توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow خدمات ویزا blog ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

تحصیل در آلمان به عنوان بهترین و پرطرفدارترین گزینه در بین کشور های اروپایی بوده که سبب شده درخواست اخذ ویزای تحصیلی آلمان به این میزان در بین ایرانیان بالا باشد، در ادامه به شرایط اخذ این نوع ویزا می پردازیم.

فهرست عناوین

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی آلمان را اخذ کنید و تحصیل در این کشور را آغاز کنید، باید دید درستی درباره تحصیل در این کشور داشته باشید. با اخذ ویزای تحصیلی می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید و تحصیلات خود را در هر مقطعی تکمیل کنید.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی را درباره اخذ ویزای تحصیلی، مقاطع تحصیلی و شرایط تحصیل در آلمان ارائه دهیم. با کسب این اطلاعات می توانید به راحتی در ابن راه قدم بگذارید. در ادامه درباره این موارد به تفصیل خواهیم گفت و می توانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

در ادامه درباره انواع مقاطع تحصیلی توضیحاتی ارائه شده است که می توانید در هر یک از آن ها پذیرش بگیرید. در نظر داشته باشید که با اخذ ویزای تحصیلی آلمان به مدت محدود می توانید در کنار درس کار کنید. با توجه به نوع مقطع تحصیلی این زمان بیشتر و یا کمتر می شود.

البته این را باید در نظر بگیرید که برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان باید وقت سفارت این کشور را داشته باشید. برای اخذ وقت سفارت زودتر از آنچه که فکر می کنید باید اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اقدام برای هر کاری ابتدا وقت سفارت را بگیرید و در این مدت می توانید مطالعه زبان آلمانی را هم آغاز نمایید.

در این راه هزینه ها را هم در نظر بگیرید. این که هزینه سفر شما، تحصیل، اقامت و ... چقدر است و باید برای اخذ ویزای آلمان چقدر هزینه را پرداخت نمایید. تمام این موارد را در نظر داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن ویزای تحصیلی آلمان را اخذ کنید.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

کشور آلمان برترین دانشگاه ها را در دل خود دارد که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی در هر مقطعی که می خواهید تحصیل کنید. دانشگاه های آلمان در تمام جهان معتبر هستند و از برترین مراکز آموزشی جهان به شمار می آیند که برای تحصیل در آن جا می توان اقدام کرد.

این کشور مراکز آموزشی مختلفی دارد که از کالج آغاز می شود و برترین مرکز آن دانشگاه است. دانشگاه خود انواع مختلفی دارد که به دانشگاه های هنر، مهندسی و ... تفکیک می شود. این که بخواهیم به شما دانشگاهی را پیشنهاد کنیم تا بتوانید در آن مشغول به تحصیل شوید، باید نام تمام دانشگاه های این کشور را بنویسیم.

دانشگاه های آلمان کمترین هزینه را از دانشجویان اخذ می کنند به همین دلیل هزینه های تحصیل در این کشور بسیار اندک است. با توجه به کم بودن هزینه های این مراکز از سراسر جهان دانشجویانی به این کشور می آیند تا تحصیلات خود را ادامه دهند. پس از پایان تحصیل می توان برای کار در این کشور نیز اقدام کرد.

آلمان دانشگاه های معتبر و بسیاری دارد که شما باید با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. برخی از دانشگاه های کشور آلمان زبان انگلیسی را نیز می پذیرند. اما برخی دیگر تنها زبان آلمانی را پذیرا هستند و برای ورود به آن ها باید مدرک زبان را ارائه دهید.

این شما هستید که باید در میان دانشگاه های این کشور که همگی فوق العاده هستند بررسی کنید و برترین آن را انتخاب کنید. پس از این که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید باید برای اخذ پذیرش از این دانشگاه و پس از آن اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. بدون پذیرش دانشگاه نمی توانید ویزای تحصیلی اخذ کنید.

چگونه ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

برای این که تحصیلات خود را در این کشور آغاز کنید باید مقطع تحصیلی خود را نیز انتخاب کنید. شما می توانید در مقاطع مختلفی تحصیل را آغاز کنید تا به آن چه می خواهید برسید. در هر مقطع شرایطی وجود دارد که باید با توجه به این شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

  1. شرایط تحصیل در مقطع کالج

برای این که بتوانید وارد برخی از رشته های تحصیلی در کشور آلمان شوید، گاهی باید این مقطع را پشت سر بگذارید. این مقطع از دو ترم تشکیل شده است و دانشجویان این مقطع می توانند در سی و هفت کالج فعال در کشور آلمان به طور رایگان ادامه تحصیل دهند.

  1. شرایط تحصیل در مقطع لیسانس

برای این که بتوانید در مقطع لیسانس ادامه تحصیل بدهید تنها می توانید در دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند، تحصیل کنید. در این مقطع در صورتی که رشته های علوم پایه و مهندسی را انتخاب کنید رشته B.Sc و برای رشته های علوم انسانی رشته B.A ارائه شده است که در حقیقت در این دسته فارغ التحصیل خواهید شد.

  1. شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس

برای این که در این مقطع تحصیل کنید می توانید دانشگاهی  را هم به انگلیسی و هم به آلمانی بیابید. در این مقطع می توان در دو دسته M.Sc برای رشته های مهندسی و M.A در رشته های مخصوص علوم انسانی ادامه تحصیل داد.

  1. شرایط تحصیل در مقطع دکتری

این مقطع بین سه تا پنج سال زمان را می تواند به خود اختصاص دهد. از برترین رده های تحصیلی در آلمان می باشد. پذیرش در این مقطع به هیچ عنوان آسان نیست و باید پروژه ها و مقاله های زیادی را برای اخذ پذیرش در این مقطع ارائه داد.

شرایط کار در مقاطع مختلف تحصیلی

  • مقطع کالج

در این مقطع دانشجویان تنها در دو ماه تعطیلات بین ترم اجازه کار دارند. بر این اساس دانشجویان باید هزینه تحصیل خود را در این مقطع بپردازند.

  • مقطع لیسانس

در این مقطع دانشجویان تنها اجازه دارند تا به مدت ده ساعت در هفته کار کنند و بیش از آن غیر قانونی است.

  • مقطع فوق لیسانس

دانشجویان این مقطع می توانند به مدت بیست ساعت در هفته کار کنند. این دسته از افراد در صورتی که بیشتر کار کنند غیر قانونی خواهد بود.

  • مقطع دکتری

کلیه دانشجویان این مقطع از دانشگاه حقوق کسب می کنند و اجازه کار در کشور آلمان را نیز دارند.

چگونه می توان ویزای تحصیلی آلمان را اخذ کرد؟

همان طور که ملاحظه کردید ابتدا باید مقطع تحصیلی خود را مشخص کنید و بعد با توجه به شرایط، اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نمایید. به این ترتیب می توانید در کمترین زمان ممکن ویزای این کشور را دریافت کنید. با اخذ ویزای تحصیلی آلمان می توانید به راحتی سفر خود را به این کشور آغاز کنید.

برای این که ویزای تحصیلی اخذ کنید باید مدارکی را به سفارت ارائه دهید که این مدارک با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است. نکته مهمی که در این بین است ارائه مدرکی دال بر پذیرش شخص است. اگر نامه پذیرش داشتید با توجه به شرایطی که در ادامه می گوییم می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید.

سوالی که در این جا مطرح می شود این است که برای اخذ ویزا به کجا مراجعه کنیم؟! پاسخ واضح است شما می توانید به سفارت آلمان که خوشبختانه در تهران هم برقرار است مراجعه کنید. به این ترتیب می توانید درخواست خود برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان را اخذ کنید.

برای مراجعه به سفارت باید وقت سفارت را اخذ کنید. وقت سفارت آلمان با توجه به نوع ویزایی که می خواهید اخذ کنید متفاوت است. وقت سفارت تحصیلی آلمان امروزه پس از سی ماه قابل اخذ است. این در حالی است که اخذ وقت سفارت توریستی آلمان در کمتر از چهار ماه قابل اخذ است.

مشاورین ویزاگردی وقت سفارت آلمان را برای شما اخذ می کنند تا به راحتی بتوانید وارد سفارت شوید. با ورود به سفارت و ارائه مدارک بررسی وضعیت ویزای شما آغاز می شود. بر این اساس می توانید مدارک خود را به سفارت ارائه دهید و منتظر پاسخ سفارت بمانید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

یکی دیگر از مطالبی که متقاضیان تحصیل در کشور آلمان به دنبال آن هستند، اطلاع از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور است. توجه داشته باشید که اطلاع از این مدارک باعث می شود که بهتر و زمان کمتری بتوانید آن ها را جمع آوری کنید و این موضوع سرعت کار شما را افزایش می دهد.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و هم چنان تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • فرم درخواست را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که این فرم باید به طور کامل و به طور صادقانه تکمیل شود، تا در نهایت برای شما مشکلی به وجود نیاید.
  • تائیدیه پذیرش، به این موضوع توجه داشته باشید که دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، باید شما را پذیرش کند و سپس با داشتن این تائیدیه پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور اقدام کنید.
  • انگیزه نامه، یکی از اصلی ترین مدارکی که باید ارائه دهید، انگیزه نامه است، یعنی انگیزه و هدف خود را از تحصیل در آلمان شرح دهید.
  • پاسپورت، دریافت ویزای تحصیلی در کشور آلمان بدون ارائه پاسپورت امکان پذیر نخواهد بود.
  • اثبات تمکن مالی، شاید برای شما جالب باشد، اما برای تحصیل در آلمان باید نامه تمکن مالی از طرف بانک داشته باشید.
  • بیمه تکمیلی، باید بیمه نامه خود را هم ارائه دهید.
  • بلیط مسافرت، ارائه بلیط هم الزامی است.
  • عکس، عکس باید حداکثر برای 3 ماه قبل باشد و البته طبق استاندارهای سفارت آلمان آن را گرفته باشید.

به شما توصیه می کنیم که این مدارک را به طور کامل جمع آوری کنید و سپس برای اخذ ویزا اقدام کنید، تا مدت زمان کمتری را صرف گرفتن ویزا کنید.

مدارک به تفکیک هر مقطع به شرح زیر می باشد:

  1. مقطع لیسانس
  • ترجمه مدرک دیپلم
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات دوران دبیرستان
  • ترجمه و ارائه نامه قبولی در دانشگاه سراسری
  • ارائه کارنامه دوره تحصیلی کارشناسی
  • ارائه کلیه مدارک مربوط به زبان آلمانی و یا انگلیسی

ارائه مدرک زبان آلمانی در صورتی که دانشگاه انتخاب شده به زبان آلمانی باشد، الزامی است. به این نکته هم دقت داشته باشید که قبولی در دانشگاه های روزانه و شبانه قابل قبول است و دیگر دانشگاه ها قبول نیستند.

  1. مقطع فوق لیسانس
  • ارائه مدرک لیسانس.
  • ارائه مدارک مربوط به زبان آلمانی و انگلیسی.
  • رزومه کاری.
  • سه عدد توصیه نامه.

در صورتی که دانشگاهی که انتخاب کرده باشید به زبان آلمانی باشد باید مدرک آلمانی ارائه دهید در غیر این صورت باید مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. مدرک لیسانس در هر دانشگاهی پذیرفته است و البته ممکن است که برخی از واحدها از شخص پذیرفته نشود.

  1. مقطع دکتری

ارائه نامه بورسیه برای تحصیل در این مقطع و اخذ ویزای تحصیلی آلمان الزامی است. البته در صورتی که بورسیه نباشید هم اهمیتی ندارد. کلیه دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد با ارائه مدارکی معتبر و مقاله هایی مفید می توانند ویزای تحصیلی در این رشته را اخذ کنند.

برای اخذ ویزای تحصیلی چه مدرک زبانی نیاز است؟

برای اخذ ویزای تحصیلی باید مدرک زبان ارائه دهید. یکی از مدارکی که باید اخذ شود مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 و یا ارائه مدرک تافل با نمره 80 یا 120 می باشد.

البته این که این مدرک با چه نمره ای قابل قبول است به استانداردهای دانشگاه بستگی دارد و سفارت با توجه به آن مدارک را بررسی می کند.فراموش نکنید که امکان تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کار آلمان وجود خواهد داشت ، و در صورت نیاز میتوانید ویزای کار آلمان خود را اخذ نمایید.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

مهم ترین موضوعی که قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان باید به آن توجه داشته باشید، شرایط آن است. به همین دلیل برای شروع این موضوع را شرح خواهیم داد و اطلاعاتی در رابطه با آن را بیان خواهیم کرد. در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که در کشور آلمان برای هر مقطع تحصیلی بورسیه داده خواهد شد.

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان باید وقت سفارت را رزرو کنید و شاید برای شما جالب باشد که بعد از این موضوع تقریبا زمان یک ساله ای را برای گرفتن ویزا باید صرف کنید. این موضوع باعث می شود که شما رزرو وقت سفارت را در اولویت خود قرار دهید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، در کشور آلمان شرایط پذیرش هر دانشگاه با دیگری تفاوت هایی دارد، به همین دلیل قبل از آن که برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید، باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس متناسب با دانشگاهی که انتخاب کرده اید، شرایط را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که شرایط کلی همه دانشگاه ها و موسسات تحصیلی در کشور ایران علاوه بر شباهت هایی که با هم دارند، تفاوت هایی هم با یکدیگر خواهند داشت و به همین دلیل در این قسمت نمی توانیم به طور دقیق در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را بیان کرد. به همین دلیل به بیان همین اطلاعات بسنده می کنیم.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ویزای تحصیلی در کشور آلمان متناسب با هر مقطع تحصیلی تفاوت هایی با مقطع دیگر دارد. به همین دلیل برای اطلاعات بهتر و بیشتر مخاطب در ادامه این موضوع را به طور جداگانه ای بررسی خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان

اولین مقطع تحصیلی که در کشور آلمان برای آن ویزای تحصیلی صادر می شود، مقطع ابتدایی است که از سن 6 سالگی شروع می شود. لازم به ذکر است که مقطع ابتدایی از 6 سالگی تا 10 سالگی به طول می انجامد. لازم به ذکر است که بعد از مقطع ابتدایی، دوران دبیرستان شروع می شود.

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی آلمان بعد از سن 12 سالگی بهتر است و به همین دلیل احتمال پذیرش آن از طرف سفارت آلمان، درصد بالاتری خواهد بود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای این ویزا به این موضوع سن توجهی خاص داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان برای دانش اموزان، نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت. طبیعتا احتمال آن که یک کودک مدرک زبان آلمانی را داشته باشد، پائین است و به همین دلیل برای اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی این مدرک الزامی نیست.

ویزای تحصیلی آلمان در مقطع لیسانس

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان و در مقطع لیسانس باید حتما مدرک دیپلم را داشته باشید. توجه داشته باشید که در کشور آلمان تحصیل به طور رایگان است، اما به این معنی نیست که شما هیچ هزینه ای را برای آن پرداخت نخواهید کرد. به طور کلی باید تقریبا 700 تا 800 یورو را برای تحصیل در این دانشگاه های این کشور در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که برای تحصیل در کشور المان در صورتی که به طبان آلمانی تسلط ندارید، به سادگی می توانید با استفاده از زبان انگلیسی تحصیلات خود را ادامه دهید. لازم به ذکر است که داشتن آیلتس 6 برای تحصیل در کشور آلمان در مقطع کارشناسی الزامی خواهد بود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که به این نکات توجه داشته باشید.

ویزای تحصیلی آلمان در مقطع فوق لیسانس

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که دوران کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس در کشور آلمان به مدت یک تا دو سال به طول می انجامد، این مدت زمان به رشته و گرایش شما بستگی دارد و برای رشته های مختلف، متفاوت خواهد بود، به همین دلیل نمی توان به طور قطعی در رابطه با آن مطلبی را بیان کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که مدرک تحصیلی شما در ایران در سازمان خاصی (Akademisches Auslandsamt) بررسی خواهد شد. شاید برای شما جالب باشد که مدرک دانشگاهی از دانشگاه های سراسری و آزاد اعتبار بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه ها دارد.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که برای تحصیل در کشور آلمان و در مقطع کارشناسی ارشد هم باید مدرک زبان داشته باشید، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در همان برای دریافت مدرک زبان خود اقدام کنید و سپس به دنبال اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان باشید، در این صورت مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکتری

به این موضوع توجه داشته باشید که تحصیل در مقطع دکتری در کشور آلمان نسبت به دیگر کشورها سخت تر خواهد بود. به همین دلیل باید رزومه علمی قابل قبولی داشته باشید، تا اجازه تحصیل در این مقطع به شما داده شود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در ابتدا از مقالات و رزومه علمی خود مطمئن باشید.

مقطع دکتری در کشور آلمان 4 سال به طول می انجامد. توجه داشته باشید که این مقطع تحصیلی در کشور آلمان مانند ایران نیست و بیشتر جنبه تحقیق و بررسی خواهد داشت. به همین دلیل باید علاوه بر این که باز علمی بالایی داشته باشید، مدرک زبان هم داشته باشید تا با مشکلی رو به رو نشوید.

ویزای تحصیلی آلمان و موقعیت کاری

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با ویزای کاری آلمان پیش می آید، مربوط به این است که آیا با این ویزا می توان در آلمان به کار مشغول شد، یا خیر! به این موضوع توجه داشته باشید که کار کردن در مدت زمان تحصیل می تواند کمک بسیاری به مخارج داشته باشد و این موضوع برای دانشجوها اهمیت بسیار بالایی دارد.

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که شخص دانشجو در ماه های ابتدایی تحصیل خود، موفق به پیدا کردن شغل مناسبی نخواهد شد، اما نگران نباشید، در کشور آلمان برای شما حتما شغلی وجود دارد و کافی ست که زبان آلمانی خود را تقویت کنید و در رشته تحصیلی خود مهارت کافی را داشته باشید.

لازم به ذکر است که شما به عنوان یک دانشجو اجازه کار کردن به صورت تمام وقت را ندارید، یعنی اجازه کار به شما داده می شود، اما فقط اجازه دارید کارهایی را انجام دهید که به صورت پاره وقت هستند، در غیر این صورت با مشکل رو به رو خواهید شد و گاهی حتی اجازه تحصیل شما هم از بین خواهد رفت.

البته لازم به ذکر است که در آلمان بین دو ترم تحصیلی تعطیلی وجود دارد و شما می توانید در این مدت زمان تعطیلی بین دو ترم به صورت تمام وقت کار کنید. مدت زمان کار پاره وقت در یک ترم 120 ساعت است و این مدت زمان در بین دو ترم 240 ساعت خواهد بود. به شما توصیه می کنیم که به این مدت زمان توجهی خاص داشته باشید.

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

یکی دیگر از مطالبی که باید به آن توجهی خاص داشته باشید، این است که اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان چه هزینه ای را برای شما به دنبال خواهد داشت. توجه داشته باشید که این هزینه متناسب با مقطعی که در آن تحصیل می کنید، دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده اید و... متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور آلمان مطمئن هستید، با کارشناس های ما تماس بگیرید. در این حالت کارشناس های ما متناسب با شرایطی که دارید و دانشگاهی که انتخاب کرده اید، هزینه خاصی را برای شما تعیین می کنند.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که مهاجرت به کشوری دیگر، به خصوص برای تحصیل کمی نگران کننده است، این که بدانید در کشوری دیگر می توانید مخارج آن جا را تحمل کنید و زندگی چه چیزی را برای شما پیش بینی کرده است، موقعیت حساسی خواهد بود.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که قبل از مهاجرت در رابطه با سختی هایی که پیش روی خود دارید، اطلاعات به دست آورید. این کار باعث می شود که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و البته مطمئن باشید که اگر چه گاهی مهاجرت تحصیلی سختی های خود را دارد، اما آینده ای بسیار خوب در انتظار شما خواهد بود.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که اطلاعاتی در رابطه با ویزای تحصیلی آلمان بیان کنیم. اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی دارید، آن را با ما در میان بگذارید، یا می توانید با کارشناس های ما تماس بگیرید.

موقعیت کشور آلمان

همه ما می دانیم که کشور آلمان در قاره سبز اروپا قرار دارد، اما باز هم اطلاعات کاملی در رابطه با موقعیت این کشور نداریم. شاید برای شما جالب باشید که کشور آلمان آب و هوایی سرد و مرطوب دارد و به همین دلیل در بیشتر روزهای سال هوای این کشور سرد است، البته غیر از بعضی از روزهای تابستانی که هوای آن گرم و مطلوب خواهد شد.

کشور آلمان با کشور های دانمارک، جمهوری چک، لهستان، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک و هلند همسایه است. این همسایگی باعث می شود که شما برای سفر به این کشورها دسترسی ساده ای داشته باشید و اهمیت بالایی دارد. لازم به ذکر است که کشور آلمان طبیعت فوق العاده ای هم دارد.

توجه داشته باشید که نرخ تولید ناخالصی در کشور آلمان بالا است و این کشور به عنوان صنعتی ترین کشور جهان شناخته می شود. این موضوع باعث می شود که شما به تحصیل در کشور آلمان خوشبین باشید، یعنی مطمئن خواهید بود که بعد از فارغ التحصیلی در این کشور بیکار نخواهید ماند و به سادگی شغل مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X