توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog خرید ملک در اروپا

خرید ملک در اروپا

خرید ملک در اروپا در بهترین کشورهای اروپایی با هزینه های قابل قبول و گرفتن اقامت اروپا به راحتی آب خوردن برای شما امکان پذیر خواهد بود.

فهرست عناوین

خرید ملک در اروپا مورد توجه افراد بسیاری است. افراد با هدف سرمایه گذاری و گاهی گرفتن اقامت به این کار روی می آورند. خرید ملک می تواند برایتان اقامت بیاورد و حتی بعضی کشورها از همان ابتدا به شما پاسپورت هم می دهند.

قطعا در این زمین سوالات زیادی دارید. پیشنهاد می کنیم با خواندن این مطلب، با ذهنی باز و آگاه تصمیم گیری نمایید.

خرید خانه در اروپا

اروپا از نظر خرید ملک

داشتن ملک در اروپا همواره پر سود و منفعت است ضمن این که می تواند باعث اقامت شما هم بشود. اروپا از نظر اقتصادی در سطح بالایی قرار دارد و این خودش دلیل کافی برای سرمایه گذاری های مختلف در این قاره است.

شما می توانید در اروپا ملک بخرید و علاوه بر گرفتن اقامت، ملک تان را اجاره داده و از آن درآمد هم کسب کنید.

چه کسانی می توانند در اروپا ملک بخرند؟

برای انجام این کار باید شرایطش را داشته باشید.

  • داشتن تمکن مالی اولین موضوع مهم است.
  • دانش زبان کشور مقصد موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. البته در این مورد معمولا سخت نمی گیرند حتی گاهی داشتن مدرک زبان هم مهم نیست تنها کافی است تا حد خوبی با زبان مربوطه آشنایی داشته باشید.
  • داشتن تجربه و مهارت کافی می تواند به شما کمک کند.
  • افراد زیر 18 سال نمی توانند برای خرید ملک اقدام کنند.

اروپا، خرید ملک و اقامت

در این زمینه قوانین کشورهای مختلف، تفاوت هایی دارد. اگر می خواهید با سرمایه گذاری بر روی ملک، اقامت هم بگیرید باید مطمئن شوید که کشور مقصد این امکان را برای شما فراهم می کند.

شما در اکثر کشورها می توانید برای خرید ملک اقدام کنید اما همه انها با خریدن ملک به شما اقامت نمی دهند.

بررسی های لازم برای خریدن ملک در اروپا

به صورت کلی وقتی می خواهید برای خرید ملک یا هر راه سرمایه گذاری دیگری تصمیم بگیرید خوب است ابتدا به استانداردهای سرمایه گذاری کشورهای مد نظر توجه کنید.

با بررسی این استانداردها می خواهیم در واقع مشخص کنیم که سرمایه شما تا چه حد امنیت خواهد داشت؟

  • موضوع میزان ریسک در مورد مصادره اموال، موضوع مهمی است. کشورها در این زمنیه میان عدد 1 تا 7 قرار می گیرند که 1 در واقع کمترین میزان ریسک را نشان می دهد. کشورهای اروپایی معمولا عدد 1را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.
  • کنترل فساد هم عامل مهمی است. این فاکتور نشان می دهد که تصمیمات در سطح قوه قضائیه تا چه حد منصفانه گرفته می شود؟ ایا با خارجی ها مانند شهروندان خودشان با عدالت رفتار می کنند؟ این فاکتور را در بازه ای بین یک عدد منفی تا عدد 5.2 می سنجند. هر چه کشوری به عدد 5.2 نزدیک تر باشد در واقع یعنی از این نظر شرایط بهتری دارد. کشورهای اروپایی از این نظر هم وضعیت خوبی دارند.

علاوه بر استانداردهای سرمایه گذاری، شاخص های اقتصادی هم می تواند وضعیت کشورها را از نظر اقتصادی برایتان شفاف تر نشان دهد.

شاخص های اقتصادی اروپا برای خرید ملک

این شاخص ها برای همه زمینه های سرمایه گذاری از جمله خرید ملک می تواند موثر باشد. با کمک این شاخص ها متوجه می شوید که هر کشور از چه میزان ثبات اقتصادی برخوردار است.

  • تورم از شاخص های اقتصادی مهم است که باید به آن توجه کنید. نرخ تورم در واقع وضعیت زندگی و قدرت خرید مردم ان کشور را نشان می دهد.
  • میزان مالیاتی که پرداخت می کنید یکی از شاخص های اقتصادی است. بدیهی است هر چه این میزان کمتر باشد بهتر است.
  • رشد اقتصادی کشورها هم یکی دیگر از موضوعات مهم در بحث سرمایه گذاری است. هر چه کشوری از نظر رشد اقتصادی وضعیت بهتری داشته باشد قطعا با خیال راحت تری می توانید برای سرمایه گذاری در آن اقدام نمایید.

پرتغال از نظر خرید ملک

یکی از بهترین کشورهایی که می توانید برای خریدن ملک در آن اقدام کنید، پرتغال است. این کشور به شما اجازه می دهد همراه با خانواده تان، اقامت داشته باشید.

دولت پرتغال در سال 2012 برنامه ویزای سرمایه گذار را اجرایی کرده است. شما باید ملکی به مبلغ مشخص شده خریداری نموده و سپس امور اقامت خود و خانواده تان را پیگیری نمایید.

پس از گذشت 5 سال می توانید ملک تان را بفروشید. تا اینجا شما اقامت موقت داشتید. پس از گذشت 5 سال می توانید اقامت دائم بگیرید. همچنین پس از گذشت 6 سال می توانید برای دریافت پاسپورت اقدام نمایید.

شما می توانید برای اقامت خانواده و فرزندان زیر 18 سال هم اقدام کنید. اگر فرزندان بالای 18 سال به شما وابستگی مالی داشته و یا محصل باشند، برای آنها هم می توانید اقامت بگیرید.

وضعیت خریدن ملک در قبرس جنوبی

قبرس در زمینه خرید ملک به شکل خوبی رفتار می کند. شما به محض این که ملک مد نظرتان را خریداری نمایید می توانید پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. پاسپورت علاوه بر خودتان به اعضای خانواده هم تعلق می گیرد. نکته جالب این که فرزندان زیر 28 سال هم شامل این موضوع می شوند.

نکته مهم در اینجا این است که ملک خریداری شده تان باید ارزش مشخصی داشته باشد و علاوه بر آن مبلغی را هم باید به دولت بپردازید. پس از گذشت 3 سال شما می توانید ملک تان را بفروشید.

چطور است یونان را انتخاب کنم؟

برای گرفتن اقامت یونان می توانید ملکی به ارزش مشخص شده را خریداری نمایید. با این روش شما می توانید برای خودتان، همسر و فرزندان تان ااقمت بگیرید. این اقامت برای فرزندان زیر 21 سال میسر خواهد بود.

پس از گذشت 7 سال امکانش را دارید که برای پاسپورت یونان اقدام کنید.

در اسپانیا ملک بخرم؟

با خرید ملک به ارزش مشخص شده می توانید در اسپانیا اقامت بگیرید. هر ساله اقامت تان تمدید شده و نهایتا پس از 5 سال می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

اگر می خواهید گلدن ویزا بگیرید باید رقم بیشتری بر روی ملک سرمایه گذاری کرده و اقامت 2 ساله دریافت نمایید. با گذشت 5 سال اقامت شما تبدیل به اقامت دائم می شود. با این روش می توانید برای همسر و فرزندان زیر 16 سال تان هم اقامت بگیرید.

مراحلی که باید طی کنید

در اولین مرحله باید ویزای شینگن بگیرید. وقتی به کمک ویزای گرفته شده، وارد کشور مقصد شدید باید از کمک مشاورین املاک یا یک وکیل مناسب بهره مند شوید. وقتی امور را پیش ببرید باید به وکیل تان وکالت قانونی بدهید تا از طرف شما ملک را خریداری نماید. پس از آن می توانید برای اقامت درخواست بدهید.

توصیه می کنیم برای انجام این امور از مشاوره کارشناسان ما در ویزاگردی بهره مند شوید.

گلدن ویزای اروپا چه مزایایی دارد؟

در صورتی که می خواهید از طریق خرید ملک به گلدن ویزا دسترسی پیدا کرده و اقامت دائم بگیرید خوب است به این موضوع از جنبه های مختلف نگاه کرده و سپس تصمیم اگاهانه ای بگیرید.

  • این ویزا را می توانید برای کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، پرتغال، قبرس، ایتالیا و یونان دریافت نمایید.
  • شما می توانید همزمان برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال ( گاهی حتی بالای 20 سال) اقامت بگیرید.
  • می توانید در معتبرترین دانشگاه های دنیا تحصیل نمایید.
  • خدمات درمانی و بیمه ای خوبی در اختیارتان خواهد بود.
  • از مزایای بانکی بهره مند می شوید.
  • خرید ملک در کشورهای اروپایی برایتان سود بالایی به همراه خواهد اورد.
  • می توانید ماهانه از اجاره ملک تان بهره مند شده و ضمنا یک تجارت بلند مدت پر سود هم داشته باشید.
  • شما حتی می توانید برای پدر و مادرتان هم اقامت دائم بگیرید.
  • با داشتن اقامت یکی از کشورهای اروپایی می توانید به راحتی میان دیگر کشورهای این منطقه هم رفت و آمد کرده، به کار بپردازید یا زندگی کنید.
  • نکته قابل توجه این است که برای اکثر کشورها، با خرید ملک نیازی به حضور در کشور مقصد را ندارید. منظور این است که می توانید در ایران زندگی کرده اما اقامت کشور مد نظر را هم داشته باشید.
  • با ورود به اروپا و دریافت اقامت یکی از کشورهای این قاره می توانید کسب و کارتان را رونق بخشیده و به زمینه های دیگری از رشد و پیشرفت فکر کنید.

به چه میزان سرمایه احتیاج دارم

بسته به این که در چه کشوری می خواهید سرمایه گذاری کنید این عدد متفاوت خواهد بود. علاوه بر آن هدف شما هم تاثیرگذار است مثلا شما با هر عددی می توانید ملک بخرید اما هر ملکی نمی تواند برایتان اقامت به همراه داشته باشد. در این شرایط معمولا نیاز به سرمایه گذاری بیشتری نسبت به حالت عادی دارید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X