توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وبلاگ blog هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی

هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی

فهرست عناوین
هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی

هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی

هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی : بعضی افراد تمایل دارند که سفر خود را از پشت فرمان خودروی شخصیشان آغاز کنند. این دسته از افراد دوست دارند با خودروی شخصی خود راه های تا کنون نرفته را طی کنند، به کشف راز و رمز زیبایی های طبیعت بپردازند و خستگی­های روحی و روزمرگی هایشان را در گوشه ای از طبیعت جا گذاشته و فارغ از تمام دغدغه ها به منزل باز گردند! استفاده از خودروی شخصی به فرد این امکان را می­دهد که با خیالی آسوده و به دور از استرس نبود وسیله نقلیه، با همراهانش به تفریح و گشت و گذار بپردازد. این موضوع زمانی جالب تر خواهد شد که شما با وسیله نقلیه شخصی خود، در یک کشور خارجی به رانندگی بپردازید! بدون شک این امر تجربه ای جالب و هیجان انگیز برای هر شخصی است.

استفاده از خودروی شخصی در یک کشور خارجی، علاوه بر لذت و هیجان غیر قابل انکارش، هزینه های سرسام آور جا به جایی مسیری را به طرز چشمگیری کاهش می­دهد و شما را از شر استرس جا به جایی خلاص می­کند. از تمام این بحث­ها گذشته، تجربه رانندگی در یک کشور دیگر می­تواند خاطره ای شیرین برای شما و همراهانتان رقم بزند! همه ما به خوبی می­دانیم که رانندگی در هر شهر و کشوری،  بدون کسب مدرکی تحت عنوان گواهینامه، امکان­پذیر نیست. هر فردی برای اخذ این مدرک، ناچار به گذراندن دوره های تئوری و عملی سختی است.

اما رانندگی در یک کشور خارجی با استفاده از مدرکی که در کشور خودمان پس از فراز و فرود های زیاد کسب کرده­ایم، امکان پذیر نیست و متاسفانه گواهینامه های معمولی ما، جز در کشور خودمان، در هیچ جای دنیا معتبر نیست. شما می­توانید با پرداخت هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی، اقدام به دریافت گواهینامه بین المللی کنید و به این ترتیب زمینه را برای یک تجربه شیرین در کشوری غیر از وطنتان فراهم کنید!

 

گواهینامه رانندگی بین المللی

شاید این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که گواهینامه بین المللی چیست؟! گواهینامه رانندگی بین المللی سندی است که توسط مراجع ذی صلاح در کشور محل زندگی فرد صادر شده و به شخص این امکان را می­دهد که در خارج از کشور به رانندگی بپردازد. گواهینامه رانندگی بین المللی زمانی معتبر است که شما گواهینامه ملیتان را کسب کرده باشید. در غیر این صورت حتی با وجود پرداخت هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی،  قادر به دریافت گواهینامه بین المللی نخواهید بود.

 شخصی که پس از ارائه مدارک و پرداخت هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی موفق به اخذ گواهینامه می­شود، اجازه رانندگی در کشورهایی غیر از وطن خود را با وسایل نقلیه موتوری خواهد داشت. چنین شخصی به راحتی می­تواند با خودروی شخی خود به هر گوشه ای از دنیا که تمایل دارد، سفر کند!

گواهینامه رانندگی بین المللی سندی به شکل دفترچه یا کارت و یا هردوی این ها می­باشد و اطلاعات شخصی فرد درخواست دهنده علاوه بر زبان ملی وی، به هفت زبان زنده دنیا از جمله زبان های انگلیسی، فرانسوی، روسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی و چینی ترجمه و در آن ثبت شده است. این گواهینامه قابلیت استفاده در اکثر کشوهای جهان را دارد.

هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی در ایران بین 109 تا 335 هزار تومان می­باشد. هر چند شما ناچار به پرداخت هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی برای دریافت این نوع گواهینامه هستید، اما در عوض در کشور مقصدتان به رانندگی با ماشین شخصی خود پرداخته و نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت برای جا به جایی به وسیله تاکسی های محلی نخواهید داشت.

در ایران وظیفه صدور گواهینامه های بین المللی بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی می­باشد. این کانون 164 عضو فعال دارد و گواهینامه رانندگی بین المللی در تمام این کورها معتبر و قابل استفاده است.

کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در سال 1314 تاسیس و در همان سال نیز  به عضویت فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی و اتحادیه بین المللی جهانگردی در آمد و فعالیت رسمی خود را در دنیا آغاز کرد.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی

گاهی افراد متقاضی دریافت گواهینامه،  به اشتباه تصور می­کنند که برای دریافت گواهنامه بین المللی، همچون گواهینامه معمولی، مجبور به شرکت در آزمون­های تئوری و عملی پر دردسری هستند و باید مراحل طاقت فرسای زیادی را طی کنند. ما به شما این نوید را می­دهیم که برای دریافت گواهینامه بین المللی هیچ کدام از این مراحل را طی نخواهید کرد.

فردی که گواهینامه ملی را در کشور خودش کسب کرده است، اگر مهلت اعتبار گواهینامه اش تا یک ماه و یک روز آینده باقی مانده باشد، بدون هیچ گونه مشکل و دردسری می­تواند جهت پرداخت مدارک و هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی و کسب آن اقدام کند.

به عنوان اولین گام برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی ، مدارک زیر را آماده و به مراجع ذی صلاح تحویل دهید:

  • اگر تمایل به اخذ گواهینامه بین المللی یک ساله دارید، گواهی نامه ملیتان که حداقل یک ماه و یک روز دیگر اعتبار دارد را به مراجع مربوط تحویل دهید.
  • اگر مایل به اخذ گواهینامه بین المللی سه ساله هستید، گواهینامه رانندگی معتبر ملیتان را که حداقل سه سال اعتبار دارد، به مراجه مربوط تحویل دهید.  
  • یک قطعه عکس استاندارد تمام رخ (4*3). لازم است این عکس برای بانوان درخواست دهنده کاملا محجبه باشد.
  • اگر قبلا گواهینامه بین المللی داشته­اید، ان را نیز تحویل دهید.
  • اصل و یا کپی صفحه اول گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست به زبان ملی و انگلیسی و درج تاریخ تولد به میلادی در بخش انگلیسی فرم

تذکر:

لازم است به همراه این مدارک، هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی نیز که مقدار آن توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی مشخص می­گردد، به سازمان مربوطه تحویل داده شود.

 

مراجعه برای ثبت ­نام و دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که  برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی خود عجله دارید، می­توانید با مراجعه به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی واقع در تهران و یا یکی از نمایندگی­های این کانون در سراسر کشور، جهت اخذ این مدرک اقدام کنید.

اما اگر به آن دسته از افراد تعلق دارید که عجله چندانی برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی خود ندارید، می­توانید مدارکتان را به ادارات پست سراسر کشورتحویل داده تا آن­ها نیز ضمن انجام روال اداری، پس از گذشت یک هفته گواهینامه شما را صادر کنند. به عنوان پیشنهادی دیگر، اگر در داخل کشور حضور دارید و قصد اخذ گواهینامه بین المللی یک ساله دارید، می­توانید با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی گواهینامه رانندگی بین المللی، جهت انجام ثبت­نام مشخصاتتان را ثبت کنید. لازم به یادآوری است که از این طریق فقط می­توانید اقدام به اخذ گواهینامه رانندگی یک ساله نمایید. پس قبل از ورود به سامانه اینترنتی و ثبت­نام، اطمینان حاصل کنید که گواهینامه ملیتان حداقل یک ماه و یک روز دیگر اعتبار خواهد داشت. زمان تحویل گواهینامه درخواستی در این روش بین 7 تا 10 روز کاری می­باشد. گفتنی است که هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی در این روش، تفاوتی با سایر روش های مراجعه حضوری ندارد.

 

مزایای گواهینامه رانندگی بین المللی

گواهینامه رانندگی بین المللی مزایای بسیاری دارد که برخی از آن­ها در ادامه ذکر شده­اند:

  • در بسیاری از کشورها هویت شخص مسافر را با استفاده از گواهینامه رانندگی بین المللی مورد شناسایی قرار می­دهند.
  • گواهینامه رانندگی بین المللی مدرکی است برای اثبات این موضوع که شخص دارنده این گواهینامه در کشور خود راننده است. یعنی فرد با پرداخت هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی، علاوه بر دریافت مدرک برای اجازه رانندگی بین المللی، از این مدرک به نحوی برای معرفی خود به مراجع کشور مقصد نیز استفاده می­کند.
  • اطلاعاتی که بر روی گواهینامه رانندگی بین المللی چاپ شده است، نشان گر تایید اطلاعات شخص مسافر توسط مقامات دارای صلاحیت وطن وی می­باشد.
  • شخص با ارائه گواهینامه رانندگی بین المللی، اجازه دارد در تمام کشورهایی که این نوع مدرک را می­پذیرند، به رانندگی بپردازد.
  • از آن­جا وظیفه صدور این گواهینامه بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیل رانی است، هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی نرخ یکسانی در کشور دارد.
هزینه های صدور گواهینامه بین المللی

هزینه های صدور گواهینامه بین المللی

در ادامه لیستی آورده شده است که هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی برای انواع مختلف وسیله نقلیه و به تمایز مدت اعتبار آن­ها در آن درج شده است.لازم به یادآوری است که این رقم های هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی، توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران مشخص می­گردد.

نکته: تعرفه و نکات گفته شه مربوط به زمانی است که خودتان برای اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی اقدام کنید و این تعرفه در زمان سپردن این کار به ما متفاوت می باشد.

نوع گواهینامه هزینه(ریال)
هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی موتور 1/410/000
هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی یک ساله خودرو 1/410/000
هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی یک ساله خودرو + موتور 1/630/000
هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی سه ساله خودرو 4/140/000

گفتنی است که در این مراکز، علاوه بر هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی، هزینه هایی نیز بابت دفترچه مالکیت، کارت عضویت،  هزینه پلاک و... نیز دریافت می­گردد. اما هزینه های بیان شده در بالا، تنها هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی می­باشد.

شما با پرداخت هزینه و دریافت این گواهینامه، دیگر نیازی به پرداخت هزینه­ های سرسام آور جا به جایی با وسیله نقلیه عمومی در یک کشور خارجی را نخواهید داشت و به راحتی با خودروی شخصی خود، به مسافرت خواهید پرداخت. اگر مقایسه کنید به این نتیجه خواهید رسید که هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی در مقابل دیگر هزینه های سفرتان، بسیار نا چیز است. این در حالیست که هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی، شما را از پرداخت بسیاری هزینه های غیر ضروری دیگر، خلاص می­کند.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X