توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow خدمات ویزا blog ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

فهرست عناوین

فرانسه کشوری اروپایی است که بسیاری از جوان های ایرانی به تحصیل در آن علاقه دارند و به دنبال اطلاعاتی در رابطه با ویزای تحصیلی فرانسه هستند. از این رو در ادامه قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و جنبه های مختلف آن را بررسی کنیم.

موقعیت کشور فرانسه

هنگامی که در رابطه با کشور فرانسه بحث می کنیم، ذهن ما درگیره جهانگردی و سفر به این کشور هیجان انگیز می شود. در حقیقت باید بگوییم که کشور فرانسه به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود و این موضوع در صنعت توریست این کشور اهمیت بسیاری خواهد داشت و برای تحصیل هم اهمیت بالایی دارد.

توجه داشته باشید که کشور فرانسه به علت آنکه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند، بازار کار فعال و پرتکاپویی هم دارد و همین موضوع باعث می شود که تحصیل در این کشور آینده بسیار خوبی داشته باشد. با توجه به این مطالب باید بگوییم که تقاضای کار در این کشور روز به روز در حال افزایش است.

بسیاری از عموم مردم تصور می کنند که در کشور فرانسه مشاغل صنعتی رونق بسیاری دارد و دیگر مشاغل رونق چندانی نخواهد داشت، اما باید بگوییم که این گونه نیست. شاید برای شما جالب باشد که صنعت گردشگری، صنعت جنگلداری و صنعت ماهیگیری در کنار صنعت ماشین آلات و حمل و نقل رونق بسیاری دارد.

تحصیل در کشور فرانسه

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مطالبی که در رابطه با ویزای تحصیلی فرانسه باید به آن توجه داشته باشید، این است که تحصیل در این کشور به چه صورتی انجام می شود. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که زبان رسمی این کشور فرانسوی است، اما شاید برای شما جالب باشد که در بعضی از موارد و مراکز این کشور، تحصیل به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

لازم به ذکر است که تحصیل برای فرانسوی ها به صورت رایگان انجام می شود و نیازی نیست که برای این موضوع هزینه ای را پرداخ کنند. اما برای کسانی که با ویزای تحصیلی به این کشور وارد می شوند و قصد ادامه تحصیل را دارند، موضوع کمی تفاوت دارد و به همین دلیل در ادامه مطالبی در رابطه با ویزای تحصیلی فرانسه برای هر مقطع تحصیلی را شرح خواهیم داد و پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع ابتدایی

اولین دوره تحصیلی در کشور فرانسه، مقطع ابتدایی است که برای کودکان می باشد. لازم به ذکر است که گذراندن این دوره برای کودکان فرانسوی کاملا اجباری است و کودکان 6 تا 11 ساله در این کشور باید به دبستان بروند و این دوره را پشت سر بگذارند. البته باید بگوییم که در کشور فرانسه دوره پیش دبستانی هم برای کودکان در نظر گرفته می شود که اجباری نیست.

ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع دبیرستان

بعد از دوره ابتدایی در فرانسه کودکان باید برای دوره دبیرستان آماده شوند. شاید برای شما جالب باشد که مقطع دبیرستان در کشور فرانسه به دو دوره تقسیم می شود. در ابتدا کودکان از سن 11 تا 15 سالگی باید در کالج تحصیل کنند و بعد از آن از سن 15 تا 18 سالگی باید برای گذراندن دوره ای به نام lycee آماده شوند.

نکته مهمی که در رابطه با این دو دوره باید به آن توجه داشته باشید، این است که امکان تحصیل به صورت حضوری و غیر حضوری برای دانش آموزان فراهم می شود و این موضوع باعث خواهد شد که هر کسی متناسب با شرایطی که دارد بتواند یکی از این دو شیوه را برای تحصیل خود انتخاب کند و این موضوع اهمیت بسیاری برای شما دارد.

ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع لیسانس

به این موضوع توجه داشته باشید که مقطع لیسانس در کشور فرانسه بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد. این دوره در کشور فرانسه، کاملا بر عکس ایران به صورت کار تحقیقاتی انجام می شود، پس تصور نکنید که تحصیل در کشوری مانند فرانسه دقیقا شبیه به ایران است، البته شباهت هایی هم در این موضوع با یکدیگر دارند.

در کشور فرانسه دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارند که هر یک از آن ها متناسب با شرایط خود، دانشجو از کشورهای دیگر قبول می کنند. شاید برای شما جالب باشد که تحصیل در مقطع لیسانس در کشور فرانسه با مدرک زبان فرانسوی نیاز ندارد و با تافل 550 یا آیلتس 6 هم می توانید ویزای تحصیل در این کشور را به دست آورید.

نکته دیگری که در رابطه با تحصیل در مقطع لیسانس در کشور فرانسه باید به آن توجه داشته باشید، این است که اجازه همراه داشتن ندارید، یعنی تصور نکنید که با داشتن ویای تحصیلی در کشور فرانسه می توانید شخص دیگری را به عنوان همراه با خود به این کشور ببرید، پس به این موضوع توجه داشته باشید.

ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد در کشور فرانسه بین 2 تا 3 سال به طول می انجامد. برای آن که بتوانید در دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید، باید در ابتدا مدرک معتبر لیسانس داشته باشد و سپس از دانشگاهی در ایران در مقطع فوق لیسانس پذیرش داشته باشید. توجه داشته باشید که برای ویزای تحصیلی در کشور فرانسه باید آیلتس 6 تا 6.5 داشته باشید.

نکته دیگری که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید، این است که در صورت اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، می توانید یک همراه با خود داشته باشید، اما همراه شما نمی تواند در کشور فرانسه کار کند، مگر آن که از اداره کار این کشور مجوزهای لازم را کسب کند، یکی از مدارکی که برای این کار نیاز خواهد داشت، مدرک زبان است.

ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع دکترا

مقطع دکترا در کشور فرانسه بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد و این دوره به صورت علمی- تحقیقاتی انجام می شود. توجه داشته باشید که دانشجو برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه باید به طور مستقیم با دانشگاه در ارتباط باشد و از ان دانشگاه پذیرش بگیرید، در غیر این صورت اجازه تحصیل در این کشور را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که شما برای پذیرش در دانشگاه های فرانسه در مقطع دکترا باید در ابتدا مدرک فوق لیسانس از دانشگاه معتبری داشته باشید و سپس رزومه علمی شما قوی باشد، در غیر این صورت احتمال پذیرش شما کاهش پیدا می کند. توجه داشته باشید که برای تحصیل در مقطع دکترا می توانید همراه داشته باشید.

در صورت داشتن ویزای تحصیلی فرانسه اجازه کار دارید؟

بسیاری از کسانی که به دنبال تحصیل در کشور فرانسه هستند، در رابطه با هزینه های این کار نگرانی دارند و خوب البته باید بگوییم که این نگرانی طبیعی است. به همین دلیل بسیاری از دانشجوها به دنبال این هستند که در کنار تحصیل، کار پاره وقتی هم برای خود داشته باشند و با این سوال رو به رو می شوند که در صورت دانشجو بودن، اجازه کار دارند، یا خیر!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، در صورتی که شما در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس مشغول به تحصیل باشید، به شما اجازه می دهند که به مدت 10 تا 20 ساعت در هفته کار پاره وقت داشته باشید و برای خود درآمدی هم به دست آورید، اما برای دانشجویان دکترا این موضوع تفاوت می کند.

به دانشجویان در مقطع دکترا اجازه داده می شود که کار تحقیقاتی داشته باشند و این کار برای ان ها درآمد بالایی دارد. از آن جایی که فرانسه کشوری پر شور با بازار کاری فعال است، شما به سادگی می توانید در آن کار پیدا کرده و مشغول به کار شوید، پس بابت این موضوع نگرانی نداشته باشید.

ویزای تحصیلی فرانسه و مدرک زبان

بسیاری از کسانی که دنبال تحصیل در فرانسه هستند، در رابطه با مدرک زبان فرانسوی نگرانی دارند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم که در رابطه با این موضوع مطالب مهمی را بیان کنیم. در ابتدا توجه داشته باشید که برای تحصیل در این کشور نیازی نیست که حتما مدرک زبان فرانسوی داشته باشید، یا با این زبان آشنا باشید.

شما با داشتن مدرک زبان انگلیسی هم می توانید ویزای تحصیلی در کشور فرانسه را به دست آورید و بابت این موضوع به هیچ عنوان نگران نباشید. اما باید به این نکته توجه کنید که با داشتن مدرک زبان فرانسوی می توانید در این کشور به طور رایگان تحصیل کنید، این در حالی است که با داشتن مدرک زبان انگلیسی، تحصیل شما رایگان نخواهد بود.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که اگر قصد دارید، در آینده در کشور فرانسه تحصیلات خود را دامه دهید، از الآن برای یادگیری این زبان تلاش کنید و در صورتی هم که موفق به اخذ مدرک زبان فرانسه نشده اید و زمانی برای یادگیری این زبان ندارید، نگران نباشید، با داشتن مدرک زبان انگلیسی هم می توانید در این کشور تحصیلات موفقی را داشته باشید.

مهم ترین دانشگاه های کشور فرانسه

یکی دیگر از مواردی که متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی در فرانسه باید به آن توجه داشته باشند، اطلاع از دانشگاه های این کشور است. به این موضوع توجه داشته باشید که دانشگاه های کشور فرانسه به عنوان معتبرترین دانشگاه های جهانی شناخته می شوند و همین موضوع باعث می شود که هر ساله دانشجوهای بسیاری بخواهند در این کشور به تحصیل بپردازند.

از این رو تعدادی از دانشگاه های معروف این کشور را نام می بریم و توجه داشته باشید که این مراکز، تنها دانشگاه های فرانسه به حساب نمی آیند؛

  • دانشگاه سوربن
  • دانشگاه پلی تکنیک پاریس
  • دانشگاه استراسبورگ
  • دانشگاه لویی پاستور
  • دانشگاه گرنوبل- آلپ
  • دانشگاه PSL
  • و...

با تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها می توانید از آینده خود مطمئن باشید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

برای آن که بتوانید در کشور فرانسه به تحصیل بپردازید، باید ویزای این کشور را داشته باشید و برای اخذ ویزا هم مدارک خاصی را نیاز دارید. اطلاع از مدارک مورد نیاز باعث می شود که بهتر و در زمان کمتری این مدارک را جمع آوری کنید و این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت، به همین دلیل در ادامه این مدارک را برای شما شرح خواهیم داد.

  • پاسپورت (پاسپورت شما باید حداقل سه سال اعتبار داشته باشد)
  • باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و ارائه دهید، در صورتی که به سن قانونی (18) سالگی نرسیده اید، والدین یا سرپرست شما باید این فرم را امضا کنند.
  • سه قطعه عکس پاسپورتی ارائه دهید.
  • باید نامه ثبت نام دانشگاه را ارائه دهید.
  • هزینه ای را برای این کار بپردازید (99 یورو)
  • نامه تکمن مالی از بانک (باید توان پرداخت حداقل 650 یورو در ماه را داشته باشید)
  • بیمه درمانی
  • مدرک تحصیلی قبلی خود را ارائه دهید.
  • از بلیط هواپیمای خود کپی بگیرید.
  • محل اقامت خود در کشور فرانسه را معرفی کنید.
  • فرم OFII را تکمیل کنید.
  • از CV کپی بگیرید.

هزینه ویزای تحصیلی فرانسه

یکی دیگر از مواردی که قبل از اخذ ویزای تحصیلی در کشور فرانسه باید به آن توجه داشته باشید، هزینه این کار است. به این موضوع توجه کنید که زندگی در کشور فرانسه علاوه بر این که مزیت هایی را برای شما به  دنبال خواهد داشت، سختی های خاص خود را هم دارد و تصور نکنید که در این کشور همه چیز بر وفق مراد شما خواهد بود.

در ابتدا باید هزینه ای 99 یورویی را برای اخذ ویزا به سفارت بپردازید، اما این تنها هزینه ای نیست که باید آن را بپردازید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که با کارشناس های ما تماس بگیرید، تا شما را راهنمایی کنند، زیرا هزینه این کار با توجه به شرایط هر کسی، با دیگری تفاوت هایی دارد.

در نهایت باید بگویی که زندگی در کشور فرانسه و شهر پاریس مانند تصوراتی که از این شهر دارید، نیست. همه ما فرانسه را به عنوان کشوری رویایی می شناسیم، در صورتی که واقعیت این نیست. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که با علم و آگاهی هر چه بیشتر برای تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید.

در مطالب بالا به دنبال این بودیم که اطلاعاتی در رابطه با ویزای تحصیلی فرانسه بیان کنیم، اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال یا ابهامی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که در اسرع وقت به آن پاسخ خواهیم داد.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 25 آگوست 2020


سلام . من قسم می خورم که این
مطلب رسا است و محتملاً هیچگاه
کس نتواند پیغام مشابه بوسیله این مطلب را اندر وبلاگ
جهر کند چون بی اندازه کامل است

date 26 آگوست 2020


سلام . من قسم می خورم که این مطلب فصیح است و شاید هیچگاه کس نتواند پیام مشابه به این مطلب را درون وبلاگ بی رودربایستی کند برای اینکه کثرت
آزگار است

date 15 نوامبر 2020

من به خاطر این مطلب ورق
های زیادی را جستجو کردم و به نظرم این مطلب می تواند درخصوص وافر از بازدید کنندگان مناسب بادا