توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow خدمات ویزا blog ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

فهرست عناوین

ویزای تحصیلی کانادا یکی از انواع ویزاهایی است که برای اخذ آن می توان اقدام کرد. این ویزا موقت است و به متقاضیان این امکان را می دهد تا در مدتی محدود برای تحصیل در کشور کانادا بمانند. این ویزا محدودیت هایی را به دانشجویان القا می کند که بر اساس این محدودیت ها می توانند به تحصیل بپردازند.اولین شرط برای این که بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشید، اخذ دعوت‌نامه تحصیلی است. دعوت‌نامه باید رسمی باشد تا بتوانید ویزای این کشور را اخذ کنید. این دعوت‌نامه باید از یک مرکز تحصیلی معتبر باشد تا بتوانید ویزای این کشور را اخذ کنید. دعوت‌نامه تحصیلی در حقیقت همان پذیرش تحصیلی است که می توان برای اخذ آن اقدام کرد.

پس از این که این دعوت‌نامه را اخذ کردید می توانید با سایر مدارک خود به سفارت مراجعه کنید تا سفارت بررسی آن را آغاز کند. این مدارک باید کامل باشد و کوچکترین نقصی هم نداشته باشد. پس از ارائه این مدارک در صورتی که سفارت با ویزای شما موافقت کرد می توانید به این کشور سفر کنید.

دقت داشته باشید که با اخذ این ویزا شما اقامت کشور کانادا را نخواهید داشت بلکه تنها می توانید در این کشور به تحصیل بپردازید. پس از این که ویزای خود را دریافت کردید می توانید سفرتان را به این کشور آغاز کنید. با سفر به این کشور دیدنی می توانید ادامه تحصیل دهید.

دقت داشته باشید که حین تحصیل اجازه کار به صورت محدود را خواهید داشت. نمی توانید تمام وقت و به صورت کامل مشغول به کار شوید. شما تنها می توانید برای ساعت های محدود به کار مشغول باشید. دقت داشته باشید که اگر بتوانید در این مدت شغل مناسبی بیابید می توانید پس از آن برای اخذ اقامت اقدام کنید.

صدور ویزای کانادا چقدر زمان می برد

صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر زمان می برد ؟

برای این‌که بتوانید درخواست خود برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را به سفارت ارائه دهید، ابتدا باید وقت سفارت کانادا را داشته باشید. با اخذ وقت سفارت کانادا می‌توانید در ساعت و تاریخی مشخص به سفارت مراجعه کنید تا بتوانید ویزای این کشور را داشته باشید.  ویزای تحصیلی کانادا به شما امکان زندگی در خاک این کشور به مدت محدود را می‌دهد.

کمترین زمانی که برای اخذ وقت سفارت این کشور در نظر می گیریم، دو هفته است. پس از دو هفته می توانید به سفارت مراجعه کنید، مراحل بیومتریک را پشت سر بگذارید و منتظر پاسخ سفارت بمانید. برای پرونده های تحصیلی سفارت حداقل سه ماه زمان را صرف این موضوع می کند.

پس از گذشت این مدت زمان سفارت پاسخ خود را به متقاضی ابلاغ می کند. این پاسخ ممکن است مثبت و یا منفی باشد. اگر سفارت با درخواست شما موافق بود می توانید برای اخذ ویزای کانادا خود اقدام کنید. در غیر این صورت باید پس از گذشت مدتی و با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

در کل زمانی که برای بررسی پرونده های تحصیلی باید در نظر بگیرید معادل سه ماه می باشد. البته این زمان با توجه به وقت سفارت شما ممکن است دو تا چهار هفته افزایش پیدا کند. پس اگر می خواهید در زمان خاصی به سفارت مراجعه کنید بهتر است که زودتر از موعد اقدام به اخذ ویزای این کشور نمایید.

دقت داشته باشید که زمان گفته شده حدودی است و ممکن است کمتر و یا بیشتر شود. این نکته هم در نظر بگیرید که زمان گفته شده تنها در زمانی می باشد که کلیه مدارک متقاضی به خصوص دعوت‌نامه وی آماده باشد و بتواند آن را از متقاضی اخذ کند. در صورتی که هر نقصی در پرونده باشد طبیعی است که این زمان تغییر می کند.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی

اعتبار ویزای تحصیلی را نمی توان به طور کلی مشخص کرد. این اعتبار با توجه به رشته و مقطع تحصیلی تغییر می کند. به عنوان مثال برای مقطع تحصیلی لیسانس اعتبار ویزا پنج ساله خواهد بود و برای مقاطع دیگر با توجه به نوع مقطع این زمان باز هم تغییر می کند.

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی خود را در کمترین زمان ممکن اخذ کنید، می توانید با مشاورین مجرب ویزاگردی در ارتباط باشید. ما این جا هستیم تا شما به هر آنچه می خواهید برسید. اخذ ویزا، وقت سفارت،  مشاوره رایگان از جمله خدماتی است که ما به شما ارائه می دهیم.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کنید، مهم ترین نکته این است که باید دعوت‌نامه تحصیلی داشته باشید. دعوت‌نامه تحصیلی باید معتبر باشد و علاوه بر این که امضای مرکز آموزشی را داشته باشد، باید به تائید سازمان امور مهاجرت کانادا نیز رسیده باشد.

مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید شامل موارد زیر است:

  1. پذیرش تحصیلی

این دعوت‌نامه باید به نام شخص متقاضی صادر شود و با قید دوره آموزشی و مدت زمان تحصیل در کانادا باشد.

  1. ارائه برنامه تحصیلی

باید برنامه تحصیلی خود را ارائه دهید. این برنامه باید کامل باشد و برنامه شما را در طول دوره تحصیلی نشان دهد.

  1. فرم های درخواست ویزا

این فرم شامل اطلاعات شخصی، خانوادگی، تحصیلی، کاری و ... است. کلیه اطلاعات این فرم باید به دقت و بدون نقص تکمیل شوند.

  1. مدارک مالی

این مدارک باید شامل گردش حساب، تمکن مالی، سند ملکی و ... باشد. این مدارک باید نشان دهند که شما از هزینه های سفری خود بر می آیید.

  1. گذرنامه

این گذرنامه باید دو صفحه خالی برای درج مهرهای سفارت داشته باشد. همچنین حداقل اعتبار این ویزا باید هفت ماه باشد.

  1. شناسنامه

این مدرک نشان دهنده گواهی فوت، ازدواج، تعداد فرزندان و ... است. از جمله مدارک مهم برای نشان دادن وضعیت تأهل شناسنامه است.

  1. عکس

دو قطعه عکس 3.5 در 4.5 که حداقل در شش ماه گذاشته انداخته باشید و هشتاد درصد چهره شما در آن باید به خوبی پیدا باشد.

  1. گواهی اشتغال به کار هم از جمله مدارکی است که باید ارائه دهید. این مدرک بسیار مهم است و باید بدون هیچ نقصی تحویل سفارت شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی اخذ کنید باید شرایطی را داشته باشید. در غیر این صورت نمی توانید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ کنید. برای این که بتوانید ویزای این کشور را اخذ کنید باید حداقل هایی را داشته باشید که در ادامه خواهیم گفت.

  • اولین شرط این است که باید پذیرش یکی از موسسه ها و یا دانشگاه های معتبر کشور کانادا را داشته باشید. این پذیرش نشان می دهد که شما اجازه دارید تا با توجه مقطع تحصیلی در دانشگاه یا آن موسسه به تحصیل بپردازید.
  • دومین شرط این است که مدارک مالی شما نشان دهد که توانایی پرداخت هزینه های خود را دارید. به این ترتیب که می توانید کلیه هزینه های تحصیلی را پرداخت کنید و حداقل تا یک سال می توانید از عهده مخارج خود برآیید.
  • سومین شرط این است که سوء پیشینه نداشته باشید. به این ترتیب می توانید به کار خود ادامه دهید. این نکته اهمیت زیادی دارد به خصوص اگر شخص دچار سوء پیشینه قضایی باشد.
  • چهارمین شرط داشتن گذرنامه با اعتباری معادل هفت ماه است. اگر اعتبار این گذرنامه کمتر باشد با ویزای شما موافقت نخواهد شد.
  • پنجمین شرط ارائه مدارکی است که پایبندی شخص به ایران را نشان دهد و این واقعیت را بیان کند که شخص پس از ورود به کانادا دیگر در خاک این کشور نماند و به ایران بازمی‌گردد.

کاملاً مشخص است که اگر تمام این شرایط را داشته باشید، سفارت با تقاضای شما موافقت می کند و می توانید به راحتی ویزای کانادا را اخذ کنید. با اخذ این ویزا می توانید در کمترین زمان ممکن وارد خاک کانادا شوید و به هر آنچه می خواهید برسید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

همان طور که گفتیم برای این که بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کنید باید ابتدا وقت سفارت این کشور را اخذ کنید. برای اخذ وقت سفارت کانادا باید به صورت آنلاین اقدام کنید. همان طور که می دانید کانادا در ایران سفارت خانه ای ندارد پس برای انجام بیومتریک باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنید.

سفارت کانادا در کشورهای ترکیه، ارمنستان، امارات متحده و ... شعباتی به نام وک را راه اندازی کرده است. این شعبات به کلیه متقاضیان خدمات اخذ ویزا را ارائه می دهد. وک نام این شعبات است که تنها مسئولیت رسیدگی به امور اخذ ویزا را به عهده دارد.

قبل از این که وقت سفارت را اخذ کنید، باید دانشگاهی معتبر را بیابید که به شما پذیرش تحصیلی دهد. دانشگاه های کانادا قوانین مختلفی دارد که با توجه به قوانین آن ها باید برای اخذ پذیرش اقدام کنید. پس از این که پذیرش را اخذ کردید باید مدارک خود را به سفارت ارائه دهید.

هنگام اخذ وقت سفارت کانادا کلیه مدارک خود را با زبان انگلیسی باید در سایت آپلود کنید. البته هزینه سفارت را نیز به طور کامل بپردازید. این هزینه باید با استفاده از یک کارت بین المللی واریز شود. پس از واریز وجه وقت به شما اختصاص داده می شود. دق داشته باشید که این هزینه به دلار و به طور کامل باید پرداخت شود.

سفارت پس از انجام انگشت نگاری بررسی مدارک را آغاز می کند. این بررسی همان طور که گفتیم حدود سه ماه زمان می برد. پس از این مدت سفارت پاسخ خود را به شما ابلاغ می کند. این پاسخ دو وجه مثبت و منفی دارد. در صورتی که پاسخ سفارت مثبت باشد برای اخذ ویزای خود باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه سفر کنید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X