توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به سوئد | شرایط و هزینه مهاجرت + مهاجرت از طریق کار و تحصیل

مهاجرت به سوئد | شرایط و هزینه مهاجرت + مهاجرت از طریق کار و تحصیل

مهاجرت به سوئد 2022 و بهترین شرایط مهاجرت به سوئد با کمترین هزینه + بررسی شرایط مهاجرت از طریق کار و تحصیل و اخذ اقامت سوئد

فهرست عناوین

مهاجرت به سوئد از چه راهی ممکن است؟ چگونه می توانیم با کمترین هزینه به سوئد مهاجرت کنیم؟ چه چیزی باعث می شود مهاجرت به کشوری طرفداران زیادی داشته باشد؟ یکی از مهم ترین موارد قطعا برخورداری از رفاه و حقوق اجتماعی مناسب است. سوئد از این نظر یکی از بهترین گزینه ها است. خدمات اجتماعی در این کشور در سطح بالایی و بسیاری از مواقع رایگان یا با کمک هزینه دولتی صورت می گیرد.

در کشور ما هم هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت به سوئد از روش های مختلف اقدام می کنند.

مهاجرت به سوئد

کمی بیشتر در مورد سوئد

این کشور پیشرفته در حوزه اسکاندیناوی قرار می گیرد و واحد پولی آن کرون است. دیگر کشورهای این حوزه دانمارک و نروژ هستند. آب و هوا در این کشور خیلی سرد است و به صورت کلی چیزی کمتر از یک سوم آن قابل زیستن است.

راه های مهاجرت به سوئد

راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید برای مهاجرت به سوئد اقدام نمایید. مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری و.. از جمله این موارد هستند. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین این موارد می پردازیم.

تحصیل از راه های مهاجرت به سوئد

اشخاص به منظور تحصیل در این کشور می توانند اقامت موقت بگیرند. پس از فارغ التحصیلی شما می توانید در این کشور مشغول به کار شده و برای اقامت دائم تقاضا بدهید.

سیستم آموزشی در سوئد بسیار با کیفیت است و تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان را شامل می شود. اولین کاری که باید بکنید این است که دانشگاه مد نظر را انتخاب کرده، مکاتبات لازم را انجام داده و درخواست پذیرش بدهید. این که در چه رشته ای و چه دانشگاهی بتوانید تحصیل کنید، به معیارهای آن دانشگاه بستگی داشته و میزان شهریه هم متفاوت خواهد بود.

پس از این که موفق به دریافت پذیرش از طریق دانشگاه شوید باید مدارک لازم را آماده کرده و درخواست بدهید.

نامه پذیرش رسمی از طرف دانشگاه مد نظر در سوئد، مدارک هویتی به صورت ترجمه شده، فرم های مربوطه، گواهی ازدواج و تولد فرزند ( در صورت وجود)، مدارک مربوط به تمکن مالی و مدرک آیتلس از جمله مدارکی است که می بایست آماده نمایید.

فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئد تا 6 ماه وقت دارند که شغل مناسبی پیدا کنند. با پیدا کردن شغل، اقامت کاری به شما تخصیص داده می شود و پس از آن می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

بر اساس قوانین سوئد دانشجوبان کشورهای عضواتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان در همه مقاطع در این کشور تحصیل نمایند. دانشجویانی که از دیگر کشورها به سوئد وارد می شوند با داشتن بورسیه تنها می توانند در مقطع فوق لیسانس و دکترا به صورت رایگان تحصیل نمایند.

در سوئد دانشجویان می توانند 40 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و این هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. کارهای دانشجویی معمولا درآمد مناسبی را به همراه دارد. بورسیه سوئد می تواند از نوع دولتی یا تنها دانشگاهی باشد. در بورسیه دولتی تمامی هزینه های سفر، زندگی و تحصیل پرداخت می شود اما در بورسیه دانشگاهی بخشی از هزینه تحصیل به شما تعلق می گیرد. باید بدانید که بورسیه دولتی برای ایرانیان امکان پذیر نیست.

ویزای هنرمندان برای مهاجرت به سوئد

هنر در سوئد جایگاه ویژه ای دارد. هنرمندان سراسر جهان هر ساله در نمایشگاه های مختلفی که در این کشور برگزار می شود شرکت می کنند. هنرمندان زیادی با توجه به ثبات فرهنگی و اقتصادی سوئد، علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستند.

داشتن تمکن مالی در اینجا هم موضوع مهمی است. داشتن سرمایه کافی برای شروع فعالیت و نیز توانایی فروش آثار و کسب درآمد، نیاز است.

برای دریافت این ویزا نیازی به داشتن مدرک تحصیلی و زبان ندارید.

ازدواج از راه های مهاجرت به سوئد

افراد زیادی تمایل دارند از طریق ازدواج برای مهاجرت به سوئد اقدام نمایند. در این روش متاسفانه تقلب های فراوانی صورت می گیرد. در صورتی که از فیلترهای به کار گرفته شده برای شناسایی متقلبان عبور کنید، ازدواج با یک شهروند سوئدی می تواند باعث اقامت شما شود.

ابتدا باید درخواست تان را به سفارت سوئد یا اداره مهاجرت در خود سوئد تحویل دهید. با ثبت درخواست ازدواج، مبلغ لازم را هم پرداخت می کنید.

پس از گذشت 2 تا 5 ماه از شما دعوت می شود در مصاحبه شرکت کنید. در این مصاحبه باید اولا ثابت کنید که قصدتان ازدواج واقعی است و پس از آن تمکن مالی و هویت شما بررسی می گردد.

در مورد مدارک هویتی، مدارک شناسایی، کار و تحصیل را باید ارائه دهید. صورتحساب و مدارک بانکی هم برای تایید تمکن مالی تان احتیاج است. روند پیگیری پرونده، چیزی حدود 5 ماه به طول می انجامد.

فردی که شهروند سوئد است باید ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی مربوط به خود و همسرش را دارد.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

اگر بخواهید برای مهاجرت به سوئد و سرمایه گذاری در سوئد اقدام کنید، به شما اقامت یک ساله داده می شود. پس از آن شما می توانید برای یک سال دیگر هم اقامت تان را تمدید نمایید. مبلغی که می توانید برای سرمایه گذاری اقدام کنید بیشتر از 100000 یورو است.

کاری که باید بکنید این است که اساسنامه شرکت تان در سوئد را ارائه داده و سپس برای افتتاح حساب بانکی اقدام نمایید. این حساب باید تا دو سال بلوکه شود. نیاز است که نیمی از شرکت یا 51 درصد سهام آن متعلق به فرد متقاضی باشد.

داشتن بیزینس پلن با قابلیت اجرایی مهم است. پس از این که شرکت تان فعال شود و تا 4 سال به کار خود ادامه دهد، می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

میزان سرمایه ای که برای سرمایه گذاری در سوئد احتیاج دارید، خیلی بالا نیست. کشورهای بسیاری هستند که به رقم بالاتری برای سرمایه گذاری در آنها احتیاج دارید. نکته مهم و شاید سخت در این روش، نحوه اجرای کسب و کار است. شما می توانید از طریق خرید ملک هم برای سرمایه گذاری و اقامت در سوئد اقدام نمایید.

به صورت کلی برای سرمایه گذاری در سوئد، سرمایه اولیه را احتیاج داشته و باید هزینه های اخذ ویزای آن را هم پرداخت کنید.

ثبت شرکت و کارآفرینی از راه های سرمایه گذاری در سوئد محسوب می شود.

در سوئد کارآفرین شوید

کارآفرینی در هر کشوری باعث رشد بیشتر و افزایش اشتغال می شود. سوئد هم همانند همه کشورها از این امکان استقبال می کند.

برای اینکه بتوانید پس از مهاجرت به سوئد در این کشور کارآفرینی کنید، مهم است که با بازار کار آن آشنا باشید و علاوه بر آن، عضو کشورهای اتحادیه اروپا بودن یا نبودن هم مهم است. اعضای اتحادیه اروپا برای کارآفرینی در سوئد شرایط بسیار راحت تری دارند و تنها کافی است برای دریافت مجوزهای لازم اقدام نمایند. افرادی از دیگر کشورها که می خواهند در سوئد کارآفرینی کنند باید برای اقامت هم اقدام کنند.

برای اقدام جهت اقامت و کارآفرینی ابتدا باید مدارکی شامل مدارک مربوط به زبان سوئدی و انگلیسی، گذرنامه و مدارک اثبات تمکن مالی را ارائه دهید. پس از گذراندن مراحل لازم می توانید اقامت موقت دریافت کنید.

در دوره اقامت موقت شما در سوئد، وضعیت زندگی و کسب و کارتان بررسی شده و اگر شرایط لازم را داشته باشید، اقامت تان برای دو سال دیگر هم تمدید می شود. پس از آن هم در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، برای تابعیت و اقامت دائم اقدام خواهید کرد.

سوئد و اقامت برای کار

سوئد کشوری است صنعتی و با اقتصاد پر رونق. همین دلایل کافی است تا درخواست مهاجرت کاری برای آن بالا باشد. در این کشور معمولا کارفرماها از طریق جاب آفر برای جذب نیروهای مورد نیازشان اقدام می کنند.

افرادی که برای کار در این کشور جذب می شوند هم به دو گروه تقسیم می شوند. این گروه ها شامل افراد عضو اتحادیه اروپا و غیر از آن می باشند. گروه اول برای اشتغال در سوئد به مجوز کار احتیاجی ندارند اما برای متقاضیان دیگر کشورها پس از انتشار جاب آفر، نیاز به اقدام و پیگیری مراحل مربوطه خواهد بود.

هزینه اخذ ویزای سوئد برای خود شخص، همسر و فرزندان به صورت جداگانه باید پرداخت شود و علاوه بر آن باید ثابت شود که تمکن مالی کافی دارید.

پرستاران و مهاجرت به سوئد

پرستاران برای کار در سوئد ابتدا باید اجازه کاردریافت نمایند. برای این موضوع لازم است که ابتدا از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد کار بگیرید. لازم است که آگهی استخدام از طرف کارفرما برای مدت حداقلی 10 روز در اتحادیه اروپا و سوئیس تبلیغ شده باشد.

در صورتی که پذیرش تان انجام شود، آموزش های بالینی را پشت سر خواهید گذاشت و آزمون زبان سوئدی و نیز آزمون پزشکی می دهید.

تولد فرزند و مهاجرت به سوئد

اگر فرزند شما در خاک سوئد متولد شود یا یکی از والدین تابعیت سوئدی داشته باشند، حق تابعیت در اکثر موارد برای فرزند هم صادر می شود. نکته مثبت در اینجا این است که فرزندان متولد شده در سوئد بدون توجه به این که پدر و مادر سوئدی هستند یا خیر، می توانند تابعیت بگیرند.

در نهایت باید بگوییم روش پناهندگی هم وجود دارد که به صورت کلی دردسرهای زیادی دارد و پیشنهاد نمی کنیم از این طریق وارد شوید. برای مهاجرت به سوئد از راه های مختلفی که گفتیم می توانید اقدام نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اقدام جهت مهاجرت می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X