توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow خدمات ویزا blog ویزای کار آلمان

ویزای کار آلمان

اخذ ویزای کار آلمان در کمتر از 6 ماه ، خدمات اقامت دائم آلمان با استفاده از ویزای کار آلمان با بهترین شرایط و کمترین هزینه در ویزاگردی

فهرست عناوین

با اخذ ویزای کار آلمان می توانید در این کشور فوق العاده مشغول به کار شوید. کشور آلمان یکی از کشورهای صنعتی قاره اروپا است. این کشور از جمله کشورهای برتر این قاره در تمام زمینه ها است. اما سوالی که در این جا مطرح می شود این است که ویزای کار آلمان چیست و چگونه باید آن را اخذ کرد.

آلمان یکی از کشورهای صنعتی اروپا به حساب می آید که اقتصاد بسیار قدرتمندی هم دارد. همین اقتصاد قدرتمند باعث می شود که بسیاری از ایرانی ها برای کار این کشور را انتخاب کنند. از این رو در ادامه قصد داریم در رابطه با ویزای کاری آلمان، هزینه ویزای کار آلمان و... مطالبی را بیان کنیم و پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

ویزای کار آلمان چیست؟

هدف از نوشتن این مقاله ارائه توضیحاتی درباره نحوه اخذ ویزای کار آلمان و چیستی آن می باشد. این ویزا به افرادی که علاقه مند به کار در کشور آلمان هستند این امکان را می دهد تا بتوانند در این کشور مشغول کار شوند. تنها افرادی می توانند ویزای کار آلمان را اخذ کنند که دارای سابقه کار مناسب و حرفه ای باشند.

این افراد باید به زبان آلمان تسلط داشته باشند. ویزای کار آلمان به کلیه متقاضیان این اجازه را می دهد تا بتوانند به آلمان سفر کنند و زندگی خود را در این کشور آغاز کنند. این دسته از افراد باید شغل مناسبی را در این کشور بیابند. ویزای کاری به منزله اخذ اقامت دائم نیست و تنها اجازه کار و اقامت به مدت محدود در آلمان را به مسافران می دهد.

ویزای کار آلمان زمانی صادر می شود که شما شغلی را در این کشور داشته باشید و از سوی کارفرما هم یک دعوت‌نامه داشته باشید. نوع دیگری ویزای کار وجود دارد که برای کارجویان است. نام این ویزا JOB SEEKER است. این نوع ویزا به کارجویان این امکان را می دهد تا بتوانند به مدت شش ماه در کشور آلمان به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند.

ویزای کار آلمان چیست

برای دریافت ویزای کار آلمان دقیقا باید چه شرایطی داشت؟

برای این که بتوانید ویزای کار آلمان را اخذ کنید ابتدا باید در لیست مشاغل کشور آلمان جست و جو کنید، پس از این که شغل مورد نظر خود را یافتید می توانید برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام نمایید. در صورتی که به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید و یا زبان انگلیسی را بدانید هم می توانید از این ویزا استفاده کنید.

پس تنها نکته مهم در این مورد این است که شما شغلی را بیابید که با سوابق و تحصیلات شما همخوانی داشته باشد. در صورتی که سابقه ای مرتبط با شغل مورد نظرتان نداشته باشید، نمی توانید ویزای کار آلمان را اخذ کنید. این همخوانی سبب می شود تا امتیاز اخذ ویزای شما افزایش پیدا کند.

فرآیند دریافت ویزای کار آلمان چیست؟

اولین مرحله این است که در لیست مشاغل آلمان جست و جو کنید و شغل مورد نظر خود را بیابید. پس از این که شغل مورد نظر خود را پیدا کردید می توانید با کارفرما ارتباط برقرار کنید. به کارفرما اطلاع دهید که می خواهید در آن شغل مشغول به کار شوید.

پس از این مرحله در صورتی که شرایط شما توسط کارفرما مورد قبول باشد، یک Job Offer یا به اصطلاح دعوت‌نامه کاری برای شما ارسال می کند. به این ترتیب شما می توانید ادعا کنید که از آلمان پیشنهاد کار دارید و می توانید برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام نمایید.

حال باید برای اخذ وقت سفارت آلمان اقدام کنید. این وقت در کمترین زمان ممکن توسط مشاورین مجرب و کاردان ویزاگردی انجام می شود. در تاریخ و ساعتی مشخص به سفارت آلمان مراجعه کنید و کلیه مدارک خود را به سفارت ارائه دهید. سفارت مدارک را از شما اخذ می کند و بررسی آغاز می شود.

دو تا چهار هفته پس از ارائه مدارک به سفارت پاسخی به شما ابلاغ می شود. این پاسخ ممکن است مثبت و یا منفی باشد. داشتن دعوت‌نامه کاری در جلب نظر افسر سفارت و بالا بردن امتیاز اخذ ویزای کاری آلمان بسیار تأثیر گذار است. در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت بود می توانید ویزای آلمان را اخذ کنید.

اگر پاسخ سفارت به درخواست شما منفی بود باید با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام نمایید. این مراحل باید تکرار شوند تا شما به آنچه می خواهید برسید. در صورت مثبت بودن پاسخ باید پاسپورت خود را به سفارت تحویل دهید تا ویزای شما را در آن درج کنند.

فرآیند دریافت ویزای کار آلمان

مشاغل مورد نیاز آلمان کدامند؟

در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور آلمان خواهیم آورد تا بتوانید به راحتی در زمینه ای که می خواهید به دنبال کار بگردید. در نظر داشته باشید که شغل انتخابی شما باید با سابقه تحصیلی و کاری شما مرتبط باشد تا بتوانید به راحتی ویزای این کشور را اخذ کنید.

1.     مهندسی مکانیک

2.     مهندسی خودرو و فلزات

3.     مهندسی مکاترونیک، انرژی و الکترونیک

4.     تحقیقات فنی و توسعه علم

5.     مهندسی ساخت و ساز تجهیزات و ابزار

6.     مهندسی فناوری اطلاعات

7.     بهداشت، درمان و مراقبت

8.     مهندسی جوش

9.     مکانیک ساخت و ساز

10.  مشاغل مرتبط با سازه های الکتریکی

11.  تکنولوژی ماشین های الکتریکی

12.  مهندسی الکترونیک

13.  تکنولوژیست صنعت

14.  مدرس اتوماسیون صنعتی

15.  مهندسی اتوماسیون صنعتی

16.  رباتیک

17.  الکترونیک با گرایش انرژی و ساختمان

18.  متخصص فن آوری فلزی – فناوری ساخت

19.  مشاغل مرتبط با ساخت و ساز ساختمان

20.  مشاغل مرتبط با لوله کشی، گرمایش، تهویه مطبوع

21.  مشاغل مرتبط با کوره و سیستم های گرمایش هوا

22.  مشاغل مرتبط با توسعه نرم افزاری

23.  برنامه نویسی

24.  الکترونیک با گرایش سیستم های ساخت و ساز و زیرساخت

25.  الکترونیک با گرایش ماشین آلات و تکنولوژی درایو

26.  الکترونیک با گرایش مهندسی صنایع

27.  برق صنعتی

28.  برق صنعتی با گرایش مهندسی صنایع

29.  مهندسی برق

30.  فرایند مدیریت در برق

31.  سنگ تراشی

32.  ردیابی خودرو

33.  مهندس تجهیزات بهداشتی

34.  مهندسی برق

35.  مهندسی ساختمان

36.  لوکومتیورانی

37.  پرستاری

38.  ارتوپدی

39.  توانبخشی

40.  شنوایی شناسی

در صورتی که سابقه کاری و تحصیلی مرتبط با هر یک از این مشاغل دارید می توانید برای اخذ ویزای کار اقدام نمایید. به این ترتیب می توانید به راحتی ویزای کار آلمان را اخذ کنید. در نظر داشته باشید که برای اخذ این ویزا باید مدارک خود را به طور کامل به سفارت ارائه دهید.

مدت اعتبار ویزای کار آلمان چقدر است؟

همان طور که گفتیم در صورتی که ویزای مخصوص کارجویان را اخذ کنید تنها به مدت شش ماه می توانید در خاک کشور آلمان اقامت داشته باشید. این در حالی است که اگر ویزای کار آلمان را اخذ کنید می تواید به مدت چهار سال در خاک این کشوراقامت داشته باشید.

نکته مهمی که وجود دارد درباره مدت قراردادی است که با کارفرما عقد می کنید. در حقیقت سقف مدت قراردادی که عقد می کنید باید چهار ساله باشد و بیشتر از آن نمی توان قرارداد بست. پس از اخذ ویزای کار آلمان در صورتی که تا سه سال بیمه شوید و مالیات بپردازید می توانید برای مهاجرت به آلمان اقدام نمایید.

حق کار برای اعضای خانواده چگونه است؟

این قانون برای تمام افرادی که در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای اروپایی موفق به اخذ ویزای کار می شوند صادق است. اعضای خانواده این افراد می توانند به راحتی در کشور مقصد مشغول به کار شوند. به این ترتیب می توان به راحتی و بدون داشتن تسلط کامل به زبان آلمانی، در این کشور مشغول به کار شد.

آیا با ویزای کار آلمان می توان اقامت گرفت؟

همان طور که در بالا گفتیم با توجه به نکات و شرایطی این امر ممکن می شود. نکته مهم این است که اخذ ویزای کار به تنهایی سبب اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود و باید شرایطی را داشته باشید. از جمله این شرایط می توان به بیمه بودن شخص، پرداخت مالیات و داشتن محل اقامت مشخص اشاره کرد.

در غیر این صورت شخص نمی تواند ویزای کار آلمان را اخذ کند. البته علاوه بر این نکاتی که گفته شد باید برای اخذ اقامت مدرک زبان B1 را نیز ارائه دهید. بدون ارائه این مدرک نمی توانید تقاضای اخذ اقامت آلمان را نمایید. بازه زمانی که باید پس از آن برای اخذ این ویزا اقدام نمایید سی و سه ماه است.

مزایا و معایب ویزای کاری آلمان

مزایا و معایب ویزای کاری آلمان چیست؟

یکی از مزایای ویزای آلمان ورود به این کشور و پس از آن اخذ اقامت آلمان است. به این ترتیب می توانید در کمترین زمان ممکن اقامت این کشور را اخذ کنید. از معایب این ویزا می توان به این نکته اشاره کرد که اخذ ویزای کار آلمان به هیچ عنوان ساده نیست.

محدودیت هایی که این ویزا دارد شامل موارد زیر است:

  • تضمینی برای اخذ ویزای کاری آلمان نیست و نمی توان این تضمین کرد که این ویزا را اخذ می کنید.
  • زمانی بین بیست و یک ماه تا سی و سه ماه باید برای اخذ اقامت این کشور صرف کرد و ویزای کاری باید به اندازه این مدت تمدید شود.
  • افرادی که این ویزا را دارند نمی توانند تحصیل کنند و تنها اجازه کار در کشور آلمان را دارند.

از مزایای این ویزا هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همراهی اعضای خانواده به طوری که می توانند به کار مشغول شوند.
  • اجازه زندگی در آلمان و پس از بازه زمانی مشخص شخص می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.
  • هزینه اخذ این ویزا چندان زیاد نیست و می توان به راحتی برای اخذ آن اقدام کرد.

موقعیت اقتصادی کشور آلمان

اولین موضوعی که باید در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید، موقعیت اقتصادی کشور آلمان است، این که بدانید در کشور آلمان چه چیزی در انتظار شما خواهد بود، باعث می شود که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و به همین دلیل شرح این موضوع اهمیت بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

توجه داشته باشید که شما به سادگی می توانید در کشور آلمان به دنبال کار بگردید و البته مطمئن باشید که در صورت متخصص بودن به سادگی می توانید در این کشور یک کار مناسب برای خود پیدا کنید، اما این اطمینان چگونه به دست می آید، یعنی چرا مطمئن هستید که در آلمان می توانید کار داشته باشید.

شاید برای شما جالب باشد که کشور آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور جهان شناخته می شود و به همین دلیل فرصت های شغلی در این کشور روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل تعداد افراد بیکار در کشور آلمان بسیار کم است و شما به سادگی می توانید در این کشور کار پیدا کنید.

لازم به ذکر است که کشور آلمان هم تمایل زیادی را برای به کار گیری نیروی متخصص خارجی دارد و این تمایل را با ارائه ویزای جستجوی کار نشان داده است. با داشتن ویزای جستجوی کار شما به سادگی می توانید در این کشور به دنبال کار باشید، اما در صورتی که یک کار در آلمان پیدا کنید، باید به دنبال ویزای کار باشید.

بلوکارت چیست؟

قبل از این که در رابطه با ویزای کاری آلمان مطالبی را بیان کنیم، باید به این موضوع توجه داشته باشید که ویزای کاری در این کشور به طور کلی به دو دسته کلی تقسیم می شود، یعنی به نوعی ویزای کاری در این کشور دسته بندی خواهد شد که البته شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

همانطور که در مطالب بالا گفتیم، شما می توانید ویزای جستجوی کار در آلمان را بگیرید، این ویزا به نام job seeker معروف است، یعنی شما با داشتن آن می توانید به کشور آلمان سفر کنید و مدت زمان محدودی را به دبنال کار مورد نظر خود باشید. در صورتی که در این مدت زمان موفق به پیدا کردن کار نشدید، باید به کشور خود بازگردید.

لازم به ذکر است که ویزای کاری کشور آلمان که می توان با استفاده از آن در این کشور به طور دائمی اقامت داشت، بلو کارت یا blue cart نام دارد. برای اخذ این ویزای کاری باید شرایط ویژه ای را داشته باشید که در ادامه این موضوع را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

نکته ای که در رابطه با بلو کارت باید به آن توجه داشته باشید، این است که تنها اجازه رسمی برای کار کردن در کشور آلمان می باشد و بدون آن شما به هیچ عنوان نمی توانید در این کشور به کاری مشغول باشید، لازم به ذکر است که شما با ویزای جستجوی کار در آلمان نمی توانید به کار مشغول باشید.

چطور ویزای کاری آلمان را بگیریم؟

یکی از اصلی ترین سوال هایی که در رابطه اخذ ویزای کاری آلمان پیش می آید، این است که چطور می توانیم این ویزا را اخذ کنیم. توجه داشته باشید که ایرانی ها برای کار در آلمان اشتیاق بالایی دارند و این اشتیاق از طرف سفارت آلمان هم وجود دارد. به طور کلی شاهد این هستیم که 70% از درخواست های ایرانی ها برای کار از سوی سفارت آلمان پذیرفته می شود.

شما برای آن که بتوانید رد آلمان مشغول به کار شوید و ویزای کاری این کشور را دریافت کنید، باید دو شرط اصلی را داشته باشید. در مرحله اول باید زبان آلمانی را به طور کامل بلد باشید، یعنی مدرک زبان داشته باشید و این مدرک را در هنگام درخواست ویزا ارائه دهید.

به این موضوع توجه داشته باشید که آگاهی و تسط به زبان انگلیسی در بازار کار آلمان تقریبا هیچ جایی ندارد و برای شما کاربردی نخواهد داشت. برای ورود به بازار کار آلمان باید حتما به زبان این کشور تسلط داشته باشید، در غیر این صورت باید کار در آلمان را فراموش کنید!

شرط دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، مهارت و تخصص بالا در رشته خود است. به این موضوع توجه داشته باشید که شما به عنوان یک نیروی کار خارجی باید تخصص بالایی در رشته خود داشته باشید، در غیر این صورت کارفرمای آلمانی ترجیح می دهد که با یک نیروی آلمانی کار کند!

خوب منطقی هم به این موضوع فکر کنید، به خوبی دلیل این کار را متوجه خواهید شد. نیروی آلمانی زبان این کشور را به خوبی می داند و مشکلی در این رابطه دیگر وجود ندارد، علاوه بر این چرا وقتی که یک کار را نیروی داخلی بهتر انجام می دهد، از یک نیروی خارجی بخواهند که این کار را انجام دهد؟!

به همین دلیل اگر می خواهید در کشوری مانند آلمان مشغول به کار شوید و ویزای کاری این کشور را داشته باشید، باید در ابتدا مهارت و تخصص خود را افزایش دهید، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در ابتدا از مهارت های خود مطمئن شوید و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید.

شرایط اخذ ویزای کاری آلمان

یکی از اصلی ترین سوال هایی که در رابطه با ویزای کاری در کشور آلمان پیش می آید، در رابطه با شرایط اخذ آن است. به شما توصیه می کنیم که قبل از هر چیزی توانایی، مهارت و تخصص خود را افزایش دهید، این کار باعث می شود که شما بتوانید بهتر در این کشور کار پیدا کنید و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

در مرحله بعدی به شما توصیه می کنیم که زبان آلمانی را به طور کامل و دقیق یاد بگیرید. شما برای کار در کشور آلمان باید حتما زبان رسمی این کشور را یاد بگیرید، توجه داشته باشید که بدون یادگیری زبان المانی و مدرک رسمی آن، امکان کار پیدا کردن در این کشور برای شما وجود ندارد.

توجه داشته باشید که شما باید در ابتدا از طرف یک کارفرمای آلمانی دعوت به کار شوید و سپس با توجه به این دعوتنامه می توانید برای گرفتن ویزای کاری در این کشور اقدام کنید. به همین دلیل شما باید در همان ابتدا از یک کارفرمای آلمانی دعوتنامه کار داشته باشید و سپس برای اخذ ویزا اقدام کنید.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که بعد از تقویت زبان آلمانی و همچنین تقویت مهارت و تخصص خود، لازم است که یک دعوتنامه داشته باشید، در غیر این صورت به هیچ عنوان اجازه کار در کشور آلمان را نخواهید داشت، به همین دلیل باید به این موضوع توجهی خاص داشته باشید.

البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که هر دعوتنامه ای از طرف کارفرمای آلمانی مورد قبول سفارت این کشور نیست. برای این کار باید شرکت در حقیقت یک شرکت معتبر در کشور آلمان باشد و برای اثبات این اعتبار باید سابقه مالیاتی شرکت مورد نظر بررسی خواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای کاری آلمان

یکی دیگر از مواردی که برای متقاضیان دریافت ویزا سوال شده است، مدارک مورد نیاز برای این کار می باشد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم این مدارک را برای شما شرح دهیم. پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و هم چنان با ما همراه باشید.

  • مدرک تحصیلی

برای کار در آلمان باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشید و این مدرک را به سفارت تحویل دهید.

  • سابقه کاری

سابقه کاری یکی از اصلی ترین مدارکی است که برای کار در آلمان باید داشته باشید، سابقه کاری باید معتبر باشد و با بیمه اعتبار این سابقه کاری مشخص خواهد شد.

  • تائیدیه رشته تحصیلی

بعد از مدرک تحصیلی باید رشته خود را در لیست آنابین تائید کنید، برای گرفتن این تائیدیه و چگونگی آن می توانید با کارشناس های ویزاگردی تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی را به شما ارائه دهند.

  • مدرک زبان

توجه داشته باشید که برای کار در آلمان باید حتما مدرک زبن معتبر داشته باشید، لازم به ذکر است که بدون این مدرک تقریبا کار در کشور آلمان غیر ممکن خواهد بود.

به همین دلیل باز هم به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای کار در کشور المان زبان این کشور را به خوبی یاد بگیرید. البته باید بگوییم که در بعضی از شرکت های بین المللی می توان زبان انگلیسی را جایگذین زبان آلمانی کرد و برای این کار باید آیلتس 5.5 داشته باشید، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در ابتدا زبان آلمانی و انگلیسی را یاد بگیرید.

لازم به ذکر است که لیست مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان بیشتر از مواردی است که در بالا به آن اشاره کردیم، برای اطلاع از این لیست به سادگی می توانید با کارشناس های تماس بگیرید، تا اطلاعات دقیقی را در این رابطه داشته باشید.

اخذ ویزای کاری آلمان چه مزیتی دارد؟

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که شخصی برای انتخاب کشورهای مختلف برای کار کردن، مردد است، در چنین مواردی لازم است که مزیت های اخذ ویزای آلمان را برای شما شرح دهیم تا بهتر بتوانید در این رابطه تصمیم بگیرید، به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

  • ویزای کاری کشور آلمان هزینه کمی را برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • اخذ ویزای کاری در کشور آلمان ریسک بسیار کمی دارد، زیرا 70% از درخواست ها قبول می شوند.
  • امکان اخذ اقامت دائم در کشور آلمان برای شما وجود دارد.
  • همراهان خود را می توانید در کنار خود داشته باشید.
  • حق کار برای شما به صورت تمام وقت است.
  • اگر چه یادگیری زبان برای کار کردن در این کشور اجباری است، اما الزامی برای ارائه مدرک آن وجود ندارد.

با توجه به مزیت های گفته شده در بالا باید بگوییم که اخذ ویزای کاری در کشور آلمان یکی از بهترین ویزا ها به حساب می آید.

هزینه اخذ ویزای کاری آلمان

در رابطه با ویزای کاری در کشور آلمان سوال های متعددی وجود دارد که هر یک از آن ها اهمیت خاص خود را دارند، اما بحث در رابطه با هزینه های این کار اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم و اطلاعاتی در این رابطه ارائه دهیم.

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای کاری در کشور آلمان شما هزینه های مستقیم و غیر مستقیمی را باید بپردازید، هزینه غیر مستقیم به این معنی است که شما برای تحصیل و دریافت مدرک زبان باید هزینه ای را بپردازید و این هزینه به طور غیر مستقیم برای دریافت ویزا بپردازید.

توجه داشته باشید که اطلاع از هزینه های دقیق دریافت ویزا نیازمند داشتن اطلاعات دقیقی در رابطه با شرایط است و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که با کارشناس های ما تماس بگیرید، تا به طور رایگان متناسب با شرایطی که دارید، هزینه دریافت ویزا برای شما شرح داده شود.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 17 ژوئن 2021

با سلام میخاستم در مورد شرایط سنی برای گرفتن ویزای کاری سوال کنم من سنم 39 سال است و جوشکار co2 هستم با تشکر

date 22 ژوئن 2021

سلام و درود
محدودیت سنی برای گرفتن ویزای کاری آملن وجود نداره. مهم اینه که شرکتی که به شما نیاز داره محدودیت سنی برای استخدام نداشته باشه