توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا در سال 2022 از طریق کار و سرمایه گذاری، تحصیل و تمامی روش های مهاجرت به اسپانیا با کمترین هزینه ها، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید

فهرست عناوین

مهاجرت به اسپانیا راههای متفاوتی دارد سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج و… از این جمله هستند.اسپانیا حدود 46 میلیون نفر جمعیت دارد و در قاره اروپا واقع است.

دانشجویان بسیاری اسپانیا را به عنوان کشوری برای تحصیل و زندگی انتخاب می کنند. معقول بودن هزینه های زندگی دانشجویی از دلایل مهم مهاجرت به اسپانیا برای تحصیل است.
گروه دیگری که توجه ویژه ای به اسپانیا دارند، سرمایه گذاران هستند. برنامه های متنوع کارآفرینی و کسب و کار دلیل این گرایش است.

علاوه بر این ها شما راه های دیگری هم برای مهاجرت به اسپانیا دارید.

مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا در یک نگاه

همچون دیگر کشورها برای مهاجرت به اسپانیا هم راه های مختلفی پیش روی شماست.
اگر پدر و مادرتان اسپانیایی باشند یا این که با فردی که تبعه آن جاست ازدواج کنید می توانید تابعیت اسپانیا را بگیرید.

گذراندن تحصیلات، سرمایه گذاری، کار، خرید ملک در اسپانیا و.. از جمله راه های مهمی است که برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد. پناهندگی هم یک راه است البته یک راه که آن را به شما پیشنهاد نمی دهیم!

هزینه های زندگی و تحصیل در اسپانیا به نسبت دیگر کشورهای اروپایی تقریبا پایین است و همین موضوع باعث شده است افراد زیادی علاقه مند به مهاجرت به اسپانیا باشند.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا محبوبیت زیادی در میان دانشجویان دارد. افرادی که بخواهند بعد از مهاجرت به اسپانیا زبان اسپانیایی بخوانند هزینه ای برای تحصیل پرداخت نخواهند کرد.
دانشجویان می توانند با شرکت در کلاس های زبان اسپانیایی، زبان شان را تقویت کرده و سپس در کلاس های دانشگاه حاضر شوند. برای گذراندن دوره های زبان اسپانیایی که می تواند 1 یا 1 و نیم ساله باشد، باید هزینه بپردازید. این هزینه حدود 4 تا 7 هزار یورو خواهد بود.

آزمون ورودی برای دانشگاه های اسپانیا بر اساس امتیاز به دست آمده شما انجام می شود که معدل دیپلم تان هم در این امتیاز موثر است. به صورت کلی امتیاز شما تعیین می کند که در چه رشته هایی می توانید تحصیل کنید.

شما می توانید در دانشگاه های انگلیسی زبان و خصوصی اسپانیا هم تحصیل کنید. برای این کار باید نمره آیلتس شما در سطح مورد نظر باشد.
دانشجویان در اسپانیا می توانند همزمان با تحصیل به کار هم بپردازند و پس از آن هم تا یک سال اجازه دارند در اسپانیا بمانند و برای پیدا کردن کار تلاش کنند.

سرمایه گذاری در اسپانیا

می توانید برای مهاجرت به اسپانیا از راه سرمایه گذاری اقدام کنید. شما می توانید با طی کردن مراحل لازم گلدن ویزای اسپانیا بگیرید.
یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک است که با هزینه ای حدود 500 هزار یورو می توانید این کار را انجام دهید. اگر از این طریق اقدام کنید اجازه دارید در تمامی کشورهای عضو شینگن به راحتی فعالیت کنید. با این روش فرزندان شما که زیر 18 سال هستند هم اقامت می گیرند.

تمکن مالی راه دیگری برای ورود به اسپانیا

تمکن مالی یا خود حمایتی راه دیگری است که باعث می شود از این طریق به مهاجرت به اسپانیا وارد شوید. برای این کار باید 30 هزار یورو در حساب بانکی تان ذخیره داشته و برای هر کدام از اعضای خانواده هم به این مبلغ اضافه می شود.
علاوه بر این مورد باید درآمد ماهیانه قابل قبولی داشته و از نظر ملک و املاک و.. در وضعیت خوبی قرار داشته باشید.

اگر از این طریق اقامت بگیرید شرط حضور 6 ماهه برای خودتان و همه اعضای خانواده وجود دارد. اقامت موقت یک ساله برای شما صادر شده و سپس اقامت تان برای دو سال دیگر هم تمدید می شود. پس از آن می توانید اقامت دائم بگیرید. در نهایت پس از ده سال شما می توانید برای تابعیت اقدام کنید.

نکته ای که باید در مورد مهاجرت به اسپانیا بدانید این است که دریافت اقامت با این روش از طریق آفیسر انجام می شود و حواستان باید به ریسک آن باشد.

راه های مهاجرت به اسپانیا

کار در اسپانیا

اگر بخواهید مهاجرت به اسپانیا را از طریق کار انتخاب کنید به دعوتنامه از طرف شرکت، موسسه و به صورت خلاصه نیاز به دعوت به کار از طرف یک نهاد اسپانیایی دارید. البته این تنها کافی نیست! شما باید مجوز کار در اسپانیا را هم داشته باشید.

برای دریافت این مجوز شما کاری انجام نمی دهید بلکه این کار توسط کارفرمای شما انجام شده و پیش می رود.
افرادی که از کشورهای اروپایی و اعضای اتحادیه شینگن بخواهند در اسپانیا کار کنند نیازی به دریافت این مجوز ندارند. این افراد تا 3 ماه فرصت دارند که کار مورد نظرشان را پیدا کنند. پس از آن باید مجوز کار بگیرند.

هم وطنان ما پس از مهاجرت به اسپانیا برای کار در ابتدا باید رزومه خود را برای موسسات کاریابی این کشور ارسال نموده و منتظر بمانند. رزومه شما بررسی می شود، هنگامی که یک کارفرما به شما احتیاج داشته باشد برایتان جاب آفر صادر می کند و می توانید ویزا دریافت کنید.
در میان همه مشاغل برخی شغل ها در اسپانیا محبوبیت بیشتر و البته نیاز بیشتری به نیروی کار دارند. مثلا پوشاک و زمینه های برق و مخابرات از آن جمله است.

تولد و اقامت اسپانیا

یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا گرفتن تابعیت اسپانیا، تولد در این کشور است. در مورد موضوع تولد، کشورها یا بر اساس قاعده خون و یا بر اساس قاعده خاک عمل می کنند.
قاعده خون می گوید نوزادان صرف نظر از این که کجا متولد شده اند تابعیت کشوری را می گیرند که پدر و مادرشان تابعیت آن را دارند.
بر اساس قاعده خاک نوزاد تابعیت کشوری را می گیرد که در آنجا به دنیا آمده است. اسپانیا در این زمینه از قانون خون پیروی می کند. اگر شما والدینی خارجی هستید نوزادتان که در اسپانیا متولد شود پس از یک سال می تواند تابعیت بگیرد. البته خود والدین مشمول این تابعیت نمی شوند.

ازدواج و ورود به اسپانیا

اگر با یک تبعه اسپانیایی ازدواج کنید می توانید اقامت این کشور را بگیرید. می توان گفت این راحت ترین راه است برای مهاجرت به اسپانیا است که البته باید شرایطش را داشته باشید.
ازدواج شما باید رسمی و قانونی باشد و مستندات کافی برای اثبات آن داشته باشید. فردی که تبعه اسپانیا است اولا باید ملک داشته باشد و پس از آن داشتن درآمد ماهیانه کافی هم ضروری است. پس از ازدواج و با گذشت 3 سال می توانید اقامت بگیرید.
افراد زیادی سعی می کنند با ازدواج های صوری به اسپانیا یا دیگر کشورها وارد شوند. قوانین همه کشورها در این زمینه سخت گیرانه است و متخلفان جریمه خواهند شد.

پناهندگی بدترین راه مهاجرت به اسپانیا

این روش در واقع روشی خطرناک و نامناسب برای مهاجرت به اسپانیا است. منظور از پناهنده شخصی است که به دلایل مختلف نمی تواند در کشور خود زندگی کند و در واقع در خطر است.
افراد برای استفاده از این روش از راه های خطرناکی وارد اسپانیا می شوند و سپس خود را به پلیس معرفی می کنند. برای تایید شرایط این افراد دادگاه برگزار می شود. در صورتی که دلایل برای دادگاه قانع کننده باشد، شخص به عنوان پناهنده پذیرفته می شود.

زندگی در اسپانیا گران است؟

مطمئنا برای مهاجرت به اسپانیا یا هر کشوری دیگر ابتدا باید بدانید وضعیت هزینه ها و درآمد در آن کشور چطور است. در میان کشورهای اروپایی می توان گفت هزینه های زندگی در اسپانیا در حد متوسطی قرار دارد. منظور از این هزینه ها اجاره خانه و هزینه های معمول زندگی است. به عنوان مثال هزینه های زندگی در اسپانیا درصد قابل توجهی از کانادا کمتر است.
مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا شهری گران محسوب می شود. از طرفی والنسیا به عنوان یکی از شهرهای قدیمی جهان، شهری ارزان در اسپانیا است. پس این موضوع هم مهم است که در کجای اسپانیا می خواهید زندگی کنید.

چه هزینه هایی باید بپردازم؟

برای مهاجرت به اسپانیا قطعا باید هزینه های آن را بپردازید. این هزینه ها بسته به راهی که برای مهاجرت انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود. برخی هزینه ها برای همه روش های مهاجرت به اسپانیا یکسان است. این هزینه ها عبارت است از:
هزینه لازم برای ترجمه مدارک، هزینه لازم برای عوارض مربوطه، هزینه های مربوط به بیمه و در نهایت هزینه های مربوط به ویزا.

چرا اسپانیا را انتخاب کنم؟

  • از نظر هزینه های زندگی نسبت به بسیاری کشورها، ارزان محسوب می شود.
  • از نظر درمانی و بیمه در جایگاه مناسبی از نظر بین المللی قرار دارد.
  • جرم و جنایت در این شکور آمار پایینی دارد و از این نظر امنیت بالایی دارد.
  • برنامه های متنوعی برای سرمایه گذاران وجود دارد.
  • آب و هوای آن خوب است و شبیه به آب و هوای ایران است. افراد زیادی به این موضوع اهمیت می دهند.

راحت ترین راه مهاجرت به اسپانیا کدام است؟

بسته به شرایط شما راحت ترین راه برایتان متفاوت از دیگران خواهد بود. آیا شما در سن مناسب قرار دارید و رزومه تحصیلی قوی ای هم دارید؟ در این صورت ویزا تحصیلی برایتان بهترین راه است.

آیا یک متخصص با توانایی های تجربی و علمی بالا هستید؟ اگر چنین است به مهاجرت به اسپانیا از طریق کاری فکر کنید. سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق تمکن مالی در اسپانیا هم برای افرادی مناسب است که توان مالی خوبی داشته باشند.

شما می توانید با کارشناسان ما در ویزاگردی مشورت کرده و با کمک وکلای متخصص مان بهترین راه را برای مهاجرت به اسپانیا انتخاب کرده و برای آن اقدام نمایید. داشتن دانش و تجربه کافی در این زمینه بسیار مهم است.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X