توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به انگلستان | شرایط و هزینه ها + معرفی راحترین راه

مهاجرت به انگلستان | شرایط و هزینه ها + معرفی راحترین راه

مهاجرت به انگلستان با کمترین هزینه با معرفی بهترین راحترین راه های مهاجرت به انگلیس در سال 2022 با شرایط جدید اخذ اقامت انگلیس

فهرست عناوین

مهاجرت به انگلستان از کلماتی است که در کشورمان زیاد می شنویم. افراد زیادی به امید زندگی بهتر، مقاصد کاری و تحصیلی و.. به دنبال مهاجرت هستند. یکی از کشورهای دنیا که افراد زیادی دلشان می‌خواهد به آن مهاجرت کنند، انگلستان است. هر سال هزاران مهاجر به این کشور می روند. دانشجویان زیادی از همه دنیا شهر لندن را برای تحصیل انتخاب می کنند. روش های زیادی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد. دقت کنید که برای مهاجرت به این کشور باید از نظر مالی در وضعیت خیلی خوبی قرار داشته باشید.

مهاجرت به انگلیس

انگلستان از نظر اقتصاد

اقتصاد یک کشور از جمله مهم ترین معیارهایی است که وقتی می خواهیم به مهاجرت به آن کشور فکر کنیم، آن را بررسی می کنیم.

بریتانیا پنجمین اقتصاد جهان است. اقتصاد این کشور حول اقتصاد آزاد می چرخد. اجرای سیاست های اقتصادی این کشور با رئیس خزانه داری است. مسئولیت رسیدگی به سیاست های پولی هم با بانک مرکزی می باشد.

لندن دومین قطب مالی جهان محسوب می شود و همین نکته خودش گویای مفاهیم زیادی است. فعالیت های خدماتی در اقتصاد انگلستان نقش ویژه ای دارد.

از قرن هفدهم به بعد پیشرفت های زیادی را در زمینه تکنولوژی و اختراعات در این کشور شاهد هستیم. در آن زمان این کشور از پیشتازان انقلاب صنعتی بود.

انقلاب صنعتی خودش باعث مهاجرت های زیادی به انگلستان شد. انگلستان در زمینه های مختلفی از جمله معدن، فولاد، هوا فضا و.. پیشتاز است. پس از آن به ترتیب صنایع غذا و داروسازی و صنایع دیجیتال هم به پیشرفت های چشمگیری در این کشور رسیدند.

مسلم است که چنین کشوری از نظر توریسم هم قوی است و همچین تجارت های زیادی در آن صورت می گیرد.

وضعیت آموزش در انگلستان

اگر بخواهید برای تحصیل به این کشور بروید یا این که در کنار دلایل مهاجرت تان به وضعیت تحصیل فرزندان خود فکر می کنید، باید در مورد وضعیت آموزش اطلاعاتی داشته باشید.

انگلستان همانند ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند اختیارات خودش را در زمینه آموزش دارد. یعنی در بریتانیا در هر کدام از این 4 کشور قواین آموزشی می تواند متفاوت باشد. با نگاهی به لیست 100 دانشگاه برتر دنیا، می بینیم که ابتدا بیشترین تعداد دانشگاه ها مربوط به آمریکا است و پس از آن مربوط به بریتانیا. خوب است بدانید 38 درصد از جمعیت این کشور تحصیلات دانشگاهی را پشت سر گذاشته اند.

کودکان از 6 تا 16 سالگی باید تحصیلات اجباری را پشت سر بگذرانند که این کار معمولا در مدارس دولتی انجام می شود. انگلستان از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی است و این به دلیل استانداردهای بالای این کشور در زمینه آموزش است. کمبریج و آکسفورد از قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبان محسوب می شوند.

تعداد دانشجویان بین المللی که در این کشور تحصیل می کنند چیزی بیش از 480 هزار نفر است.

انگلستان از نظر وضعیت درمانی و رفاهی

در این مورد هم هر کشور خودش اختیارات خودش را دارد و به اصطلاح امری است قدرت سپاری شده.

مالیات های عمومی محلی است که هزینه های بیمه مربوط به افراد مقیم از آن تامین می شود. در اینجا منظور افرادی است که اقامت دائم دارند. انگلستان رتبه 6 ام دنیا در رتبه بندی بهترین خدمات درمانی دنیا را دارد. در کنار بیمه های درمانی بیمه های خصوصی زیادی هم وجود دارد که افراد می توانند از آنها بهره ببرند.

مزایای مهاجرت به انگلستان

خب حتما دلایل زیادی وجود دارد که افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور هستند. با مهاجرت به انگلستان می توانید در کشوری زندگی کنید که از نظر اقتصادی یکی از بهترین ها محسوب می شود. امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور که از نظر بین المللی هم بهترین هستند را دارید. یکی از مهم ترین موارد مورد توجه مهاجران، داشتن امنیت شغلی و ثبات کاری است که در انگلستان در بهترین حد خود قرار دارد. از نظر آب و هوا هم آب و هوای معتدل و مرطوب انگلستان برای بسیاری از افراد قابل قبول است. وضعیت بیمه و درمان در این کشور خیلی خوب است و به صورت کلی می توانید در سطح بالایی از نظر استانداردهای دنیا زندگی کنید.

راه های مهاجرت به انگلیس

برای مهاجرت به انگلستان می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید. مهاجرت شغلی، تحصیلی، پناهندگی، سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج و تولد از جمله مهم ترین این راه ها است.

مهاجرت برای تحصیل

یکی از مرسوم ترین راه ها برای مهاجرت به هر کشوری از جمله انگلستان، مهاجرت تحصیلی است. ویزایی که برای تحصیل دریافت می کنید، کوتاه مدت در نظر گرفته می شود.

با توجه به این که در چه مقطعی و چه رشته ای بخواهید درس بخوانید، هزینه های مهاجرت تان متفاوت خواهد بود. شهریه هر سال بر اساس همین موارد تعیین می شود. می توانید به صورت تقریبی عددی بین 10 تا 15 هزار پوند در سال را در نظر بگیرید.

انگلستان از جمله گران ترین کشورها برای تحصیل است اما می توانید از کمک هزینه ها و بورسیه های مختلف هم استفاده کنید.

لندن بیش از 125 هزار دانشجوی بین المللی دارد و در سال 2020 توانست لقب بهترین شهر دانشجویی جهان را از آن خود کند.

پس از این که فارغ التحصیل شدید حدود 4 ماه فرصت دارید تا با پیدا کردن شغل، اقامت کاری بگیرید.

مهاجرت برای کار

ویزای کاری از جمله راه هایی است که می توانید از طریق آن وارد انگلستان شوید. ویزاهای کاری این کشور انواع متفاوتی دارد و هدف جذب نیروهای متخصص از سراسر دنیا است.

روال کار این گونه است که شما باید پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای معتبر داشته باشید. این درخواست بر اساس سیستم امتیاز بندی این کشور بررسی شده و نتیجه مشخص می گردد. دیگر ویزاهای کاری این کشور با نام های ویزای کاری موقتی، ویزای نوآوری، استارت آپ و.. هم وجود دارد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اگر به فکر سرمایه گذاری هستید، انگلستان یکی از سخت ترین گزینه هایی است که می توانید برای این کار انتخاب کنید. برای این کار نیاز به سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون پوند دارید. این عدد باید در سرمایه مربوط به شرکت ها، سرمایه مشترک یا اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری شود.

پس از 5 سال می توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدامات لازم را انجام دهید. درست است که این مسیر آسان نیست، اما راه مطمئن و موفقی خواهد بود.

ازدواج و مهاجرت

شما می توانید با شهروند بریتانیا یا افرادی با اقامت دائم این کشور، ازدواج نمایید. با دریافت ویزای ازدواج می توانید حداکثر 6 ماه در این کشور بمانید و سپس ازدواج نمایید. این ویزای انگلیس هزینه 95 پوندی دارد و پس از اتمام مهلت آن باید از انگلستان خارج شوید. برای اقامت باید از طریق ویزای خانوادگی اقدام نمایید.

برای این که بتوانید از ویزای ازدواج استفاده کنید، باید بالای 18 سال سن داشته و از نظر روحی و روانی سلامت کامل داشته باشید. نداشتن سابقه کیفری هم در اینجا مهم است. صوری نبودن ازدواج، مهارت دانش زبان و تمکن مالی کافی همسر برای حمایت از شخصی که وارد انگلستان می شود از مواردی است که بررسی خواهد شد.

تولد و مهاجرت به انگلستان

انگلستان در این زمینه از قانون خون پیروی می کند یعنی تنها این موضوع که کودکی در خاک این کشور متولد شده باعث نمی شود که تابعیت به او بدهند. برای انجام این کار لازم است که یکی یا هر دو نفر از والدین تابعیت این کشور را داشته باشند. البته در صورتی که والدین کودک مشخص نباشند، تابعیت انگلستان را دریافت می کند. فرزندان برای گرفتن تابعیت انگلستان تنها تا 18 سالگی وقت دارند.

روش نامناسبی به نام پناهندگی

پناهندگی را در میان راه های مهاجرت به بسیاری از کشورها می بینید اما اصلا راه مناسبی نیست. پناهندگان باید شرایط خاصی را پشت سر بگذرانند که اصلا شرایط آسانی نیست. پناهندگان مدتی را در کمپ می مانند و پس از آن هم اگر وضعیت کشور مبدا به هر دلیلی بهبود یابد ممکن است مجبور به ترک انگلستان شوند.

شرایط لازم برای دریافت تابعیت انگلستان

برای این که بتوانید تابعیت این کشور را بگیرید باید سالهای مشخص شده را در آن زندگی کنید. این که چند سال باید در انگلستان بمانید تا بتوایند اقامت دائم بگیرید، بستگی به روش مهاجرت شما دارد. این زمان برای افرادی که از طریق ازدواج اقدام کرده اند 2 سال است. برای راه های شغلی، سرمایه گذاری و روش های مشابه هم طول این مدت برابر با 5 سال می باشد. پس از زمان های گفته شده شما می توانید اقامت دائم بگیرید.

برای انجام این کار باید وضعیت فیش های مالی تان کاملا شفاف باشد و مالیات پرداخته باشید. داشتن درآمد کافی هم موضوع مهمی است. برای دریافت اقامت دائم باید هزینه مربوط به آن را بپردازید و در صورت وجود اعضای خانواده، برای هر کدام از افراد این هزینه به صورت جداگانه پرداخت می شود.

وقتی اقامت دائم بگیرید پس از یک سال می توانید برای تابعیت انگلستان اقدام کنید.

با توجه به شرایط و اهدافی که دارید روش های مختلفی از روش های مهاجرت به انگلستان می تواند برای شما مناسب باشد. برای اقدام آگاهانه تر می توانید با کارشناسان ما در ویزاگردی مشورت نموده و سپس تمامی امور را به آنها بسپارید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X