توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا سختی و دشواری های فراوانی دارد که اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است سختی این کار برای شما چند برابر شود، پس با ما در ادامه همراه باشید.

فهرست عناوین

مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان در شرایط فعلی چه شرایطی دارد؟ آیا امکان پذیر است؟ برای افرادی که به مهاجرت فکر می کنند کاملا طبیعی است که آمریکا یکی از مقاصد لذت بخش باشد. دلیل این موضوع فرصت های زیادی است که در این ابر قدرت جهانی می توانید داشته باشید.

در سال های گذشته این کشور اقدام به سیاست هایی در جهت کمبود پذیرش مهاجر کرده و این کار سخت تر از قبل شده است. البته باز هم امکان انجام این کار وجود دارد. برای هم وطنان مان در ایران، راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا، دریافت ویزای تحصیلی است. خوب است بدانید که تعداد زیادی از معتبرترین دانشگاه های جهان در آمریکا واقع است.

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا چه مزایایی دارد؟

مهاجرت به این کشور با مزایای زیادی همراه است.

  • امکان تحصیل برای خودتان یا فرزندانتان در معتبرترین دانشگاه ها و مدارس وجود دارد.
  • زبان آن انگلیسی است.
  • از نظر سرمایه گذاری و تمامی فرصت های شغلی، می توانید بهترین شرایط را داشته باشید.
  • از نظر نوآوری و تکنولوژی این کشور در صدر همه کشورها قرار دارد.
  • آمریکا اقتصاد قوی و با ثباتی دارد که این خودش می تواند مهمترین دلیل برای مهاجرت به این کشور باشد.

بهترین راه مهاجرت به آمریکا کدام است؟

دانشگاه های این کشور در زمینه های مختلف علمی حرف اول را می زنند. در کنار این اعتبار، فرصت ها و امکانات متعددی برای علاقه مندان به تحصیل و پژوهش وجود دارد که خودش باعث جذب افراد بی شماری می شود.

زندگی در آمریکا یعنی زندگی در بزرگترین قدرت دنیا. همان طور که احتمالا می دانید پیشتر ترامپ با صدور فرمان سه گانه، شرایط مهاجرت به آمریکا را برای چند کشور مسلمان از جمله ایران بسیار دشوار نموده است. بسیاری امیدوارند رئیس جمهور فعلی این کشور باعث شود شرایط مهاجرتی برای ایرانیان ساده تر شود. در این میان از مسائل و مشکلاتی که کرونا هم برای مهاجرت به وجود آورده است، نمی توان ساده گذشت.

 دریافت ویزای تحصیلی ساده ترین راهی است که بتوان از طریق آن به آمریکا وارد شد. بسیاری از ویزاهای دیگر، برای ایرانیان غیر قابل دسترس یا به سختی در دسترس است، علاوه بر آن گرفتن وقت سفارت آمریکا در کشورهای همسایه به سختی میسر بوده و معمولا در بازه های طولانی مدت این کار امکان پذیر است.

اقتصاد در آمریکا

یکی از دلایل مهم افراد برای مهاجرت، اقتصاد است. آمریکا از قدرتمندترین کشورها از نظر اقتصادی است. از نظر تولید ناخالص داخلی این کشور در رتبه هفتم قرار دارد.

بخش خصوصی در این کشور نقش مهمی در گرداندن اقتصاد آن دارد. آمریکا در صدر پیشتازان جهان از نظر علوم و فناوری های مختلف است. از هنگام جنگ جهانی دوم که بسیاری از نوابغ مانند انیشتین به آمریکا مهاجرت کردند، این کشور همیشه  برای جذب نخبگان شرایط لازم را فراهم می کند.

بیشترین درآمد آمریکا از راه اختراعات علمی و زمینه های مختلف سرگرمی تامین می شود.

وضعیت دانشگاه ها

آمریکا از جمله کشورهایی است که در امر آموزش به صورت اصولی سرمایه گذاری می کند. وزارت آموزش در آمریکا مسئول وضع قوانین در این زمینه است، البته باید بدانید که مانند بسیاری از کشورهای دیگر، در آمریکا هم ایالات مختلف می توانند قوانین مخصوص به خودشان را داشته باشند.

معمولا آموزش در ایالت های مختلف از سن 6 سالگی تا سن 18 سالگی ادامه پیدا می کند. دانش آموزان می توانند در دبیرستان های مختلفی از جمله دبیرستان های دولتی، خصوصی، شبانه روزی و .. تحصیل نمایند.

چیزی بیش از 80 درصد جمعیت این کشور مدرک دبیرستان و بیش از 50 درصد آنها هم مدرک کالج خود را دریافت می کنند. تعداد افرادی که در سطح کارشناسی تحصیل می کنند، حدود 27 درصد و دارندگان مدرک تحصیلات تکمیلی هم حدود 9 درصد می باشند.

تحصیلات عالی در آمریکا از مهم ترین دلایل مهاجرت به این کشور است و همان طور که گفتیم برای ایرانیان ساده ترین راه هم محسوب می شود.

آمریکا در سال 2018 از طرف سازمان  Universitas 21 به عنوان ارائه دهنده بهترین وضعیت آموزشی و پژوهشی شناخته شده است. 27 دانشگاه از دانشگاه های این کشو در لیست بهترین دانشگاه های جهان دیده می شوند.

وضعیت رفاهی و درمانی

همه مردم این کشور به بیمه درمانی دسترسی ندارند. این بیمه ترکیبی از بیمه دولتی و خصوصی است.

چیزی حدود 58 درصد از بیمارستان ها در آمریکا به صورت غیر انتفاعی مدیریت می شود. اگر نیاز به آزمایشات یا معاینات اورژانسی داشته باشید، این کار بدون توجه به وضعیت بیمه برایتان انجام می شود.

خدمات درمانی در این کشور شامل دو طرح اصلی است. این طرح ها عبارتند از : Medicare و Medicaid.

اولی برای افرادی است که بیشتر از 65 سال سن دارند و  دومی مربوط به افرادی با درآمد پایین است.

جالب است بدانید چیزی حدود 12 درصد از مردم این کشور در سال 2017 تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نبوده اند!

آمریکا از نظر سیاسی و اجتماعی چه شرایطی دارد؟

محوریت در آمریکا با قوه مجریه است، یعنی یک جمهوری فدرال دارد. 50 ایالت زیر مجموعه در این کشور وجود دارد. حکومت مرکزی وظیفه تعیین سیسات های کلی کشور از جمله سیاست های داخلی و بین المللی برای ارتبط با دیگر کشورها و.. را بر عهده دارد. هر ایالت می تواند در بسیاری از موارد خودش تعیین کننده باشد. دایره اختیارات هر ایالت دایره وسیعی است.

مجلس سنا و عوام در آمریکا وجود دارد که هم حامی مردم هستند و هم قانون را تعیین می کنند. نظام مستقل دیگر، نظام قضایی است که بر دو قوه نظارت هم می کند. در این کشور مردم مختلفی از نقاط گوناگون دنیا زندگی می کنند.

هزینه و هزینه مهاجرت به آمریکا

روش های مهاجرت به آمریکا

راه های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد. مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری، ازدواج، کاری، تحصیلی، پناهندگی، تولد، لاتاری و سرمایه گذاری از آن جمله هستند.

مهاجرت برای تحصیل

همان طور که اشاره کردیم بهترین راه ورود به آمریکا برای ایرانیان، مهاجرت تحصیلی است. برای دریافت ویزای آمریکا باید مصاحبه هم بدهید.

بیشتر متقاضیان تحصیل در آمریکا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا قرار می گیرند. طول دوره دکترا در این کشور حدود 5 یا 6 سال است.

شما پس از چند سال می توانید گرین کارت دریافت نمایید. اگر در مقطع دکتری فارغ التحصیل شوید شانس بالایی دارید که با موسسات معتبر علمی و پژوهشی این کشور همکاری نمایید.

مهاجرت برای کار

این روش برای ایرانیان با دشواری همراه است. ابتدا باید یک کارفرمای معتبر برای شما جاب آفر بفرستد. کارفرما موظف است برای مدت 3 ماه در روزنامه ها و سایت های کاریابی آگهی بدهد و اگر متقاضی داخلی وجود نداشت، می تواند برای جذب نیروی خارجی اقدام نماید.

برای این که بتوانید مهاجرت کاری به آمریکا داشته باشید، باید تخصص و مهارت بالای شغلی، سابقه کار مفید و کافی و توانایی ارتباط با کارفرمایان این کشور را داشته باشید.

ازدواج و مهاجرت

برای این روش باید ویزای K-1 بگیرید، وارد آمریکا شده و در طول مدت حدودا 3 ماه ازدواج نمایید. پس از آن یکی از زوجین که ساکن آمریکا است به عنوان اسپانسر زوج دیگر در نظر گرفته شده و ادامه مراحل با اداره مهاجرت پیش می رود.

این روند حدود 6 ماه به طول می انجامد. دقت کنید که واقعی بودن ازدواج شما بررسی خواهد شد.

تولد و تابعیت آمریکا

کشورهای کمی برای تولد از قانون خاک پیروی می کنند. آمریکا یکی از آن کشورها است. اگر شخصی در خاک آمریکا ( شامل کشتی و هواپیما ) به دنیا بیاید، تابعیت آمریکا می گیرد. البته دقت کیند که این نوع مهاجرت برای والدین پر دردسر است. فرزند شما تنها وقتی به 21 سالگی برسد می تواند برای گرین کارت شما هم اقدام نماید.

موضوع بعدی که باید بدانید این است که هزینه های درمان و زایمان با خودتان است و علاوه بر آن هزینه های مربوط به ویزای تولد را هم باید بپردازید.

راه ورود نخبگان به آمریکا

ویزای نخبگان EB-1 نامیده شده و شامل 3 گروه می شود.

  • گروه اول افرادی هستند که در زمینه ورزش، هنر یا زمینه های علمی استعداد بالایی داشته باشند.
  • گروه دوم شامل اساتید دانشگاه و پژوهشگران است. این افراد باید اولا در سطح بین المللی شناخته شده باشند و پس از آن حداقل حدود 3 سال سابقه تدریس مفید و موثر در کارنامه شان وجود داشته باشد.
  • آخرین گروه هم مدیرانی هستند که کسب و کارهایی در آمریکا را مدیریت می کنند.

انتشار مقالات مهم، داشتن درآمد بالا، جوایز بین المللی و.. از مواردی است که می تواند شانس دریافت این ویزا را افزایش دهد. به صورت کلی برای استفاده از این ویزا باید یک نخبه با استعداد درخشان باشید.

سرمایه گذاری برای مهاجرت به آمریکا

یکی دیگر از راه های مهاجرت به آمریکا، سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در چنین کشوری به نفع بسیاری از سرمایه گذاران است. ایرانیان می توانند با داشتن ویزای EB5 برای این کار اقدام نمایند.

روند انجام این کار و دریافت گرین کارت حدود 3 سال به طول می انجامد.

لاتاری یک راه هیجان انگیز

فکر می کنید چقدر خوش شانس هستید؟ آنقدرها که نامتان در قرعه کشی لاتاری بالا بیاید؟

هدف آمریکا از لاتاری این است که تنوع قومیتی را در کشورش حفظ کرده و گسترش دهد. هر ساله 55 هزار نفر از سراسر دنیا از طریق لاتاری وارد آمریکا می شوند. هر کشور در این سیستم دارای ظرفیت معینی است که تنها به همان تعداد، افراد آن کشور می توانند از لاتاری استفاده نمایند.

ایرانیانی که در لاتاری برنده شوند باید به کشورهای همسایه و سفارت آمریکا مراجعه نموده و در مصاحبه شرکت نمایند. افراد بالای 18 سال می توانند برای این کار اقدام کنند.

نکته جالب این است که برندگان می توانند به همراه خانواده شان به آمریکا بروند و هیچ شرطی هم برای شرکت در لاتاری در نظر گرفته نشده است.

پناهندگی بدترین راه مهاجرت به آمریکا

پناهندگی از جمله راه هایی است که افراد زیادی از طریق آن وارد کشورهای مختلف از جمله آمریکا می شوند. برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید، باید دلایل قانع کننده ای داشته باشید و بتوانید این دلایل را به کارشناس ثابت کنید. هنگامی که یک سال از مهاجرت تان بگذرد می توانید برای گرین کارت اقدام نمایید.

پیشنهاد می کنیم از این روش استفاده نکنید چون نمی توانید به کشورتان بازگردید و از جهات مختلف تحت فشار قرار خواهید گرفت.

بسته به این که در چه شرایطی قرار دارید و هدف تان چیست، راه های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا می تواند برایتان وجود داشته باشد. مشورت با کارشناسان ما در ویزاگردی باعث می شود با ذهنی باز این اقدام مهم را انجام دهید و ضمنا می توانید همه امور را به آنها بسپارید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X