توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وقت سفارتها blog هزینه وقت سفارت

هزینه وقت سفارت

فهرست عناوین

هزینه وقت سفارت برای کسانی که قصد گرفتن ویزای کشورهای مختلف را دارند و یا قبلا ویزا گرفته‌اند، گزینه‌ای آشنا است. یکی از مراحلی که باید برای گرفتن ویزای ایتالیا طی کرد، وقت سفارت برای انگشت نگاری و مصاحبه است که برای گذراندن آن باید هزینه وقت سفارت ایتالیا را پرداخت کرد.

برای گرفتن ویزای کشورهای مختلف و سفر به کشورهای شینگن، باید وقت سفارت را از قبل تعیین کرده و هزینه آن را پرداخت کنید. زمان درخواست و تعیین وقت سفارت، باید مدارک خواسته شده و هزینه وقت سفارت به طور کامل و بدون نقص پرداخت شود که درخواست متقاضی رد نشود.

آیا اخذ وقت سفارت هزینه دارد ؟

✔️ برای وارد شدن به یک کشور خارجی تهیه ویزا امری ضروری است. تهیه ویزا و مراحل درخواست آن از طریق سفارت صورت می‌گیرد. بنابراین تعیین وقت  و هزینه وقت سفارت از طرف سفارت کشوری که قصد سفر به ان را داریم مشخص خواهد شد.

برای ایرانیانی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند درخواست تعیین وقت سفارت و پرداخت هزینه وقت سفارت معمولا از طریق ثبت نام آنلاین انجام می‌شود. برخی متقاضیان نیز تلاش می‌کنند کار خود را به موسسات مهاجرتی مانند ویزاگردی و کسانی که در این زمینه مجرب هستند بسپارند تا از این طریق در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنند.

هزینه وقت سفارت

هزینه وقت سفارت کشورهای شینگن

✔️ طی کردن مراحل انجام کار جهت تعیین وقت و پرداخت کارمزد وقت سفارت ، بستگی به کشور مورد نظر برای مسافرت و نوع ویزای فرد متقاضی، متفاوت خواهد بود.

درخواست وقت سفارت نیز با توجه به ویزا و کشوری که قصد رفتن به آن را دارید متفاوت خواهد بود، زیرا برخی کشورها متقاضی را ملزم می‌کنند که برای تعیین وقت سفارت و پرداخت هزینه آن، به سفارت رجوع کنند اما برخی از سفارت‌ها تعیین وقت و پرداخت مبلغ را به صورت آنلاین با ثبت نام و تلفن هم در نظر گرفته‌اند. بنابراین برای مشخص کردن مبلغ هر کشور باید به طور جداگانه تحقیق و بر طبق قوانین آن کشور، اقدام کرد.

اطلاع از هزینه وقت سفارت و تعیین وقت کشورهای مختلف کار ساده‌ای نیست و فقط از طریق تجربه می‌توان به آن دست پیدا کرد. باید در روزها و ساعات مختلف روز به سایت مربوط به تعیین وقت سفارت رجوع کرد تا با قوانین و الگوی مربوط به آن آشنا شد.

برای مثال تعیین وقت کشورهایی مثل وقت آلمان و ایتالیا بسیار سخت صورت می‌گیرد. گاهی دیده شده است که وقت سفارت این کشورها در یک ساعت تکمیل شده است. افراد و متقاضیانی که از طریق آژانس و یا موسسات مهاجرتی اقدام به تعیین وقت می‌کنند بهتر می‌توانند به نتیجه برسند. زیرا موسسات تجربه دارند و تلاش می‌کنند در طی همان یک ساعت، با استفاده از نرم‌افزارهایی که در اختیار دارند اقدام کنند.

گاه دیده شده است که موسسات از طریق دادن پول بیشتر وقت سفارت را برای متقاضی گرفته‌اند و بنابراین مقدار پولی که از این طریق دریافت می‌شود بر روی مبلغ متقاضی حساب شده و از جانب وی پرداخت می‌شود.

برای مثال برای تعیین وقت سفارت آلمان، باید ۱۹۰ هزار تومان به کارگزار پرداخت کرد. که این هزینه بر روی هزینه متقاضی برای وی در نظر گرفته می‌شود.

مدارک مورد نیاز تعیین برای وقت سفارت

مدارک مورد نیاز تعیین برای وقت سفارت

✔️ برای گرفتن وقت سفارت در برخی موارد نیاز به پرداخت مبلغی می باشد. علاوه بر آن، مدارک دیگری را باید ارائه کرد تا وقت سفارت برای متقاضی، تعیین شود. مدارک عبارتند از:

  • اسکن پاسپورت متقاضی
  • تکمیل فرم ویزا
  • واچر هتل یا دعوتنامه متقاضی

موارد گفته شده علاوه بر مدارک شخصی است که باید توسط مسافر و متقاضی پرداخت شود.

مراحل دریافت وقت مصاحبه

✔️ برای گرفتن وقت سفارت، باید تصویر مدارک و پاسپورت مسافر از طریق سایت ارسال شود و فرم مربوط به سفارت آن کشور را دریافت کرده و تکمیل کنند و به همراه تصویر پاسپورت ارسال کنند. برای تکمیل فرم، باید دقت لازم صورت بگیرد زیرا در صورت داشتن نقص و اشتباه در فرم، به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.

برای طی کردن مراحل ویزا به صورت آنلاین، هزینه ها در برخی موارد مانند سفارت سوئد قبل از تعیین وقت پرداخته می‌شود.

این هزینه باید از طریق مسترکارت اعتباری بین المللی پرداخت شود. اگر متقاضی کارت بین‌المللی داشته باشد خود به راحتی می‌تواند هزینه را پرداخت کند اما اگر کارت نداشته باشد می‌تواند کار خود را به موسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بسپارد.

وقت مصاحبه در صورتی که ۱۰۰درصد باشد زمان آن به متقاضی اعلام می‌شود. در غیر این صورت، اگر به موارد اندک خلاصه شود بازه زمانی آن ممکن است تغییر کند و حتی در مواردی ممکن است کنسل شود. در این موارد هزینه‌ای از متقاضی دریافت نخواهد شد.

چگونه وقت سفارت بگیریم

چگونه وقت مصاحبه از سفارت بگیرم ؟

✔️ برای گرفتن وقت سفارت، باید مشخص کنیم که وقت سفارت کدام کشور را نیاز داریم. بعد از آن باید وارد سایت شده و به  صورت شخصی یا از طریق کارگزار وقت سفارت خود را تعیین کنیم. این که بخواهید خودتان وقت بگیرید یا آن را به دیگری بسپارید تصمیمی است که باید خودتان بگیرید. ‌

برای دریافت ویزای هر کشور، باید از سفارت وقت گرفت. گرفتن وقت سفارت به دو روش قابل انجام است.

  • وقت سفارت اینترنتی
  • وقت سفارت حضوری

امروزه اخذ وقت به شیوه حضوری دیگر امکان پذیر نیست و باید به صورت اینترنتی این کار را انجام داد.

برای اخذ آنلاین وقت سفارت، ابتدا به سایت سفارت مورد نظر وارد شده و یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید. پس از آن، با ورود به سایت سفارت، گزینه‌ای با عنوان رزرو وقت وجود دارد، آن را در سایت انتخاب کنید و تصویر مدارکی که سایت آن را ضروری می‌داند اسکن و بارگذاری کنید. سپس فرم‌های درخواست ویزا را پر و آنها را ثبت کنید. در پایان، هزینه مربوط به ویزا را به صورت اینترنتی، پرداخت کنید. بعد از وقت گرفتن در سایت، یک ماه زمان دارید مدارک خود را به صورت حضوری به سایت تحویل دهید.

راه دیگر، مراجعه حضوری به سفارت برای پرداخت کردن هزینه است. اگر در کشوری زندگی می‌کنید که سفارت کشور مورد نظر در آنجا است، این کار برای شما سخت نخواهد بود. پس از آن کد پیگیری را دریافت کرده و منتظر پیام سفارت بمانید. بعد از تحویل مدارک و انجام انگشت‌نگاری، ویزای خود را دریافت کنید. دقت کنید که در هنگام پر کردن فرم، باید زمان سفر خود را مشخص کنید.

 آیا هزینه ها بستگی به ویزای متقاضی دارد ؟

✔️ شاید متقاضیانی که به دنبال تعیین وقت سفارت هستند، میزان هزینه وقت سفارت کشورها را به طور دقیق ندانند. برای اینکه بدانید هزینه وقت سفارت کشورهای مختلف چقدر است باید تحقیق و جستجو کنید.

کسانی که به دنبال این هستند که هزینه مهاجرت خود را کم کنند به دنبال این هستند تا از طریق آشنایان خود، دعوتنامه دریافت کنند. داشتن دعوت‌نامه سبب می‌شود که از هزینه‌های این افراد کم شود.

ویزا انواع مختلفی دارد. هر یک از انواع ویزا، هزینه انگشت‌نگاری مربوط به خود را دارند. برای مثال هزینه متقاضیان ویزای توریستی از سایر ویزاها در همان کشور، متفاوت است.

افرادی که به دنبال ویزای توریستی هستند، اغلب به قصد دیدار با خانواده و اقوام، این نوع ویزا را دریافت می‌کنند. هزینه‌ای که برای این نوع ویزا در کشورهای مختلف، پرداخته می‌شود تمامی هزینه‌های ویزا از جمله، هزینه انگشت‌نگاری، چهره‌نگاری، ترجمه مدارک و فرم ویزا را در بر می‌گیرد.

کسانی که ویزای تحصیلی می‌گیرند، مبلغ قیمت وقت سفارت متفاوت با ویزای شینگن توریستی را پرداخت می‌‌کنند. حتی هزینه وقت سفارت ویزای تحصیلی یک کشور با قیمت وقت سفارت ویزای تحصیلی کشور دیگر متفاوت است.

وقتی که در سفارت حاضر می‌شوید، باید دو نوع مدرک همراه خود ببرید. یک نوع مدارک عمومی که در همه ویزاها یکسان است و یک نوع مدارک اختصاصی که با توجه به نوع ویزای انتخابی متقاضی، متفاوت است. هزینه وقت سفارت هم، طبق نوع ویزای انتخابی متقاضی متغیر است.

هزینه وقت سفارت فوری

هزینه وقت سفارت فوری

✔️ وقت سفارت فوری یکی از گزینه‌هایی است که برخی متقاضیان آن را دنبال می‌کنند. این نوع وقت سفارت به متقاضی این حق را می‌دهد که یک ساعت بعد از وقت مورد نظر در سفارت‌خانه حضور پیدا کند.کارمزد اخذ وقت سفارت فوری، از وقت سفارت معمولی بیشتر خواهد بود.

بخشی از هزینه مورد نظر در وقت سفارت فوری به کارگزاران و کسانی که این نوع وقت را برای متقاضی گرفته اند، تعلق می‌گیرد. اخذ وقت سفارت فوری، کار هزینه‌بری نیست فقط نیاز به تجربه و هوشمندی بالا دارد و بیشتر بودن هزینه فوری، فقط بابت همین تجربه و هوشیاری کارگزار است.

کارگزاران و یا موسسات مختلف که کار اخذ ویزای متقاضیان را بر عهده می‌گیرند به دلیل سابقه طولانی در انجام مراحل مربوط به دریافت ویزا و هزینه، با کشورها و سیستم هر یک از آنها آشنا شده‌ند.

بنابراین وقت سفارت و هزینه های هر یک از کشورها را می‌دانند. بنابراین سپردن کار خود به این افراد، از لحاظ صزفه‌جویی در وقت و اطمینان در دست یافتن به هدف، کار درستی خواهد بود.

اما در مقابل، اگر متقاضی کارش را خودش بر عهده بگیرد یک پروسه طولانی و زمان بر را باید طی کند، اما در مقابل تجربه بیشتری نصیب وی می‌شود.

بنابراین هر متقاضی دریافت ویزا باید کار خود را بسنجد و بر طبق شرایط و موقعیت خود در سپردن کار به دیگری یا خود، تصمیم بگیرد. اگر قصد داشتید مراحل اخذ ویزای خود را به دیگری محول کنید، ویزاگردی بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای انجام مراحل اخذ ویزای شما خواهد بود.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 17 ژانویه 2020

سلام
هزینه وقت سفارت ریالی باید بدیم؟

date 18 ژانویه 2020

سلام و درود
بله به هر شکلی که راحت باشید متونید هزینه رو پرداخت کنید در صورت نیاز به واریزی آنلاین هزینه وقت سفارت باز هم میتونید ریالی پرداخت کنید.