توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به آلمان | صفر تا صد شرایط و راحت ترین راه مهاجرت 2023

مهاجرت به آلمان | صفر تا صد شرایط و راحت ترین راه مهاجرت 2023

مهاجرت به آلمان در سال 2023 از طریق راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان با ارزان ترین هزینه وکیل مهاجرتی و راهنمای شرایط

فهرست عناوین

مهاجرت به آلمان؛ آلمان کشور رویایی بسیاری از افراد برای مهاجرت است. از قرن بیستم به بعد افراد زیادی مایل به مهاجرت به آلمان هستند. قطعا دلیل این تمایل مزایایی است که زندگی در این کشور دارد.

این کشور از جمله مهم ترین قدرت های دنیا است که از نظر صنعتی و اقتصادی وضعیت فوق العاده ای دارد. در چنین کشوری امکان رشد و شکوفایی بالایی وجود دارد و مهاجران نیز اکثرا به دنبال همین مورد در جنبه های مختلف زندگی هستند.

امنیت بالا و هزینه های نه چندان زیاد زندگی در آلمان، از مزایای مهاجرت به این کشور است. موضوع مهم دیگر خدمات زیادی است که دولت به شهروندانش می دهد. در سال های گذشته با توجه به تقاضای پناهندگی شدید برای آلمان، مهاجرت به این کشور کمی سخت تر شده است.

مهاجرت به آلمان

چرا آلمان؟

تا اینجا می دانیم که مهاجرت به این کشور مزایای زیادی دارد. خوب است کمی بیشتر در مورد این مزایا صحبت کنیم.

  • استانداردهای زندگی و رفاهی آلمان در حد بالایی قرار دارد.
  • از نظر آب و هوا، در شرایط معتدل و خوبی خواهید بود.
  • بیمه های دولتی این کشور شامل موارد گسترده ای می شود و به تامین افراد از این نظر اهمیت زیادی داده می شود.
  • مشاغل از امنیت بالایی برخوردار هستند.
  • می توانید از آموزش های رایگان بهره ببرید.
  • از نظر رشد و تکنولوژی، این کشور در رتبه بسیار خوبی قرار می گیرد.
  • رفاه و امنیت اجتماعی از جمله مهم ترین مزایای زندگی در آلمان است.
  • با اقامت در آلمان به ویزای شینگن و کشورهای این حوزه دسترسی دارید.

راه های مهاجرت به آلمان را می شناسید؟

برای مهاجرت به هر کشور دیگری می توانید از راه های مختلفی اقدام نمایید. برخی از این روش ها می تواند برای شما مناسب تر باشد و این کاملا به شرایط تان بستگی دارد.

مهاجرت شغلی، تحصیلی، پناهندگی، تولد، ازدواج و کارآفرینی راه های ورود به کشور آلمان به منظور زندگی است.

مراحل مهاجرت به آلمان چیست؟

  • ابتدا باید ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی در آلمان را دارید. در اینجا فرقی نمی کند با چه روشی بخواهید مهاجرت کنید.
  • داشتن بیمه درمانی مهم است. بدون داشتن بیمه نمی توانید به مراحل بعدی بروید. بیمه شما می تواند دولتی یا خصوصی باشد.
  • داشتن حداقل دانش زبانی برای زندگی در این کشور ضروری است.
  • در این مرحله باید همه مدارک لازم را آماده نمایید.
  • در نهایت شما می توایند برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنید.

آلمان و مهاجرت تحصیلی

افراد زیادی برای تحصیل این کشور را انتخاب می کنند. به صرفه بودن از جمله مهم ترین دلایل این انتخاب است. بیشتر دانشگاه های آلمان دولتی است و هزینه تحصیل در آنها مقدار ناچیزی است. شما می توانید در این کشور در رشته های مختلفی تحصیل نمایید.

برای این که بتوانید تحصیلات عالی را در این کشور ادامه دهید، باید رزومه قوی ای داشته باشید. این موضوع به بالا بودن استانداردهای آموزشی آلمان مربوط است.

اکثر رشته هایی که می توانید انتخاب کنید به زبان آلمانی تدریس می شود اما برخی از رشته ها را بدون نیاز به دانشتن زبان آلمانی هم می توانید ادامه دهید. تدریس این رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. البته دقت کنید موضوع فقط تحصیل نیست به هر صورت وقتی می خواهید در کشوری زندگی کنید، ضروری است که زبان آن کشور را بیاموزید.

دانشجویان آلمان می توانند در کنار تحصیل به اشتغال هم بپردازند و مهارت هایشان را از این نظر توسعه دهند. پس از فارغ التحصیلی معمولا می توانید به راحتی وارد بازار کار شده و فعالیت تان را شروع نمایید.

آلمان برای کار

شما می توانید با دریافت مجوز کاری وارد آلمان شوید. نرخ بیکاری این کشور خیلی پایین است و از نظر اقتصاد و کار، ثبات خیلی خوبی دارد.

طبیعی است که رقابت برای ویزای کار آلمان شدید است. از طرفی این کشور تنها به افرادی اجازه کار می دهد که استعداد و توانایی بالایی داشته باشند. داشتن مهارت و تخصص در اینجا به شما کمک می کند. می دانید کشورهای جهان سوم، به آلمان لقب سرزمین فرصت ها را داده اند؟

ویزای خود اشتغالی، ویزای کار و.. از جمله راه هایی است که علاقه مندان به کار در آلمان می توانند از طریق انها اقدام نمایند. ویزای جستجوی کار، زمان 6 ماهه دارد. اگر در این زمان شغل مناسبی پیدا کنید، می توانید ویزایتان را تمدید نمایید.

دریافت جاب آفر راه دیگری است که در این زمینه دارید. افرادی که از طرف یک کارفرمای معتبر در آلمان پیشنهاد کاری دریافت نمایند، می توانند برای ویزای کاری دو ساله اقدام کنند.

افراد شاغل در آلمان که قرارداد کاری بیشتر از یک سال داشته و درآمدشان هم بیش از 4200 یورو باشد، می توانند کارت آبی دریافت کنند. این بهترین نوع ویزای کاری در اروپا است که می توانید داشته باشید. اعتبار این ویزا 4 ساله و قابل تمدید است.

برای این که بخواهید در آلمان اقامت بگیرید، باید حداقل 5 سال سابقه کار در این کشور داشته باشید و برای گرفتن تابعیت می‌بایست حداقل 8 سال در این کشور زندگی کنید.

کارآفرینی از راه های مهاجرت به آلمان

همانند هر کشور دیگری آلمان هم از کارآفرینان استقبال می کند. اگر صاحب ایده ای هستید که فکر می کنید ارزش پیگیری دارد، می توانید از این طریق اقدام نمایید. متقاضیان برای این مورد باید یک بیزینس پلن قوی به همراه حداقل 25000 یورو سرمایه اولیه داشته باشند تا بتوانند برای کارآفرینی در آلمان اقدام نمایند. اعتبار این ویزا سه ساله است. در صورت مدیریت موفق کسب و کارتان می توانید پس از گذشت چند سال تابعیت و اقامت دائم این کشور را از آن خود کنید.

برای انتخاب این گزینه باید مهارت و تخصص بالایی داشته باشید و به مهارت های مدیریتی و نیز سودآوری مسلط باشید.

با ازدواج می توان به آلمان مهاجرت کرد؟

اگر با فردی آلمانی یا مقیم در این کشور ازدواج می کنید، می توانید با ویزای ازدواج وارد آلمان شوید. مهم ترین شرط این است که هر دو شخص باید بیش از 18 سال سن داشته باشند. برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و داشتن حداقل دانش زبان آلمانی از جمله دیگر ملزومات است.

دقت کنید که درخواست های ازدواج به شکل دقیقی بررسی می شود و از مهاجرت افراد از طریق ازدواج صوری جلوگیری به عمل می آید.

پس از این که حداقل 3 سال در آلمان زندگی کنید، به همسر خارجی پاسپورت تعلق می گیرد. نکته مهم دیگر در این جا این است که فرد تبعه آلمان باید ثابت کند که سوء سابقه و هر گونه نقض قانون را در پرونده خود ندارد.

تولد فرزند و اقامت آلمان

خوب است بدانید آلمان در این زمینه از قاعده خون تبعیت می کند. منظور این است که فرزندان متولد شده در خاک آلمان وقتی می توانند تابعیت این کشور را داشته باشند که حداقل یکی از والدین آنها آلمانی باشد. در برخی موارد فرزند می تواند تابعیت بگیرد، فارغ از این که والدینش آلمانی هستند یا نه. مثلا اگر والدین کودک مشخص نباشند یا این که دارای اقامت آلمان بوده و حداقل 8 سال در آن کشور زندگی کرده باشند، این امکان برای فرزندشان فراهم خواهد بود.

در این شرایط فرزند، به شرط دارا بودن شرایطی، باید تا قبل از 21 سالگی برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کند. شرایط گفته شده شامل موارد زیر است : (وجود یکی از این شرایط کافی است)

  • شخص مورد نظر حداقل برای مدت 8 سال در آلمان زندگی کرده باشد.
  • تحصیل برای مدت 6 سال هم این امکان را برای شما فراهم می کند.
  • فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های آلمان، راه بعدی است.
  • به پایان رساندن یک آموزش فنی و حرفه ای هم باعث می شود به شخص مذکور، تابعیت تعلق بگیرد.

پناهندگی هم یکی از راه ها است

درست است که می گوییم پناهندگی یکی از راه های ورود به آلمان است اما در واقع بدترین راه محسوب می شود. پناهندگان به صورت غیر قانونی وارد ین کشور می شوند و قطعا باید شرایط خاصی مانند زندگی در کمپ های پناهندگی را تجربه کنند. پناهنده به فردی گفته می شود که بسته به دلایلی مجبور به ترک کشورش شده و نمی تواند به آن بازگردد.

ابتدا هر فرد پناهنده باید دلیل قانع کننده ای برای مهاجرت به آلمان داشته باشد در غیر این صورت تقاضای او رد خواهد شد.

در آلمان وضعیت پناهندگی سختگیرانه تر شده و هر سال افراد زیادی به کشورهایشان برگردانده می شوند. افرادی که بتوانند تایید لازم را بگیرند باید زمان قابل توجهی را در کمپ های پناهندگی بگذرانند.

هزینه های زندگی در آلمان چگونه است؟

مطمئنا یکی از مهم ترین مواردی که هنگام مهاجرت باید در نظر بگیرید، هزینه های زندگی است. آلمان در میان کشورهای اروپایی از بهترین کشورها از نظر پایین بودن هزینه های زندگی است. مهاجران با داشتن حقوق متوسط می توانند رفاه خوبی را در این کشور تجربه کنند.

موضوعی که باید بدانید این است که هزینه مسکن در آلمان تقریبا بالا است اما دیگر هزینه های زندگی در حد معقولی قرار دارد و در نهایت می توان گفت هزینه های زندگی در این کشور خیلی بالا نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در ویزاگردی مشورت نمایید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X