توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وبلاگ blog انگشتنگاری سفارت کانادا

انگشتنگاری سفارت کانادا

انگشتنگاری سفارت کانادا و هزینه های آن به همراه معرفی بهترین دفاتر انگشتنگاری سفارت کانادا در استانبول ، آنکارا و تفلیس و آدرس های آن

فهرست عناوین

در این مقاله به بررسی و معرفی نکات مهم درباره انگشتنگاری سفارت کانادا می پردازیم، اگر شما نیز از متقاضیان ویزای کانادا هستید، این مطلب بسیار برایتان مفید خواهد بود.

درخواست ویزای کانادا پروسه ای پیچیده و طولانی است که در چندین مرحله صورت می گیرد و یکی از مهمترین مراحل آن بیومتریک کانادا یا انگشتنگاری سفارت کانادا می باشد و در پذیرش و یا رد شدن ویزای شما تاثیر بسزایی خواهد داشت چرا که مصاحبه برای ویزای کانادا در همین مرحله انجام می گیرد و نحوه پاسخگویی به جواب هایی که افسر پرونده از شما می پرسد، بسیار مهم خواهد بود.

انگشتنگاری سفارت کانادا با مراجعه به یکی از سفارتخانه های این کشور امکان پذیر است و در سال های اخیر به دلیل اینکه کانادا در ایران سفارت ندارد، افراد متقاضی برای انگشتنگاری سفارت کانادا می توانند به یکی از مراکز سازمان VFS مراجعه نمایند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینکه بعد از انجام این مرحله، درخواست ویزای کانادا ثبت شده و به جریان می افتد و قبل از انگشتنگاری سفارت کانادا تمامی مراحل فرمالیته است و رسمیت ندارد.

اطلاعیه مهم: هموطنان عزیز به علت شیوع کروناویروس در حال حاضر مهلت انگشتگاری برای ویزای کانادا از یک ماه به 90 روز افزایش پیدا کرد.

انگشتنگاری سفارت کانادا

هزینه انگشتنگاری سفارت کانادا

همانطور که می دانید کانادا یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر در دو دهه اخیر می باشد و ایرانی های بسیاری را در این سال ها به سمت خود جذب کرده است ولی به دلایل مختلف شرایط صدور ویزای این کشور برای ایرانی ها پیچیدگی های بسیاری دارد و دریافت ویزای کانادا برای ایرانی ها به خصوص در چند سال اخیر بسیار دشوار شده و دولت این کشور قوانین سختگیرانه ای را این خصوص اعمال می کند.

ویزای کانادا در انواع مختلف بنا به درخواست متقاضی صادر می شود و روش های مختلفی برای اخذ آن وجود دارد که در این روزها بیشتر افراد به صورت آنلاین درخواست ویزای خود را به ثبت می رسانند و بعد از آپلود کردن مدارک و فرم درخواست ویزا با دریافت شماره پیگیری باید منتظر ایمیل و یا نامه ای جهت حضور یافتن برای انگشتنگاری سفارت کانادا باشند.

بعد از دریافت نامه و از تاریخ صدور آن، متقاضی تا 30 روز کاری فرصت دارد تا برای انگشتنگاری سفارت کانادا به یکی از دفاتر وی اف اس مراجعه نماید.در حال حاضر هزینه ای که برای بایومتریک کانادا باید به صورت آنلاین پرداخت کنید مبلغ 100 دلار می باشد.

دلیل انگشتنگاری سفارت کانادا

دلیل انگشتنگاری سفارت کانادا چیست ؟

همانطور که گفته شد از تاریخ صدور نامه ای که بعد از ثبت درخواست آنلاین به دست متقاضی می رسد، او 30 روز کاری برای انجام بیومتریک کانادا یا همان انگشتنگاری سفارت کانادا فرصت دارد و در این زمان باید به یکی از سفارت های کانادا و یا دفاتر مربوطه در تهران مراجعه نماید و اگر طی این زمان مراحل انگشتنگاری سفارت کانادا انجام نشود.

پرونده متقاضی کنسل و ریجکت می شود. هر فردی که درخواست ویزا داده و صاحب نام هایی که در فرم و پرونده درخواست ویزای کانادا ثبت شده، همگی باید در روز انگشتنگاری سفارت کانادا حضور داشته باشند و برای این کار مدارکی لازم نیست چرا که همه مدارک در دست سفارت و افسر پرونده موجود می باشد.

توجه داشته باشید در صورتی که تتو بر روی بدن دارید و نمایان است باید آن را برای انگشتنگاری سفارت کانادا بپوشانید و یا پاک کنید، همچنین گرفتن وقت انگشتنگاری سفارت کانادا لازم نیست و در طول مدت مقرر می توان برای این کار به مراکز مربوطه مراجعه کرد البته در برخی کشورها، برای انگشتنگاری سفارت کانادا باید با یک ایمیل هماهنگی لازم را انجام دهید.

پس از انجام انگشتنگاری سفارت کانادا، درخواست ویزای کانادا به جریان می افتد و رسمیت پیدا می کند.

چه افرادی از انگشتنگاری سفارت کانادا معاف هستند؟

همانطور که در ابتدای صفحه گفته شد انگشتنگاری سفارت کانادا یکی از مراحل بسیار مهم و کلیدی و اجباری درخواست و صدور ویزای کانادا است ولی برخی افراد از بیومتریک کانادا معاف هستند که عبارتند از افراد دارای ویزای مهاجرتی کانادا یا سایر کشورهای اروپایی حوزه شنگن و انگلستان، افراد زیر 14 سال و بالای 89 سال، کسانی که شهروند کانادا و یا مقیم این کشور هستند.

افراد سیاسی و کارمندان سازمان ملل متحد و سایر سازمان های دولتی و همچنین کسانی که در زمان درخواست ویزای کانادا در این کشور حضور دارند.

همانطور که می دانید کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و به همین دلیل متقاضیان برای انجام مراحل درخواست ویزا از جمله انگشتنگاری سفارت کانادا باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند و از آنجایی که نرخ دلار در دو سال اخیر جهش قابل توجهی داشته، هزینه سفرهای خارجی بسیار بالا است.

از این رو در سال های اخیر سازمان وی اف اس برای تسهیل امور مهاجرتی و ویزای کانادا و برخی کشورهای دیگر تشکیل شده و ایرانی های عزیز برای کاهش هزینه های خود و همچنین سریع تر پیش رفتن کارهای درخواست ویزا می توانند به یکی از مراکز این سازمان جهت انجام انگشتنگاری سفارت کانادا مراجعه کنند.

قوانین جدید انگشتنگاری سفارت کانادا

قانون جدید انگشتنگاری سفارت کانادا

قبل از حضور در این دفاتر بهتر است نکاتی را درباره انگشتنگاری سفارت کانادا بدانید، یکی از این نکات روش صحیح انگشتنگاری است. توجه داشته باشید در روز انگشتنگاری سفارت کانادا باید 8 انگشت هر دو دست خود به غیر از انگشت شصت را طوری بر روی اسکنر بگذارید که مستقیم و هموار باشد و اثر انگشتان شما به خوبی ثبت شود، سپس دو انگشت شصت خود را به همان ترتیب بر روی اسکنر قرار دهید.

اگر زاویه انگشتان شما  بر روی دستگاه اسکنر نامناسبات باشد دستگاه ارور می دهد و دوباره باید تکرار شود، انگشت ها باید با فاصله از یکدیگر بر روی اسکنر قرار گیرد.

در صورتی که انگشتان شما دچار آسیب موقتی مانند سوختگی و یا زخم شده است بهتر است تا بهبود یافتن کامل آنها صبر کنید چرا که اثر انگشت شما به خوبی در اسکنر ظاهر نمی شود، در صورتی که دچار آسیب دائمی در دستان و یا چهره خود هستید، مشکلی نیست و می توانید به مراکز بیومتریک سفارت کانادا در هر زمان که بخواهید مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است پس از اخذ ویزای کانادا و ورود به این کشور مدارک شناسایی یا مدارک مسافرتی شما با تصویری که در روز انگشتنگاری سفارت کانادا گرفته شده، مقایسه می شود و در برخی مواقع دوباره مراحل انگشت نگاری جهت تایید مجدد هویت انجام می شود.

کدام سفارت کانادا بهتر است ؟

افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر به کانادا را دارند باید یکی از انواع ویزای کشور را با مراجعه به سفارت های کانادا در کشورهای همسایه و نزدیک دریافت نمایند. ثبت درخواست و انجام انگشت نگاری برای ویزای کانادا در دفاتر وک در ترکیه مانند وقت سفارت کانادا در استانبول و آنکارا، در گرجستان در شهر تفلیس، ارمنستان، باکو و در دبی امکان پذیر است.

سوالی که همواره برای افراد بسیاری مطرح بوده اینکه کدام سفارت کانادا بهتر است و درصد موفقیت بیشتری را نصیب متقاضی می کند، به باور برخی دفتر انگشت نگاری کانادا در تفلیس بهترین گزینه است، در مورد خلوت بودن سفارت کانادا در گرجستان شاید این باور درست باشد ولی همه چیز به اینجا ختم نمی شود.

قبل از هر چیز باید این را بدانید که محل انگشتنگاری سفارت کانادا را باید در زمان درخواست آنلاین ویزا مشخص کنید و ترجیحا دفاتر ترکیه را انتخاب کنید چرا که هزینه بیومتریک کانادا در این دفاتر بسیار پایین تر از سایر شهرها و کشورها و تنها 65 لیر است در صورتی که برای این مرحله از ویزا باید در شهرهای دیگر حداقل 70 دلار هزینه کنید،.

همچنین به دلیل مراجعه پی در پی ایرانیان به این مراکز، کارمندان آن اشراف کامل به مسائل مربوط به ویزای کانادا و قوانین آن در مورد ایرانی ها دارند و برخی از آنها حتی فارسی نیز می دانند، دفاتر شهرهای امارت متحده عربی را بهتر است به دلایلی برای انگشتنگاری سفارت کانادا انتخاب نکنید.

سفارت کانادا در ارمنستان نیز می تواند گزینه خوبی باشد و آفیسرهای رسیدگی به پرونده ویزای کانادا در مورد ایرانی ها سختگیری های زیادی ندارند که البته این در صورتی است که مدارک کامل و مستند ارائه شود.

مراحل درخواست ویزای کانادا

مراحل درخواست ویزای کانادا

همانطور که گفته شد مراحل درخواست ویزای کانادا بسیار زیاد است و از زمان درخواست تا دریافت جواب ویزا بین 3 تا 6 ماه طول می کشد و در این مسیر افراد متقاضی هزینه های بسیاری را متحمل می شوند.

یکی از مراحل ویزا پس از انجام بیومتریک ، پیکاپ یا دریافت ویزا است که متقاضی بعد از سفرهای متعدد و صرف هزینه های بسیار، باید دوباره به سفارتی که در آن کارهای مربوط به بیومتریک کانادا را انجام داده بود، برای تحویل پاسپورت و اخذ ویزای کانادا مراجعه نماید.

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها این کار را به شرکت هایی که در زمینه اقامت و مهاجرت و پیکاپ ویزا فعالیت می کنند، می سپارند و با هزینه های بسیار ناچیز، ویزای خود را به راحتی دریافت می کنند، بدین ترتیب که با ارائه درخواست متقاضی برای پیکاپ ویزا، این شرکت ها در کمتر از یک هفته ویزا را به همراه پاسپورت به او تحویل می دهند.

به طور کلی برای موفقیت در مراحل ویزای کانادا از ثبت درخواست گرفته تا مراحل بیومتریک و پیکاپ ویزا بهتر است قبل از هر اقدامی به وبسایت سفارت کانادا مراجعه کنید و مراحل اخذ ویزای کانادا را با دقت مطالعه نمایید.

در این وبسایت تمامی مدارک لازم و نحوه درخواست ویزا و ثبت نام در سایت به خوبی توضیح داده شده و در صورتی که مدارک کامل و مستندی را به سفارت ارائه دهید، شانس خود را برای ویزا شدن کانادا بسیار بالا خواهید برد.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 16 ژانویه 2020

سلام
من کلی تو سایتای مختلف سرچ کردیم تو همه سایتا هزینه انگشنگاری کانادا یا همون ویزای کانادا مختلفی میبینم واقعا نمودنم اونی که مبلغ بالایی اعلام کرده درست میگه یا اونی که هزینه ی اعلامیش برای گرفتن ویزا کمتره، میشه لطفا بگید که اولا هزینه انگشتنگاری که آنلاین پرداخت میشه چقدره هزینه بقیه خدمات چقدر
ممنون

date 17 ژانویه 2020

سلام روز شما بخیر
هزینه های اعلامی معمولا سلیقه ای داره اعلام میشه اما شما با مراجعه به وب سایت های سفارت میتونید هزینه انگشتنگاری کانادا رو ببینید که 85 دلار هست و هزینه خدمات ویزای هم 100 دلار هست که باید به سفارت پرداخت بشود. مابقی مبلغ اعلامی هر شرکت بجز این عدد هزینه خدمات هستش