توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وبلاگ blog سفر به بلژیک

سفر به بلژیک

فهرست عناوین

سفر به بلژیک موضوعی می باشد که ما قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم و برای شما و تمامی مزایا و لازمه های سفر به بلژیک را توضیح دهیم و اگر شما قصد سفر به بلژیک را دارید می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و اطلاعات لازم را برای سفر به بلژیک به دست آورید پس با ما همراه باشید :

سفر به بلژیک

سفر به بلژیک

کشوربلژیک یا همان پادشاهی بلژیک کشوری می باشد که در منطقه غربی قاره اروپا واقع شده است. پایتخت کشور بلژیک شهر زیبای بروکسل می باشد. کشور بلژیک همچنین عضوی از اعضای اتحادیه کشورهای اروپایی می باشد. اگر بخواهیم در مورد همسایگی ها و کشور های هم مرز بلژیک سخن بگوییم می توانیم بگوییم که کشور بلژیک از سمت شمال با کشور هلند، از سمت شرق با کشور آلمان و از سمت جنوب شرقی با لوکزامبورگ و از سمت جنوب کشور فرانسه و از سمت شمال غربی با آبهای بیکران دریای شمال دارای همسایگی و مرز مشترک می باشد. خطی که باعث جدا شدن فرهنگ های مردمان قوم های ژرمن و رومی ها شده است از میانه کشور بلژیک عبور می کند.

 اگر بخواهیم در مورد زبان کشور بلژیک صحبت کنیم می توانیم بگوییم که از مناطق موجود در کشور بلژیک حدود ۶۰ درصد از مردم این منطقه ها به زبان هلندی صحبت می کنند و در حدود ۴۰ درصد از مناطق موجود در کشور بلژیک و مردمی که در این مناطق زندگی می‌کنند مانند منطقه والونی به زبان فرانسوی صحبت می کنند.

در پایتخت این کشور یعنی شهر بروکسل از هر دو زبان فرانسوی و هلندی برای مکالمه استفاده می گردد و همچنین در حدود کمتر از یک درصد از مردمی که در بلژیک زندگی می کنند از زبان آلمانی بهره می‌برند و این مردمان در قسمت شرقی کشور بلژیک سکونت دارند.

دانستنی های لازم برای سفر به بلژیک

نگاهی به تاریخ و اقصاد بلژيک

کلمه بلژیک به عنوان نام رسمی این کشور شناخته می شود  و از زبان لاتین گرفته شده است که این کلمه را به کسانی که در مناطق کردنشین زندگی می کردند می گفتند. این کلمه لاتین کلمه گاولیا بلژیکا بوده است. کلمه لاتین نیز خود از نام قبیله ای به نام قبیله بلژ ها گرفته شده است که در زمان قبایل سلت زندگی می کردند.

اگر بخواهیم از نظر تاریخی محدوده کشور بلژیک را بررسی کنیم می توانیم بگوییم کشور بلژیک جزو کشورهای فروبوم بوده است و این کشور ها کشورهای هلند و لوکزامبورگ در بر می گرفتند. اواخر قرن دهم تا قرن هفدهم پس از میلاد کشور بلژیک به یکی از  مراکز بزرگ و اساس بازرگانی و فرهنگی در کل جهان تبدیل شد که همچنین این کشور دارای رونق بسیار زیادی در زمینه های مختلف نیز بوده است.

کشور بلژیک از قرن شانزدهم پس از میلاد تا زمان انقلاب بلژیک که در قرن 18 و در سال ۱۸۳۰ رخ داد و باعث شد که کشور هلند از این کشور جدا گردد این کشور دارای جایگاه بسیار مهمی در بین کشورهای قدرتمند اروپا بود و به همین دلیل عنوان میدان جنگ اروپا را بر روی این کشور قرار داده اند.

راهنمای سفر به بلژیک

در سالهای اخیر کشور بلژیک به یکی از اعضای مهم و برجسته اتحادیه کشورهای اروپا تبدیل گردیده است و به همین دلیل تاکنون میزبانی تعداد زیادی از نهادهای موجود در اتحادیه اروپا مانند سازمان ناتو را اداره کرده است. مهمترین محصول که در کشور بلژیک به وجود می‌آید و به اقتصاد کشور بلژیک کمک می کند شکلات می باشد که این محصول به بسیاری از کشورهای موجود در جهان صادر و عرضه می گردد.

راهنمای سفر به بلژیک

مناطق زیبای کشور بلژیک برای سفر به بلژیک

کشور زیبای بلژیک دارای مکانهای باستانی و زیبای زیادی است که سالیانه به دلیل وجود این مکان های زیبا و دلنشین تعداد بسیار زیادی از گردشگران که به قصد سفر به بلژیک به این کشور وارد می شوند به این مناطق می آیند و از این مناطق زیبا و واقعا باشکوه بازدید می نمایند.

گردشگرانی که سالیانه  با تور بلژیک به این کشور وارد می شوند تا حدی زیاد می باشد، که به جرات می‌توان گفت بخشی از اقتصاد کشور بلژیک به گردشگری این کشور وابسته می‌باشد و بخشی از اقتصاد کشور بلژیک را گردشگری این کشور تامین می کند. پس اگر شما نیز به قصد سفر به بلژیک را دارید می توانید از مناطق زیبا و باشکوه کشور بلژیک بازدید نمایید و اوقات  به یاد ماندنی را در سفر به بلژیک داشته باشید.

  • شهر زیبا و باشکوه دینان جاذبه ای برای سفر به بلژیک

یکی از مقاصد بسیار زیبا در سفر به بلژیک شهر زیبای دینان است. شهر دینان تا حدی زیبا و باشکوه می باشد که به جرات می توان گفت یکی از زیباترین و تماشایی ترین شهرهایی که در منطقه والونیا کشور بلژیک موجود می باشد این شهر است و به همین دلیل تعداد زیادی از گردشگران از این منطقه زیبا و باشکوه بازدید می نمایند. در میان این شهر یک رودخانه بسیار زیبا می گذرد که این رودخانه به جلوه ها و زیبایی های این شهر می افزاید این باعث می شود که این شهر به یک شهر افسانه ای و واقعاً زیبا تبدیل گردد. شهر بسیار زیبای دینان در میان صخره ها و رودخانه ای به نام میوز واقع شده است. درباره قدمت این شهر می‌توان گفت که شهر جینان در قرون وسطی ساخته شده است است و قدمت این شهر به آن زمان باز می گردد.

  • شهر بندری دم (Damme)مقصدی برای سفر به بلژیک

از دیگر مقاصد بسیار زیبا در سفر به بلژیک شهر دم است. شهر بندری و زیبای دم در اطراف شهر بروژ قرار دارد. این شهر همان طور که گفته شد یک شهر بندری می باشد و قدمت این شهر به قرون وسطی باز می گردد. این شهر زیبا در کانال آبی دم قرار گرفته است. در کنار این کانال درختانی که به صورت یک اندازه و در یک ردیف قرار گرفته اند که این یکپارچگی جلوه بسیار زیبایی به این کانال بخشیده است و طوری که انسان از دیدن این منطقه زیبا حیرت می کند.

  • شهر دم از مقاصد سفر به بلژیک

 این کانال بسیار زیبا همچنان ادامه دارد و انتهای این کانال در کشور هلند می باشد. مردمان زیادی به شهر زیبای دم لقب شهر ادبیات را بخشیدند زیرا در این شهرکتابفروشی های بسیاری وجود دارد و همچنین این شهر بسیار زیبا محل شاعر معروف که در قرن سیزدهم میلادی زندگی می کرد بوده است نام این شاعر معروف جیکوب وان مارلان می باشد.

چگونگی اخذ ویزای بلژیک

چگونگی اخذ ویزای بلژیک

همانطور که گفته شد کشور بلژیک کشور بسیار زیبایی می باشد و دارای برنامه‌های تاریخی و زیبای بسیار  زیادی می باشد و کسانی که قصد سفر به کشور بلژیک را دارند باید ابتدا ویزای شینگن را برای سفر به بلژیک دریافت کنند زیرا بدون داشتن ویزای بلژیک نمی توانند وارد کشور بلژیک شوند و برای ورود به مشکل بر می خورند. یکی از مزایای موجود در ویزای شینگن این می باشد که شما اگر ویزای شینگن را دریافت کنید می توانید با این ویزا وارد چندین کشور اروپایی شوید و لازم نیست برای وارد شدن به هر کشور ویزای مختص خود آن کشور را دریافت کنید. دریافت ویزای شینگن نیاز به انجام یکسری مراحل و ارائه یک سری مدارک می باشد که این مدارک و مراحل به شرح زیر می باشند :

  • ابتدا باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و به همراه یک نسخه کپی به سفارت تحویل داده
  • داشتن وقت سفارت بلژیک
  • دو عکس جدید به اندازه ۶ در ۴
  • هزینه درخواست ویزا
  • اصل گذرنامه و کپی گذرنامه
  • شناسنامه فرد متقاضی
  • شرح برنامه سفر فرد متقاضی
  • مدارک مالی
  • رسید رزرو هتل به همراه مدت زمان اقامت
  • بلیط هواپیما به همراه زمان دقیق رفت و برگشت
  • بیمه نامه مسافرتی به این بیمه نامه تا حد ۳۰ هزار یورو را پوشش بدهد
  • مدارکی که وضعیت کاری فرد متقاضی را در ایران ثابت بنماید
ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
date 14 ژانویه 2020

سلام ویزاتوریستی شینگن برای بلژیک چقدر هزینه داره؟

date 14 ژانویه 2020

سلام وقت بخیر
ویزای توریستی بلژیک خدمات صفر تا صدش مبلغ 1،500،000 هزار تومان هستش

date 23 آوریل 2021

سلام میشه شماره تماس لطف کنین برای ویزای بلزیک؟

date 24 آوریل 2021

سلام و درود
برای تماس با همکاران ما با شماره 02166909670 تماس بگیرید.