توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow خدمات ویزا blog ویزای کار اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

فهرست عناوین

برای اخذ ویزای کار اسپانیا بهتر است ابتدا با انواع ویزای این کشور آشنا شوید. ویزای اسپانیا در انواع مختلفی ارائه می شود که برای اخذ آن با توجه به شرایط اقدام کرد.

انواع ویزای اسپانیا

انواع این ویزاها به شرح زیر است که با توجه به آنچه می خواهید می توانید برای اخذ آن اقدام نمایید.

  1. ویزای توریستی
  • ویزای کوتاه مدت یک بار ورود
  • ویزای کوتاه مدت دو بار ورود
  • ویزای بلند مدت
  • ویزای ترانزیت نوع A
  • ویزای ترانزیت نوع B
  1. ویزای کار
  2. ویزای تجاری
  3. ویزای الحاق به همسر
  4. ویزای پزشکی
انواع ویزای اسپانیا

ویزای کار اسپانیا برای مهاجرت

همان طور که اشاره کردیم برای ورود به کشور اسپانیا می توانید اقدام به اخذ ویزاهای مختلفی نمایید که یکی از آن های ویزای کار اسپانیا است. این ویزا توسط کارجویان قابل اخذ است. این دسته از افراد با داشتن شرایطی خاص می توانند ویزای کار این کشور را اخذ کنند.

این ویزا تنها با داشتن شرایط خاصی که در ادامه خواهیم گفت قابل اخذ است. در صورتی که این شرایط را داشته باشید می توانید در کمترین زمان ممکن ویزای کاری اسپانیا را اخذ کنید. ویزای کار اسپانیا تنها به اتباع خارجی اسپانیا، یعنی شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تعلق می گیرد.

در حقیقت شهروندان این کشور و کلیه اتباع اتحادیه اروپا می توانند بدون اخذ ویزا وارد این کشور شوند و به کار مورد نظر خود مشغول شوند. اما افرادی که خارج از این محدوده هستند تنها با داشتن شرایطی که خواهیم گفت می توانند اقدام به اخذ ویزای کار این کشور کنند.

همان طور که از جملات بالا مشخص است، اولویت داشتن شغل در اسپانیا و البته سایر کشورهای اروپایی با شهروندان اتحادیه اروپا است. پس در صورتی که در این حوزه شخصی برای کار مورد نظر یافت نشد، اجازه اخذ کار به اتباع خارجی این کشور داده می شود.

شرایط دریافت ویزای کار اسپانیا

برای این که بتوانید در کشور اسپانیا به شغلی که می خواهید مشغول شوید، باید شرایطی را داشته باشید. در صورتی که اتباع اتحادیه اروپا نباشید، باید دعوتنامه کاری داشته باشید. بدون این دعوتنامه ارائه مدارک شما به سفارت بی فایده خواهد بود و منجر به اخذ ویزای کار اسپانیا نخواهد شد.

برای اخذ دعوتنامه کاری هم باید کارفرمایی بیابید که اسپانیایی باشد. برای این که این کارفرما شما را به عنوان شخصی که توانایی انجام کار وی را دارید بپذیرد باید مدارکی را به او نشان دهید. گاهی ممکن است از شما درخواست مصاحبه هم بکنند و در نتیجه درباره پذیرش و یا رد شما تصمیم بگیرند.

چگونه در اسپانیا کار پیدا کنیم؟!

اما سؤالی که مطرح می شود درباره چگونگی یافتن کار و کارفرما است. در این حالت شما چند راه پیش روی خود خواهید داشت:

  1. اینترنت را نادیده نگیرید. بهترین راه برای این که بتوانید کار مناسبی پیدا کنید جست و جو در اینترنت است. امروزه اینترنت تمام نقاط جهان را به هم وصل کرده است و جهانی به این بزرگی را به اندازه یک لپ تاپ کوچک کرده است. پس بهتر است همین حالا جست و جو را آغاز کنید.
  2. یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. با ارتقای سطح زبان خود راحت تر می توانید در کشورهای خارجی مشغول به کار باشید. زبان رایج دیگر پس از اسپانیایی خوشبختانه انگلیسی است. پس در ارتقای سطح آن بکوشید.
  3. رزومه اسپانیایی تهیه کنید. با این که زبان انگلیسی هم کاربردی است اما زبان اسپانیایی تأثیر بهتری خواهد داشت. کارفرما با مطالعه رزومه شما از احترامی که به زبان و دانش او گذاشته اید تحت تأثیر قرار می گیرد.
  4. اولین شغل بهترین است. بهتر است که ریسک نکنید. اگر اولین شغلی که به شما پیشنهاد می شود بهترین شغلی نیست که می خواهید، این فرصت را از دست ندهید. پس از ورود به اسپانیا می توانید مشاغل بهتری را پیدا کنید.
  5. نشان دهید که به اسپانیا علاقه دارید. رزومه خود را با دقت بنویسید. نگارش بسیار اهمیت دارد. در بخشی از رزومه خود درباره این موضوع که چقدر به اسپانیا علاقه دارید بنویسید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن ویزای کار اسپانیا را اخذ کنید.

تمام این راه ها به شما کمک خواهند کرد تا از کارفرمای خود برای شغلی مناسب دعوتنامه اخذ کنید. پس از اخذ دعوتنامه می توانید با کلیه مدارک خود به سفارت این کشور مراجعه نمایید و ویزای کار اسپانیا را بگیرید. دقت داشته باشید که مدارک شما باید کامل و بدون نقص باشد.

فرآیند دریافت ویزای کار اسپانیا چیست؟

برای این که بتوانید ویزای کار این کشور را دریافت کنید باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

  1. یافتن شغل مناسب

شغلی که می خواهید را با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم بیابید و از کارفرمای خود دعوتنامه اخذ کنید.

  1. تهیه مدارک

پس از این که دعوتنامه را دریافت کردید اقدام به تهیه مدارک کنید. کلیه مدارک خود را با توجه به آن چه که سفارت به شما گفته است تهیه کنید. این مدارک را به دست دارالترجمه رسمی سفارت بسپارید. پس از این مرحله بهتر است اقدام به اخذ وقت سفارت کنید.

  1. اخذ وقت سفارت اسپانیا

وقت سفارت اسپانیا برای ویزای کار را در دو حالت فوری و عادی می توانید اخذ کنید. پس از اخذ وقت سفارت در تاریخ تعیین شده به سفارت مراجعه کنید تا مدارک را ارائه دهید. سفارت مدارک را از شما دریافت می کند و بررسی آن را آغاز می کند.

  1. مراجعه به سفارت اسپانیا

سفارت پاسخی را به ایمیل شما ارسال می کند. در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت بود می توانید به سفارت مراجعه کنید و ویزای خود را اخذ کنید. اگر پاسخ سفارت به شما منفی بود درخواست شما رد خواهد شد و می توانید با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

  1. سفر به اسپانیا

در صورتی که ویزای خود را دریافت کردید می توانید در کمترین زمان ممکن سفر خود را به این کشور دیدنی و جذاب آغاز کنید. دقت داشته باشید که اخذ ویزای کار اسپانیا با محدودیت زمانی است و پس از ورود به این کشور می توانید برای اخذ اقامت اسپانیا اقدام نمایید.

فرآیند دریافت ویزای کار اسپانیا

آیا برای دریافت ویزای کار اسپانیا تسلط به زبان اسپانیایی الزامی است؟

همان طور که می دانید زبان رسمی کشور اسپانیا، اسپانیایی است. در صورتی که به این زبان تسلط داشته باشید وضعیت شما بهتر خواهد بود. این تسلط در برقراری ارتباط با افراد و فعالیت در زمینه ای که می خواهید به شما کمک خواهد کرد و در نتیجه می توانید راحت تر در شغلی که می خواهید مشغول شوید.

البته نکته مهمی هم وجود دارد و آن هم درباره دعوتنامه است. اگر در دعوتنامه آشنایی به زبان اسپانیایی قید شده باشد، در نتیجه باید مدارکی دال بر تسلط به زبان اسپانیایی ارائه دهید تا سفارت مدارک شما را تائید کند. در غیر این صورت به این مدرک نیازی نخواهید داشت.

آیا داشتن ویزای کار اسپانیا منجر به دریافت اقامت اسپانیا می شود؟

با اخذ ویزای کار می توانید به صورت قانونی برای کار در کشور اسپانیا وارد خاک این کشور شوید. به این ترتیب در کمترین زمان ممکن می توانید زندگی جدیدی برای خود بسازید. این نکته را در نظر داشته باشید که ویزای کار اسپانیا محدودیتی دارد و آن هم محدودیت زمانی است.

بهترین کار برای مهاجرت به اسپانیا این است که پس از ورود به خاک این کشور و یافتن شغلی که می خواهید درخواست خود برای اخذ اقامت را به اداره مهاجرت این کشور ابلاغ کنید. درصورتی که شغل شما رسمی باشد و دارای بیمه باشید در کمترین زمان ممکن با اقامت شما موافقت می شود. البته این پروسه به صورت معمول تا سه سال زمان می برد.

پس از گذشت این مدت و پرداخت عوارض و مالیات اداره مهاجرت درخواست شما را بررسی می کند و با اقامت شما موافقت می کند. به این ترتیب می توانید ویزای اقامتی این کشور را اخذ کنید و پس از مدتی هم پاسپورت اسپانیایی برای شما صادر خواهد شد.

مزایای دریافت ویزای کار اسپانیا چیست؟

همان طور که اشاره کردیم با اخذ ویزای کار اسپانیا می توانید به راحتی وارد خاک این کشور شوید و کار خود را آغاز کنید. ویزای کار اسپانیا به شما این امکان را می دهد تا زندگی و کار خود را در این کشور آغاز کنید. در صورتی که متأهل باشید می توانید همسر و فرزندان خود را نیز به همراهتان به این کشور ببرید.

همسر شخص متقاضی می تواند بدون اخذ ویزای کار در این کشور مشغول شود و به راحتی کسب درآمد کند. پس با اخذ یک ویزا می توانید هر دو در کشور اسپانیا مشغول به کار شوید. این نکته هم که پس از سه سال موفق به اخذ اقامت کشور اسپانیا می شوید بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسپانیا چیست؟

برای این که موفق به اخذ ویزای کار این کشور شوید باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک برای اخذ تمام ویزاها به خصوص ویزای شینگن الزامی است. در کنار دعوتنامه این مدارک هم باید ارائه دهید تا سفارت پس از بررسی آن ها پاسخ خود را به شما ابلاغ کند.

  • گذرنامه
  • عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی رسمی
  • سه قطعه عکس پاسپورتی
  • اطلاعات کارفرما
  • دعوتنامه کار
  • مدارک مالی کارفرما
ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 11 اکتبر 2019

خیلی مفید بود … مدتی دنبال همچین اطلاعاتی بودم .. اما هر سایتی که مربوط به همچین توضیحاتی در مورد ویزای کار اسپانیا بود را پیدا نمی کردم … ممنون .. فقط میشه چند تا از سایت های کاریابی اسپانیا را هم بگذارید …. ؟
موفق باشید