توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow ویزا blog مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

فهرست عناوین

ویزای شینگن، یکی از ویزاهای محبوب است که به دلیل کارکردی که دارد متقاضیان بسیار زیادی دارد. برای دریافت این تنوع ویزا، باید مدارک مورد نیاز ویزای شینگن را در دست داشته باشید و در روزی که برای شما تعیین می‌شود به سفارت مراجعه کرده و مدارک را به افسر ویزا تحویل دهید. اینکه چه مدارکی برای دریافت ویزای شینگن مورد نیاز است و این مدارک باید چه شاخصه‌هایی داشته باشد موضوع بحث ما در اینجا خواهد بود.

پس اگر به دنبال اطلاع از مدارک مورد نیاز ویزای شینگن هستید ما را دنبال کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • یک دسته از مدارک، آنهایی هستند که متقاضی در خصوص شرایط ویزای شینگن مربوط به شغل، املاک و مستغلات، دارایی و سابقه سفر خود ارائه می‌کند.
  • دسته دوم مدارک مورد نیاز ویزای شینگن، فرم درخواست ثبت نام آنلاین ویزا است. در فرم آنلاین، متقاضی ویزا، اطلاعات دقیق از خود، نوع ویزای شینگن درخواستی، برنامه سفر خود، منابع مالی که سفر را تامین می‌کند، تاریخ ورود و خروج به کشورهای عضو شینگن، مشخصات میزبان و همراه وی در کشور مقصد و یکی از مدارک اصلی که برای افسر ویزا مستند است می‌باشد.
  • دسته سوم، هر متقاضی باید مجموعه‌ای از مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن به سفارت ارائه دهد. قبل از آن باید تاکید کرد که هر چه مدارک قوی‌تر باشند و از استاندارد جامع‌تری برخوردار باشند شانس درخواست ویزا بیشتر بوده و نقص هر یک از آنها احتمال ریجکت شدن ویزای شینگن را بیشتر می‌کند.
تکمیل فرم ویزای شینگن

مدارک مالی ویزای شینگن

از مدارک مورد نیاز ویزای شینگن، می‌توان به مدارک مالی آن اشاره کرد. این مدارک شامل:

موجودی و مانده حساب یا همان تمکن مالی می‌شوند. این مدارک، اصلی‌ترین مدارک مالی برای اخذ ویزای شینگن هستند. پرینت گردش مالی این نوع از حساب‌ها، ۶ماهه است. پرینت گردش حساب ۶ماهه به افسر مهاجرت تحویل داده‌ می‌شود تا Turn Over حساب را به درستی بررسی کند.

این موارد بررسی می‌شوند تا مشخص شود حساب متقاضی به چه میزان کار کرده است. ارزش شماره حساب به این است که مبلغ‌های وارد شده به حساب شما بیشتر و منظم‌تر باشند و در مقابل، مدت زمان بیشتری در حساب شما بمانند.

موجودی و مانده حساب شاید یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز ویزای شینگن باشد. اگر قصد دارید برای ویزای شینگن اقدام کنید بهتر است مانده حساب شما کمتر از 8۰میلیون تومان نباشد. زیرا وجود این مبلغ در حساب شما، افسر ویزا را مطمئن خواهد کرد که شما توانایی تامین هزینه سفر اروپایی خود را دارید.

هرگز به یک حساب غیرفعال که مدت زمان زیادی موجودی چندانی نداشته، یک مبلغ سنگین واریز نکنید. تا زمانی که نتیجه درخواست ویزا مشخص نشده است و زمانی که موجودی حساب خود را بررسی می‌کنید به آن دست نزنید.

اگر مجبورید مبلغی را از حساب، برداشت کنید مبلغ مورد نظر نباید بیشتر از ۳۰ درصد موجودی داشته باشد. چنانچه زمان مراجعه به سفارت ۸۰میلیون در حسابتان داشته باشید، تا زمانی که نتیجه درخواست ویزای شما مشخص نشده سعی کنید از حساب، پول خارج نکنید. تمام تلاش خود را بکنید که برای نشان دادن تمکن مالی خود از راه صحیح، وارد شوید.

اگر در این راه به جعل و دروغ متوصل شوید، این موضوع سبب می‌شود که در لیست سیاه سفارت قرار گرفته و درخواست شما مردود شود.

مدارک مالی ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن - اسناد ملکی

مدارک ملکی بخشی دیگر از مدارک مورد نیاز ویزای شینگن است. این مدارک شانس ویزا شدن درخواست را افزایش خواهد داد. اسناد ملکی املاک و مستغلاتی را شامل می‌شوند که به نام متقاضی ثبت شده‌اند. این مدارک شامل سند انواع ملک، سند واحد تجاری، سند واحدهای صنعتی، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، کارگاه تولیدی و ... شده و شرایط شغلی متقاضی این نوع ویزا را نشان می‌دهد.

سندهایی که مشاع باشند، می‌توانند به عنوان ملک متقاضی محسوب شوند. این نوع سند به اندازه سهم متقاضی، برای وی در نظر گرفته می‌شود. اسناد ملکی ترجمه شده و مبایعه‌نامه‌هایی که کد رهگیری داشته باشند نیز جزو مدارک ملکی محسوب می شوند.

اسناد جعلی که در مرحله تایید دادگستری باشند پیگرد قانونی دارند. اسناد ملکی جزو مدارک ضروری ویزای شینگن نیستند، اما می‌توانند نقش مهمی در دست‌یابی به هدف ایجاد کنند.

مدارک ملکی ویزای شینگن

مدارک شغلی ویزای شینگن

مدارک شغلی بخشی از مدارک مورد نیاز ویزای شینگن محسوب می‌شوند. گفته می‌شود برای اخذ ویزای شینگن، فرقی ندارد شغل متقاضی چه باشد، اما تجربه نشان داده است که هر چقدر شغل متقاضی از اعتبار بیشتری برخوردار باشد و مدارک شغلی وی قوی‌تر باشند شانس بیشتری برای موافقت با درخواست خود خواهد داشت.

داشتن سابقه بیمه یکی از مدارک مورد نیاز ویزای شینگن است. نامه‌ بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌ها، مدارک شغلی فرد را تامین می‌کنند و به افسر ویزا این اطمینان را می‌دهند که فرد متقاضی از سابقه شغلی مناسبی در کشور خود برخوردار است.

  • اگر متقاضی دریافت ویزای شینگن، کارمند باشد باید نامه سربرگ رسمی شرکت و سازمان محل کار خود را به همراه امضای مدیر و سمت شغلی وی و مدت زمان اشتغال به کار را ارائه دهد.
  • اگر متقاضی در یافت ویزای شینگن، دانشجو باشد باید نامه اشتغال به تحصیل ارائه دهد.
  • اگر متقاضی دریافت ویزای شینگن، صاحب مشاغل تولیدی باشد باید پروانه بهره‌برداری خود را ارائه کند. متقاضیانی که شغل آنها آزاد است و پروانه کسب و سابقه پرداخت مالیاتی دارند که مهر اداره مالیات را دارد، از مالیات معاف خواهند بود.
مدارک شغلی ویزای شینگن

مدارک شناسایی برای ویزای شینگن

یکی از اصلی‌ترین مدارک، پاسپورت است. پاسپورتی که اعتبار داشته باشد و برچسب‌های ویزای آن ثابت کنند که شما سابقه سفر نیز دارید. سابقه سفر به افسر پرونده ثابت خواهد کرد که شما یک فرد اهل سفر هستید.

هر چقدر شما سفر توریستی بیشتری داشته باشید سفارت به شما اطمینان بیشتری می‌کند و شانس شما برای دست‌یابی به ویزای شینگن و موفقیت در دریافت آن بیشتر خواهد شد. پاسپورت‌های قدیمی که برچسب ویزای کشورهای شینگن را دارند، را نگه دارید و آنها را در فرم درخواست خود برای ویزای شینگن وارد کنید تا درخواست شما راحت‌تر به نتیجه برسد.

اسناد شناسایی برای ویزا

سایر مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

علاوه بر مدارک مورد نیاز ویزای شینگن که قبلا به آنها اشاره کردیم، مدارک دیگری نیز موجود هستند که باید مورد اشاره قرار بگیرند. متقاضی باید دو قطعه عکس را به سفارت و یا دفتر vfs و یا CKGS تحویل دهد. این عکس‌ها باید مورد تاکید سفارت اروپا باشند. این عکس‌ها شاخصه‌های خاصی دارند و به عکس بیومتریک نیز شهرت دارند.

مسافران اگر عکس بیومتریک، در اختیار نداشته باشند وقت سفارت ایتالیا را از دست داده و یا باید برای عکس جدید، هزینه پرداخت کند. دیگر مدارک مورد نیاز ویزای شینگن، مدارکی مثل ترجمه شناسنامه، رضایت‌نامه از محضر برای افراد زیر ۱۸ سال، توصیه‌نامه از دانشگاه برای دانشجو می تواند محسوب شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن باید مکمل هم باشند. در این موارد، متقاضی باید هدف خود را از سفر مشخص کرده و داشتن تمکن مالی خود اطمینان حاصل کند. متقاضی پس از سفر به اروپا و کشورهای عضو شینگن، باید مدت اعتبار ویزای خود را در نظر گرفته و پیش از پایان یافتن زمان ویزا، کشور خود را ترک کند. مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن، در هر کشوری که باشید یکسان بوده و تفاوت چندانی ندارد.

رزرو بلیط و هتل برای ارائه به سفارت

رزرو بلیط و واچر هتل نیز از مدارک مهم ویزای شینگن هستند. برای مراجعه به سفارت، نیازی به خرید بلیط رفت و برگشت ندارید و می‌توانید بلیط خود را از طریق رزرو تهیه کنید. واچر هتل یکی از مدارک ویزا است که بی توجهی به آن می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای متقاضی ایجاد کند. اقدام نکردن در این زمینه، می‌تواند منجر به این شود که ویزای فرد، مردود شناخته شود. این موضوع برای افسر سفارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که بداند محل اقامت یک مسافر در طول سفر در کجا قرار دارد.

بنابراین واچر هتل و ارائه آن می‌تواند این اطمینان راب رای سفارت ایجاد کند که مسافر قصد دارد سفری توریستی به اروپا داشته باشد. بیمه مسافرتی از اصلی‌ترین آن است. متقاضی دریافت ویزای شینگن و مسافرت به کشورهای شینگن، وظیفه دارد قبل از اینکه به سفارت مراجعه کند یک بیمه معتبر تهیه کند. تهیه ویزای معتبر برای مسافرت، در حدود ۳۰هزار یورو برای یک مسافر هزینه خواهد داشت. اگر پرونده درخواست متقاضی دریافت ویزای شینگن، مدارک مربوط به بیمه مسافرتی را نداشته باشد بدون هیچ ملاحظه‌ای رد خواهد شد.

دعوتنامه

اگر درخواست ویزای شینگن خود را از طریق دعوتنامه دنبال می‌کنید نباید به رزرو هتل نیاز داشته باشید. محل اقامت متقاضی باید در دعوتنامه وی مشخص شده باشد. مکان مورد نظر باید یک اتاق مجزا جهت میزبانی فرد داشته و در طول سفر فرد بتواند از آن استفاده کند. اگر در رزرو بلیط فرد که با برنامه سفر وی منطبق شده است، تناقض و ابهامی وجود داشته باشد، به درخواست متقاضی ترتیب اثر داده نشده و رد خواهد شد.

اگر قصد دارید که به محض اینکه مدارک را همراه درخواست اخذ ویزا ارائه دادید، بتوانید به هدف خود دست پیدا کرده و از کار خود نتیجه بگیرید بهتر است این مدارک را در کمال صحت و به صورت جامع ارائه کرده و از هرگونه جعل مدرک در این زمینه خودداری کنید.درنهایت بهتر از قبل از مراجعه به سفارت برای بررسی بیشتر مدارک خود را به کارشناسان ویزاگردی نشان داده و پس از اطلاع از راحترین کشورها برای ویزای شینگن اقدام به چیدمان به افسر سفارت ارائه نمایید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 10 آوریل 2020

باسلام
من میخوام برای ویزای توریستی آلمان با استفاده از دعوتنامه اقدام کنم.ولی از بین مدارک لازم برای ویزای شینگن ، تمکن مالی و گردش حساب کافی ندارم.من میتونم گردش و تمکن مالی برادرم که متاهله را ارایه بدم.و اینکه علاوه بر پرینت تمکن مالی و گردش حساب ایشون باید مدرک دیگری هم ارایه بدند؟و آیا ممکنه دادن مدارک مالی از برادرم در روند گرفتن ویزا تاثیر منفی داشته باشه؟
با تشکر
ممنون بابت راهنماییهاتون

date 10 آوریل 2020

سلام و درود
خیر متاسفانه تمکن فقط برای پدر مادر در زمان مجردی و همسر در زمان متاهلی پذیرفته میشه و معتبر هستش . برای رفع این مشکل میتونید یه مدت مبلغی رو قرض بگیرید و با حسابتون بازی کنید بعد از اقدام برای ویزا مبلغ رو برگردونید به ایشون.

date 23 آوریل 2020

سلام جهت دریافت ویزا توریستی داشتن جواز املاک کمکی میکند؟

date 23 آوریل 2020

سلام و درود
بله دوست عزیز، یکی از مدارک مورد نیاز ویزای شینگن که کمک زیادی به پرونده شما می کند سند ملکی هستش. در کل هر مدرکی که به سفارت نشان دهد که شما وابستگی و شرایط خوب برای زندگی در ایران دارید و دلیل بازگشت به کشور خوبی دارید بهتر به شما ویزا داده میشود.

date 01 می 2020

سلام و درود
من نمایندگی ایران خودرو دارم مجوز و پروانه کار به اسم خودم هست اما سند ملکی به اسم پدرم هست آیا این سند قابل قبول برای سفارت هست.
سپاسگزارم از راهنمایی شما

date 01 می 2020

سلام و درود سیامک عزیز
لطفا کشور مقصد روبفرمایید که اگر کشوری باشه که سند مهم باشه برای آفیسر بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم.

date 02 می 2020

سلام و درود
کشور سوئد یا شما بفرمائید که کدام کشور قبول میکنه

date 02 می 2020

سلام مجدد
معمولا سند ملکی به عنوان مدرکی که حتما باید در پرونده شما باشه بهش اشاره نمیشه و اگر مابقی مدارک شما خیلی قوی باشه میشه کلا نادیده گرفت و جز مدارک لازم برای ویزای شینگن قرار نداد.
اما سفارت فرانسه کلا سند ملکی لازم نداره و تو پرونده شما قرار نمیشه.

date 20 سپتامبر 2020

سلام من می خواهم ویزای ملکی بگیرم سند در گرو سفارت آلمان میماند من وخانمم ودو فرزند چند سند و چقدر چقدر تمکین مالی لازم دارد مرسی

date 22 سپتامبر 2020

سلام و درود
بهترین حالت تمکن برای ویزای شینگن برای هر نفر حدود 10 هزار دلار هستش

date 23 مارس 2021

سلام وقت بخیر ،من قصد گرفتن ویزای توریستی برای ایتالیا رو دارم البته از طریق دعوتنامه شوهرخواهرم که ایتالیایی هستش،میخواستم ببینم بجای سند ملکی میشه از سند خودرو استفاده کرد وباتوجه به این دعوتنامه ارایه چه مدرکی شانس گرفتن ویزا رو تقویت میکنه؟

date 24 مارس 2021

سلام و درود
در صورتی که خودرو شما ارزش مالی بیشتر از 500 میلیون تومان باشه برای ارائه سند می تونه جایگزین مناسبی باشه