توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow مهاجرت blog مهاجرت به سوئیس | شرایط، قوانین 2023 + هزینه های اقامت سوئیس

مهاجرت به سوئیس | شرایط، قوانین 2023 + هزینه های اقامت سوئیس

فهرست عناوین
مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس راه هایی دارد که اگر بدانید به راحتی آب خوردن می توانید به این کشور زیبا به راحتی مهاجرت کنید. حتما می دانید که سوئیس از جمله رویایی ترین مقاصد مهاجران است. به صورت کلی برای مهاجرت به هر کشوری خوب است با اطلاعات کافی اقدام نمایید.

سوئیس را به عنوان کشوری غنی و البته زیبا در اروپای غربی می شناسیم. پایتخت این کشور برن است. شهرهای ژنو و زوریخ قدرت اقتصای فوق العاده و زبانزدی دارند.

زبان هایی که در سوئیس به رسمیت شناخته می شود شامل زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی است. دین رسمی در این کشور مسیحیت است و همچنین واحد پول آن فرانک سوئیس است.

سازمان هایی همچون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی در این کشور قرار دارد. همچنین یک دفتر سازمان بین الملل هم در ژنو قرار دارد. نکته جالب توجه در مورد این کشور این است که از نظر سیاسی کاملا بی طرف است و در هیچ جنگی نقش نداشته است.

سوئیس در انجمن تجارت آزاد اروپا و شنگن عضویت دارد و از این طریق به داد و ستد با کشورهای مربوطه می پردازد.

از جمله عناصر مهم اقتصادی سوئیس می توان به بانکداری و فعالیت شرکت های بیمه اشاره کرد. شاید تاکنون تصاویر زیبای برف و ورزش های مربوط به آن را در این کشور دیده باشید.

تحصیل در سوئیس

سوئیس از نظر تحصیل و کیفیت آن در سطح بالایی قرار می گیرد. هزینه های تحصیل هم در این کشور منطقی است و افراد بسیاری مایل به ادامه تحصیل در آن هستند.

نظم آموزشی در سوئیس بولونیایی می باشد. شهروندان این کشور از آموزش رایگان 9 ساله برخوردار هستند که البته این مدت آموزش برای آنها اجباری است. همان طور که اشاره کردیم 4 زبان در این کشور به رسمیت شناخته می شوند. البته برای مراکز بین المللی و خصوصی، زبان استفاده شده انگلیسی است.

مدرسه در سوئیس

تحصیلات ابتدایی و متوسطه به مدت 9 سال طول می کشد. آموزش در مقطع ابتدایی از 4 تا 9 سال طول می کشد. آموزش متوسطه 3 تا 5 سال است. تحصیلات در سطح دبیرستان اختیاری است و مدت زمان آن از 3 تا4 سال متفاوت است. تحصیل در دبیرستان ها به صورت علمی یا فنی و حرفه ای است.

آموزش دو رویکرد و نتیجه متفاوت در این کشور دارد. دانش آموانی که در دبیرستان به شکل علمی آموزش می بینند برای ورود به دانشگاه و مقاطع بالاتر آماده می شوند. همچنین آموزش فنی و حرفه ای متقاضیان را برای ورود به دنیای کار آماده می کند.

دانشگاه در سوئیس

دانشگاه های مختلف در این کشور از سطح بالای علمی برخوردار هستند. برخی از رشته ها توسط خود دولت فدرال تنظیم می شود. این رشته ها شامل پزشکی، دامپزشکی، شیمی و.. است.

تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی از 3 تا 4 سال طول می کشد. دوره کارشناسی 3 سال طول می کشد و کارشناسی ارشد هم دو ساله است. دوره دکتری 4 ساله است.

کار در سوئیس

کار در سوئیس از جمله دلایل اصلی مهاجرت به این کشور است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد، در این زمینه شرایط راحت تری دارند. ابتدا باید کارفرمای مدنظر به مقامات اطلاع دهد که شما استخدام شده اید. کارگران خارجی محدودیت هایی دارند و باید موارد خاصی را بگذرانند.

شهروندانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند می بایست ابتدا مجوز کار و اقامت در سوئیس را دریافت کنند. برای مهاجرت کاری هر ساله سهمیه های مشخصی اعلام می شود که معمولا شامل استخدام افراد متخصص، مدیر و دیگر نیروهای ماهر می شود.

داشتن مدرک تحصیلی با اعتبار بالا و تجربه کاری حرفه ای در این مسیر به شما کمک می کند. نکته مهم این است که ابتدا باید ثابت شود که برای شغل مد نظر، نیروی کاری از خود سوئیس یا اتحادیه اروپا وجود ندارد. پس از این که پیشنهاد کار بگیرید می توانید برای دریافت ویزای کار سوئیس اقدام نمایید.

مشاغل پر طرفدار در سوئیس

اگر می خواهید در سوئیس کار کنید بهتر است ابتدا با مشاغل مورد توجه در این کشور آشنا شوید. دقت کنید که لیست مشاغل مورد نیاز هر کشور می تواند به صورت سالانه تغییر کند و این وابسته به وضعیت شغلی آن کشور است. رقابت کاری در سوئیس زیاد است اما به هر حال شما هم شانس خودتان را دارید.

جایگاه های شغلی ابتدا برای مدت سه ساله در سوئیس و اتحادیه اروپا آگهی می شود تا مطمئن شوند که شخصی از داخل، فرصت کار را از دست نمی دهد.

کارگران و کارمندان در این کشور از استانداردهای رفاهی بالایی برخوردار هستند و همین موضوع دلیل وجود رقابت شدید در این زمینه است. چیزی حدود 40 درصد از نیروی کار این کشور را نیروهای خارجی تامین می کنند.

مشاغلی مثل مهندسی مکانیک، مهندسی فناوری، بیمه، مهندسی برق، بانکداری، مدیریت جبران خسارت، تحلیلگر مالی و مدیریت سرمایه گذاری از جله مشاغل مورد نیاز این کشور است.

سرمایه گذاری در سوئیس

وقتی در سوئیس سرمایه گذاری می کنید از مزایای زیادی برخوردار هستید. سفر راحت به تمامی اروپا بدون نیاز به ویزای سوئیس از جمله این مزایا است. انتخاب محل کانتون هم خودش مزیت قابل توجهی است. بازنشستگان و ثروتمندان معمولا از طریق سرمایه گذاری برای مهاجرت به سوئیس اقدام می کنند.

افرادی که غیر از اتحادیه اروپا هستند برای گرفتن اقامت می توانند یکی از دو مسیری که در ادامه می آید را دنبال کنند.

 یکی از روش ها این است که برای ثبت شرکت اقدام نمایید. روش بعدی هم که معمولا بازنشستگان از آن استفاده می کنند پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است.

برای ثروتمندان یا بازنشستگان بهتر است که ازطریق مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنند در حالی که برای تجار اقدام از طریق ثبت شرکت ایده آل است.

اتباع خارجی برای این که اقامت بگیرند باید به صورت های مختلف از جمله ثبت شرکت، به تولید شغل و توسعه چرخه اقتصاد سوئیس کمک کنند. شرکت را می توانید در قالب های مختلفی به ثبت برسانید که مسئولیت محدود و سهامی خاص از جمله متداول ترین آن ها است.

اقدام برای دریافت اقامت ازطریق سرمایه گذاری می تواند از راه های مختلفی انجام شود. به صورت کلی این فرآیند 3 تا 4 ماه به طول می انجامد. عدم داشتن شغل در سوئیس و نیز نداشتن اقامت این کشور در 10 سال گذشته، از الزامات گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری است. از نظر سنی هم باید در محدوده 18 تا 55 سال قرار داشته باشید.

تولد و تابعیت سوئیس

سوئیس در این زمینه از قانون خون پیروی می کند. اگر حداقل یکی از والدین سوئیسی باشند، کودک قطعا تابعیت این کشور رادریافت می کند. لازم است بدانید که والدین نمی توانند از طریق تولد فرزندشان پاسپورت سوئیس را بگیرند.

کودک یک خانم مجرد و سوئیسی، تابعیت این کشور را می گیرد. اگر پدر مجرد باشد و مادر خارجی، در صورتی که تا قبل از سن قانونی فرزند، پدرش مسئولیت خود را اعلام کند، فرزند تابعیت سوئیس را دریافت می کند.

ازدواج از راه های مهاجرت به سوئیس

یکی از آسان ترین روش ها برای مهاجرت، ازدواج است. البته که باید ازدواج تان واقعی و قانونی باشد. وقتی با یکی از شهروندان سوئیس ازدواج کنید بعد از 3 تا 5 سال می توانید اقامت این کشور را بگیرید. برای این مورد باید قوانین سوئیس را رعایت کرده و با زندگی در این کشور تطبیق پیدا کنید. نداشتن سوء سابقه و نیز عدم خطر از جهات مختلف برای این کشور، موضوع مهمی است.

حداقل سنی که می توانید از روش ازدواج برای مهاجرت به سوئیس اقدام کنید، سن 18 سال است. نکته مهم این است که هر دو باید مجرد باشید. ازدواج در حضور ماموران تعیین شده انجام می شود .

فردی که تبعه سوئدی است برای همسرش تقاضایی مرسوم به " تقاضای الحاق به خانواده " می دهد که برای انجام این کار باید شرایط و تمکن مالی لازم را داشته باشد.

پناهندگی یک روش نامناسب

پناهندگی از جمله روش های مهاجرت به همه کشورها است. این روش نشان دهنذده این است که شما به هر دلیلی در کشور خودتان امنیت جانی و مالی ندارید و بنابراین مجبور هستید در کشورهای دیگر ساکن شوید.

به صورت کلی پناهندگان حتی در کشوری سرشار از رفاه همچون سوئیس، تحت تاثیر فشارهای روانی مختف هستند. تا زمانی که ثابت شود درخواست شما درست و واقعی است باید در محدوده های مشخص شده زندگی کنید. اگر پناهندگان از سوئیس خارج شوند تا 10 سال نمی توانند به اروپا بازگردند.

هزینه های زندگی در سوئیس چگونه است؟

هزینه ها و مخارج از جمله مهم ترین مواردی است که هنگام مهاجرت باید در نظر بگیرید. شهرهای ژنو و زوریخ از جمله گران ترین شهرهای دنیا می باشند. البته دستمزد و حقوق هم در این کشور بالا است و مردم قدرت خرید زیادی دارند. باید این نکته را بدانید که شهر محل زندگی شما ممکن است از نظر هزینه ها متفاوت باشد.

اخذ اقامت سوئیس

شاید برایتان سوال باشد که فرق اقامت دائم با تابعیت در چیست؟ وقتی شما اقامت دائم یک کشور را دارید از تمامی امکانات لازم برخوردار هستید. این امکانات شامل کار، تحصیل، درمان و.. است. با داشتن تابعیت علاوه بر همه اینها حق رای دارید و می توانید برای منسب های سیاسی هم کاندید شوید.

داشتن پاسپورت سوئیس کار ساده ای نیست و تنها زمانی پاسپورت به شما تعلق می گیرد که کاملا با این کشور تطبیق داشته باشید.

تسلط به زبان، عدم ارتکاب جرم، عدم هر گونه تهید امنیتی از سوی شما و.. مواردی است که کمک می کند شانس بیشتری برای دریافت پاسپورت این کشور داشته باشید.

معمولا پس از گذشت ده سال زندگی در سوئیس می توانید برای اقامت اقدام نمایید.

بهترین راه برای مهاجرت به سوئیس

بسته به شرایط تان راه های متفاوتی می تواند پیش پایتان گذاشته شود. همان طور که گفتیم راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. پیشنهاد می کنیم در این زمینه از تجربه و تخصص کارشناسان ما در ویزاگردی بهره مند شوید.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X