توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow خدمات ویزا blog ویزای کاری فرانسه

ویزای کاری فرانسه

فهرست عناوین

فرانسه یکی از آن کشورهایی است که افراد زیادی آرزوی زندگی در آن را دارند. برای مهاجرت و زندگی در کشور دیگری، راه های مختلفی وجود دارد، اما یکی از مطمئن ترین و بهترین راه ها اجازه کار است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم در رابطه با ویزای کاری فرانسه مطالبی را بیان کنیم، تا کسانی که رویای زندگی در این کشور را دارند، با این موضوع بهتر و بیشتر آشنا شوند.

ویزای کاری فرانسه و کار درفرانسه

موقعیت کشور فرانسه

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که کشور فرانسه چگونه کشوری است و چه موقعیتی دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که از دیرباز تا کنون فرانسه را به عنوان مهد هنر می شناسند و به همین دلیل تصوراتی هنری و زیبا از این کشور دارند، توجه داشته باشید که واقعیت کشور فرانسه با آن چه در فیلم ها دیده اید، یا در کتاب ها خوانده اید، تفاوت بسیاری دارد.

اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که کشور فرانسه اقتصاد قدرتمندی دارد و به عنوان کشوری صنعتی شناخته می شود، همین موضوع باعث می شود که شاهد بازار کار پر رونقی در این کشور باشیم، از این رو هر ساله تعداد افرادی که به سمت فرانسه مهاجرت می کنند، در حال افزایش است و این تقاضا در ایران هم زیاد است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در کشور فرانسه اگر چه موقعیت های شغلی بسیاری وجود دارد، اما این کشور ویزایی به نام ویزای جستجوی کار را برای مهاجرین در نظر نگرفته است و همین موضوع باعث می شود که کار پیدا کردن در این کشور کمی سخت شود و شرایط خاص خود را داشته باشد، البته نگران چیزی نباشید، هر آن چه را که برای اخذ ویزای فرانسه نیاز دارید، در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

شرایط اخذ ویزای کاری فرانسه

برای کار کردن در کشور فرانسه باید حتما ویزای این کشور را داشته باشید. در همین ابتدا به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تصور نکنید که با راه هایی غیر از اخذ ویزای کاری قانونی می توانید در کشور فرانسه مشغول به کار شوید، زیرا هم چنین چیزی اصلا وجود ندارد و شما با مشکلات بسیاری رو به رو خواهید شد.

توجه داشته باشید که اصلی ترین موردی که برای کار در کشور فرانسه باید داشته باشید، ردر خواست کار از طرف کارفرمای فرانسوی است. یعنی شما شغل خاصی را در فرانسه پیدا کرده اید، کارفرما باید برای شما دعوت نامه شروع کار ارسال کند و شما با داشتن این دعوت نامه می توانید مراحل دیگر اخذ ویزای کاری در فرانسه را پشت سر بگذارید.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از راه های قانونی به دنبال پیدا کردن کاری مطمئن و معتبر در کشور فرانسه باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که یادگیری زبان فرانسوی و انگلیسی لازمه زندگی و کار در کشور فرانسه است و تقریبا بدون این دو نمی توانید در این کشور زندگی خوبی را داشته باشید.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر قصد دارید در کشوری مانند فرانسه مشغول به کار باشید، از همین الآن به دنبال یادگیری زبان این کشور باشید، تا در ادامه و در روزهای نزدیک به سفر خود با مشکلی رو به رو نشوید. به طور کلی باید توجه کنید که زندگی در هر کشوری بدون آن که زبان آن کشور را بدانید، کار بسیار سختی خواهد بود.

انواع ویزای کاری در فرانسه

شاید در ابتدا به این موضوع فکر کنید که انواع ان به چه معنی است؟ توجه داشته باشید که در کشور فرانسه ویزای تحت عنوان ویزای جستجوی کار وجود ندارد، پس این دو موضوع را با یکدیگر اشتباه نگیرید. اما به طور کلی برای کار در کشور فرانسه دو نوع ویزا وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

ویزای کاری موقت

همانطور که از نام این ویزا مشخص است، به صورت موقت به شخص داده می شود. به عنوان مثال تصور کنید که نرمندی خاص قصد دارد در کشور فرانسه یک نمایشگاه از آثار نقاشی خود برگزار کند، در این حالت به روادید کاری موقت نیاز دارد، تا بتواند به خوبی فعالیت خود را ادامه دهد و مشکل قانونی نداشته باشد.

این موضوع برای ورزشکاران هم صادق است، البته نه تنها ورزشکاران و هنرمندان، بلکه بسیاری دیگر از افراد متناسب با شرایط و شغل فعلی خود می توانند درخواست موقت را به سفارت فرانسه بدهند و در صورت مساعد بودن شرایط، این ویزا به آن ها تعلق خواهد گرفت. اما توجه داشته باشید که در این حالت، شخص قبل از آن که مهلت ویزای موقت او به پایان برسد، باید خاک فرانسه را ترک کند.

ویزای کاری دائم فرانسه

برای به دست آوردن ویزای دائم در فرانسه باید همان شرطی را که در مطالب بالا گفتیم، داشته باشید. یعنی یک کارفرمای فرانسوی از شما بخواهد که برای او کار کنید. در این حالت می توانید به این کشور سفر کرده و در آن مشغول به کار شوید. البته در این رابطه باید به موضوع دیگری هم توجه داشته باشید.

در مواردی بدون آن که نیاز به ویزای کاری فرانسه داشته باشید هم می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است که اگر شما کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشید، به آسانی می توانید در کشور فرانسه مشغول به کار شوید و دیگر نیازی ندارید که به طور مستقیم از سفارت خانه این کشور برای دریافت اجازه کار اقدام کنید.

ویزای کاری فرانسه و دانشجویان

یکی دیگر از مطالبی که در رابطه با ویزای کاری در کشور فرانسه باید به آن توجه داشته باشید، در رابطه با دانشجویانی است که در این کشور به تحصیل مشغول هستند. مسلما تعداد زیادی از دانشجویان به این فکر هستند که در کنار تحصیل خود، کار و فعالیت دیگری هم داشته باشند، اما این امکان برای آن ها وجود نخواهد داشت.

یعنی به طور دقیق باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای کار تمام وقت در کشور فرانسه باید حتما اجازه کار این کشور را داشته باشید، اما با داشتن ویزای تحصیلی، دیگر ویزای کاری به شما تعلق نمی گیرید، اما این بدان معنی نیست که شما از هر گونه کاری در کشور فرانسه منع می شوید.

دانشجویانی که برای دوره لیسانس در این کشور مشغول به تحصیل هستند، می توانند بین  10 تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و بیش از این به آن ها اجازه کار داده نخواهد شد. این در حالی است که دانشجویان دوره فوق لیسانس هم اجازه این میزان کار را خواهند داشت. در بعضی از رشته ها شاهد این هستیم که اجازه کار دانشجویان فوق لیسانس تا 30 ساعت در هفته هم افزایش پیدا می کند.

البته باید بگوییم که برای دانشجویان دوره دکترا اوضاع کاملا متفاوت است، یعنی این دانشجویان بدون هیچ محدودیت خاصی می توانند در کشور فرانسه کار کنند، فقط باید کار آن ها مرتبط با رشته تحصیلی آن ها باشد و به صورت تحقیقاتی این کار را انجام دهند.

با توجه به مطالب گفته شده بالا ممکن است شما هم متناسب با شرایط و رشته تحصیلی خود، سوال هایی داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که با کارشناس های ما تماس بگیرید، تا سوال خود را مطرح کرده و جواب های دقیقی را به شما ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری فرانسه

برای دریافت ویزای کاری کشور فرانسه باید اطلاعات دقیقی داشته باشید و یکی از مواردی که اطلاع از آن برای شما مزیت های بسیاری دارد، اطلاع از مدارکی است که برای اخذ ویزا به آن ها نیاز دارید، از این رو در ادامه قصد داریم این مدارک را برای شما شرح دهیم، تا در رابطه با این موضوع اطلاعات کاملی را داشته باشید و به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

  • پاسپورت معتبر داشته باشید (پاسپورت شما باید حداقل اعتباری سه ساله داشته باشد)
  • از صفحه اول شناسنامه ود یک کپی تهیه کنید.
  • از مدارک تحصیلی و گواهی ها و... هم کپی تهیه کنید.
  • روزمه شخص خود را داشته باشید (طبیعتا هر چه رزومه شما غنی تر باشد، برای شما بهتر خواهد بود)
  • دو قطعه عکس پرسنلی داشته باشید و آن را پشت نویسی کنید.
  • فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید.
  • ارائه گواهی شغل شما هم الزامی است، کارفرمای فرانسوی باید این گواهی را مهر و امضا کرده باشد و علاوه بر آن به امضا اداره کار فرانسه هم نیاز است.
  • از بانک یک نامه برای اثبات تمکن مالی به مدت سه ماه، داشته باشید.
  • بیمه معتبر
  • سند کسب و کار را ارائه دهید.
  • اگه در دو سال گذشته ویزاهای دیگری را اخذ کرده اید، آن ها را هم ارائه دهید.
  • از کارفرمای خود باید یک ضمانت نامه داشته باشید و آن را هم به سفارت ارائه دهید.
  • و...

به این موضوع توجه داشته باشید که برای کار در کشور فرانسه به این مدارک نیاز دارید، اما در مواردی شاهد این هستیم که با توجه به شرایط خاص شخصی، ممکن است که این مدارک کمی تغییر کنند، یعنی مدرک دیگری هم به ان اضافه شود.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که با کارشناس های ما تماس بگیرید، این کار باعث می شود که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری و خرید ملک در فرانسه، متناسب با شرایط شما، گفته شود.

آیا ویزای کاری فرانسه نیاز به مدرک زبان دارد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با ویزای کاری کشور فرانسه پیش می آید، این است که تا چه اندازه باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید. در رابطه با این سوال باید بگوییم که امکان کار کردن در کشور فرانسه، بدون آن که به زبان آن مسلط باشید، تقریبا غیر ممکن خواهد بود و این موضوع با ویزای تحصیلی کشور فرانسه تفاوت های اساسی دارد.

هنگامی که شما برای تحصیل به کشور فرانسه سفر می کنید، مراکز آموزشی وجود دارند که تدریس در آن ها با زبان انگلیسی انجام می شود و شما بدون آن که زبان فرانسوی را بدانید، می توانید به تحصیل خود ادامه دهید، این در حالی است که برای کار کردن در این کشور چنین چیزی وجود ندارد.

یعنی شما برای بودن در محیط کار باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید، در غیر این صورت نمی توانید با هیچ کسی ارتباط برقرار کنید و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر قصد دارید به کشور فرانسه سفر کنید و در آن جا مشغول به کار شوید، باید زبان فرانسوی خود را تقویت کنید، پس از همین الآن به فکر این کار باشید، تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوید.

هزینه ویزای کاری فرانسه

یکی دیگر از مطالبی که باید در رابطه با اخذ ویزای کاری در کشور فرانسه به آن توجه داشته باشید، هزینه ای است که این کار برای شما به دنبال خواهد داشت. به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای داشتن مجوز کار در کشور فرانسه باید در ابتدا از یک کارفرمای فرانسوی درخواست کار داشته باشید و این موضوع برای هر کسی هزینه های مختلفی را به دنبال خواهد داشت.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که برای اطلاع از هزینه های اخذ این ویزا با کارشناس های ما تماس بگیرید، تا متناسب با شرایطی که دارید، این هزینه ها را برای شما تعیین کنند.

در نهایت به شما توصیه می کنیم که برای اخذ ویزای کاری فرانسه در ابتدا شرایط خود را به طور کامل بسنجید و در رابطه با کشور فرانسه هم اطلاعاتی را به دست آورید، تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوید. یادگیری زبان فرانسوی را به هیچ عنوان فراموش نکنید و مطمئن باشید که در هر زمانی برای یادگیری این زبان اقدام کنید، سود عاید شما خواهد شد.

اگر باز هم در رابطه با اخذ این ویزا سوال و ابهامی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X