توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه راه های بسیاری دارد در این مطلب ما تمام روش های مهاجرت به ترکیه همراه با هزینه ها و شرایط پناهندگی ترکیه را شرح داده ایم، تا انتهای این پست با ما همراه باشید .

فهرست عناوین

مهاجرت به ترکیه برای بسیاری از افراد که به مهاجرت فکر می کنند به عنوان مقصد در نظر گرفته میشود . برای مهاجرت به هر کشوری باید ابتدا اطلاعات لازم را داشته باشید.

بخشی از ترکیه در قاره آسیا و بخشی از آن در قاره اروپا قرار دارد، این خودش نشان دهنده موقعیت جغرافیایی فوق العاده ترکیه است. پل ارتباطی میان دو قاره بودن، مزایای زیادی برای این کشور فراهم آورده است.

می توان گفت بیشترین جمعیت مهاجر در حال حاضر در کشور ترکیه وجود دارد. تحصیل از جمله دلایل مهم مهاجرت به ترکیه است که وجود دانشگاه های معتبر در این میان نقش به سزایی دارد.

مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه چه باید بکنم؟

مهاجرت به ترکیه و تجربه دنیایی جدید : مهم است بدانیم که از چه روشی قرار است اقدام کنید و با توجه به این روش موارد مختلفی هست که باید انجام شود.

به صورت کلی ابتدا باید مشخص کنید که با چه روشی می خواهید برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید.

مرحله بعدی مرحله ورود شما به ترکیه است که 3 روز تا 3 ماه طول می کشد.

پس از آن باید دیگر مراحل مسیر را دنبال کنید.

افرادی که برای مدت بیش از 3 ماه می خواهند اقامت بگیرند باید کارت شناسایی مجوز اقامت ترکیه را بگیرند. برای درخواست اقامت خودتان یا نماینده قانونی شما می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. پس از آن باید 2 مرحله مهم را پشت سر بگذارید که اولی تماس با iResidence است و دومی انجام موفق مصاحبه می باشد.

چه مدارکی برای مهاجرت به ترکیه لازم است؟

مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه بسته به روش مهاجرتی شما می تواند متفاوت باشد. مهم ترین این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر که اعتبار کافی هم داشته باشد.
  • عکسی که در 6 ماه گذشته گرفته شده و شرایط لازم از جمله سیاه و سفید بودن را داشته باشد.
  • مدارک تحصیلی به صورت کامل
  • اسنادی که میزان درآمد شما را نشان می دهد.
  • داشتن بیمه درمانی معتبر که البته برای افراد زیر 18 سال ضروری نیست.
  • رسید پرداخت هزینه های لازم در دو نسخه
  • مشخص بودن وضعیت اسکان در ترکیه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مربوط به درمان ( در صورتی که برای درمان به ترکیه مراجعه می کنید)

کار در ترکیه

داشتن شغل و درآمد از مهم ترین دغدغه های همه انسان ها است. در کنار این دغدغه بسیاری ترجیح می دهند در کشوری که دلشان می خواهد مشغول به کار شوند. همین دلیل باعث می شود مهاجرت به ترکیه و دیگر کشورها طرفداران زیادی داشته باشد.

مهم ترین نکته برای کار در ترکیه این است که به زبان این کشور یعنی همان ترکی استانبولی مسلط باشید. تمامی افرادی قصد مهاجرت به ترکیه برای کار دارند باید ابتدا مراحل مختلف مثل مصاحبه و توافقات با کارفرما را طی کرده و سپس از وزارت کار و رفاه اجتماعی مجوز دریافت نمایند. کارفرما هم مدارک شما را به اداره کار می فرستد.

با طی کردن این روند شما اقامت یک ساله می گیرید و در صورت ادامه همکاری، اقامت تان تمدید خواهد شد.
دانشجویان هم می توانند در ترکیه به کار پاره وقت مشغول باشند به شرط این که مجوز کاری دریافت کرده باشند. ترکیه برای اشتغال خوب است اما نرخ بیکاری آن حدود 11 درصد است و این یعنی نسبت به بسیاری از کشورها نرخ بالاتری دارد.

دانشجویانی که در مقاطع فوق لیسانس و دکتری مشغول به کار هستند می توانند کار کنند اما دانشجویان مقاطع پایین تر چنین امکانی ندارند.
خب شاید برایتان سوال باشد با وجود کار در ترکیه شرایط همراهی خانواده چه می شود؟

فرد پس از یک سال کار در ترکیه و پرداخت بیمه و مالیات های لازم می تواند امور مربوط به همراهی همسر و فرزندان را انجام دهد. دقت کنید که در اینجا منظور از فرزندان، فرزندان زیر 18 سال است.

اخذ اقامت ترکیه

توان سرمایه گذاری دارید؟

اکثر کشورها از سرمایه گذاری استقبال می کنند و دلیل آن هم منفعت این موضوع برای کشور است.
یکی از راه هایی که می تواند منجر به مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت آن شود، راه سرمایه گذاری است. شما می توانید با سرمایه گذاری کسب و کاری پر درآمد در ترکیه راه انداخته و در نتایج آن اقامت هم بگیرید.

به ثبت شرکت در ترکیه از راه های اخذ اقامت و مهاجرت به ترکیه است. برای این کار باید حداقل 5 نفر نیروی ترک را استخدام نموده و بیمه و مالیات آنها را بپردازید. پس از گذشت 5 سال می توانید اقامت بگیرید.

راه دیگر این است که در ترکیه ملک بخرید. خرید ملک در کشوری که یکی از بهترین ها برای مهاجرت محسوب می شود هم سرمایه گذاری برای خودتان است و هم این که منجربه دریافت اقامت می شود. البته منظور از ملک، هر ملکی نیست! ملک خریداری شده شما حداقل باید ارزش 250 هزار دلار داشته باشد. پس از گذشت چیزی بیش از 2 ماه، می توانید پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید.

دقت کنید که ملک خریداری شده را نباید تا 3 سال بفروشید.

نکته مهم دیگر برای مهاجرت به ترکیه که باید بدانید این است که برای خرید ملک در این کشور امکان دریافت وام هم دارید. حتی می توانید اقساط وام را از طریق اجاره خانه بپردازید.

اگر ملک خریداری شده ارزشی کمتر از آنچه گفتیم داشته باشد اقامت 3 ساله به شما داده می شود. این اقامت قابل تمدید خواهد بود.

برای مهاجرت به ترکیه شما می توانید از طریق خرید ملکی به ارزش 60 هزار دلار، اقامت توریستی بگیرید. با داشتن این اقامت حق کار کردن در ترکیه را ندارید. چرا؟ چون شما توریست محسوب می شوید! در این شرایط هم اگر بتوانید آفر مناسبی برای کار پیدا کنید، می توانید برای دریافت مجوزهای آن اقدام نمایید.

تحصیل در ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل میتوانید اقدام کنید.در ترکیه مثل بسیاری کشورهای دیگر تحصیل از دوران مدرسه تا دکتری ادامه دارد. در مدارس زبان رسمی همان ترکی استانبولی است. معمولا از 7 سالگی تحصیل شروع شده و تا 18 سالگی ادامه پیدا میکند. مدارس دولتی در این کشور کاملا رایگان است.

اگر به فکر داشتن تحصیلات دانشگاهی در ترکیه هستید، می توانید به زبان ترکی یا انگلیسی این کار را انجام دهید. نکته ای که باید بدانید این است که در دانشگاه های دولتی تنها زبان تدریس همان زبان ترکی استانبولی است اما در دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل با زبان انگلیسی هم وجود دارد.

افراد برای این که بتوانند در ترکیه تحصیل کنند ابتدا باید از یکی از دانشگاه های آن پذیرش بگیرند. داشتن مدرک Yos لازم است. برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی فعالیت می کنند، این مدرک Sat نام دارد. در مورد کیفیت دانشگاه های ترکیه خوب است بدانید که بیش از 10 دانشگاه این کشور در رنکینگ جهانی QS دیده می شود.

اگر به فکر مهاجرت به ترکیه و دریافت بورسیه تحصیلی هستید این امکان وجود دارد، در صورتی که شرایط آن را داشته باشید. داشتن تسلط کافی به زبان ترکی و نیز نمرات بالا در مقاطع تحصیلی قبلی باعث می شود شانس بیشتری برای بورسیه داشته باشید.
نکته مهمی که باید بدانید این است که درس خواندن در ترکیه باعث نمی شود اقامت بگیرید. شما باید از زمانی که برای تحصیل در اختیارتان است استفاده نموده و کارهای لازم برای اقامت در این کشور را انجام دهید.

مهاجرت از طریق خرید خانه

با اجاره ملک هم می توان اقامت گرفت؟

از طریق اجاره ملک هم می توانید برای مهاجرت به ترکیه و اخد اقامت اقدام نمایید. این اقامت در واقع اقامت توریستی محسوب می شود، یعنی شما ویزای توریستی دارید. شما می توانید 3 ماه در ترکیه بوده اما نمی توانید تحصیل یا کار داشته باشید.

یک نوع ویزای توریستی به نام اقامت یک ساله وجود دارد. این ویزا وقتی به اجاره ملک بپردازید به شما اعطا می شود. افرادی که می خواهند ازطریق اجاره ملک، مهاجرت کنند باید اول با ویزای توریستی وارد ترکیه شده و سپس برای دریافت اقامت یک ساله اقدام نمایند.

هزینه هایی که برای مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره باید بپردازید شامل هزینه هایی برای وکیل، امور اداری، هزینه های اداری جهت اخذ اقامت و موارد مشابه می باشد.
وقتی از طریق اجاره ملک اقامت می گیرید شما می توانید ترکیه را ترک کرده و هر سال برای تمدید اقامت، اقدام نمایید.

ازدواج از راه های مهاجرت به ترکیه

قوانین ترکیه در این زمینه شبیه به دیگر کشورها است. فردی که در ترکیه زندگی می کند باید اقامت دائم و یا پاسپورت ترکیه را داشته باشد تا بتواند همسرش را با خود ببرد. در این شرایط همسر هم می تواند اقامت بگیرد. ابتدا اقامتی 3 تا 5 ساله به همسر اعطا می شود. در صورت تداوم ازدواج، این اقامت تمدید خواهد شد.

افراد زیادی فکر می کنند با یک ازدواج نمایشی می توانند برای دریافت اقامت و مهاجرت به ترکیه اقدام نمایند. باید بدانید که همه کشورها در این زمینه قوانین سخت گیرانه ای دارند بنابراین بهتر است تنها در صورتی از طریق این روش اقدام کنید که بر اساس عشق و علاقه ازدواج می کنید.

تولد و مهاجرت به ترکیه

ترکیه در این زمینه از قانون خون پیروی می کند، یعنی فرزند برای این که بتواند تابعیت بگیرد باید پدر یا مادرش یا هر دو تابعیت ترکیه را داشته باشند.
شما می توانید ابتدا از یکی از راه های سرمایه گذاری اقدام نموده تا مطمئن باشید که فرزندتان هم تابعیت می گیرد. اگر شما اقامت موقت یا اقامت دائم داشته باشید فرزندتان هم شامل همان نوع اقامت می شود و نه بیشتر!

روش نامناسبی به نام پناهندگی

پناهندگی روشی است که هیچ وقت به شما جهت مهاجرت به ترکیه پیشنهاد نمی دهیم اما به هر حال این روش وجود دارد. پناهنده به شخصی گفته می شود که در کشور خودش امنیت ندارد و به کشورهای دیگر پناه می برد. ترکیه یکی از کشورهایی است که پناهنده می پذیرد.

این کشورها در واقع اعضای کنوانسیون ژنو هستند. البته ترکیه مفاد این کنوانسیون را به شرطی پذیرفته است که محدودیت جغرافیایی مد نظرش رعایت شود یعنی تنها از پناهندگانی استقبال می کند که کشورشان عضو شورای اروپا باشد.

نکته ای که باید برای مهاجرت به ترکیه بدانید این است که ترکیه موقتا از پناهجویان حمایت کرده و پس از آن آنها را به کشورهای دیگر می فرستد. متاسفانه جا به جایی پناهندگان با روش هایی نا امن انجام شده و خطر انسانی آن قابل توجه است. به صورت کلی پناهندگی روش نامناسبی است و بهتر است به آن فکر نکنید.

شرایط خاص برای هنرمندان و نخبه ها

ترکیه به افراد موفق و هنرمندان در زمینه های مختلف تابعیت می دهد. شما باید رزومه ای حرفه ای در سطح جهانی داشته باشید تا بتوانید از این روش برای مهاجرت به ترکیه اقدام نمایید.

بسته به شرایط شما راه های مختلفی می توانید برای ورود به ترکیه داشته باشید. کارشناسان ما در ویزاگردی می توانند در این زمینه اطلاعات کامل را به شما داده و نیز همه مراحل لازم را با کیفیت و سرعت بالا به جای شما طی کنند.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X