توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه

کامل ترین راهنمای آموزش صفر تا صد مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه و معرفی بهترین شهرهای کشور فرانسه برای سرمایه گذاری و زندگی در این مقاله آماده شده است، تا انتها بخوانید.

فهرست عناوین

خرید ملک در فرانسه چه کمکی در گرفتن اقامت این کشور می تواند برای ما داشته باشد؟ این که در فرانسه یک خانه داشته باشید، می تواند برای هر فردی جذاب باشد. افراد زیادی از این طریق به دنبال اقامت فرانسه هم هستند. این مسیر برای افرادی که ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند آسان تر است اما برای دیگران هم شدنی است.

شاید برایتان سوال باشد که آیا واقعا خرید ملک می تواند باعث دریافت اقامت شود؟ در ادامه در این مورد بیشتر صحبت می کنیم.

خرید ملک در فرانسه

روند خرید ملک در فرانسه

اولین کاری که باد بکنید این است که ویزای فرانسه را دریافت کنید. پس از آن شما به فرانسه سفر کرده و باید برای پیدا کردن ملک مد نظر جستجو نمایید.

وقتی ملک مد نظرتان را پیدا کردید باید با صاحب آن و نیز مشاور املاک، مذاکره کرده و شرایط و قیمت را مشخص نمایید.

در مرحله بعد باید یک حساب بانکی افتتاح کنید و 10 درصد از ارزش ملک را به حساب اداره نوتر پرداخت کنید.

پس از آن شما باید برای افتتاح حساب شخصی و نیز عقد قرارداد خرید ملک آماده شوید.

برای موفقیت در پروسه گفته شده می بایست دانش و تجربه کافی داشته باشید. شما می توانید انجام تمامی این امور را به همکاران ما در ویزاگردی بسپارید.

دقت کنید که کلیه مراحل مربوط به انتقال سند، خرید و فروش، بررسی ملک و انجام امور مالیاتی باید توسط دفاتر اسناد رسمی انجام گردد.

خرید ملک در فرانسه یک تیر ودو نشان

با خرید ملک در فرانسه می توانید به فکر اقامت این کشور هم باشید. این روش مهاجرتی را می توان یکی از آسان ترین روش ها برای دریافت اقامت فرانسه دانست.

چه کاری باید انجام دهم؟

انجام امور مهاجرتی همیشه با بالا و پایین هایی رو به رو است. راه حل این است که با اطلاعات کافی و نیز مشورت گرفتن از افراد آگاه، امور را دنبال کنید.

حضور یک وکیل مجرب ضروری است

وقتی از کشورمان ایران به فکر خرید ملک در فرانسه هستید، باید بدانید که مسیر پیش رویتان دشواری های خودش را دارد. مثلا شما شهروند فرانسه نیستید و به احتمال زیاد به زبان این کشور هم کاملا مسلط نیستید. حضور یک وکیل حرفه ای باعث می شود خیالتان از همه نظر راحت باشد.

وکلا مسلط به قوانین حقوقی هستند و بنابراین هر اتفاق پیش بینی شده یا پیش بینی نشده ای را می توانند مدیریت کنند. وکیل به خوبی می تواند ملک را ارزش گذاری کند و نیز در روند خرید و انتقال سند همه امور را با سرعت پیش ببرد.

موارد زیادی هست که باید حواستان به آن ها باشد. مثلا بسیاری از کلاهبرداران یک ملک را به چندین نفر می فروشند. حضور وکیل مهاجرتی عدم پیش آمدن چنین مشکلاتی را تضمین خواهد کرد.

حال که به خرید ملک در فرانسه فکر می کنید خوب است با وضعیت این کشور از جهات مختلف آشنا شوید.

وضعیت صادرات در فرانسه

صادرات در این کشور همیشه پر رنگ است و باعث رونق اقتصاد آن هم می شود. مبادله کالا در این کشور از راه های اساسی در زمینه تجارت خارجی محسوب می شود.

محصولات کشاورزی مختلفی از این کشور به دیگر کشورها صادر می شود. میوه و سبزیجات و نیز محصولات لبنی از جمله این محصولات هستند.

دارو از جمله موارد مهم صادراتی فرانسه محسوب می شود. سلاح های الکترونیکی و نیز تجهیزات حمل و نقل هم سهم عمده ای در صادرات این کشور دارند.

وضعیت اقتصادی در فرانسه

این کشور دارای یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان است. فرانسه از نظر اقتصادی هم ردیف آمریکا، انگلستان و دیگر کشورهای قدرتمند قرار می گیرد.

از جمله مهم ترین صنایعی که بر اقتصاد این کشور اثر می گذارند می توان خودروسازی، وسایل نقلیه، مواد غذایی و مواد شیمیایی را نام برد.

تمکن مالی مهم است

درست است که خرید ملک خودش نشان دهنده تمکن خوبی از نظر مالی است اما با این حال شما باید ثابت کنید که خارج از فرانسه درآمد خوبی دارید و این درآمد به صورت همیشگی است. مسلما هر چه از نظر مالی قوی تر باشید احتمال این که با خرید ملک بتوانید در فرانسه اقامت بگیرید بالاتر می رود.

موارد مهمی هست که می تواند نشان دهنده تمکن مالی شما باشد مثلا می توانید سند ملکی ارائه دهید یا این که سهام های مختلفی در بورس و ... داشته باشید. سود به دست آمده از موارد مختلفی همچون بورس، حساب بانکی و... نیز می تواند ارائه شود.

متراژ خانه مهم است؟

اگر قصدتان از خرید ملک، دریافت اقامت است، بله متراژ خانه ای که می خرید مهم است. بسته به این که اعضای خانواده چند نفر هستند، حداقل متراژ برای شما تعیین می شود. برای این که بتوانید برای خود و خانواده اقامت بگیرید باید خانه ای که می خرید متراژ حداقلی را داشته باشد یا بزرگتر از آن باشد.

چه هزینه هایی باید بپردازم؟

قطعا اولین هزینه ای که باید بپردازد، هزینه ای است که برای خرید ملک مد نظر به مالک آن می پردازید. پس از آن هزینه های امور اداری و دفتری در مراحل مختلف وجود دارد.

هزینه ای که به محضرخانه می پردازید به نوساز بودن یا نبودن ملک خریداری شده بستگی دارد.

اقامت با خرید ملک

وقتی ملک مد نظرتان را خریداری می نمایید ویزایی یک ساله به نام ویزای نوع D به شما تعلق می گیرد. پس از گذشت یک سال می توانید کارت اقات موقت بگیرید و با پنج بار تمدید این اقامت، اقامت دائم می گیرید. مدت اعتبار اقامت دائم 10 ساله است.

وقتی ملک را خریداری کنید می توانید آن را به اجاره بدهید و از طریق آن درآمد هم داشته باشید و علاوه بر آن امور مربوط به اقامت فرانسه را پیش ببرید.

ویزای همراه فرانسه

ویزای همراه با خرید ملک در فرانسه

طبیعی است که بسیاری از امور را گرچه می توان به تنهایی پیش برد اما دوست داریم خانواده با ما همراه باشند. یکی از مزیت های مهم دریافت اقامت از طریق خرید ملک این است که می توانید برای همه اعضای خانواده اقامت بگیرید. در واقع شما می توانید همزمان برای خودتان و تمامی اعضای خانواده درخواست ویزا بدهید و با هم وارد فرانسه شوید.

هم چنین متقاضی اصلی می تواند پس از دریافت اقامت برای والدین و خواهر و برادرهایش هم دعوت نامه به منظور دیدار بفرستد.

عدم نیاز به حضور در فرانسه

وقتی با این روش می خواهید اقامت بگیرید نیازی به حضور در فرانسه ندارید. کافی است یک بار در سال به فرانسه بروید و اقامت تان را تمدید کنید. شما می توانید ملک مد نظر را خریداری کرده و اقامت فرانسه را بگیرید در حالی که خودتان در آنجا زندگی نمی کنید.

پاسپورت و تابعیت فرانسه با خرید ملک

خرید ملک در این کشور به صورت مستقیم نمی تواند شما را به پاسپورت فرانسه برساند. در هر صورت این کار امتیازهای بسیاری در این مسیر به شما می دهد.

اگر به فکر داشتن اقامت طولانی و پس از آن تابعیت فرانسه هستید باید از راه های دیگری اقدام کنید. مثلا اقامت تمکن مالی یا ثبت شرکت به شما اقامت موقت می دهد و پس از آن می توانید این اقامت را به نوع دائم تبدیل کرده و سپس در صورتی که شرایط را دارا باشید به تابعیت فرانسه فکر کنید.

نمی توانید کارمند کسی باشید

شما به عنوان کسی که برای خرید ملک در فرانسه اقدام کرده است در اولین سال ورود به فرانسه نمی توانید برای شخص دیگری کار کنید یعنی نمی توانید کارفرما داشته باشید. شما می توانید با راه های مختلف برای خودتان کار کنید و در حقیقت یک بیزینس راه بیاندازید.

کار در فرانسه از طریق ثبت شرکت

ملک تان را خریداری کرده اید و حالا می خواهید با به ثبت رساندن یک شرکت در فرانسه فعالیت شغلی هم داشته باشید؟ ویزای کاری فرانسه خیلی سخت نیست حداقل نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی آسان تر است. بسته به این که بخواهید در چه زمینه ای فعالیت کنید، روند به ثبت رساندن شرکت تان متفاوت خواهد بود.

در کدام شهر فرانسه ملک بخرم؟

شهرهای مختلف فرانسه می تواند برای خرید ملک و سرمایه گذاری مناسب باشد. در ادامه برخی از این شهرها را که با بررسی فاکتورهای مختلف از طرف  LPI-SeLoger به عنوان بهترین ها برای سرمایه گذاری معرفی شده اند، معرفی می کنیم.

تولوز یکی از بهترین انتخاب ها

تولوز را چهارمین شهر بزرگ فرانسه می دانند. با این حال هزینه خرید ملک در این شهر خیلی بالا نیست. صنعت حمل و نقل در این شهر پر رونق است و هم چنین دانشگاه های آن هم بسیار پر طرفدار هستند. افراد زیادی در این شهر به دنبال منازل مسکونی برای اجاره هستند. این افراد شامل متخصصان، جهانگردان و دانشجویان می باشند.

لیل ناشناخته ولی شایسته

لیل نسبت به بسیاری از دیگر شهرهای فرانسه شناخته شده نیست. قیمت ملک در این شهر در حال افزایش است و این خودش نشان می دهد که لیل در حال نشان دادن قابلیت هایش است.

از جمله مزایای این شهر معماری جذاب و زیبای آن است. مسافران بلژیکی و انگلیسی معمولا به لیل علاقه مند هستند.

ناتنت یک انتخاب خوب است

قیمت خرید ملک در این شهر مناسب است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. البته باید بدانید که قیمت ها در ناتنت هم در حال رشد است پس اگر تصمیمی برای خرید ملک در این شهر دارید بهتر است عجله کنید. فرهنگ در این شهر بسیار غنی است و حمل و نقل پر رونقی هم دارد. صنایع مختلف هم در ناتنت در حال پیشرفت روزافزون هستند.

لیون می تواند شهری برای سرمایه گذاری هوشمندانه باشد

لیون همان شهری است که قبلا آن را به عنوان دوستانه ترین شهر فرانسه انتخاب کرده بودند. زندگی در این شهر گران است و با این حال تقاضا برای خرید ملک در آن رو به افزایش است. هزینه خرید ملک در این شهر بالاست و همواره در حال افزیش است. این موضوع نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی ملک در لیون پر سود خواهد بود.

لیون ارتباطات و دسترسی خوبی به سوئیس و ایتالیا دارد و هم چنین از نظر دانشگاهی هم یک شهر پرطرفدار و محبوب محسوب می شود.

آنژه و تقاضای زیاد برای منازل اجاره ای

آنژه شهر بزرگی محسوب نمی شود اما همواره تقاضای زیادی برای اجاره دارد. دانشجویان زیادی در این شهر حضور دارند و گردشگران هم همیشه این شهر را می پسندند. فرهنگ غنی و کافه نشینی های زیاد هم از جمله دیگر ویژگی های این شهر است.

پلیه و استانداردهای بالای زندگی در آن

آب و هوای این شهر معتدل و دوست داشتنی است. معماری زیبا و خیره کننده آن مورد توجه همگان است و برای سرمایه گذاری در بخش املاک، یکی از بهترین شهرهایی است که می توانید انتخاب کنید.

رن مورد علاقه دانشجویان است

اگر به رن لقب قطب دانشجویی داده اند به این دلیل است که چیزی بیش از یک سوم جمعیت آن دانشجو هستند. نرخ بیکاری در این شهر پایین است و دانشجویان هم همیشه به منازل اجاره ای احتیاج دارند، بنابراین سرمایه گذاری روی ملک در این شهر فکر هوشمندانه ای خواهد بود.

پواتیه یکی دیگر از انتخاب های مناسب

این شهر آرام با معماری جذاب، جاذبه های فرهنگی و  گردشگری زیادی هم دارد. پواتیه برای زندگی یکی از شهرهای ارزان فرانسه محسوب می شود. قیمت ملک در این شهر در حال افزایش است و این به معنی مساعد بودن شرایط سرمایه گذاری بر روی ملک است.

برای دریافت مشاوره رایگان و نیز اقدام برای خرید ملک در فرانسه می توانید با کارشناسان ما در ویزاگردی تماس بگیرید.

کمی بیشتر در مورد فرانسه

وقتی به خرید ملک در فرانسه فکر می کنید لازم است ابتدا اطلاعات کافی در مورد این کشور داشته باشید. این کشور پرسابقه اروپایی در شمال غربی اروپا واقع شده است.

مساحت فرانسه حدود 643 کیلومتر مربع است و حدود 67 میلیون نفر هم جمعیت دارد. می توانید فرانسه را به عنوان دروازه ای میان مناطق شمالی و جنوبی قاره اروپا در نظر بگیرید.

فرانسه به صورتی ترکیبی از دولت جمهوری و نیز پارلمانی اداره می شود. مردم رئیس جمهور را انتخاب می کنند و سپس او نخست وزیررا تعیین می کند. نخست وزیر در امور مختلفی مثل تصویب قوانین گوناگون، با دولت همکاری می کند.

نیس، لیل، مارسی و نیز لیون از جمله شهرهای بزرگ این کشور هستند.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X