توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان چه شرایطی دارد و به پول ایران چه هزینه ای برای خرید ملک در یونان و آتن باید داشته باشیم، اخذ اقامت با داشتن آپارتمان در سال 2023 چگونه است؟

فهرست عناوین

خرید ملک در یونان با شرایط ویژه با بهترین پیشنهادات؛ افراد زیادی به دنبال خرید ملک در کشورهای دیگر از جمله یونان هستند. این کار در واقع یک نوع سرمایه گذاری است و افراد زیادی خواهان دریافت اقامت نیز از این طریق می باشند. اما باید دید آیا چنین چیزی ممکن است؟ بله در یونان ممکن است.

داشتن اطلاعات بیشتر در مورد کشور یونان و نیز شرایط و مزایای خرید ملک در این کشور، باعث می شود بتوانید اگاهانه تر تصمیم بگیرید.

خرید خانه در یونان

خرید ملک در یونان برای زندگی

یکی از راه های مهاجرت به این کشور، خرید ملک در آن است. این کشور در جنوب شرق اروپا و نیز جنوب شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. می دانید که این کشور را مهد دموکراسی جهانی و تمدن غرب می خوانند؟

گردشگری از مهم ترین راه های درآمد یونان است و این خودش جذابیت های این کشور را نشان می‌دهد. چیزی حدود 15 درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به صنعت گردشگری این کشور است.

وقتی از فرهنگ یونان می گوییم، منظورمان هزار سال یا بیشتر از آن است. این کشور مساحتی حدود 990.131 کیلومتر مربع دارد و واحد پولی آن هم یورو است.

این کشور به صورت پارلمانی اداره می شود. شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند می توانند در یونان ملک بخرند و از این طریق اقامت هم بگیرند. این قانون در سال 2013 و در ماه اوریل تصویب شد. از آن زمان به بعد افراد زیادی برای اخذ اقامت و سرمایه گذاری در یونان به خرید ملک در این کشور روی آوردند.

خرید ملک برای اقامت یونان

یکی از راه هایی که می توانید در یونان سرمایه گذاری کنید و علاوه بر آن اقامت هم بگیرید، خرید ملک در این کشور است. این کشور را می توان در میان کشورهای اروپایی نزدیک ترین به ایران دانست. معیار این مقایسه را مسافت قرار داده ایم.

از ایران به پایتخت این کشور پرواز مستقیم داریم و همین خودش در کنار مزایای فراوان دیگر، دلیل علاقه بسیاری از ایرانیان به سرمایه گذاری در یونان است. فرصت های سرمایه گذاری در این کشور هر روزه در حال افزایش است که خرید ملک هم یکی از آن ها است.

برای این که بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید، باید خرید ملک به اندازه حداقل 250هزار یورو در آن داشته باشید. با این روش می توانید همسر و فرزندان را نیز با خود به یونان ببرید. منظور از فرزندان تنها آن دسته از فرزندان است که زیر 21 سال سن داشته باشند. اقامتی که با این روش دریافت می کنید، برای 5 سال اعتبار دارد. اگر پس از این مدت همچنان مالک ملک مد نظر باشید می توانید اقامت را برای 5 سال دیگر هم تمدید نمایید. به این نوع از اقامت، " اقامت طلایی یونان" گفته می شود.

وقتی تقریبا 7 سال از خرید ملک تان بگذارد می توانید پاسپورت یونان را هم داشته باشید و همچنین امور بانکی را به راحتی به انجام برسانید. دیگر امکانی که برایتان فراهم می شود استفاده از خدمات مختلف در زمینه آموزش و بسیاری موارد دیگر است.

چرا در یونان ملک بخرم؟

شاید برایتان سوال باشد چرا در میان این همه کشور خارجی در یونان سرمایه گذاری کنم؟ چرا برای سرمایه گذاری در این کشور ملک بخرم؟ مزایای این کار به شرح زیر است.

  • پس از خرید ملک مد نظر می توانید آن را اجاره دهید و از این راه هم درآمد داشته باشید.
  • نیازی نیست که دائما در یونان حضور داشته باشید.
  • وقتی اقامت یونان را دارید می توانید به سادگی در کشورهای عضو اتحادیه شینگن رفت و آمد داشته باشید.
  • با خرید ملک در این کشور می توانید اقامت 5 ساله بگیرید و نیز این اقامت را تمدید نمایید.
  • می توانید برای خرید ملک، انواع مختلف آن از جمله تجاری، مسکونی و یا زمین را انتخاب نمایید.
  • می توانید از همراهی همسر و فرزندان تان بهره مند شوید.
  • ایران با یونان فاصله کمی دارد و این خودش یک مزیت است.
  • محیط این کشور و به صورت کلی سبک زندگی در آن برای ایرانیان جالب توجه است.
  • می توانید حساب بانکی بین المللی دریافت کرده و نیز ویزا کارت و مستر کارت بگیرید.
  • پس از گذشت 7 سال می توانید پاسپورت و شهروندی یونان را دریافت نمایید.
  • برای دریافت ویزای یونان طلایی این کشور می توانید با هزینه ای معقول و نه چندان بالا اقدام نمایید.

از میان مواردی که گفتیم این مورد که نیازی به حضور همیشگی در این کشور ندارید بسیار مهم است. یعنی شما می توانید اقامت یونان را گرفته اما فعلا در ایران به زندگی ادامه دهید.

مزیت مهم بعدی پایین بودن هزینه ها برای دریافت اقامت یونان با این روش، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است. نسبت به بسیاری کشورها، در یونان این هزینه حتی کمتر از نصف است.

چه کسانی می توانند در یونان ملک بخرند؟

برای افرادی که در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند محدودیتی بری خرید ملک در یونان وجود ندارد. این روش یک راه مطمئن برای سرمایه گذاری است. افراد معمولا پس از خرید ملک آن را به اجاره می دهند و از این طریق کسب درآمد هم می کنند.

برای این که بتوانید در این کشور ملک بخرید کافی است سرمایه کافی را برای این منظور داشته باشید.

** نکته ای که باید بدانید این است که خارجیان نمی توانند برخی از مناطق در این کشور را برای خرید ملک انتخاب کنند. این مناطق در واقع امنیتی هستند و تنها افراد عضو اتحادیه اروپا اجازه خرید و فروش در آن را دارند.

خرید ملک در یونان با یک نگاه کلی

قطعا برای این که بتوانید در این کشور به خرید ملک بپردازید باید قوانین و مقرراتی را رعایت نمایید.

اولین قدم این است که مدارک شما و نیز مدارک فروشنده دریافت شده و بررسی می شود. در صورتی که مشکلی در مرحله قبلی وجود نداشته باشد می توانید مراحل بعدی را دنبال کنید.

قرارداد شما تنظیم شده و شامل تمامی موارد لازم خواهد بود. این موارد شامل اطلاعات مربوط به ملک، نحوه تسویه، شرایط برای فسخ، قیمت و... خواهد بود.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که داشتن قرارداد معتبر و رسمی بسیار مهم است و بدون آن معامله تان اعتباری نخواهد داشت. مشورت با کارشناسان و اقدام از طریق افراد آگاه باعث می شود جلوی افراد سودجو و ضرر و زیان های احتمالی را بگیرید.

چه ملکی برای خرید مناسب است

پاسخ این سوال قطعا به هدف و موقعیت شما بستگی دارد. می خواهید ملک را به اجاره بدهید؟ مسکونی باشد یا تجاری؟ چقدر می خواهید هزینه کنید؟ با توجه به همه این موارد و با مشورت افراد خبره می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع ملکی برایتان مناسب است.

مراحل خرید ملک در یونان

برای انجام این کار، مراحل زیر انجام می شود:

ملک مذکور باید بررسی شود

وقتی ملک مد نظرتان را انتخاب می کنید خوب است که از مشورت یک وکیل قانونی بهره مند شوید. می بایست در مورد ملک مد نظر تحقیقات قانونی کاملی انجام شود تا خیالتان از این بابت راحت باشد. این تحقیقات توسط اداره املاک یونان انجام می شود. پس از این تحقیقات، وضعیت ملک و مالک فعلی آن به خوبی روشن می شود.

اگر ملک مورد نظر درگیر وام، بدهی و ... باشد نیز مشخص می شود. هم چنین وکیل شما وضعیت جغرافیایی ملک را هم بررسی می کند. باید مطمئن شوید که ملک در منطقه ای واقع شده که ممنوعیتی نداشته باشد. یک نفر مهندس عمران هم وضعیت ملک را از نظر ساخت و ساز و.. بررسی می کند. تمامی این بررسی ها باعث می شود با خیال راحت برای خرید ملک اقدام کنید.

قیمت ملک در یونان

این موضوع بستگی به ملکی دارد که انتخاب می کنید. وضعیت ملک، متراژ، موقعیت و بسیاری فاکتورهای دیگر بر قیمت آن اثر می گذارد. در نهایت این شما هستید که با فروشنده بر سر قیمت توافق می کنید. داشتن یک وکیل مجرب باعث می شود در این زمینه هم بتوانید موفق تر عمل کنید. قطعا ضروری است که وکیل تان به هر دو زبان فروشنده و خریدار مسلط باشد و قوانین خرید و فروش ملک را هم به خوبی بداند.

قرارداد آماده می شود

پس از این که همه بررسی ها انجام می شود، مراحل آماده سازی قرارداد پیش می رود. مشخصات ملک و نیز قیمت آن در قرارداد مشخص می گردد. قرارداد معمولا توسط یک نفر خبره در این امر مانند یک وکیل منعقد می گردد.

پیگیری امور بانکی و مالیاتی

اکنون باید برای دریافت کد مالیات اقدام کنید. هم چنین لازم است یک حساب بانکی افتتاح نمایید. هر دو طرف معامله باید کد مالیاتی منحصر به فردی را دارا باشند. این امور را هم می توانید خودتان انجام دهید و هم می توانید به یک وکیل خبره بسپارید.

قرارداد منعقد می شود

پس از این که همه مراحل گفته شده انجام شود نوبت به امضای قراداد می رسد. شما به عنوان خریدار، فروشنده ملک، دفتر اسناد رسمی و نیز وکیل تان در این مرحله دخیل هستید. پس از این که امور مربوط به قرارداد انجام شد باید مبلغ را به حساب فروشنده واریز نمایید.

مرحله آخر و ثبت قرارداد در سیستم های لازم

خب اکنون به مرحله آخر رسیده ایم. در این مرحله معامله تان در سیستم املاک و سازمان امور مالیاتی ثبت می گردد. این کار وقتی انجام می شود که همه مراحل قبلی به درستی پیش رفته و انتقال سند هم انجام شده باشد. علاوه بر این ملک مد نظر باید در سامانه سازمان امور مالیاتی هم ثبت شود.

مالیات ملک در یونان چگونه است؟

نکته ای که باید بدان توجه کنید قوانینی است که در مورد مالیات ملک در یونان وجود دارد.

پس از خرید ملک باید سالیانه برای آن مالیات بپردازید. مالیات گفته شده بر اساس نوع ملک شما تعیین می شود، دارایی های کلی تان هم در این مورد می تواند اثرگذار باشد.

دقت کنید که فرقی نمی کند به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی شناخته شوید یا این که در یونان زندگی کنید یا خیر. در هر صورت شما باید مالیات مربوط به خودتان را بپردازید.

میزان مالیات برای افرادی که به دنبال اقامت یونان هستند چیزی حدود 10 درصد است.

اگر قصد شما از خرید ملک، اجاره دادن آن است باید مالیات بر درآمد بپردازید. فرقی نمی کند که ملک را به چه شکلی اعم از کوتاه مدت یا بلند مدت اجاره می دهید. در هر صورت باید مالیات آن را بپردازید. بسته به این که مبلغ اجاره بها چقدر باشد، میزان مالیات بر درآمد متفاوت خواهد بود و معمولا بین 8 تا 12 درصد است.

شرایط خرید ملک در یونان

درست است که خرید ملک در کشور یونان مزایای زیادی دارد اما محدودیت هایی هم دارد که باید به آنها آگاه باشید.

  • اگر بخواهید در خارج از محدوده شهر ملک یا زمین بخرید با محدودیت هایی مواجه هستید. این محدودیت ها بستگی به ظرفیت توسعه و شرایط شهر هم دارد. در بسیاری از موارد این اراضی را نمی توان به قطعات کوچکتری تقسیم کرد.
  • مناطقی که از نظر زیست محیطی حفاظت شده هستند، امکان تملک ندارند.
  • اگر ملکی در حیطه اراضی جنگلی بخرید نمی توانید کاربری آن را عوض کنید.
  • در خط ساحلی هم برای خرید اراضی محدودیت هایی وجود دارد که بسته به شرایط و منطقه مد نظر باید در مورد آن تحقیق کنید. در بسیاری از اوقات تملک در این مناطق امکان پذیر نیست.
  • در مناطقی که شامل آثار باستانی و با ارزش هستند هم امکان دارد که خرید ملک غیر قانونی باشد.
  • اگر قصد خرید ملک در مناطق مرزی را دارید باید بدانید که این امکان در اختیار همه خارجی ها نیست. شما به عنوان یک خارجی تنها زمانی می توانید این کار را انجام دهید که مجوزهای آن را دریافت کرده باشید. با این حال محدودیت ها و سخت گیری ها برای این مناطق زیاد است و دلیل ان هم مسائل امنیتی است.

بهترین شکل خرید ملک در یونان

در صورتی که با قوانین خرید ملک در این کشور آشنا هستید و به زبان آن کاملا مسلط هستید خودتان می توانید برای این کار اقدام نمایید. علاوه بر این تسلط به قوانین مالیات، بانکی، شهرداری و بسیاری موارد دیگر هم نیاز است.

پیشنهاد می کنیم با کارشناسان خبره ما در ویزاگردی مشورت نموده و انجام این امور را به آنها بسپارید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X