توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند برای ایرانیان شرایط خاصی دارد که کسی تا به حال به شما نگفته است و ما در این نوشته آن را به شما آموزش می دهیم، پس تا انتها این محتوا را بخوانید.

فهرست عناوین

مهاجرت به هلند و کامل ترین نکات سال 2022 را اینجا به شما آموزش خواهیم داد، هلند از جمله کشورهایی است که افراد برای مهاجرت انتخاب می کنند. فرقی ندارد مقصد شما برای مهاجرت کجا باشد. حتما سوالات زیادی در این زمینه دارید. در این مطلب سعی می کنیم به مهم ترین سوالاتی که درباره مهاجرت به هلند در ذهن شما است پاسخ دهیم.
راه های متفاوتی برای مهاجرت به هلند وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند و شروع دنیایی بی نظیر؛ هلندی ها با تلاش و پشتکار کشورشان را حفظ کرده اند. آنها در گذشته برای بازگرداندن آب دریا، شروع به ساختن ایستگاه پمپاژ، سد و کانال های مختلف نمودند تا از غرق شدگی کشورشان جلوگیری کنند. در غیر این صورت احتمال عدم وجود هلند خیلی زیاد بود!
هلند کم ارتفاع و مسطح است و رودخانه ها و دریاچه های زیادی دارد. جالب است بدانید بیشترین جمعیت در میان کشورهای اتحادیه اروپا، مربوط به هلند است.

مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

افراد زیادی برای تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند. مهاجرت به هلند یکی از مقاصد تحصیلی پر طرفدار است. نرخ تحصیل و زندگی در این کشور پایین است و آموزش در سطوح مختلف از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.
هزینه ها در هلند نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پایین تر است و همین توجه افراد زیادی را جلب می کند. هلند هر سال مبالغ قابل توجهی را به عنوان بورسیه برای دانشجویان خارجی اختصاص می دهد و این خودش هم قوت قلبی است برای مهاجرت تحصیلی.
شما می توانید از تاریخ یکم فوریه تا یکم می برای بورسیه درخواست بدهید.

معرفی مدارس در هلند

تحصیل در هلند از سن 4 یا 5 سالگی شروع شده و تا 18 سالگی ادامه پیدا می کند. می توانید در مدارس دولتی یا خصوصی تحصیل کنید. مدارس دولتی به صورت رایگان دانش آموز می پذیرند اما طبیعی است که برای مدارس خصوصی باید شهریه بپردازید.
هزینه تحصیل در مدارس خصوصی از سالی 10 هزار یورو و بالاتر است.

تحصیل در مقطع لیسانس در هلند

اگر می خواهید مدرک لیسانس را در هلند بگذرانید باید مدرک دیپلم داشته باشید. علاوه بر این داشتن حداقل مدرک آیلتس 6 هم الزامی است. اگر شما سن تان کمتر از 25 سال باشد می توانید با آیلتس 5.5 هم برای مهاجرت به هلند برنامه ریزی کنید. قطعا هزینه های تحصیل مهم است. معمولا هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در هلند چیزی حدود سالانه 8 هزار یورو یا بیشتر خواهد بود.

مقطع فوق لیسانس در هلند

برای این که بتوانید برای مهاجرت به هلند اقدام کنید و در مقطع فوق لیسانس در هلند تحصیل نمایید باید مدرک لیسانس داشته باشید. همچنین داشتن آیلتس 6.5 هم ضروری است. نکته ای که باید بدانید این است که برای تحصیل در این مقطع باید هزینه تحصیل به اندازه یک سال را همراه داشته باشید. هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس سالانه از 10 تا 12 هزار یورو خواهد بود.

دکتری در هلند

مهم ترین کاری که برای این مورد باید انجام دهید این است که استاد راهنما پیدا کنید. برای این که بتوانید چنین کاری را انجام دهید باید سطح زبان انگلیسی تان در حد خوبی باشد و رزومه قوی ای هم داشته باشید.
تحصیل در هلند مورد توجه افراد بسیاری است. افرادی که تحصیل شان در هلند به اتمام برسد تا یک سال فرصت دارند که کار پیدا کنند. اگر کار پیدا کنید امکان تمدید اقامت دارید. بعد از گذشت 5 سال می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

مزایای تحصیل در هلند

  • روند مهاجرت به هلند اخذ ویزای هلند به راحتی و از طریق دانشگاه انجام می شود.
  • محدودیت سنی برای تحصیل در این کشور وجود ندارد.
  • شما به عنوان فردی که در حال تحصیل هستید می توانید برای پیوستن خانواده به خودتان، درخواست بدهید.
  • می توانید پس از تحصیل اقامت کاری بگیرید.
  • به راحتی می توانید در این کشور کار پیدا کنید.
  • مدرک معتبری دریافت می کنید که برای پیدا کردن کار خیلی به کمک تان می آید.

هلند و مهاجرت برای اشتغال

بسیاری از افراد مهاجرت به هلند از طریق کار را انتخاب می کنند. برای انجام این کار ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کافرمای هلندی داشته باشید. این پیشنهاد می تواند از طرف کارفرما یا کمپانی باشد.
بر اساس آمارهای موجود و نرخ بیکاری پایین در هلند، مشخص می شود که این کشور شرایط اقتصادی خوبی دارد. اگر بتوانید در هلند ویزای کار بگیرید، پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید. در طول مدت گفته شده مهم است که سوء سابقه یا مواردی همچون عدم پرداخت مالیات در پرونده شما وجود نداشته باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری از جمله راه های مهاجرت به هلند است. البته باید شرایط آن را داشته باشید. می توانید در این کشور شرکت به ثبت برسانید یا این که برای خرید ملک اقدام نمایید. هر گونه اقدام کارآفرینی هم سرمایه گذاری محسوب می شود.
البته باید بدانید که تنها خرید ملک باعث دریافت اقامت نمی شود.

در این حالت باید شرکتی ثبت کنید و خرید ملک به شرکت مربوط باشد. برای سرمایه گذاری در هلند باید بیزیس پلن داشته باشید. بیزینس پلن شما باید توسط مراجع هلند تایید شود.
پس از 5 سال فعالیت سرمایه گذاری و اقدامات موفق می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. در این مدت مهم است که بیمه و مالیات را منظم و دقیق پرداخت کنید.
انجام فعالیت های نوآفرینی و یا ایجاد استارتاپ ها هم راهی برای سرمایه گذاری در هلند است. برای این کار باید بتوانید طرحی خلاقانه ارائه دهید. این طرح باید توسط وزارت اقتصاد و بازرگانی تایید شود. در اینجا می توانید از کمک مشاوران حرفه ای استفاده کرده و مدرک دانشگاهی مربوط به بیزینس هم بگیرید.

شرایط تولد و ارتباط آن با مهاجرت به هلند

برای این که بتوانید برای کودک متولد شده اقامت یا تابعیت بگیرید باید شرایطی وجود داشته باشد. اگر پدر و مادر هر دو تبعه هلند باشند اما در خارج از هلند بچه دار شوند، فرزندشان تبعه هلند محسوب می شود.

فرزندی که مادرش هلندی است و پدرش خارجی، اگر در هلند به دنیا بیاید می تواند تابعیت بگیرد. در صورتی که پدر هلندی است و مادر خارجی، فرزند چه در هلند به دنیا بیاید و چه در خارج از آن، می تواند تابعیت بگیرد.
**به صورت کلی باید بدانید که هلند در دادن تابعیت به فرزندان، تابع قانون خون است یعنی تبعه هلندی در هر جایی از دنیا که صاحب فرزند شوند، می توانند برای او درخواست تابعیت بدهند.

مهاجرت از طریق ازدواج به هلند

ازدواج راه ورود به هلند

اگر شما با شخصی که تابعیت یا اقامت دائم هلند را دارد ازدواج کنید می توانید به آسانی مهاجرت به هلند را تجربه نمایید. این کشور برای این مورد دو نوع ویزای جداگانه دارد. دو ویزای گفته شده ویزای نامزدی و ویزای ازدواج است.
ویزای نامزدی به این صورت است که از شما مدارکی را درخواست می کنند. مسئله مهم در اینجا اطمینان از این قضیه است که رابطه شما جدی و واقعی است. حداقل باید دو سال از آشنایی شما و نامزدتان گذشته باشد. برای اثبات این موضوع می توانید از عکس ها، روابط فامیلی و حتی چت هایتان استفاده کنید.
اگر موارد گفته شده به خوبی پیش برود به شما ویزایی با اعتبار 3 ماهه تعلق می گیرد. در این مدت زمان باید وارد هلند شده و ازدواج خود را رسمی کنید.
اگر با تبعه هلند در خارج از خود این کشور ازدواج کنید ابتدا برسی می شود که ازدواج تان واقعی و رسمی است. پس از آن موضوع مهم دیگری که بررسی می شود این است که شخص ساکن هلند باید توانایی پرداخت هزینه های همسرش را هم داشته باشد.
وقتی از این طریق بتوانید به هلند مهاجرت کنید پس از 3 سال می توانید برای تابعیت اقدام کنید.

ورزشکاران و مهاجرت به هلند

اگر ورزشکاری هستید که در سطح جهانی شناخته شده اید می توانید برای مهاجرت به هلند اقدام نمایید. مهم است که بتوانید از راه رشته ورزشی تان در کشور خودتان درآمد داشته باشید و در واقع شغل اصلی شما باشد. در صورت داشتن شرایط لازم می توانید برای دریافت پاسپورت و اقامت اقدام نمایید.

هنرمندان و مهاجرت به هلند

هنرمندان هم می توانند برای مهاجرت به هلند اقدام کنند البته اگر شرایطش را داشته باشند. مهم است که اهل چه کشوری هستید. اگر بخواهید از کشورهای اروپایی یا عضو اتحادیه اروپا و سوئیس به هلند مهاجرت کنید نیازی به انجام کار خاصی ندارید.
هنرمندان از دیگر کشورها می توانند از طریق خود اشتغالی برای مهاجرت اقدام کنند. موضوع مهم این است که باید بتوانید از طریق هنر خود درآمد کافی داشته باشید. اهمیت فعالیت شما باید به تایید برسد و مورد تایید موسسات فرهنگی و هنری قرار بگیرد.

پناهندگی

پناهندگی یک راه نامناسب است اما به هر حال یک راه است! این روش اصلا آسان نیست و بهتر است به آن فکر نکنید.
پناهنده شخصی است که به

دلایلی جانش در کشور خودش در خطر است. وقتی پناهنده شوید دیگر نمی توانید به کشورتان برگردید. افرادی که خواهان این روش هستند درخواست شان را به پلیس تقدیم می کنند. پس از چند ماه و انجام بررسی های لازم می توانید پاسخ پلیس را دریافت کنید. اگر با درخواست شما موافقت شود بعد از 5 سال می توانید برای اقامت دائم هلند اقدام کنید.

بلو کارت در هلند

بلوکارت در واقع بهترین کارت اقامتی برای کار در اروپا پس از مهاجرت به هلند است. دعوتنامه از سوی کارفرما برای شما ارسال می شود. لازم است مدرک تحصیلی ای داشته باشید که گذراندن حداقل 3 سال تحصیل آکادمیک را ثابت کند.
برای اینکه بتوانید کارت آبی بگیرید باید حداقل حقوق مشخص شده را در هلند داشته باشید. برای داشتن برخی مشاغل در هلند مدرک تحصیلی تان با دقت بیشتری بررسی شده و نیاز به گذراندن دوره های آموزی هم دارید. پزشکی و وکالت از این جمله هستند.

اقامت دائم در هلند

به صورت کلی پس از 5 سال کار و زندگی در هلند می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. البته این مورد در اختیار افرادی که ویزای تحصیلی گرفته اند نخواهد بود.
به صورت کلی برای این که بتوانید اقامت دائم این کشور را بگیرید باید ثابت کنید که از پس مخارج زندگی در آن برمی آیید و نداشتن سوء پیشینه هم خیلی مهم است.
اگر بتوانید اقامت دائم هلند را بگیرید به راحتی می توانید به کشورهای عضو شینگن سفر کنید. پس از گذشت مدت زمان مشخصی می توانید برای دریافت پاسپورت هلند هم اقدام کنید.

بهترین راه برای مهاجرت به هلند

این راه میتواند با توجه به شرایط شما متفاوت باشد. معمولا مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری جزء بهترین راه ها است.
پیشنهاد می کنیم در این مورد با کارشناسان ما در ویزاگردی مشورت نموده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X