توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

راهنمای 0 تا 100 خرید ملک در اسپانیا و مزایایی همچون اخذ اقامت این کشور که با خرید خانه در اسپانیا می توانید کسب کنید را در این صفحه مشاهده کنید.

فهرست عناوین

خرید ملک در اسپانیا رویایی که به راحتی محقق می شود. افراد زیادی خواهان گرفتن اقامت اسپانیا هستند. برخی از این افراد خرید ملک را به عنوان راهی برای گرفتن اقامت در نظر می گیرند. اما آیا چنین موضوعی امکان دارد؟

در این مطلب سعی می کنم نکات مهمی در مورد خرید ملک در اسپانیا و گرفتن اقامت از طریق آن را با شما درمیان بگذاریم.

خرید خانه در اسپانیا

خرید ملک و اقامت اسپانیا

خریدن ملک از راه هایی است که می توانید اقامت اسپانیا را بگیرید. البته باید بدانید که هر ملکی نمی تواند برایتان اقامت به همراه بیاورد، برای این منظور باید شرایط خاصی داشته باشید.

گلدن ویزا اسپانیا راهی است که در همین زمینه مطرح می شود. برای دریافت این ویزا باید مبلغی به میزان حداقل مشخص شده را برای خرید ملک هزینه کنید. این کار باعث می شود برای خود و خانواده تان اقامت بگیرید. هر 2 سال می توانید ویزای گفته شده را تمید نموده و پس از 5 سال برای اقامت دائم اقدام نمایید.

برای این که بتوانید ویزای موقت بگیرید نیازی نیست در اسپانیا حضور داشته باشید اما برای اقامت دائم باید این شرط را رعایت کنید.

پس از گذشت 10 سال از زندگی شما در اسپانیا، می توانید برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید.

چرا خرید ملک در اسپانیا

  • حق سکونت در کشوری پیشرفته از آن شما خواهد بود.
  • می توانید به راحتی به کشورهای عضو شینگن سفر نمایید.
  • می توانید با ویزای مولتی برای همه اعضای خانواده تان اقامت بگیرید.
  • نیازی ندارید که حتما در اسپانیا به کار مشغول شوید.
  • می توانید ابتدا اقامت موقت و بعد اقامت دائم بگیرید.
  • از معافیت های مالیاتی زیادی بهره مند خواهید شد.
  • می توانید از خدمات و تسهیلات متعدد بانکی استفاده نمایید.
  • پس از گرفتن اقامت، فرزندان تان به صورت رایگان در این کشور به تحصیل خواهند پرداخت.
  • برای گرفتن ویزای بقیه کشورها شرایط ساده ای دارید.
  • پس از این که 5 سال بدون وقفه در اسپانیا زندگی کنید می توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید.
  • پس از 10 سال اقامت بی وقفه در اسپانیا می توانید برای تابعیت و پاسپورت اقدام نمایید.

خرید ملک مناسب چه کسانی است؟

شما برای انجام این کار محدودیت خاصی ندارید. می توانید برای سرمایه گذاری ملکی در اسپانیا، به خرید زمین، ملک تجاری و یا مسکونی فکر کنید. اسپانیا از سرمایه گذاری بر روی ملک حمایت می کند و این به نفع سرمایه گذاران خارجی است.

ابتدا باید به پلیس این کشور مراجعه کرده و شماره اقتصادی دریافت نمایید. انجام این پروسه برای هم وطنان مان و دیگر افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، 2 تا 3 هفته به طول می انجامد.

مدارک لازم خرید خانه در اسپانیا

مدارکی که نیاز دارید از قرار زیر است ( بسته به شرایط ممکن است تغییراتی در مدارک مورد نیاز پیش بیاید.)

  • فرم درخواست ویزا را باید تکمیل نمایید.
  • به عکس احتیاج دارید.
  • پاسپورت تان باید به اندازه کافی اعتبار داشته باشد.
  • نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه است.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی را باید ارائه دهید.
  • می بایست تحت پوشش بیمه درمانی باشید.

مراحل زیر را دنبال کنید

برای این که در اسپانیا به صورت قانونی، ملک بخرید باید مراحل مربوط به آن را دنبال کنید.

به عنوان اولین قدم باید ویزای توریستی بگیرید و به اسپانیا بروید. در اسپانیا باید ملک مد نظرتان را انتخاب نموده، به کشورتان بازگشته و برای خرید ملک اقدامات لازم را انجام دهید. پس از این که ملک را خریدید و اقامت گرفتید می توانید به اسپانیا بروید.

مراحل مختلف خرید ملک می بایست توسط یک وکیل مجرب و آشنا به قوانین انجام شود. وی استعلام های مختلفی در مورد وضعیت ملک گرفته و به دفتر اسناد رسمی در اسپانیا تحویل می دهد.

وقتی همه هزینه ها پرداخته شده و امور قرارداد به پیش برود، سند به نام شما ثبت خواهد شد. دقت کنید که سند حتما باید به نام شما ثبت شود تا بتوانید اقامت بگیرید.

قیمت ملک در اسپانیا چقدر است؟

بسته به این که در چه منطقه ای بخواهید ملک بخرید و یا اجاره کنید، مبلغ متفاوتی را باید هزینه کنید. دقت کنید که علاوه بر ان هزینه های دیگری هم دارید، مثلا هزینه های مربوط به مالیات.

اگر بخواهید در مرکز شهر یک آپارتمان یک خوابه اجاره کنید باید مبلغ حدودی 648 یورو را هزینه کنید. این قیمت برای آپارتمان خارج از شهر برابر با 501 یورو است.

حداقل قیمتی که برای خرید ملک به منظور دریافت اقامت باید بپردازید، 500 یورو است. برای این که ببینید قیمت گفته شده با واحد پولی ریال چقدر می شود باید قیمت روز یورو را در نظر گرفته و سپس محاسبه کنید. بنابراین با توجه به شرایط تغییر قیمت ها در کشورمان، این عدد متغیر خواهد بود.

اگر بخواهید در اسپانیا ویلا بخرید به احتمال زیاد باید پول بیشتری بپردازید. البته این موضوع به متراژ و مکان قرارگیری ویلا بستگی خواهد داشت. شما می توانید هزینه مد نظر خود را مشخص کرده و بررسی کنید که در چه منطقه ای و با چه مشخصاتی می توایند ویلا بخرید. در نقاط مختلف قیمت ویلا متفاوت است و می توانید با مبلغ کمتر از 100 هزار یورو هم ویلا بخرید.

شما می توانید ملک خریداری شده خودتان را اجاره بدهید و از این طریق هم کسب درآمد کنید.

استانداردهای سرمایه گذاری اسپانیا

وقتی می خواهید برای مهاجرت به هر کشوری مانند مهاجرت به اسپانیا اقدام کنید ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط آن کشور به دست آورید. شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند تصمیم شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری برای افرادی که قصد خرید ملک یا اقدام از طریق دیگر راه های سرمایه گذاری را دارند، موضوع مهمی است.

نرخ مصادره اموال

منظور از مصادره اموال هر گونه شرایطی است که دولت بتواند از طریق آن مالکیت شما را لغو کند. این امر ممکن است به دلایلی از جمله تحریم ها، تغییر حکومت و.. پیش بیاید.

اسپانیا در مورد این فاکتور عدد 1 را به خود اختصای داده است که در واقع نشان دهنده کم خطرترین حالت ممکن است.

وضعیت کنترل فساد

منظور از کنترل فساد شرایطی است که حتی دولت نتواند برای منافع شخصی و به صورتی ناعادلانه، اعمال قدرت کند. طبیعی است که هر چه کشوری در این مورد بهتر عمل کند جای بهتری برای سرمایه گذاری و خرید ملک است.

هزینه های زندگی در اسپانیا

با هر روشی که به اسپانیا رفته و در آن کشور زندگی کنید، باید هزینه های مختلف زندگی در این کشور را در نظر بگیرید.

مثلا برای خرید 1 کیلو برنج سفید باید 0.95 یورو بپردازید. این مبلغ برای خرید 1 کیلوگرم سیب زمینی1.51 یورو خواهد بود.

** گرانادا از جمله ارزان ترین شهرهای اسپانیا است که به صورت خودمختار اداره می شود. آب و هوای این شهر مورد پسند بسیاری از مهاجران است. این شهر نسبت به تورنتو خیلی ارزان تر است.

** بارسلونا را به عنوان شهری مورد توجه توریست ها می شناسیم که از جمله شهرهای بزرگ اسپانیا است. در این شهر و مناطق اطراف آن بیش از 10 هزار مهاجر از انگلیس زندگی می کنند.

پاسپورت اسپانیا با خرید ملک

وقتی بتوانید اقامت موقت بگیرید و این اقامت برای مدت 3 تا 5 سال تمدید شود، می توانید اقامت دائم بگیرید. پس از گذشت 5 سال از دریافت اقامت دائم، امکان اقدام برای پاسپورت را دارید.

شرایط محدودیت سفرها در 5 سال اول

در 5 سال اول اقامت در اسپانیا شما می توانید به راحتی به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. در صورتی که بخواهید به کشورهایی خارج از حوزه شینگن سفر کنید می توانید این کار را انجام دهید به شرط این که در هر 180روز تنها نیمی از آن یعنی 90 روز را در سفر باشید.

شرایط اجاره کار با خرید ملک

تا هنگامی که ویزای شما به اقامت تبدیل نشده، اجازه کار نخواهید داشت. پس از آن مشکلی از این بابت ندارید. البته شما با داشتن این اقامت مجبور به اشتغال نیستید اما اگر بخواهید امکانش را دارید. همین نکته از جمله مهم ترین مزایای این روش اقامتی است.

شرایطی که باید داشته باشید

برای سرمایه گذاری از این طریق باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مهم ترین موضوع این است که توانایی مالی کافی برای خریدن ملک را داشته باشید.
  • در اولین سال نمی توانید خانواده تان را همراه داشته باشید.
  • حدقل برای مدت 6 ماه در هر سال باید در اسپانیا زندگی کنید.
  • با اینکه اکثرا این روش می تواند شما را تا گرفتن پاسپورت اسپانیا هم پیش ببرد اما این موضوع به شرایط متعددی بستگی دارد و ممکن است اتفاق نیافتد.
  • برای خرید ملک در اسپانیا ضروری است که از مشاوره یک وکیل حرفه ای استفاده کنید. وکیل باید به زبان های انگلیسی و اسپانیایی مسلط بوده و در زمینه های حقوقی هم مهارت خوبی داشته باشد. احتمال دارد فروشنده به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد، بنابراین تسلط وکیل به زبان اسپانیایی ضروری است.

ضروری است که ملک را از نزدیک ببینید و سپس انتخاب نمایید. قبل از خرید از قانونی بودن معامله، قانونی بودن فعالیت بنگاه املاک و نیز تمامی شرایط ملک مطمئن شده و سپس اقدام نمایید.

زمان لازم برای پیش بردن امور

ابتدا باید ملک مد نظرتان را انتخاب نمایید که این مرحله با توجه به شرایط و سلیقه خودتان، مدت زمانی طول خواهد کشید. سپس باید زمان لازم برای انجام امور اداری و تکمیل پرونده را درنظر بگیرید. تهیه مدارک و انجام امور سفارت هم قدم بعدی است. به صورت کلی این روند می تواند حدود 10 تا 15 ماه به طول بیانجامد.

تمدید اقامت با روش خرید ملک

همان طور که می دانید در این روش شما می توانید اقامت تان را تمدید نمایید. برای این منظور باید در 5 سال اقامت تان، ملک خریداری شده در اختیار شما بوده و واگذار نشده باشد. حدکثر زمانی که در هر دوره 180 روزه می توانید بیرون از اسپانیا و حوزه شینگن باشید، 90 روز است.

*ویزا هر سال و برای مدت یک سال دیگر تمید می شود.

*در مورد کارت اقامت موقت، تمدید می تواند برای مدت یک یا دو سال صورت بگیرد.

اگر به فکر اقامت اسپانیا هستید یکی از راه های خوبی که می توانیم به شما پیشنهاد بدهیم خرید ملک در این کشور است. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با کارشناسان ما در ویزاگردی مشورت نمایید.

کمی بیشتر در مورد اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا است که در جزیره ایبری، در جنوب غربی اروپا واقع شده است. پرتغال، فرانسه و دریای مدیترانه و جبل الطارق هر کدام از سمتی با اسپانیا هم مرز هستند.

اسپانیا در اروپای غربی، دومین کشور وسیع است و در کل اروپا هم از این نظر رتبه پنجم را دارد.

مادرید پایتخت و بزرگ ترین شهر آن بوده و واحد پول این کشور هم یورو است.

پادشاهی مشروطه شکل حاکمیت در اسپانیا می باشد. این کشور با بیش از 46 میلیون نفر جمعیت، از نظر اقتصادی، سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است. در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اسپانیا از نظر اقتصادی در رتبه پنجم قرار دارد.

شرایط کلی این کشور باعث شده است افراد زیادی به فکر مهاجرت به آن باشند. یکی از راه های دریافت اقامت در اسپانیا، خرید ملک است. در ادامه در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X