند شما را راهنمایی کند و بهترین را پیش روی شما بگذارد. در غیر این صورت اخذ ویزای کانادا برای شما دشوار خواهد بود و دچار مشکل می شوید.

یکی از افتخارات شرکت ویزاگردی ارائه خدماتی فوق العاده به شما است. ما در خدمت شما هستیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم و هر چه می خواهید را در اختیار شما قرار دهیم. در نظر داشته باشید که ما کلیه خدمات ویزا را با کمترین قیمت ممکن در خدمت شما می گذاریم تا موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا شوید.

انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

برای این‌که سفر خود را به کانادا آغاز کنید، باید ویزای توریستی کانادا را داشته باشید. ویزای توریستی کانادا انواع مختلف یک‌بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود دارد. شما با توجه به شرایط خود برای اخذ یکی از این ویزاها درخواست می‌دهید و منتظر پاسخ سفارت می‌شوید.

  • ویزای یک‌بار ورود کانادا به شما این امکان را می دهد تا یک بار وارد کانادا شوید و در اولین خروج از کانادا ویزای شما منقضی خواهد شد. ویزای دو بار ورود کانادا هم به شما این امکان را می دهد تا بتوانید دو بار وارد کشور کانادا شوید. با خروج دوم از کشور کانادا ویزای شما منقضی می شود.
  • ویزای چند بار ورود کانادا یا ویزای مولتی هم به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به مدت پنج سال در این کشور رفت و آمد کنید. ویزای مولتی بیشتر توسط افرادی اخذ می شود که دلیلی برای رفت و آمد به این کشور دارند. به عنوان مثال والدین افرادی که در این کشور اقامت موقت یا دائم دارند می توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند.

البته ویزای توریستی کانادا تنها به همین چند ویزا محدود نمی شود و ویزای ترانزیت نیز یکی از ویزاهایی است که می توان اخذ کرد. ویزای ترانزیت به شما این امکان را می دهد تا بتوانید وارد کانادا شوید و در کمتر از چهل و هشت ساعت خاک این کشور را به صورت زمینی یا هوایی ترک کنید.

البته نکته ای وجود دارد که بهتر است با شما در میان بگذاریم. این که شما برای اخذ چه ویزایی تقاضا دهید مهم است اما در آخر افسر سفارت است که به شما پاسخ می دهد. گاهی شما تقاضای ویزای یکبار ورود را می کنید اما افسر سفارت ویزای مولتی برای شما صادر می کند و گاهی هم این قصه برعکس می شود.

مدت اعتبار ویزای توریستی

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

همان طور که گفتیم ویزای توریستی در انواع مختلفی ارائه می شود که شما می توانید برای هر یک از آن ها اقدام کنید. ویزای توریستی کوتاه مدت به دارنده ویزا این اجازه را می دهد تا به مدت نود روز در خاک این کشور اقامت داشته باشند. حال اگر ویزای شما دو بار ورود باشد، در هر بار ورود خود می توانید نود روز اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی کوتاه مدت کانادا حداکثر نود روز مهلت خواهد داشت. یعنی اگر بخواهید بیش از این مدت اقامت داشته باشید امکان پذیر نمی باشد. نکته دیگری که باید با شما در میان بگذاریم درباره نظر افسر سفارت است. نظر وی در صادر کردن ویزای کانادا بسیار اهمیت دارد.

همان طور که اشاره کردیم، حداکثر اعتبار ویزای توریستی کانادا نود روز است. اما افسر سفارت ممکن است برای شما ویزای ده روزه یا سی روزه صادر کند. پس اعتبار ویزای شما نیز به نظر افسر سفارت بستگی دارد. اما این که افسر سفارت برچه مبنایی نظر می دهد هم اهمیت دارد.

همان طور که می دانید شما مدارکی را به سفارت ارائه می دهید و افسر سفارت بررسی مدارک شما را آغاز می کند. در حقیقت افسر سفارت با توجه به مدارکی که شما ارائه می دهید، تصمیم می گیرد که برای شما ویزا صادر کند و یا این که دست رد به درخواست شما بزند.

با این تفاسیر بدیهی است که اعتبار ویزای توریستی کانادا نیز به نظر افسر سفارت وابسته باشد. ویزای مولتی اما داستانی متفاوت دارد. با اخذ ویزای مولتی شما می توانید پنج سال در کشور کانادا اقامت داشته باشید. اما نکته مهم این است که شما هر سه ماه یک بار باید خاک این کشور را ترک کنید و دوباره به کانادا بازگردید.

مراحل اخذ ویزای توریستی

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

  1. آماده سازی مدارک طبق چک لیست کانادا

کلیه مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا را با توجه به آنچه مشاورین ویزاگردی می‌گویند و آنچه سفارت می‌خواهد تهیه کنید. این مدارک باید کامل و بدون نقص باشند در غیر این صورت ممکن است منجر به رد شدن درخواست نوبت.

  1. ترجمه مدارک به زبان انگلیسی

پس‌ازاین که مدارک را تهیه کردید باید این مدارک را به دست دارالترجمه بسپارید تا بتوانید در زمان دلخواه خود این مدارک را به سفارت ارائه دهید.

  1. اخذ وقت سفارت کانادا

پس از این که مدارک خود را تهیه کردید حال نوبت این رسیده است که وقت سفارت را اخذ کنید. برای این که وقت سفارت را اخذ کنید، می توانید با مشاورین مجرب ما تماس حاصل نمایید. همان طور که می دانید کانادا در ایران سفارت خانه ندارد و به همین دلیل برای اخذ وقت سفارت کانادا از آنکارا، استانبول، دبی، ابوظبی و ... می توانید اقدام کنید.

  1. مراجعه به سفارت یا همان دفاتر وک

در تاریخ مشخص شده باید با کل مدارک خود به صورت حضوری به دفاتر وک که از سوی سفارت کانادا تعیین شده اند تا به امور ویزا رسیدگی کنند؛ در هر شهری که از آن وقت گرفته اید مراجعه کنید.

  1. دریافت پاسخ سفارت

پس از گذشت مدت زمانی بین دو تا چهار هفته سفارت پاسخی را به شما ارسال می کند. این پاسخ ممکن است مثبت یا منفی باشد. در صورتی که پاسخ منفی بود می توانید بلافاصله با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره اقدام کنید. در غیر این صورت به مرحله بعد بروید.

  1. اقدام برای اخذ ویزا یا همان پیکاپ  ویزای کانادا

در این مرحله شما پاسخ مثبت برای اخذ ویزا توریستی را از طریق ایمیل دریافت کرده اید و باید برای اخذ ویزای خود اقدام کنید. شما می توانید به صورت حضوری دوباره به وک مراجعه کرده و ویزای خود را دریافت کنید و یا این که از پیکاپ پاسپورت کانادا استفاده کنید.

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا باید چقدر باشد؟

یکی از سوالاتی که همیشه برای مسافرها بوجود می آید این است که تمکن مالی برای ویزا توریستی کانادا باید چقدر باشد؟

میزان تمکن مالی که باید داشته باشید برای همه افراد یکسان نیست. در واقع علاوه بر اینکه این مبلغ بهتر است کمتر از 150 میلیون تومان نباشد باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این مبلغ باید با بقیه مدارک مالی و شغلی شما همخوانی داشته باشد.

پس حتما تمکن مالی برای ویزای کانادا را به شکلی قرار دهید که طبیعی به نظر برسد و با میزان حقوق و دارائی شما سازگار باشد.

پرسش و پاسخ

سوالات متداول ویزای توریستی کانادا

آیا کار با ویزای توریستی کانادا امکان پذیر است؟

خیر، با ویزای توریستی کانادا امکان انچام کار رسمی در کشور کانادا وجود ندارد. اگر تصمیم دارید با ویزای توریستی کار کنید باید در این کشور برای تبدیل ویزای خود از توریستی به کاری اقدام کنید تا بتوانید به صورت رسمی در کشور کانادا کار کنید و شغل خود را داشته باشید.

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

به طور میانگین برای درخواست ویزای کانادا بهتر است مبلغی در حدود 30 تا 50 هزار دلار کانادا تمکن مالی داشته باشید. البته فراموش نکنید که این مبلغ باید با شغل و شرایط کاری شما همخوانی داشته باشد. حتما پرینت مالی را طبیعی ارائه کنید و مبالغ نا متعارف به حساب خود واریز نکنید.

آیا ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه داده می شود؟

بله، اگر شرایط و مدارک خوبی برای ارائه به سفارت داشته باشید می توانید به جای دعوتنامه از واچر هتل استفاده کنید. اما فراموش نکنید که داشتن دعوتنامه معتبر از اقوام به شما کمک زیادی می کند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

معمولا از زمان انگشتنگاری تا زمانی که جواب ویزای شما داده شود حدود 3 الی 6 هفته زمان می برد. در برخی موارد ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر شود اما معمولا در همین بازه زمانی جواب شما داده می شود.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 09 جولای 2020

با سلام .
من در خرداد ماه ٩٨ به همراه دختر ١٠ ساله ام با دعوتنامه ي خواهرم كه شهروند كاناداست ويزای توريستی کانادا را گرفتم .
سال پيش موفق به سفر نشدم و براي امسال برنامه ريزي كردم كه متاسفانه كويد ١٩ برنامه ريزي ما را بهم زد .
سوال من اينست كه ايا اين ويزاي مولتي ٥ ساله اعتبار خروج از كشور دارد يا خير و
سوال دوم اينكه آيا هم اكنون اجازه سفر به كانادا داده ميشود يا خير ؟
با تشكر

date 10 جولای 2020

سلام و درود
ویزای شما تا پایان اعتباری که داره به شما اجازه خروج از کشور رو میده و در هر بار سفر تا سقف 6 ماه می تونید در کشور کانادا اقامت داشته باشید. در حال حاضر تا اواسط مرداد ماه ممنوعیت ورود به کشو کانادا تمدید شده و باید تا اون تاریخ برای سفر صبر کنید.

date 09 جولای 2020

سلام وقت بخیر من اواخر بهمن ماه کار انگشت نگاریم در استانبول انجام شد و الان منتظر جواب از طرف سفارت هستم آیا دفتر vac استانبول باز شده یا خیر درحال انجام کار هستند یا خیر
با تشکر فراوان

date 10 جولای 2020

سلام و درود
بله دفتر وک در ترکیه باز شده و به صورت محدود و دو روز در هفته خدمات ارائه می کنه. در حال حاضر پرونده های توریستی هم قبول می کنن و خدمات پیکاپ و بررسی پرونده ها هم از سر گرفته شده. امیدواریم به زودی جواب ویزای توریستی کانادا شما هم بیاد.

date 17 جولای 2020

سلام. وقت بخیر . ویزای اسپانسر همسری کانادا چند ماهه در ویزا آفیس انکارا باشه اگه درخواست ویزای توریستی کانادا بدیم فایده داره میدن ؟ تاثیر منفی روی اسپانسری که نمیذاره؟توریستی بیشتر از ۳ تا ۴ ماه که طول نمیکشه؟ الان تمرکز سفارت کانادا روی ویزیتوری و تحصیلی و کاریه.ممنون

date 17 جولای 2020

سلام و درود خانم نگار؛
اگر شما درخواست ویزاتون هنوز مشخص نشده درخواست جدید نمیتونید بدین، اما اگر درخواست هیچ نوع ویزایی ندادین مشکلی برای ویزای توریستی کانادا ندارین. اگر مدارکتون آماده باشه و قبلا هم انگشتنگاری کرده باشید و نیازی به انگشتنگاری سفارت کانادا نداشته باشید، کمتر از دو ماه کل پروسه ویزای شما زمان می بره. طبق اعلام سازمان مهاجرت کانادا کل درخواست های مسافران با هر تایپی بررسی می شه و مشکلی برای درخواست ویزای توریستی نخواهید داشت.

date 17 جولای 2020

با سلام ادمین محترم و سپاس از توصیحاتی که فرمودید.پیرو سوالم در پست پایین عرض کنم پرونده ما اسپانسر همسری هست که شش ماه پیش گفتند به دفتر آفیس انکارا ارسال شده. الان هم طبق ایمیلی که زدیم گفتتد بررسی پرونده اسپانسری در انکارا هلد شده و معلوم نیست کی شروع بشه. به همین خاطر میخواستیم ویزای توریستی درخواست بدیم و دلیلش رو بگیم. از اینکه پرونده مون خراب نشه نگرانیم!

date 18 جولای 2020

شما تا تکلیف این پروندتون مشخص نشه نباید اقدامی داشته باشید. البته تعجب می کنم چون از هفته پیش اداره مهاجرت کانادا اعلام کد که همه پرونده ها و درخواست های ویزا بررسی میشن و از حالت تعلیق خارج شدن.

date 25 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
ویزای توریستی کانادا که پارسال اخذ شده الان امکان سفر توریستی به کانادا باهاش وجود نداره؟

date 26 آگوست 2020

سلام و درود
اگر برای بازدید از اقدام درجه یک نباشه متاسفانه با ویزای توریستی نمی تونین به کانادا سفر کنید.

date 26 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
الان با پرواز قطری می تونم برای انگشتنگاری ویزای توریستی کانادا اقدام کنم؟ چون پروازای مستقیم به ترکیه گویا تا 11 مهر بسته شده

date 26 آگوست 2020

سلام و درود
بله امکانش هست فقط باید تست منفی کرونا رو به هواپیمایی قطر تحویل بدید که امکان پرواز داشته باشید.

date 26 آگوست 2020

سلام
ویزای توریستی کانادا داشته باشیم می تونیم به آمریکا هم سفر کنیم؟ من می خوام بعد از کرونا برای ویزای مولتی توریستی کانادا اقدام کنم.

date 26 آگوست 2020

سلام و درود
خیر با ویزای توریستی کانادا این امکان وجود داره

date 01 سپتامبر 2020

سلام آقای معظمی
من ویزای توریستی کانادا می خوام بگیرم بعد که رفتم کانادا برنگردم. میشه اینکارو انجام بدم یا نه؟

date 03 سپتامبر 2020

سلام و درود
از لحاظ قانونی خیر اما وقتی به کانادا رسیدیدن برای کارای اقامتتون میتونین اقدام کنید.

date 02 سپتامبر 2020

سلام من 3 سال پیش ویزای توریستی کانادام منقضی شد و الان سه ساله که اقدام نکردم. تو این فاصله یک سفر به ژاپن داشتم و چند تام سفر ترکیه و دبی، حالا برای ویزای توریستی مولتی کانادا بخوام اقدام کنه باز نیازه سابقه سفر قوی کنم؟ چون شنیدم خیلی مهمه سابقه سفر الان

date 03 سپتامبر 2020

سلام و درود
شما در حال حاضر مهم ترین شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا رو دارین، بعد از عادی شدن شرایط اقدام کنید ان شالله با شانس بالا ویزا مشین

date 03 سپتامبر 2020

سلام خسته نباشید
اگر سابقه سفر برای ویزای کانادا توریستی قوی نباشه ولی بقیه مدارک در حد قابل قبول باشه میشه برای گرفتن ویزای توریستی کانادا امیدوار بود. مهمه که از کدوم کشور انگشتنگاری می کنیم؟

date 03 سپتامبر 2020

سلام و درود
بهتره که قبل از اقدام برای ویزای کانادا حتما رو سابقه سفرتون کار کنید چون تاثیر زیادی در روند گرفتن ویزای توریستی داره. خیر فرقی نمی کنه از کجا انگشتنگاری کنید.

date 03 سپتامبر 2020

سلام وقت بخیر
میشه بگید در شرایط عادی پروسه اخذ ویرای توریستی کانادا چقدر زمان میبره؟

date 03 سپتامبر 2020

سلام و درود
در صورتی که شرایط مثل قبل کرونا باشه صفر تا صد حدود دو ماه زمان میبره که ویزای توریستی کانادا بگیرید

date 07 سپتامبر 2020

سلام وقت بخیر جناب معظمی
من ویزای توریستی کانادا دارم ولی الان کانادا باز تمدید کرده محدودیت سفر به کانادا رو، شما اطلاع ندارید کی ممکنه این محدودیت سفر تموم بشه. من باید تا قبل عید سفر کنم به کانادا امیدوارم باز بشه.

date 07 سپتامبر 2020

سلام و درود مبین عزیز؛
خیر متاسفانه تاریخ دقیقی برای ورود توریست مشخص نکردن هر ماه تمدید می کنن. اما بعید میاد تا زمانی که واکس به بازار بیاد شرایط به حالت عادی برای سفر برگرده.

date 15 سپتامبر 2020

سلام خسته نباشید من شنیدم برای انگشتنگاری ویزای توریستی کانادا میشه به دبی رفت. من با این شرایط الان میتونم درخواست ویزا بدم و از امارات وقت انگشتنگاری بگیرم؟

date 17 سپتامبر 2020

سلام و درود
بله در حال حاضر مواردی که فرمودین انجام شدنی هستش

date 05 دسامبر 2020

سلام وقت بخیر
الان ویزای توریستی میشه گرفت؟ انگشتنگاری انجام میشه؟

date 05 دسامبر 2020

سلام و درود
بله در حال حاضر امکانش هست و میشه از ترکیه انگشتنگاری ویزای توریستی رو انجام بدین