توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وبلاگ blog ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

فهرست عناوین

کشور عمان به دلیل داشتن شرایط فوق العاده برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان 2021 گفت و گویی است که در بین ایرانیان سرمایه دار می پیچد.

روش های متفاوت از یکدیگر برای سرمایه گذاری در عمان وجود دارد اما بر اساس نظرسنجی به دست آمده نشان داده شده است که بهترین روش برای سرمایه گذاری در این کشور، ثبت شرکت در صحار عمان و راه اندازی شرکت بازرگانی عمان می باشد که یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین روش در بین اسامی مردم است.

ثبت شرکت در عمان

قرارداد ثبت شرکت در عمان

به همین دلیل درخواست مشاوره برای قرارداد ثبت شرکت در عمان افزایش و روز به روز نیز این درخواست ها در حال افزایش است. امروزه اخذ ویزای عمان به جهت ثبت شرکت در عمان هدف اصلی اصلی بسیاری از ایرانیا می باشد که از شرایط مالی بالایی برخوردار هستند و قصد سرمایه گذاری نیز دارند.

کشور عمان از جمله کشورهایی است که به سلطنت نشینان معروف می باشد و از همسایگان جنوبی ایران محسوب می شود .این کشور دارای شرایط عالی از نظر منابع طبیعی می باشد.

کشور عمان از جمله کشورهایی است که رابطه ی عالی با ایران از زمان های قدیم می باشد. به طور کلی از خوبی های سفر کردن به این کشور چه از نظر ثبت شرکت در عمان چه از نظر سرمایه گذاری و چه از نظر اقامت دائمی باید مطمئن شد که ایرانیان در عمان مورد بدبینی نیستند و از احترام خاصی از سوی کشور عمان برخوردارند.

شرایط اقتصاد عمان در سال 2020

شرایط اقتصاد عمان در سال 2020

در سال های اخیر کشور عمان با سرعت بخشیدن به وضع اقتصادی خود به دنبال توسعه و تنوع دادن به قسمت های دیگر صنعت که مهمترین آنها، املاک و زیر ساخت ها می باشد. به طور کلی همه ی این ها دلایلی هستند که موجب می شود سرمایه گذاران توجه بیشتری به این کشور جهت ثبت شرکت در عمان داشته باشند.

عمان یک بانک جهانی از نظر اقتصادی و پر درآمد ترین کشور در جهان به شمار می آید. و واحد پول کشور عمان که ریال می باشد ارزش بسیار بالاتری نسبت به دلار دارد .

ثبت شرکت در عمان به کمک مشاورین و وکلای مخصوص اقتصادی صورت می گیرد که همه ی آنها اگر بر اساس بیزینس پلی انجام گیرد بسیار سود آور خواهد بود اما سرمایه داران علاوه راه اندازی کشب و کار در این کشور باید به اقامت دائمی و گرفتن تابعیت و حتی آثاری که آنها به دنبال دارند نیز باید فکر کنند به عبارتی باید به گونه ای عمل کنند که کارهایشان برای آن ها سود آور باشد تا هم سود بالایی به دست آورند و هم اقامت دائم و اخذ تابعیت را داشته باشند .

اما متاسفانه این کشور با قانون های مدنی و ملی سخت گیرانه ای که دارد ثبت شرکت در عمان کلی دشوار است و به راحتی انجام نمی گیرد و عمان هم به آسانی به افراد خارجی اخذ شهروندی نمی دهد تا زمانی که سود دهی شرکت شما در عمان هو برای شما و هم برای کشور ادامه دارد می توانید به اقامت دائمی خود ادامه دهید.

گذشته از اینها اگر کشور عمان به شما اجازه سرمایه گذاری و اجازه ی ثبت شرکت در عمان را بدهد شما بازهم با دو مشکل اساسی روبرو می شوید.

اولین مشکل این است که کشور عمان به خاطر قانون های مدنی خود شما باید از تابعیت ها ی گذشته باشید و دومین مشکل این است که که شما با اخذ پاسپورت عمان تنها می توانید از بین 52 کشور تنها به 42 کشور سفر کنید. حال با این گفته ها شاید ثبت شرکت در عمان به نظر شما کار آسانی نباشد .

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان

پیش از سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان ، مراجعه کنندگان ابتدا باید استاندارد های بین المللی و شرایط اقتصادی در مورد سرمایه گذاریشان را بررسی کنند .

یکی از اموری که باید توسط سرمایه گذاران بررسی شود این است که مقدار سلب مالکیت اموال توسط دولت کشور چقدر است . این امور در حقیقت بسیار پر ریسک برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان می باشد و امکان خطر از دست رفتم اموال رانیز به دنبال دارد.

از اصول دیگری که متقاضیان باید قبل از ثبت شرکت در عمان بررسی کنند ، میزان فساد قضایی و شفافیت در ارکان حکومتی عمان است .

براساس آمار به دست آمده کمترین مقدار فساد در عمان در سال 2011 و بیشترین آمار فساد قضایی در سال 2002 گزارش شده است به عبارتی کشور عمان از نظر فساد قضایی مساعد است اما در کشورهای غربی کنترل بر روی فساد قضایی به دلیل وجود شرایط فوق بیشتر است.

همان طور که از قبل می دانید مالیات انواع مختلفی را دارد مثل مالیات شرکتی – مالیات فردی و یا مالیات فروشی می باشد و طبیعتا افرادی که قصد ثبت شرکت در عمان را دارند درگیر انواع مختلفی از مالیات ها می شوند که این امر تاثیر بسزایی را در کسب و کار و به دست آوردن سودشان خواهد داشت.

یکی از خبر های مهم و خوبی که در مورد راه اندازی کسب و کار در کشور عمان وجود دارد این است ک نرخ مالیات بر درآمد افراد و کارکنان و همچنین نرخ مالیات بر فروش در عمان برابر با صفر است.

از دیگر موارد اقتصادی که در زمینه ی سرمایه گذاری در عمان می شود میزان رشد تولید ناخالص داخلی کشور عمان می باشد.

(ناخالص داخلی نشان دهنده ی رونق و پویایی اقتصاد یک کشور را نشان می دهد) که آخرین آمار از تولید ناخالص داخلی در عمان در سال 2018 به میزان 2/2 درصد نسبت به سال های پیشین بیشتر بوده است.

چند نوع شرکت در عمان می توان ثبت کرد؟

چند نوع شرکت در عمان می توان تاسیس کرد؟

برای ثبت شرکت در عمان انواع مختلفی دارد که سرما یه گذار می تواند با توجه به شرایط خود به یکی از این ساخت ها اقدام کند، مثل:

  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت سهام عام
  • شرکت سهام خاص
  • مشارکت محدود
  • شرکت بازرگانی عمان
  • دفتر شعبه
  • دفتر نمایندگی

نمونه هایی از شرکت هایی هستند که برای سرمایه گذاری می توانند با توجه به شرایط خود که برایشان بهترین کسب و کار را خواهد داشت آن را انتخاب کرده و به آن اقدام کنند.

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که در آن مسئولیت هر سهام دار فقط مربوط به سهام خود می شود و مسئولیت سایر سهام دارهای شرکت به وجود آمده به آن مربوط نمی شود.

شرایط ثبت شرکت در عمان

شرایط ثبت شرکت در عمان

 برای ثبت شرکت در عمان با این شرایط حداقل باید دو سهام دار داشته باشید که یکی از آن سهام دار ها حتما یکی از شرایط را داشته باشند طوری که یا یکی از شهروندان عمان باشند ویال یکی از شهروندان ایالت متحده ی آمریکا باشد و باید بیشتر از 30% سهام شرکت به اسم او باشد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ساخت شرکت در عمان 150000 ریال عمانی می باشد . ولی شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه ی آن به صورت عام توزیع می شود و یا شرکت سهامی عام شرکتی است که سهام آن برای تجارت عمومی افراد در دسترس نیست و یک شرکت کاملا خصوصی محسوب می شود.

طوری که برای ثبت شرکت در عمان با این ویژگی حداقل به سه سهام دار نیاز مندید که همانند شرکت های قبلی یکی از آن ها باید شهروند عمانی باشد و بیشتر از 30% سهام شرکت مربوطه برای او باشد که حداقل سرمایه مورد نیاز برای ساخت این شرکت 50000 ریال عمانی می باشد.

شرکت از نوع مشارکت محدود در عمان باید توسط دو عضو یا بیشتر از آن صورت گیرد که برای ساخت حداقل باید یک شریک عمومی و یک شریک محدود داشته باشد که شرایط عمومی حتما باید شهروند عمانی باشد و در مقابل هزینه ها و بدهی ها ی شریک بدون محدودیت نیز مسئولیت دارد ولی در مقابل آن شریک محدود مسئولیت محدودی دارد.

همانطور که قبلا گفته شد اگر ساخت شرکت در خارج توسط راهنمای مشاوران و وکلای مخصوص حقوقی انجام بگیرد می تواند منجر به کسب و کار مناسب و سرمایه گذاری بسیار مفیدی باشد.

زیرا مشاورین و وکلا ویزاگردی می توانند بهترین راهنمایی را در مقابل قانون های سخت درباره ی کسب و کار عمان و سرمایه گذاری شته باشند که اگر غیر از این باشد و بدون دریافت راهنمایی اقدام کنید خطرات جبران ناپذیر و خسارات جبران ناپذیری را به بار می آورید.

 مراحل ثبت شرکت در عمان

مراحل ثبت شرکت در عمان

  • نامی برای شرکت خود رزرو کنید که با انتخاب اسم به اداره صنعت و تجارت عمان ارسال می شود
  • اسناد شرکت که پس از رزرو اسم حتما باید اسناد مربوط به سهام داران شرکت مربوطه به ادارات عمان فرستاده شود
  • ثبت شرکت در اتاق بازرگانی و صنعت عمان
  • تاییدات لازم از سوی دوایر دولت عمان

طراحی مهر شرکت از جمله امور الزامی هستند . همان طور که گفته شد، سرمایه گذاری در عمان شما را به اقامت دائمی و تابعیت شهروندی نمی رساند این نکته ی بسیار مهمی است که بسیار سرمایه گذاران بدون توجه به آن اقدام می کنند

متقاضیان سرمایه گذار در کشور عمان باید در نظر داشته باشند که با هزینه های کمتر می توانند اقامت دائمی عمان و تابعیت آن را کسب کنند و از مزایا های مختلف آن استفاده نمایند برای اینکه از وادار شدن خسارات مالی به خود ممانعت کنیم باد تمام نکات را در نظر بگیریم .

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 10 دسامبر 2020

سلام ودرود
من یه شرکت در عمان دارم که می خوام در ایران نمایندگی ثبت کنم. می خواستم ببینم شما علاوه بر ثبت شرکت در عمان که زدین امکان ثبت نمایندگی شرکت عمانی رو در ایران دارید و انجام میدین؟

date 11 دسامبر 2020

سلام و درود
بله برای ثبت نمایندگی و شعبه درخدمتتون هستیم. برای مشاوره می تونید با همکاران ما تماس بگیرید.

date 04 فوریه 2021

۱-درود .فرموده اید راهکار های دیگری نیز جهت اقامت گرفتن در عمان وجود دارد. در صورت امکان لطفا راهنمایی کنید
2 ثبت شرکت بطور ممتاز چطور است چون من می خواهم برای تولید محتوا نرم افزاری و مدیریت پروژه ها فعالیت کنم در عمان.
۳ در صورت امکان شماره موبایل بفرستید تا در واتس آپ و یا ….. با شما ارتباط بگیرم

date 04 فوریه 2021

۱-درود .فرموده اید راهکار های دیگری نیز جهت اقامت گرفتن در عمان وجود دارد. در صورت امکان لطفا راهنمایی کنید
2 ثبت شرکت بطور ممتاز چطور است چون من می خواهم برای تولید محتوا نرم افزاری و مدیریت پروژه ها فعالیت کنم در عمان.
۳ در صورت امکان شماره موبایل بفرستید تا در واتس آپ و یا ….. با شما ارتباط بگیرم

date 11 مارس 2021

من شهروند امریکا هستم و میخواستم بدونم که چگونه می‌توانم در عمان شرکت باز کنم . ممنون

date 24 مارس 2021

سلام و درود
برای ثبت شرکت در عمان لطفا با همکاران ما تماس بگیرید که با توجه به نیازتون به شما مشاوره داده بشه

date 17 سپتامبر 2021

سلام خوبید میتونین از به افغانستان شارژ مستقیم بفرستید سیم کارت اتصالات