توجه: اخذ ویزای کانادا با شرایط بی نظیر فقط 500 دلار (به مدت محدود) همین الان برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
ویزاگردیarrow وبلاگ blog راهنمای سفر به سوئد

راهنمای سفر به سوئد

فهرست عناوین

سفر به سوئد موضوعی می باشد که سالیان افراد زیادی به این موضوع فکر می‌کنند و قصد سفر به سوئد را دارند اگر شما هم قصد سفر به سوئد را دارید با ویزاگردی تا انتهای مقاله همراه باشید تا اطلاعات کافی برای سفر به سوئد را به دست بیاورید:

کشور سوئد که نام دیگر آن پادشاهی سوئد است کشوری می باشد که در منطقه شمالی قاره اروپا و در شبه ‌جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. اگر بخواهیم در مورد همسایه های موجود در اطراف کشور سوئد و کشور هایی که  با این کشور دارای مرز مشترک هستند صحبت کنیم باید بگوییم که کشور سوئد از سمت غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از سمت جنوب شرقی با دریای بالتیک و سمت جنوب غربی با کشور دانمارک دارای مرز مشترک و همسایگی می باشد.

سفر به سوئد

راهنمای سفر به سوئد

پایتخت و مرکز کومت کشور سوئد شهر استکهلم می‌باشد که این شهر به عنوان بزرگترین و مهم ترین شهر موجود در کشور سوئد شناخته می شود. همانطور که می دانید در زبان فارسی همه فارسی زبانان این کشور را با نام سوئد می شناسد که این نام این کشور از زبان فرانسوی گرفته شده است.

اگر بخواهیم در مورد مساحت و جمعیت کشور سوئد صحبت کنیم باید بگوییم که کشور سوئد دارای حدود ۴۴۰ هزار کیلومتر مربع مساحت می باشد و همچنین این کشور دارای ۱۰ میلیون نفر جمعیت می باشد. از ده میلیون نفری که در این کشور زندگی می کنند در حدود ۷۹ میلیون نفر از جمعیت این کشور را مردم سوئدی تشکیل می دهند.

از نظر تراکم جمعیت این کشور دارای تراکم جمعیت پایین می باشد به طوری که تراکم جمعیت این کشور در هر کیلومتر ۲۱ نفر تخمین زده شده است. بیشتر افرادی که در کشور سوئد زندگی می کنند درمناطق جنوبی کشور سوئد در حال زندگی و گذارن عمر می باشند. در حدود ۸۵ درصد از مردمانی که در کشور سوئد مستقر می باشند در مناطق شهری زندگی می کند و در حدود  ۱۵ درصد از این مردم در مناطق روستایی مستقر می باشد.

درباره کشور سوئد

حکومتی که بر کشور سوئد حکمران می باشد از نوع حکومت پادشاهی مشروطه میباشد و نوع اداره شدن دولت کشور به شکل پارلمانی می باشد. شخصی که به نام پادشاه در این کشور شناخته می‌شود فقط دارای مقام تشریفاتی می باشد و مهم ترین فرد موجود در دولت کشور سوئد شخص نخست وزیر می باشد که بیشترین تصمیم گیری های اصلی توسط نخست وزیر انجام می شود و کارهای مربوط به دولت در زیر نظر نخست وزیر این کشور انجام می گردد.

در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۹۵ پس از اینکه جنگ سربی که در این کشور رخ داده بود  پایان رسید و به کشور سوئد عضو کشورهای ناتو شد اما پس از گذشت زمانی نسبتاً زیاد دولت این کشور با انجام یک رفراندوم از عضویت در کشورهای ناتو خارج شدند.

سازمان هایی که کشور سوئد عضو آنها می باشد به شرح زیر می باشند :

  • سازمان ملل متحد
  • شورای اروپا
  • سازمان تجارت جهانی
  • سازمان همکاری و توسعه اقتصادی
  • شورای نوردیک
  • مدل نوردیک

بر طبق آمار کشور سوئد دارای جایگاه هشتم در سرانه تولید ناخالص داخلی می باشد و از نظر جنبه های مختلف ملی مانند آزادی‌های شهروندی اختلاف طبقاتی کیفیت زندگی آموزش و غیره کشور سوئد نسبتاً دارای جایگاه خوبی می باشد.

مناطق زیبا و دیدنی کشور سوئد

مناطق زیبا و دیدنی کشور سوئد

کشور سوئد یکی از زیباترین کشورهای جهان می باشد به طوری که در این کشور تعداد زیادی از مناطق زیبا و باستانی وجود دارد و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به قصد سفر به سوئد و بازدید از مناطق باستانی و زیبای این کشور به این کشور سفر می کنند. ما در این مقاله قصد داریم برای شما تعدادی از مناطق زیبا و دیدنی کشور سوئد را معرفی کنیم :

  • پارک ملی  Kosterhavet

یکی از بهترین مقاصد برای سفر به سوئد پارک ملی  Kosterhavet  می باشد. کشور زیبای سوئد دارای تعداد زیادی از خطوط ساحلی می باشد اما بهترین مکانی که در این کشور وجود دارد و شما از این مکان می توانید خط دریایی کشور سوئد را مشاهده کنید پارک ملی Kosterhavet می باشد.

پارک ملی Kosterhavet با کشور نروژ دارای مرز مشترک و همسایگان می‌باشد و همچنین این پارک اولین پارک ملی و دریایی موجود در کشور سوئد می باشد. پارک ملی کشور سوئد دارای ۶ هزار گونه دریایی در حال زندگی می باشد که این گونه ها در هیچ نقطه ی دیگری از کشور سوئد پیدا نمی شوند.

همچنین به دلیل اینکه این پارک دارای 6000 گونه دریایی می باشد به خانه گونه‌های دریایی کشور سوئد معروف شده است. پارک ملی Kosterhavet  در اواسط دریا و همچنین در بخش سواحل و جزایر koster  قرار گرفته است. این پارک ملی دارای تعداد بسیار زیادی از صخره های مرجانی می‌باشد و به همین دلیل این پارک به محبوب ترین مکان برای غواصان کشور سوئد تبدیل گردیده است.

  • شهر بسیار زیبای مارسترند

یکی دیگر از بهترین جاذبه ها برای سفر به سوئد شهر بسیار زیبای مارسترند می باشد. شهر مارسترند در اوایل سال ۱۲۰۰ میلادی ساخته شد.

  • شهر بسیار زیبا مالمو

از دیگر مقاصد بسیار جذاب برای  سفر به سوئد شهر مالمو می باشد. شهر بسیار زیبای مالمو شهر قدیمی و همچنین یک شهر مدرن بسیار زیبا می باشد که در این شهر ساختمان های باشکوه و مدرن وجود دارد. شهر بسیار زیبای مالمو و به عنوان سومین شهر بزرگ کشور سوئد می باشد در این شهر زیبا میدان بزرگ وجود دارد که نام های این میدان هاStortoget، Lilla Torg و Gustav Adolfs Torg می‌باشد.

  • شهر ایستد

بی شک مقصدی گردشگری بعدی برای سفر به سوئد شهر زیبای ایستد است . شهریست در یک شهر ساحلی و زیبا در منطقه جنوبی کشور سوئد می باشد کارگاه آن و کسانی که طرفدار رازهای جنایت هایی که در این شهر رخ داده هر سال به دلیل همین ها و رمز ها به این شهر سفر می کنند و اگر شما هم طرفدار راز و رمزهای حامی باشید و قصد سفر به سوئد را دارید می توانید به این شهر بسیار زیبا سفر کنید.

اخذ ویزای سوئد

چگونگی اخذ ویزای کشور سوئد برای سفر به سوئد

کسانی که قصد سفر به سوئد را دارند حتماً باید ویزای سوئد را دریافت کنند زیرا بدون دارا بودن ویزای کشور سوئد نمی‌توانید برای سفر به سوئد اقدام کنید. اگر شما قصد سفر به سوئد را دارید و به عنوان دانشجو یا والدین دانشجویان و محقق و یا همچنین به عنوان گردشگر می خواهید به این کشور وارد شوید باید ویزای کشور سوئد را دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کشور سوئد و سفر به سوئد

  • اصل و کپی پاسپورت و کپی از صفحاتی از پاسپورت که قبلا ویزا درج شده باشد.
  • 2 قطعه عکس رنگی شش در چهار
  • فرم درخواست ویزای شینگن که به دقت باید تکمیل شود
  •  بیمه مسافرتی به همراه مبلغ ۳۰ هزار یورو
  • مدارک شغلی همانند گواهی سابقه تامین اجتماعی
  • ترجمه شده دفترچه بیمه کارگران
  • کپی اساسنامه و روزنامه رسمی برای کارفرمایان
  • رزرو بلیط هواپیما به جهت ارائه به سفارت
  • رزرو هتل برای مدت اقامت و ارائه واچر هتل در سوئد به سفارت
  • تمکن مالی مناسب و معتبر
  • پرینت گردش حساب 4 تا شش ماهه معتبر
  • همراه داشتن برگه وقت سفارت سوئد به همراه رسید واریزی هزینه وقت سفارت سوئد

دانستنی های لازم برای سفر به سوئد

 در این شهر بسیار زیبا مراکز قایقرانی و همچنین یک قلعه بسیار زیبای قدیمی وجود دارد. به دلیل وجود داشتن مراکز قایقرانی در این شهر هر سال یک رقابت بسیار مهم قایقرانی در این شهر برگزار می گردد.

در این شهر بسیار زیبا یک قلعه باشکوه و زیبا به نام قلعه کارلستن قرار گرفته است که این قلعه در قرن هفدهم ساخته شده است.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X