توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا

اگر تصمیم به خرید ملک در کانادا را دارید ولی اطلاعات کافی ندارید همین الان به ما زنگ بزنید، ما بهترین گزینه ها را با عالی ترین شرایط به همراه مزایای اخذ اقامت را به شما معرفی می کنیم

مشاوره: رایگان

مزایا: اخذ اقامت پس از خرید

شرایط سند: به نام مالک

قیمت خانه: بسته به نوع ملک

فهرست عناوین

یکی از راه های دریافت اقامت برای کشور کانادا خرید ملک در کانادا می باشد. برای اخذ اقامت این کشور راه های زیادی وجود دارد. افراد با توجه به شرایط شان یکی از راه های موجود را انتخاب می کنند که خرید ملک انتخاب بسیاری از آنها در این زمینه است. البته در این میان باید به تمامی موارد لازم آگاه باشید و صرفا هر گونه خرید خانه در کانادا ممکن است باعث تعلق اقامت به شما نشود.

خرید خانه در کانادا

خرید ملک در کانادا برای اقامت

کانادا از آن کشورهایی است که صرف خرید ملک به شما اقامت نمی دهد مگر این که ملک خریداری شده برای شرکت یا هر کسب و کار دیگری باشد و از آن طریق اقدام نمایید که البته این جا هم اقامت شما به دلیل کسب و کارتان است نه ملک!

اگر به دنبال مهاجرت به کانادا هستید راه های زیادی برای آن وجود دارد که می توانید در این مورد با کارشناسان ما مشورت نمایید.

افراد همیشه به عنوان یک راه سرمایه گذاری مناسب، خرید ملک در کشورهای مختلف از جمله کانادا را در نظر می گیرند. این سرمایه گذاری باعث می شود هر ماه بتوانید اجاره ملک تان را هم دریافت کنید. شرایط خرید ملک در کانادا به گونه ای است که بسیاری از افراد به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب برای خود و خانواده شان به آن نگاه می کنند.

مراحل خریدن ملک در کانادا

ابتدا باید ویزای کانادا گرفته و به کانادا وارد شوید.

در مرحله بعد ملک مد نظرتان را انتخاب می کنید. در این مسیر می توانید از کمک مشاورین املاک بهره مند شوید.

پیش پرداخت را بپردازید و دقت کنید که حضور وکیل تان را در کنار خود داشته باشید.

می بایست با فروشنده به یک توافق کلی برسید.

وکیل تان تمامی شرایط قرارداد را مطالعه کرده و در صورت نبود مشکل با آن موافقت می کند.

وکیل در مورد فروشنده تحقیق می کند. نداشتن سوء پیشینه موضوع مهمی است که وکیل باید شما را از آن مطمئن کند.

قرارداد توسط وکیل تنظیم شده و مبالغ پرداختی در آن مشخص می شود.

در آخرین مرحله وکیل پول را از طرف خریدار به فروشنده پرداخت کرده و همه امور به انجام می رسد.

چه ملکی می توان در کانادا خرید؟

برای خرید ملک در کانادا چندین گزینه پیش روی شما قرار دارد.

خرید خانه مستقل و ویلایی

با خرید چنین خانه ای شما هم مالک زمین هستید و هم مالک خانه. اگر بودجه اش را داشته باشید قطعا چنین انتخابی برایتان خوب است.

خانه های ردیفی

این خانه ها نیمه مستقل محسوب شده و به صورت ردیفی ساخته می شوند. در این خانه ها بسیاری اوقات واحدهای اضافی در بالای ساختمان هم ساخته می شود.

آپارتمان

منظور از آپارتمان یک واحد است که در یک ساختمان مشخص اجاره می شود.

خانه مشارکتی

این خانه ها در واقع نیمه مستقل هستند و با خانه های دیگر واحد مشترک دارند.

خانه های دوبکس یا سه گانه

این خانه ها به صورت چند طبقه هستند که هر طبقه ورودی جداگانه ای دارد و به صورت کلی یک خانه واحد محسوب می شود.

مالیات برای خرید ملک

افراد خارجی که در کانادا ملک می خرند باید هر سال 15 درصد مالیات مازاد از این بابت بپردازند. البته اگر شما شهروند این کشور بوده و تنها نیمی از سال را در خارج از آن زندگی کنید نیازی به پرداخت مالیات مازاد ندارید. به صورت کلی قانون گفته شده در مورد مالیات مازاد شامل همه مناطق کانادا نمی باشد.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا با خرید ملک

قطعا وقتی به سرمایه گذاری در کانادا فکر می کنید باید شرایط آن کشور را بسنجید. این که کشور مقصد امنیت اقتصادی و اجتماعی خوبی داشته باشد خودش موضوع مهمی است. امکان مصادره اموال هم در بعضی کشورها وجود دارد که باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید.

نرخ فساد در کانادا در میان بسیاری از کشورها در پایین ترین حد قرار دارد. هر چه این میزان در کشوری کمتر است نشان دهنده ثبات بیشتر آن کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی است. کانادا از نظر خطر مصادره هم در پایین ترین حد در میان کشورهای دیگر قرار دارد و این نشان دهنده امنیت بالا در سرمایه گذاری این کشور است. نبودن ریسک در این زمینه می تواند خیالتان را تا حد زیادی راحت کند.

  • رابطه خوب و دیپلماتیک این کشور با آمریکا و کشورهای اروپایی هم باعث می شود فاکتورهای مثبتی برای سرمایه گذاری داشته باشد.
  • بازار ساخت و ساز در این کشور وضعیت خوبی دارد و به همین دلیل خرید ملک در آن راه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
  • بعضی کشورها پس از خرید ملک تا چندین سال به شما اجازه فروش آن را نمی دهند. در کانادا شرایط به گونه ای است که این کار را می توانید به راحتی انجام دهید و مشکلی از بابت آن ندارید.
  • نرخ بیکاری در کانادا پایین است و این نشان دهنده پویایی این کشور است. این موضوع هم برای سرمایه گذار یک مزیت محسوب می شود.
  • رشد ارزش ملک در این کشور به شکل خوبی است و خیالتان راحت خواهد بود که ملک تان در چند سال آینده ارزش خوبی دارد.
  • قوانین خرید ملک در ایالات مختلف کانادا متفاوت است. مالیات مربوط به ملک در تورنتو و انتاریو متفاوت است. در تورنتو این میزان برابر با یک درصد است در حالی که در انتاریو صفر می باشد. این قوانین در هر کدام از دیگر ایالات هم می تواند متفاوت باشد.

هزینه خریدن ملک در کشور کانادا

بسته به این که در چه ایالتی می خواهید ملک بخرید هزینه هایتان می تواند متفاوت باشد. شاخص های اقتصادی هم در این زمینه موثر است.

مالیات ملک خودش یکی از هزینه ها است که در ایالات مختلف می تواند متفاوت باشد. هزینه های حقوقی هم وجود دارد که در اینجا دو طرف می توانند به توافقی میان خود برسند. هزینه دیگری که باید حواستان به آن باشد مالیات مربوط به خانه های نو ساخت است. همچین برای آپارتمان ها و ملک هایی که مجزا محسوب می شود، مالیات جداگانه ای در نظر گرفته می شود. این مالیات می تواند عددی تا سقف 100 دلار باشد.

قطعا برای انجام امور به وکیل احتیاج دارید و باید هزینه های حق الوکاله را هم در نظر داشته باشید. این عدد هم بسته به نوع معامله و محل آن می تواند متفاوت باشد. هزینه دیگری که باید بپردازید مربوط به حق بنگاه املاکی است که واسط میان شما و فروشنده می باشد.

اگر به این فکر می کنید که ملک خریداری شده را به اجاره بدهید و از این طریق درآمد داشته باشید توجه کنید که موارد مختلفی بر میزان اجاره خانه ها هم اثرگذار است. مثلا نوساز بودن، محل قرارگیری نسبت به مرکز شهر و.. از این موارد است.

برای این که بتوانید مراحل را به درستی پیش ببرید خوب است با کارشناسان ما مشورت نموده و به کمک وکلای متخصص مجموعه ویزاگردی همه کارها را به پیش ببرید.

شرایط خریدن خانه در کانادا

در همه دنیا سرمایه گذاری بر روی املاک از جمله مهمترین روش های سرمایه گذاری است. برای بسیاری از هم وطنان مان این راه، راه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود به شرط این که با آگاهی کامل و مشورت با متخصصان انجام شود.

کانادا از نظر اقتصادی و سطح رضایت از زندگی در حد بالایی قرار دارد و به همین دلیل افراد زیادی مایل هستند در این کشور سرمایه گذاری کنند. این کشور برای متقاضیان خارجی محدودیت های خاصی را  جهت خرید ملک قائل نمی شود و به همین دلیل هم توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

شما در مورد نوع ملکی که می خواهید بخرید هیچ محدودیتی ندارید و می توانید انواع ملک را انتخاب نمایید. انتخاب شما می تواند مزارع مختلف، خانه های فوق لوکس، آپارتمان و.. باشد.

در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید می توانید تا میزان 65 درصد از ارزش ملک مد نظر را وام بگیرید. پیش پرداختی که انجام می دهید حداقل برابر با 35 درصد مبلغ کل ملک خواهد بود.

در مورد دریافت وام مسکن باید بدانید که این کار تنها از طریق موسسات مالی خود کانادا انجام می شود و بانک های خارجی چنین امکانی را ندارند.

چه کسانی می توانند برای خرید ملک در کانادا اقدام کنند؟

در این مورد باید بدانید که قوانین برای شهروندان کشورهای گوناگون متفاوت است. برای بسیاری از مناطق کانادا وقتی به عنوان یک فرد خارجی برای خرید ملک اقدام می کنید باید 15 درصد مالیات مازاد بپردازید.

کانادا برای خارجی ها قوانین مشخصی در زمینه خرید ملک دارد. نکته مهم این است که این قوانین برای آن دسته از شهروندان کانادا که بیش از نیمی از سال را در خارج از این کشور زندگی می کنند هم برقرار است. البته این افراد از پرداخت مالیات 15 درصد مازاد معاف می باشند.

در صورتی که شرایطش را داشته باشید خوب است که ابتدا از طریق راه های موجود اقامت این کشور را بگیرید و سپس برای خرید ملک در آن اقدام نمایید.

چه کسانی می توانند وام مسکن بگیرند

قطعا امکان دریافت وام در مسیر خرید ملک به بسیاری از افراد کمک می کند اما باید شرایط آن را داشته باشید. برای بررسی این موضوع باید با موسسات مالی کانادا وارد مذاکره شوید. این کار از طریق تلفن، ایمیل، فکس یا روش های مشابه انجام می شود. اطلاعات مالی تان بررسی شده و نتیجه اعلام می گردد.

مدارک لازم برای این بررسی ها شامل مدارک هویتی، مدارک مالی، گزارش های لازم و.. خواهد بود که توسط موسسه مد نظر به شما اعلام می شود.

خرید ملک و هزینه های جانبی آن

هزینه مربوط به خود ملک را که قطعا می پردازید اما خوب است قبل از اقدام در مورد هزینه های جانبی هم اطلاعات کافی داشته باشید.

هزینه های جانبی شامل وام مسکن نمی شود و خودتان باید آن را پرداخت کنید. هزینه های مربوط به مالیات و بیمه از جمله هزینه های جانبی ای است که در مورد آن صحبت می کنیم.

مالیات مربوط به انتقال زمین

چیزی حدود نیم تا دو درصد از ارزش کلی ملک را باید به عنوان مالیات انتقال ملک بپردازید. البته این در مورد همه ایالت ها صادق نیست. مثلا ساسکاچوآن شامل این قاعده نمی شود.

هزینه های موارد حقوقی

این مبلغ می تواند چیزی حدود 10 درصد از ارزش ملک باشد اما به صورت کلی می توانید بر سر آن توافق کنید.

مالیات مربوط به کالاها و خدمات

این مالیات چیزی حدود 5 درصد است که معمولا در فروش ملک در نظر گرفته می شود.

هزینه مربوط به استوپل

استوپل یک گواهینامه است که در مورد واحدهای جداگانه و اپارتمان ها، وضعبت آنها را از نظر حقوقی و مالی نشان داده و هزینه خودش را دارد. این هزینه هم در همه ایالات مثلا در کبک وجود ندارد.

هزینه های مربوط به اسناد رسمی و امور حقوقی

هزینه هایی که برای امور حقوقی انجام شده می پردازید بسته به نوع معامله و ایالتی است که خرید در آن انجام می شود. هر کدام از دو طرف معامله باید به صورت جداگانه حق الوکاله را پرداخت نمایند.

هزینه های مربوط به نماینده املاک

این هزینه می تواند بین 3 تا 7 درصد از ارزش ملک مد نظر باشد. معمولا فروشنده این مبلغ را می پردازد اما ممکن است نیاز به پرداخت از طرف خریدار هم باشد.

کمی بیشتر در مورد کانادا

حال که به اقامت کانادا و خرید ملک در این کشور فکر می کنید خوب است کمی بیشتر با آن آشنا شوید. این کشور مساحتی حدود ۹۹۸۴۶۷۰ کیلومتر مربع دارد و دومین کشور پهناور جهان محسوب می شود. مرز کانادا با آمریکا بزرگترین مرزی است که میان دو کشور در دنیا وجود دارد. این کشور سردسیر است. اگر باران و سرما را دوست دارید کانادا برای خودتان است!

می دانستید که بزرگ ترین منابع آب شیرین دنیا برای این کشور است؟ نکته دیگری که باید بدانید این است که قوانین در هر کدام از ایالت های این کشور متفاوت است، بنابراین شرایط خودتان را باید با ایالتی بسنجید که قصد خرید ملک یا هر فعالیت دیگری را در آن دارید. قوانین گفته شده هر ساله برسی شده و در صورت نیاز به روز رسانی می شود. به صورت کلی قوانین مربوط به اقامت برای همه ایالت ها زیر نظر دولت فدرال است.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X