توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وقت سفارتها blog وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

فهرست عناوین

همان طور که گفتیم شما برای تحصیل در ایتالیا، می بایست، ویزا و وقت تحصیلی سفارت ایتالیا را اخذ نمایید تا بتوانید روال اداری صدور ویزا و دریافت اقامت این کشور را گذرانده و در نهایت برای تحصیل در این کشور آماده شوید. دریافت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا نیز خود شرایط و مراحل خاصی دارد. شما در ابتدا باید به صورت غیر حضوری و آنلاین برای دریافت وقت ، اقدام نمایید.

در مرحله بعد پس از جمع آوری مدارک لازم می بایست، در زمان تعیین شده به سفارت ایتالیا در ایران مراجعه کرده و مراحل بعدی صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را انجام دهید. معمولا در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا، برای افرادی که به منظور دریافت ویزای ایتالیا به سفارت این کشور مراجعه کرده اند، مصاحبه در نظر گرفته می شود.

از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از حضور در سفارت ایتالیا، خود را برای مصاحبه سفارت آماده کنید. البته در ادامه با ویزاگردی باشید در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. در انتها درخواست شما بررسی شده و پس از بررسی نتیجه آن به شما اعلام خواهد شد.

وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

چگونه وقت تحصیلی سفارت ایتالیا را اخذ کنیم؟

اما دقیقا چگونه باید برای دریافت وقت سفارت ایتالیا اقدام نماییم؟ این سوالی است که ذهن اکثر متقاضیان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را به خود مشغول کرده است. برای پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که شما ابتدا باید به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نمایید.

شما برای این کار می بایست، ابتدا به سایت سفارت ایتالیا مراجعه کرده و پس از ایجاد حساب کاربری جدید برای ثبت درخواست وقت تحصیلی سفارت ایتالیا اقدام نمایید. شما ابتدا باید از روی تقویم سایت، زمان مورد نظر خود را برای دریافت وقت سفارت ایتالیا انتخاب کنید و در نهایت 10 روز قبل از موعد دوباره به سایت مراجعه کرده و زمان درخواستی خود را قطعی نمایید.

شما برای دریافت وقت سفارت ایتالیا می بایست، فرم درخواست ویزای تحصیلی، اطلاعات و مشخصات شخصی را برای سفارت ارسال نمایید. البته در نظر داشته باشید که پس از انجام این کار می بایست هزینه ای را جهت بررسی درخواست تان برای سفارت ایتالیا واریز نمایید.

پس از انجام این کار، باید مدت زمانی را برای منتظر بمانید تا درخواست تان بررسی شود. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، شما می توانید در زمان تعیین شده برای ادامه روال اداری خود به سفارت ایتالیا مراجعه کنید.

مدارک لازم وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

مدارک لازم برای دریافت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

حتما این موضوع را در نظر دارید که باید مدارکی را برای صدور ویزای تحصیلی در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا با خود به همراه داشته باشید. این مدارک عبارتند از :

فرم درخواست ویزای تحصیلی، 2 قطعه عکس رنگی، مدرک زبان، ترجمه مدارک تحصیلی، پاسپورت معتبر به همراه کپی صفحه اول آن، کپی فرم پذیرش دانشگاه مقصد، ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی، کپی بلیط هواپیما، رزرو هتل، پرینت گردش 3 ماهه بانکی فرد متقاضی، نامه پذیرش تحصیلی، توصیه نامه، هزینه لازم برای مصاحبه سفارت و مدرکی که نشان دهد، وضعیت مالی فرد متقاضی مناسب بوده و طی تحصیل در ایتالیا با مشکل خاصی رو به رو نخواهد شد.

فقط به این موضوع توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند و ترجمه مورد پذیرش سفارت باشد. این ها مهمترین مدارکی هستند که شما برای صدور ویزای تحصیلی در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا نیاز خواهید داشت. در وقت سفارت این مدارک باید به کارکنان سفارت تحویل داده شوند. توصیه می کنیم، پس از درخواست تعیین وقت تحصیلی سفارت ایتالیا و دریافت تاییدیه، برای جمع آوری این مدارک اقدام نمایید تا در زمان وقت سفارت، دچار مشکل نشوید.

مصاحبه در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

مصاحبه در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

یکی از مهمترین کارهایی که در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا باید انجام دهید، انجام مصاحبه است. این مرحله از صدور ویزا برای همه افراد انجام نمی شود. بسته به این که هدف شما از سفر به ایتالیا دقیقا چیست، ممکن است از شما مصاحبه به عمل آید. اما معمولا در مواردی مثل تحصیل که مدت اقامت شما در ایتالیا بیشتر است، شما می بایست در مصاحبه سفارت شرکت کنید.

بسیاری از افراد با شنیدن این موضوع دچار استرس می شوند. اما اگر پیش از انجام مصاحبه با سوالات معمولا در مصاحبه آشنایی داشته باشید و کاملا خود را برای این کار آماده کرده باشید، به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد. برای این منظور قصد داریم تا در این جا شما را با چند سوال متداول که در مصاحبه های تحصیلی سفارت ایتالیا پرسیده می شوند، آشنا کنیم:

  • انگیزه شما از سفر به ایتالیا چیست؟
  • چرا ایتالیا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اید؟
  • آیا تاکنون در دانشگاهی غیر از کشور خود تحصیل کرده اید؟
  • پس از پایان تحصیل در ایتالیا چه برنامه ای برای خود دارید؟
  • چه رشته ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟
  • علت انتخاب این رشته تحصیلی چیست؟
  • کدام دانشگاه ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟
  • وضعیت مالی شما چگونه است و چطور می خواهید هزینه های اقامت و تحصیل خود را تامین نمایید.
همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا

همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا

رشد درخواست تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشورهای اروپایی در چند سال اخیر سیر صعودی داشته است. یکی از کشورهایی که در این امر بسیار پرطرفدار است، کشور ایتالیا می باشد. شما با تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی می توانید در دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید.

البته دانشگاه هایی که شرط تحصیل در آن ها، تسلط به زبان ایتالیایی است، بیشتر بوده و همین موضوع می تواند دست شما را در انتخاب بازتر کند. تحصیل در ایتالیا، یکی از روش های بسیار خوب برای مهاجرت به این کشور نیز به شمار می رود و از آن جایی که ایتالیا دارای دانشگاه های بسیار معتبری نیز می باشد، این انتخاب بسیار خوب به نظر می رسد.

از جمله بهترین دانشگاه های این کشور، می توان به دانشگاه های پلی تکنیک میلان، ساپینزا، تورین و تروگاتای رم اشاره کرد. تحصیل در ایتالیا دارای 3 مقطع می باشد که شامل تحصیل در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

تحصیل در این کشور مزایا فوق العاده زیادی برای شما خواهد داشت؛ البته اگر بتوانید ویزا و وقت تحصیلی سفارت ایتالیا را اخذ کنید، کار برایتان آسان تر می شود. برای مثال می توانیم به هزینه پایین تحصیل، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی، هزینه زندگی پایین، بهترین راه برای مهاجرت و تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کنیم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 23 سپتامبر 2019

خیلی متشکرم
اطلاعاتی لازم داشتم برای ایتالیا که البته با راهنمایی شما رفع شد

date 23 سپتامبر 2019

ممنون
اگر نیازی به مشاوره بیشتر داشتین با کارشناسان ما تماس بگیرید

date 11 آوریل 2020

سلام وقتتون بخیر من میخواستم بپرسم وقت ملاقات ویزای تحصیلی به خاطر این بیماری چجوری قرار هست باشه؟و اینکه وقتی زمان شروع ترم جدید فعلا مشخص نیست رزرو هتل برای 10 روز اول اقامت و بلیط هواپیما چطور باید فیکس بشه؟

date 11 آوریل 2020

سلام و درود
در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا امکان اخذ وقت تحصیلی سفارت ایتالیا وجود نداره. اما بزودی این مشکل حل میشه و باید باید ابتدا وقت سفارت ایتالیا رو اخذ کنید. پس از مشخص شدن تاریخ وقت باید رزرو هتل و بلیط رو برای یک ماه بعد در نظر بگیرید چون حداکثر یک ماه زمان میبره که ویزای ایتالیا شما صادر بشه. پس مشخص شدن تاریخ رزرو هتل و بلیط بستگی به تاریخ مصاحبه شما داره.

date 12 آوریل 2020

خیلی خیلی ممنونم از راهنماییتون فقط میخواستم ببینم برای ثبت نام دانشگاه رشته های بدون ازمون ورودی که در ایمیل پذیرش قید شده که باید در ازمون زبان شرکت بکنم و در صورت کسب نکردن حدنصاب نمره باید در کلاس های مکمل شرکت بکنم ویزای نوع دی محسوب میشه؟
و اینکه چقدر پول باید داخل حساب باشه برای اثبات تمکن مالی؟
ممنون از وقتی که میذارید

date 07 ژوئن 2020

سلام خسته نباشید میخواستم ازتون بپرسم در حال حاضر امکان تعیین وقت سفارت برای ویزای تحصیلی وجود داره؟

date 07 ژوئن 2020

سلام و درود
اگر برای وقت تحصیلی سفارت ایتالیا می خواین اقدام کنید چند روز صبر کنید به احتمال زیاد طی چند روز آینده فراهم میشه چون سفارت بتازگی شروع بکار کرده

date 30 سپتامبر 2020

سلام
هزینه وقت تحصیلی ایتالیا چقدر هست ؟

date 01 اکتبر 2020

سلام و درود
500 هزار تومان هستش

date 01 اکتبر 2020

با سلام و احترام
ببخشید امکان اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا با واسطه شرکت شما وجود داره؟ و اینکه با این حجم تقاضا که تو این چند ماه پشت هم اومده اصلا نمیشه خودمون نوبت بگیریم چه نصیحتی میکنید؟
ممنون میشم

date 06 اکتبر 2020

سلام و درود
متاسفانه امکان درخواست بیشتر از توان وجود نداره و با توجه به این میزان تقاضا امکان اخذ وقت تحصیلی سفارت ایتالیا وجود نداره با عرض پوزش.